Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
5041/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millahan itse vastasi , ei oo kukaan mulle ennen sanonut, kun puhuivat nalkuttamisesta. Miksei Milla siinä väläyttänyt hienoa sarkastista huumoria ?

Minun tulkinta on, että Milla "puhisi" siitä nalkuttamisesta nimenomaan leikkien, liioitellen (vrt. Kimmon versio autossa, jossa hän oli aidosti loukkaantuneen oloinen). Kimmo otti sen kyllä tosissaan "totta, et sä kyllä nalkuta..." Ja musta se Millan "en oo sun entinen vaan nykynen!" oli myös  hauska juttu.

Mielestäni ne joille Millan heitot ovat ok, voisivat miettiä miltä oikeasti tuntuisi olla siellä vastaanottavassa päässä. Olet mennyt naimisiin, pitkän prosessin päätteksi, tv:ssä ja ihan oikeasti ja laillisesti. Odotukset ovat korkealla ja ehkä jopa tykkäät puolisostasi. Kuitenkin noeasti tämä puolisosi on koko ajan jotenkin epämääräisen tyytymätön, ja puhuu paljon eksistään - suoraan verraten heitä sinuun, jopa muiden edessä. Lisäksi hän jatkuvasti “vitsaillen" mitätöi sinua miehenä/naisena, sekä syyttää sinua joka käänteessä tunnelman puuttesta vaikka olisi itse kuin p*seelle ammuttu karhu.

Millan vastaus johonkin kevyeen keskinäiseen läppään, jonka itse aloitti on painollisesti: no eivät vaan muut miehet koskaan. Mitä miettisi nainen, jolle mies sanoisi samoin? Bonuksena heti sen jälkeen hän on paheksumassa Kimmoa vertaamisesta entisiin naisiin. En ole ollenkaan hämmästynyt että Kimmo on menettänyt kompassinsa tämän naisen kanssa.

Näille jotka puhuu siitä että Millan käytös on ymmärrettävää koska on mennyt naimisiin -halveksumansa- miehen kanssa. Halveksunta on todella vahva sana. Oikeastiko se, että joku on lähtenyt samaan tv-leikkiin mukaan ja on luonteeltaan jotain muuta kuin mitä toivoi, riittää jollekin motiiviksi noin vahvasti alentaa sitä toista ihmistä mielessään?

Vierailija
5042/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi tanssimaan mennessäkin  voi asennoitua VAIN tanssimaan , tai seksuaaliseen "moodiin". Eiköhän Heidi olisi miehen jo tuolta löytänyt jos olisi halunnut.

Ei taida olla ihan vain halusta kiinni. Ihmettelin ääneen, kun näin Heidin viehkeästi salsaavan, että kuinka voi olla mahdollista, ettei Heidi ole noista piireistä miestä itselleen löytänyt. Mieheni siihen totesi, että taitaa olla aika vaikea luonne tuo Heidi.

Noin minäkin olen Heidiä arvellut, vahvatahtoinen tuittupää, sellaisen kuvan hänestä on klipeissä saanut. Totuushan voi olla ihan muuta. Mutta kun sievät ja komeat nuoret ihmiset jotka liikkuvat aktiivisesti sosiaalisissa ympyröissä eivät kumppania löydä hieman ihmetyttää missä vika.

Minua ei ihmetytä yhtään. Tämähän on todella yleistä nykyään. Kriteerit, intressit ja sitoutumishalukkuus eivät kohtaa. Suomi on täynnä vasten tahtoaan yksinäisiä. Ja kyllä, myös erittäin viehkeitä, fiksuja ja mukavia sellaisia. Tässä ei ole MITÄÄN uutta eikä ihmeellistä. Tämä on nykypäivää. Valitettavasti. Lyhyitä suhteita voi löytyä, mutta pysyvän suhteen löytyminen onkin sitten todella kiven takana. Varsinkin Heidin kaltaisille korkeasti koulutetuille, fiksuille ja filmaattisille naisille on hyvin vähän vastaavantyyppisiä miehiä tarjolla. Sitten jos suostuu jonkun erilaisen ihmisen kanssa sitoutumaan, voi olla jo paremmat mahdollisuudet vakava kumppani löytää. Mutta sellaisenkin ihmisen kanssa täytyy kuitenkin synkata ja olla yhteinen sävel, vaikka olisi esimerkiksi ammatillisesti ja sosiaalisesti ja tulotasoltaan aivan eri maailmoista. Ja miten vaikeaa sellaisen löytäminen sitten onkaan! Itselleni kävi tuuri. Olin ikisinkku ja sitten lopulta tapasin maailman kultaisimman ja fiksuimman duunarimiehen, jonka kanssa erot ovat rikkaus ja samankaltaisuudet yhdessäpitävä liima <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pahaa on siinä, että on omalla työllään nostanut itsensä työväenluokasta ylempään keskiluokkaan? Minä ainakin nostan hattua oman elämänsä sankareille!

Vierailija
5044/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että jollain Audilla ajelua pidetään ökyilynä. Itse ajan kysom merkillä siksi, että sattuu olemaan aika himputin hyvä auto! Ja aion ajaa niin kauan kuin on varaa, kallishan se toki on. Mutta sen pidempiä luonneanalyysejä on turha lähteä tekemään vain siksi, että tykkää ja on varaa laatuun; se ei tee ihmisestä pinnallista narsistia.

ei yhdestä automerkistä, mutta onhan toi noi kaikki jutut yhdessä: ktm-miehen peruslistaus. ja juuri sellaisten jotka menee pankkiin töihin. muitten pääainelukijat ovatkin hieman luovempia harrastuksissaan. ja mikkohan on tainnut käydä vaan maisteriksi kauppiksessa eli on tradenomipohjainen. sellaiset tyypit paistaa oikeen kauppiksessa. ei sinällään mitää vikaa, mutta se pyrkyrimäisyys. 

Vierailija
5045/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän pahaa on siinä, että on omalla työllään nostanut itsensä työväenluokasta ylempään keskiluokkaan? Minä ainakin nostan hattua oman elämänsä sankareille!

hienoahan se on! mutta sitten asenne onkin sellainen kusipäinen, missä ei mitään hienoa enää olekaan. aika monet duunarit ovat todella rahan perässä, mitä taas yliopistossa ei olla. toki jotkut voivat olla, mutta monia akateemisia ihmisiä raha ei kiinnosta ja sitten audimiehiä ihmetyttää...monet duunarit tuovat esille, että hehän tienaavat enemmän rahaa kuin akateemiset niinkuin se raha olisi jokin mittari. he eivät millään käsitä, että jotkut ovat yliopistossa hankkimassa tietoa eikä rahaa ja haluaa tehdä työtä jolla on merkitystä

Vierailija
5046/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa näistä kommenteista, että enää yksi päivä viikonloppuun. Käsi ylös, kenen mielestä on mennyt tänään jankkaamiseksi?

Vierailija
5047/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hienoahan se on! mutta sitten asenne onkin sellainen kusipäinen, missä ei mitään hienoa enää olekaan. aika monet duunarit ovat todella rahan perässä, mitä taas yliopistossa ei olla. toki jotkut voivat olla, mutta monia akateemisia ihmisiä raha ei kiinnosta ja sitten audimiehiä ihmetyttää...monet duunarit tuovat esille, että hehän tienaavat enemmän rahaa kuin akateemiset niinkuin se raha olisi jokin mittari. he eivät millään käsitä, että jotkut ovat yliopistossa hankkimassa tietoa eikä rahaa ja haluaa tehdä työtä jolla on merkitystä

Kaikenmaailman dosentit kun tutkii kaikenaailman mukatärkeitä asioita, niin sillä sitä sitten onkin merkitystä. Ja suurimmaksi osaksi yhteiskunnan rahoilla. Vaikka onhan se hyvä , että voi kokea itsensä tärkeäksi , kun ei niitä duunarin töitäkään enää oikein ole.

Vierailija
5048/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi puhuu kuin poliitikko mtv:n sivuilla:

"Mikko on ilmaissut moneen otteeseen, että hän ei ole valmis luopumaan asuntokriteereistään. Olen yrittänyt päästä kompromissiin ja olen ollut myös valmis joustamaan omista kriteereistäni. Mikon mukaan olisi kuitenkin väärin, jos jompi kumpi joutuisi luopumaan omista kriteereistään."

Voiko Mikkoa oikeastaan syyttää siitä, jos epäröi, onko Heidi hänelle tärkeämpi kuin asunto? 

Vierailija
5049/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina joka hemmetin asiassa täytyy ihmiset jakaa hyviin ja pahoihin, syvällisiin ja pinnallisiin, kiltteihin ja ilkeisiin sen mukaan, mitä ne työkseen tekee ja miten paljon haluaa sillä rahaa hankkia?? Mitä ihmeen väliä? Jos on kykenevä ja osaava hommiin, missä voi saada kohtalaisen hyvän toimeentulon niin so what?? En ole esim kertaakaan Mikon kuullut leveilevän ansioillaan, vaikka muuten on harvinaisen ärsyttävä besserwisser. En todella keksi muuta motivaatiota tälläiseen vääntämiseen kuin kateus. Mutta siitä vaan, tukehtukaa katkeruuteenne, kun ette muuta elämässä osaa.

Vierailija
5050/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidin tanssimisesta, mutta se jäi avioiduttuani. Kävimme kyllä yhdessäkin kokeilemassa, mutta uskovalle biisit ottivat korvaan. Luovimista se yhdessäolo on. Jos vain pitää omastaan kiinni, ei suhde voi kestää. Arvot, ne joko on tai ei ole. Itsensä miellyttäminen ei ole avioliiton numero yksi... Todeksi tulee, antaessaan saa. Toistensa kunnioittamisesta hyvä tulee.

Milla on äksy töksäyttäjä. Kimmo alistuu, eikä osaa vastata. Heidi on itsekäs, samoin Mikko. Tiinan ja Samuelin yritys onnistuu paremmin. Millasta riippuu suhteen onnistuminen. Ymmärtääkö hyvän miehen päälle.

Noin yleensäkin nykyään ollaan aika itsekeskeisiä. Välillä tuntuu, kuin lapset olisi asialla laukomassa jokaisen ajatuksen ulos. Kielen syntejä kannattaisi hillitä. Ainakin, jos haluaa aviossaan onnistua.

Vierailija
5051/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla on tyypillinen kainuulainen. Ei siellä päin erityisen huumorintajuisia olla, joten en osaa ottaa sarkasmina noita tölväisyjä, enemmänkin se on kainuulaista junttiperinnettä. Ainakin itse, kun sinne muutin, opin olemaan varovainen puheissani. Mulla on taipumus itseironiaan, mutta siellä ottivat sen tosissaan ja aloittivat "älähän nyt, et sinä ole tyhmä", jos sanoin jotain hölmöilyjeni jälkeen, että päämo pitäisi vaihtaa tai vastaavaa. Kuka nyt sellaista ihan tosissaan sanoo? 

Vierailija
5052/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siin välttämättä mitään pahaa ole, mutta sitten on tiettyjä tapauksia, että rahan haalimisesta ja vauraudella pätemisellä tulee se ylin merkityksellinen asia elämässä, mille kaikki muu on alisteista. Perheen lapsetkin imevät jo äidinmaidossa, että isä ei ehdi viikonloppunakaan leikkiä, kun isän pitää tienata lisää. Vaikka on jo hienot talot ja muut puitteet. Ihmissuhteet väistyköön pisnesten tieltä. Ehkä jopa syyllistetään siitä, että ei osaa antaa arvoa kovalla työllä kerätylle omaisuudelle ja sille, että läheisyys korvataan kalliilla lahjoilla. Kiltistä lapsesta tulee ehkä iskän tavoin säästöjään laskeva pikkuaikuinen, särmikkäämmästä vastareaktiona tuhlaava huithapeli.

Vierailija
5053/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä Kimmo jonkun lempeän ja rakastavan tytön seurassa. Ei tarvis Kimblenkään punnita sanomisiaan koko ajan ja vaivautuneena pyöritellä suutaan, kun pelästyy pirttihirmun kierroksia.

Jos Kimmo laskisi vaimon ulkonäkötavoitteita, löytäisi varmasti helposti kivan ja säyseän vaimon. Hyvännäköisten joukosta löytää tsägällä, jos löytää. 

Missäs ajattelet Kimmon naisia tapailevan, niin että pystyy sanomaan, kuka on kiva ja säyseä? Ja jos sellaisen jostakin löytääkin, uskaltaisiko tehdä minkäänlaista aloitetta?

Vierailija
5054/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan ei mitään pahaa (kuten yksi jo aiemmin kommentoi).

Tällaisen henkilön tausta nyt vaan on se, että on mennyt ahkerasti nostamaan itsensä työväenluokasta ylemmäksi. 

Tausta ei kuitenkaan ole samanlainen kuin esimerkiksi sellaisella henkilöllä, jonka vanhemmat ja mahdollisesti myös isovanhemmat ovat olleet akateemisia. Jonka perheessä on luettu, soitettu, matkusteltu jo parin sukupolven ajan.

Henkilökohtainen kulttuurihistoria ja perheen perintö ovat em. esimerkkihenkilöillä täysin erilaiset. 

Kuten Mikolla ja Heidillä. 

Vierailija
5055/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Vierailija
5056/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.

Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit

Minä päättelin Mikon työväenluokkaisen taustan jo hääjaksossa, kun näytettiin hänen perhettään. Seuraavassa jaksossa taidetaan muuten näyttää lisää.

Miten Mikon puheesta kuulee taustan?

No omassa perheessäni ei ole ikinä kyllä moroteltu, vaikka täystamperelaisia olemmekin. Ja kun Mikko heti ensimmäisenä sananaan huikkas alttarilla, että "moro", niin kyllä mulle tuli sellanen facepalm-olo :D.  Tyhmä esimerkki, mutta kerroin nyt kuitenkin.

Jos nyt oikeaa analyysiä yritän tehdä, niin ehkä juuri murteen leveys ja nuotti ovat tuossa Mikon puheessa esiin nousevia tekijöitä. Puhe on sellaista, jota työkaverini päivittäistavarakaupassa puhuivat, kun olin opiskeluaikana sellaisessa työssä.  Myöhemmällä työuralla asiantuntijatöissä olen toki myös törmännyt tampereen murteeseen (tai kiäleen ;) ), mutta yleensä yliopistoaikana viimeistään kielen pitkät vokaalit häviää ja ärräkään ei pyöri kielen päällä. Mutta en ole asiantuntija, kunhan yritän keittiö-fonetiikkaa harrastaa. 

Yököttää täällä tämä ihmisten luokittelu akateemisiin - juntteihin, hyviin - huonoihin, tyhmiin - viisaisiin. 

Mitataanko ihmisarvo oppiarvon mukaan ???  

Vierailija
5057/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi pisti silmään kohtaus, jossa H&M olivat asuntonäytössä. Yläkerrassa Heidi intoili, että toi on mun huone. Mikon vitsi oli laittaa hetkeksi Heidi vaatekaappiin ja ovi kiinni. Heidi näytti vähän loukkaantuneelta episodin jälkeen Mikon lampsiessa eteenpäin kuin ei mitään. Leikistä menisi, jos oven aikoisi pistää kiinni, mutta ei sittenkään Eikö ennen olisi tuikattu pusu tuossa vaiheessa, että enhän nyt oikeesti! Taisi ollakin tarkoitus tietoisesti vähän alistaa Heidiä tai alitajuinen toive. Heidin ilme kertoi kaiken.

Mikä Heidin ilme? Mielestäni hän hymyili astuessaan ulos komerosta ja hihitti ääneen siellä ollessaan.

Vierailija
5058/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa näistä kommenteista, että enää yksi päivä viikonloppuun. Käsi ylös, kenen mielestä on mennyt tänään jankkaamiseksi?

Täällä siis jotkut kirjoittavat työkseen mielivaltaisia kommentteja. Sitä arvelinkin. Paljonko on tuntipalkka?

Vierailija
5059/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologi emerita kirjoitti:

Minusta Mikon käytös on kautta linjan johtanut siihen lopulliseen päätelmään, jonka vedin kasaan katsoessani heidän haastatteluaan Jasonin silmien edessä.

Mikko piti jatkuvasti kättään tiukasti Heidin hartialinjan yli ja sormilla oli napakka ote olkapäästä muistuttamassa Heidiä, että varo, mitä sanot. Samaan aikaan keskiruumis on vetäytynyt poispäin nojaten sohvannurkkaan, koska hellyyttä ja myötätuntoa Heidin pahalle mielelle ei ole. Jasonin piti pyytää Mikkoa noutamaan Heidille nenäliina.

Mikko vähätteli riitojen tasoa, aluksi kieltäen mm. huutamisen. Ärtymyksen ele seurasi, kun Heidi korjasi väärinkäsityksen: kyllä on huudettu.

Heidi vaikutti minusta olevan hyvin ristiitaisten tunteiden vallassa. Hän istui fyysisesti Mikon vieressä, mutta ristityt jalat ja Mikosta poispäin kääntyneet jalkaterät viestivät poispääsyn hakemisesta. Runsas pään ja kaulanalueen koskettelu ja peittäminen käsillä viittaa hermostuneisuuteen ja tilanteesta pakenemiseen. Ja ymmärrän hyvin, kun tilanteessa on sopimuksen mukaan pakko olla ja epäpaattiseksi ja kontrolloivaksi osoittautunut puoliso hiostaa vieressä muistuttaen, että Heidillä on velvollisuus pitää tietyt asiat salaisuutenaan.

Minusta Mikko vaikuttaa sisäisesti epävarmalta ja on todennäköisesti taipuvainen alistamaan läheisiään ja omistamaan heidät, koska ei luota omaan viehätysvoimaansa. Mm. melaaninen nokkiminen suulla joka käänteessä oli todennäköisesti hänen tapansa viestiä, että minä olen näin hurmaava ja huomaavainen ja hellä, että sinun ON OLTAVA onnellinen saadessasi olla minun. Nyt kun pari on ottanut yhteen, hän kostaa jättämällä huomionosoituksensa pois.

Mitä mieltä? :) Ja saa olla eri mieltä! :)

Jostain syystä "kuulen" tämän viestin Kumman kaa -Ellun äänellä.

Vierailija
5060/8622 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni tekee niin ison numeron Mikon auton merkistä? Jos se on leasing-auto, sen valinta ei ole täysin työntekijän käsissä.

Ketju on lukittu.