Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko on hakenut ohjelmaan, mutta ei ole järjestänyt aikaa avioliitolle, viittaa itsekkyyteen. Mikko olettaa, että nainen solahtaa hänen elämäänsä. Miksi ei laittanut ehdoksi vaimokandidaatille, että tämän täytyy olla kiinnostunut jalkapallosta ja golfista?
Jospa Mikon mielestä ei ole ollenkaan välttämätöntä, että vaimoa kiinnostaisi jalkapallo tai golf? Hänelle voi ihan hyvin riittää liitto, jossa puolisoilla on omat harrastuksensa kummallakin. Eihän tuosta golfistakaan meille kerrottu, kumman idea oli, että Heidi lähtee kentälle mukaan. Eikä se välttämättä paha ole, että tutustuttuaan toisen harrastukseen toteaa, ettei se ollut oma juttu.
Jos Mikolle on OK, että myös vaimolla on paljon aikaavieviä harrastuksia työn ohella, tilanne on tasapainossa eikä ole erityisempää syytä sanoa kumpaakaan itsekkääksi. Kummallakin olisi paljon omaa elämää eikä puoliso olisi mikään keskeinen elämään sisältöä tuova tekijä. Avioliittokin olisi pikemmin yhteinen yritys, ja jos kumpikin haluaa lapsia, niitä voidaan toki tehdä.
Mikolle saattaisi myös riittää aika lailla edustustyyppinen puoliso, nokkela sanavalmis kulturelli käytöstavat hallitseva rouva, jonka kehtaa ottaa mukaan niin virallisempiin tilaisuuksiin kuin ravintolaillalliselle kavereiden kanssa. Sellaisen ei nykyään tarvitse olla mikään kotirouva, vaan oma ura ja mielenkiinnon kohteet ovat suorastaan suotavia.
Heidillä vain valitettavasti on toiveet avioliiton suhteen aika lailla muuta.
Hassua, että vaimoa statusymbolina pitävä tyyppi ottaisi vaimon sokkona. Tai no, ehkä halusi ulkoistaa rekrytoinnin kiireisenä miehenä.
Statussymbolivaimon hankinta on helppo ulkoistaa, koska ei etsitä mitään tunteiden ilotulitusta tai kuvitellaan sen tulevan siitä, että on löydetty raameihin sopiva kumppani.
Totta tuokin. Mutta kun tässä pitäisi pystyä sitouttamaan vaimo koeajan puitteissa, nii vaatii yllättävän paljon satsausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko on hakenut ohjelmaan, mutta ei ole järjestänyt aikaa avioliitolle, viittaa itsekkyyteen. Mikko olettaa, että nainen solahtaa hänen elämäänsä. Miksi ei laittanut ehdoksi vaimokandidaatille, että tämän täytyy olla kiinnostunut jalkapallosta ja golfista?
Jospa Mikon mielestä ei ole ollenkaan välttämätöntä, että vaimoa kiinnostaisi jalkapallo tai golf? Hänelle voi ihan hyvin riittää liitto, jossa puolisoilla on omat harrastuksensa kummallakin. Eihän tuosta golfistakaan meille kerrottu, kumman idea oli, että Heidi lähtee kentälle mukaan. Eikä se välttämättä paha ole, että tutustuttuaan toisen harrastukseen toteaa, ettei se ollut oma juttu.
Jos Mikolle on OK, että myös vaimolla on paljon aikaavieviä harrastuksia työn ohella, tilanne on tasapainossa eikä ole erityisempää syytä sanoa kumpaakaan itsekkääksi. Kummallakin olisi paljon omaa elämää eikä puoliso olisi mikään keskeinen elämään sisältöä tuova tekijä. Avioliittokin olisi pikemmin yhteinen yritys, ja jos kumpikin haluaa lapsia, niitä voidaan toki tehdä.
Mikolle saattaisi myös riittää aika lailla edustustyyppinen puoliso, nokkela sanavalmis kulturelli käytöstavat hallitseva rouva, jonka kehtaa ottaa mukaan niin virallisempiin tilaisuuksiin kuin ravintolaillalliselle kavereiden kanssa. Sellaisen ei nykyään tarvitse olla mikään kotirouva, vaan oma ura ja mielenkiinnon kohteet ovat suorastaan suotavia.
Heidillä vain valitettavasti on toiveet avioliiton suhteen aika lailla muuta.
Hassua, että vaimoa statusymbolina pitävä tyyppi ottaisi vaimon sokkona. Tai no, ehkä halusi ulkoistaa rekrytoinnin kiireisenä miehenä.
Statussymbolivaimon hankinta on helppo ulkoistaa, koska ei etsitä mitään tunteiden ilotulitusta tai kuvitellaan sen tulevan siitä, että on löydetty raameihin sopiva kumppani.
Totta tuokin. Mutta kun tässä pitäisi pystyä sitouttamaan vaimo koeajan puitteissa, nii vaatii yllättävän paljon satsausta.
Moni ajattelee sen sitoutumisen tapahtuvan kun sanotaan tahdon (ja siihen voi bonukseksi suikkia muutamia kuivia pusuja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö oikeasti huomaa, että Kimmo ei ole kovin älykäs?
Esim. kun Kimmoa näytettiin appivanhempien luona, hoin mielessäni jokaisen Kimmon repliikin jälkeen "ei hän, Kimmo, ihan tuota tarkoittanut...".
Esimerkiksi käy myös Jasonin vierailu. Milla molotti kritisoivalla, tyytymättömällä äänellään, että tuntuu kuin olisi tunnettu vittu SATA VUOTTA. Kimmo vieressä ilahtuu, että joo sama homma, mustakin tuntuu että tunnen sut tosi hyvin.
No kyllä se on valitettavasti huomattu, mutta on niin paha juttu, ettei sitä viitsi edes oikein ääneen sanoa. Temperamenttiin liittyvä hitaus ja harkitsevuus on yksi asia ja se toinen hitaus sitten oma lukunsa.
No äh, olisipa kiva nähdä teidät seuraavassa versiossa, päästäisiin rääpimään: voi miten ruma läski, tyhmäkin. Ja tuo, häthätää maisterin paperit saanut, varmaan työttömänä maannut sen jälkeen. Jos suostuu tällaiseen ohjelmaan myykö koko sielunsa ja persoonansa lopuksi iäksi Suomen kansan räävittäväksi? Toisaalta, av:n keskustelu osoittaa, että sinkkuus tulee jatkumaan monilla kommentoijilla, kritiikkiin kyllä kyetään, itsekritiikkiin ei yhtään (näkyy kuinka sokeasti puolustetaan niitä joihin samastutaan) ja empatiakyky puuttuu lähes täysin.
Eikun nyt oli puhe vain Kimmon ns. hitaudesta. Se onkin asia, jota ei ole sanottu täällä kertaakaan ääneen, koska siinä on asia, joka taitaa olla suorastaan tabu. Minun puolestani voimme vaieta asiata jatkossakin.
Että ihan salaliittoja ja tabuja rakentelet. Luulen että suurin osa näkee Kimmon vain ujohkona ja miellytämisenhaluisena miehenä, jolla on yhtäkkiä tv-kamerat kotonaan sekä vaimo joka "oireilee" kaikenmaailman ahdituksiaan hänelle (ja monelle muulle) aivan käsittämättömään tapaan.
Juuripa näin. Nyt nää parien tulkinnat alkaa jo nousta sfääreihin joihin en halua seurata, kuin sarjasta olisi tullut fiksaatio joillekin, koukutuksen katsoa ymmärrän mutta tämä "haluan tietää kaiken vaikka stalkaten ja tulkita kaiken näkemäni" henki alkaa huolestuttaa, onkohan enää tervettä?
Vierailija kirjoitti:
Suomi naiset on mennyt pilalle, kiltit kunnon miehet kuten Kimmo eivät enää kelpaa.
Ainoastaan rumpali Jarkko, hunksit, bile-Dani ja exiä rannalla-sarjan jännämiehet kelpaavat nykyajan naisille.
I feel you bro.
Milla on jo useaan otteeseen kaivannut niitä jännämiesten tunteiden vuoristoratoja, eli just noita exiä rannalla -panomiehiä jotka käy välillä vannomassa ikuista rakkautta, tuikkavat kerran ja sitten karkuun.
Milla ja isästä päätellen myös hänen perheensä tykittää sarkasmia ja ironista läppää, jopa piruilua siihen tahtiin ettei Kimmo millään pysy perässä. Millan huumori perustuu siihen, että toinen nokittaisi entistä kovempaa takaisin kun taas Kimmo jää suu auki ihmettelemään, mikä vaimolle taas tuli. "En oo, ei oo kukaan ennen noin mulle sanonu" ei ole ns. oikea vastaus. Ois voinu sanoo vaikka, että "mä oonkin aina tykänny tollasista miehekkäistä naisista" tai jotain vastaavaa, antaa Millalle vastaavan piikin. Onko ne vesuri- ja vaimojutut sitten hauskoja niin siitä saakin olla montaa mieltä. Eikä se tee kummastakaan huonoa ihmistä, huumorintajua on monenlaista, tuskin kukaan on hauska tai nokkela kaikkien mielestä.
Mikko haluaa vaimon, joka odottaa soppa valmiina kun hän tulee töistä, pelaamasta, tuomaroista, kokouksesta jne. On aateltu, että ope on hyvä mätsi, kun opella on niin "paljon vapaa-aikaa" tehdä Mikon haluamia asioita. Virhe. Hakijapulan vuoksi nää on ehkä olleet vähiten epäyhteensopiva pari. Puutalo-Heidi ja Audi-Mikko, ei, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat, eivät osanneet asioitaan. kirjoitti:
Milla ei halua olla perheen "mies", mutta valitettavasti joutuu ottamaan sen osan, kun Kimmo on niin nyssykkä.
Ja sitten kuitenkin huudetaan toisaalla tasa-arvoa ja irrottautumista vanhoista sukupuolirooleista.
Missä Milla sitä on huudellut?
Millahan itse vastasi , ei oo kukaan mulle ennen sanonut, kun puhuivat nalkuttamisesta. Miksei Milla siinä väläyttänyt hienoa sarkastista huumoria ?
Vierailija kirjoitti:
Herää kysynys millainenkohan Mikko on kameroiden ulkopuolella, kameran edessä vaan läsyttää ja vähättelee "ihan hyvinhän tässä menee..." jotenki tuntuu,et siellä on riidelty vähän suuremmistakin asioista, kuin kissan ruokien hakemisesta ym...
Se kohta, jossa Mikko on yksin kotona (tai no, Äijä-kissan kanssa) Heidin lähdettyä Turkuun sambailemaan, ei minusta vaikuttanut mitenkään onnelliselta hänkään. Okei tietysti se oli kameroiden edessä sekin, mutta ainakin siinä jokin onnellisuusmuuri näytti jo murtuneen.
Olen miettinyt, vaikuttaako Mikon käytökseen ohjelmassa sekin, että on jotain urahaaveita, ja tietää että pitää näyttää asialliselta, koska homma tulee ulos telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että yksikään pareista ei jatka, muuten kuin ystävinä. Sehän on sitten yllätystulos verrattuna aiempiin kausiin.
Eikös Tiinalla ja Samuelilla ole kuitenkin uusi yhteinen sukunimi. Outoa, jos olisivakin eronneet.
Nyt Sampalla on LinkedInissä taas vanha nimensä, mutta profiilikuvana hääkuva. Tiina löytyy edelleen uudella nimellä :)
Näköjään joo. Samppa yrittää hämätä ehkä. Mutta voisin lyödä vetoa, että ovat vielä kimpassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe.
OT, mutta mun kokemus taas on, että perusduunaritaustan sijaan eniten tuollainen materialistinen näyttäminen on korostunut kilpailuhenkisissä yrittäjäperheissä, joissa on rikastuttu vauhdilla ja ulkoisilla tunnusmerkeillä halutaan sitten vähän tai usen enemmänkin paukutella henkseleitä omasta suorituksesta.
Joo, totta tuokin kieltämättä. Mutta silloin (siis mun oma tuntemuspiirissä) näiden yrittäjienkin tausta on aika "duunarihenkinen". Tunnen esim. yhden rikastuneen autokauppiaan, ja niiden elämä on just tällaista status-näyttelyä. Toisaalta toinen ystäväni on yhden teollisuusuvun jälkeläinen, ja hänen perheessään on ihan eri meininki (kaikki ovat yliopistoihmisiä ja omissa ammateissa, vaikkei rahan takia tarvitse. Ulkoisesti ei osaisi välttämättä arvata, että rahhaa on).
Joka tapauksessa; on nousukkaita ja sivistys-porvareita. Mikko on nousukas, mutta ei kyllä mitenkään sivistyneen oloinen.
t. se jolle kommentoit :)
Vierailija kirjoitti:
Ei heitetä kirvestä kaivoon vielä. Eniten valmis parisuhteeseen on Samuli ja seuraavaksi Kimmo, siis suhteutettuna vaimoonsa. Eli uskon Samulin avioliiton jatkuvan. Kimmon ja Millan suhde selkiytyy päivä päivältä, toivon, että aikaa ja halua riittää. Jos ei ole uusiakaan kumppaneita jo takataskussa, aina kannattaisi jatkaa yrittämistä. Heidi ja Mikko näyttävät kumpikin kelpoisilta avioliittoon, mutta ei keskenään. Tämä linssin läpi katsottuna. He ovat olleet yhdessä satoja tunteja, me olemme nähneet kierosti leikattuja paloja alle tunnin per pari. Mutta kuten joku sanoi, he ovat virtuaalihenkilöitä, ei oikeita ihmisiä.
Tummennetun sanan kohdalla lopetin lukemisen.
Vierailija kirjoitti:
Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit (*sori vaan, Suomessahan edelleen halutaan uskoa, että luokkaeroja ei ole - mutta no, onhan niitä. Odotan alapeukkuja* ).
Veikkaisin myös, että nuorempana ne "nopeet ja komeet" parempien perheiden penskat ovat jääneet jotenkin miehen mieltä vaivaamaan.Nyt sitten vanhempana on tuommonen ylitsevuotava tarve paikkailla Audeilla, golffilla, KTM:lla, neljänsadan takeilla sun muilla sitä, ettei lapsena saanutkaan samaa mitä naapurin Janne tai Jussi. Mutta valitettavasti tausta paistaa aina läpi, porvariston hillittyä charmia ei voi ostaa, eikä sitä pelkästään koulunpenkiltäkään saa.
Parin tämmösen kanssa olen joskus erehtynyt deiteille. Miehiä rassasi ihan hirveesti se, ettei minulle ollut mitään merkitystä sillä, millä autolla ne ajeli. Ei näyttäis tolle Heidillekään olevan noilla autoilla sun muilla "kiinteistösijoitusjohtajuusjutuilla" väliä, vaikuttaa itse olevan taas sivistysperheen tyttöjä .
Perhetaustalla on parisuhteessa usein erittäin paljon merkitystä. Se näiden kahden suhteessa eniten mättää.
Samaa mieltä. Olen miettinyt tätä samaa, on aivan selvää, että Mikko tulee sellaisesta perusduunariperheestä. Ja siinä ei ole mitään vikaa tietenkään hyvänen aika, mutta yhteiskuntaluokat ne Suomessakin on. Ei millään Britannia-linjalla, mutta silti. Veikkaisin, että Mikko on lähisukunsa ainoita maistereita. Jo se, että hän on mennyt ammattikorkeaan, on varmaan ollut iso asia. Nyt sitten ihan maisterikin. Tämä on yksi niitä eroja, jotka myös vaikuttavat Heidin ja Mikon suhteen toimimattomuuteen. Heidi on melko varmasti kasvanut kodissa, jossa on kannustettu lukemaan kirjoja, käyty teatterissa, konserteissa, vanhemmilla todennäk. akateeminen koulutus. Tausta vain on erilainen heillä. Eihän se tietenkään ainoa syy ole, ettei match toimi, mutta osaltaan vaikuttamassa. Tästä taustasta ehkä tulee se ero verbaalisessa lahjakkuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjumala tuo sadekommentti! Pakko oli löytää joku pikkujuttu, mihin voi tarttua ja mistä voi valittaa. "Ei tää matka kyllä mene yhtään nopeampaa, vaikkei sataisikaan, pitääkö aina olla niin negatiivinen." Itse valittanut koko matkan, kuinka väsyttää ja on tylsä ja pitkä matka.
Oliko Millalla tuossa kohti tosiaan tuo "pitääkö aina olla niin negatiivinen"? Jos, niin olisin Kimmona varmaan purskahtanut ihan hervottomaan nauruun, juuri sen kommentin ristiriitaisuuden takia.
Mutta joo. Nyt tulee vähän rumaa tekstiä. Minusta Kimmolla on naamallaan usein vähän sellainen perustylsä kunhan olla möllötetään -ilme (tulee hakemattakin mieleen Kokoomuksen takavuosien puheenjohtaja Ville Itälä), suu saattaa roikkua veltosti auki ja vielä vähän vinossa, mikä joillakin on tympääntymisen tai halveksunnan merkki. Kimmoon jo valmiiksi ärsyyntynyttä Millaa varmaan ärsyttää se ilmekin, ja heittää sitten siitäkin mitä sylki suuhun tuo.
Eihän Kimmo negatiivinen ole, mutta ei mitenkään säteilevän positiivinenkaan. Jos hän jostakin innostuu, niin hyvinpä onnistuu sen kätkemään.
Oma naiseni harrastaa eroottissävyistä tanssia, eikä kyllä ole tullut mieleeni kieltää häntä tanssimasta. Joskus on mustasukkaisuuden tunne häilähtänyt mielessä, mutta olen painanut sen taka-alalle.
Kyllä se on niin, että jos parisuhteessa elää, niin silloin täytyy pystyä luottamaan puolisoonsa kontrolloimatta ja liikoja epäilemättä. Jos epäilyille antaa tilaa ja rupeaa kontrolloimaan, siitä syntyy kierre, joka vain vahvistuu vahvistumistaan.
En suosittele ketään olemaan yhdessä ihmisen kanssa, joka yrittää kontrolloida mustasukkaisuuden vuoksi. Sellaisessa ihmisessä tuppaa usein olemaan vakavampikin pimeämpi puoli, jolla voi purkautuessaan olla ikävät seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi tanssimaan mennessäkin voi asennoitua VAIN tanssimaan , tai seksuaaliseen "moodiin". Eiköhän Heidi olisi miehen jo tuolta löytänyt jos olisi halunnut.
Ei taida olla ihan vain halusta kiinni. Ihmettelin ääneen, kun näin Heidin viehkeästi salsaavan, että kuinka voi olla mahdollista, ettei Heidi ole noista piireistä miestä itselleen löytänyt. Mieheni siihen totesi, että taitaa olla aika vaikea luonne tuo Heidi.
Mitähän Milla miettii kun katsoo viime jaksoa. Onko yhtään tiennyt, että oma käytös näyttää tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe.
OT, mutta mun kokemus taas on, että perusduunaritaustan sijaan eniten tuollainen materialistinen näyttäminen on korostunut kilpailuhenkisissä yrittäjäperheissä, joissa on rikastuttu vauhdilla ja ulkoisilla tunnusmerkeillä halutaan sitten vähän tai usen enemmänkin paukutella henkseleitä omasta suorituksesta.
Joo, totta tuokin kieltämättä. Mutta silloin (siis mun oma tuntemuspiirissä) näiden yrittäjienkin tausta on aika "duunarihenkinen". Tunnen esim. yhden rikastuneen autokauppiaan, ja niiden elämä on just tällaista status-näyttelyä. Toisaalta toinen ystäväni on yhden teollisuusuvun jälkeläinen, ja hänen perheessään on ihan eri meininki (kaikki ovat yliopistoihmisiä ja omissa ammateissa, vaikkei rahan takia tarvitse. Ulkoisesti ei osaisi välttämättä arvata, että rahhaa on).
Joka tapauksessa; on nousukkaita ja sivistys-porvareita. Mikko on nousukas, mutta ei kyllä mitenkään sivistyneen oloinen.
t. se jolle kommentoit :)
Kommenttejasi ei sivistyneiksi voi luokitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi tanssimaan mennessäkin voi asennoitua VAIN tanssimaan , tai seksuaaliseen "moodiin". Eiköhän Heidi olisi miehen jo tuolta löytänyt jos olisi halunnut.
Ei taida olla ihan vain halusta kiinni. Ihmettelin ääneen, kun näin Heidin viehkeästi salsaavan, että kuinka voi olla mahdollista, ettei Heidi ole noista piireistä miestä itselleen löytänyt. Mieheni siihen totesi, että taitaa olla aika vaikea luonne tuo Heidi.
Noin minäkin olen Heidiä arvellut, vahvatahtoinen tuittupää, sellaisen kuvan hänestä on klipeissä saanut. Totuushan voi olla ihan muuta. Mutta kun sievät ja komeat nuoret ihmiset jotka liikkuvat aktiivisesti sosiaalisissa ympyröissä eivät kumppania löydä hieman ihmetyttää missä vika.
Totta kai huumori on taitolaji. Siinä on mukaa aina vastaanottaja, jonka mukaan pitäisi luovia menemään. Mikä meidän elinpiiristämme tekee erilaisen? En sanonut, että nolaaja keventää tunnelmaa. Sanoin, että ihminen on hauska keventääkseen tunnelmaa, ei nolatakseen muita. Teillä päin sitten jotenkin muuten vai?