Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Kuvaavaa on, etä Heidi lähti Mikon matsiin ja mukaan golffamaan, mutta Mikko ei halunnut edes kokeilla salsaa.
Suuresta pituuserosta johtuen se yhteistanssi saattaisi joka tapauksessa olla hieman, noh, awkwardia kun on nin eri ulottuvuudet ja luontevat askelpituudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammottava toi Milla! En tykkää sen luonteesta yhtään eikä se ulkoisestikaan oo mikään kummonen vaikka ite niin kuvittelee.
Mistä sinä muka tiedät, mitä Milla ulkonäöstään kuvittelee?
No näkeehän sen nyt naamasta ja kävelytyylistä ja vaikka mistä, mitä se Milla kuvittelee!
...niin tämä edellinen kommenttini oli sarkasmia...😬...kun eihän sitä nyt O I K E A S T I voi nähdä, mitä toinen kuvittelee, esim. ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko on hakenut ohjelmaan, mutta ei ole järjestänyt aikaa avioliitolle, viittaa itsekkyyteen. Mikko olettaa, että nainen solahtaa hänen elämäänsä. Miksi ei laittanut ehdoksi vaimokandidaatille, että tämän täytyy olla kiinnostunut jalkapallosta ja golfista?
Jospa Mikon mielestä ei ole ollenkaan välttämätöntä, että vaimoa kiinnostaisi jalkapallo tai golf? Hänelle voi ihan hyvin riittää liitto, jossa puolisoilla on omat harrastuksensa kummallakin. Eihän tuosta golfistakaan meille kerrottu, kumman idea oli, että Heidi lähtee kentälle mukaan. Eikä se välttämättä paha ole, että tutustuttuaan toisen harrastukseen toteaa, ettei se ollut oma juttu.
Jos Mikolle on OK, että myös vaimolla on paljon aikaavieviä harrastuksia työn ohella, tilanne on tasapainossa eikä ole erityisempää syytä sanoa kumpaakaan itsekkääksi. Kummallakin olisi paljon omaa elämää eikä puoliso olisi mikään keskeinen elämään sisältöä tuova tekijä. Avioliittokin olisi pikemmin yhteinen yritys, ja jos kumpikin haluaa lapsia, niitä voidaan toki tehdä.
Mikolle saattaisi myös riittää aika lailla edustustyyppinen puoliso, nokkela sanavalmis kulturelli käytöstavat hallitseva rouva, jonka kehtaa ottaa mukaan niin virallisempiin tilaisuuksiin kuin ravintolaillalliselle kavereiden kanssa. Sellaisen ei nykyään tarvitse olla mikään kotirouva, vaan oma ura ja mielenkiinnon kohteet ovat suorastaan suotavia.
Heidillä vain valitettavasti on toiveet avioliiton suhteen aika lailla muuta.
Hassua, että vaimoa statusymbolina pitävä tyyppi ottaisi vaimon sokkona. Tai no, ehkä halusi ulkoistaa rekrytoinnin kiireisenä miehenä.
Statussymbolivaimon hankinta on helppo ulkoistaa, koska ei etsitä mitään tunteiden ilotulitusta tai kuvitellaan sen tulevan siitä, että on löydetty raameihin sopiva kumppani.
Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit (*sori vaan, Suomessahan edelleen halutaan uskoa, että luokkaeroja ei ole - mutta no, onhan niitä. Odotan alapeukkuja* ).
Veikkaisin myös, että nuorempana ne "nopeet ja komeet" parempien perheiden penskat ovat jääneet jotenkin miehen mieltä vaivaamaan.Nyt sitten vanhempana on tuommonen ylitsevuotava tarve paikkailla Audeilla, golffilla, KTM:lla, neljänsadan takeilla sun muilla sitä, ettei lapsena saanutkaan samaa mitä naapurin Janne tai Jussi. Mutta valitettavasti tausta paistaa aina läpi, porvariston hillittyä charmia ei voi ostaa, eikä sitä pelkästään koulunpenkiltäkään saa.
Parin tämmösen kanssa olen joskus erehtynyt deiteille. Miehiä rassasi ihan hirveesti se, ettei minulle ollut mitään merkitystä sillä, millä autolla ne ajeli. Ei näyttäis tolle Heidillekään olevan noilla autoilla sun muilla "kiinteistösijoitusjohtajuusjutuilla" väliä, vaikuttaa itse olevan taas sivistysperheen tyttöjä .
Perhetaustalla on parisuhteessa usein erittäin paljon merkitystä. Se näiden kahden suhteessa eniten mättää.
Nyt täytyy kyllä puolustaa ohjelman asiantuntijoita, jotka ovat täällä saaneet mittaamattoman määrän kuraa päälleen siitä, kuinka huonosti ovat valinneet pariskunnat ohjelmaan ja kuinka huonoja matcheja Heidi ja Mikko sekä Kimmo ja Milla ovat. Mehän emme yhtään tiedä, minkälaiset vastaukset nuo hakijat ovat laajaan kysymyspatteristoon antaneet hakuvaiheessa. Eikä meillä myöskään ole mitään tietoa, mitä he itsestään ja toiveistaan ovat haastatteluissa oikeasti kertoneet. Sekä kirjallisten että suullisten vastausten perusteella asiantuntijat ovat nähneet, että nuo ihmiset voisivat toisilleen sopia erittäinkin hyvin. No, näin ei nyt sitten käynyt, sillä kemiaa ei voi ennalta arvata. Lisäksi hakijat ovat todennäköisesti antaneet itsestään silotellumman kuvan tai eivät tunne itseään kovin hyvin. Lukuisia syitä voidaan arvailla.
Siis parit ovat todennäköisesti olleet paperilla ihan sopivia mutta todellisuudessa eivät kuitenkaan. Sehän todellisuus tässä ohjelman myötä meille selviää.
Näinhän se meillä kaikilla menee. Tapaamme esim. netin kautta ihmisiä, joiden kanssa tuntuu olevan paljon yhteistä, samoja arvoja, kiinnostuksen kohteita jne., mutta tavattaessa ei kuitenkaan löydy sitä kipinää, samaa huumoria, yhteistä kieltä - millä termillä sitä nyt kutsuukaan. Mistä sitä etukäteen kukaan tietää. Eiväthän nämäkään tapaukset ole kenenkään syytä.
Tällä kaudella on huomattavasti vähemmän painotettu tätä asiantuntijoiden asiantuntijuutta ja valintaprosessia ja sen uskomista ammattilaisille. Kyllähän firmatkin ostavat rekryammattilaisten palveluita, koska he osaavat katsoa asioita eri tavalla.
Kimmosta ja Heidistä on varmaan formaatin mukaisesti yritetty leipoa Suomen Jamie-Doug -paria, mutta ei näytä onnistuvan.
Golf kirjoitti:
Huomasin saman. Mikkokin oli lajissa aloittelija ja Heidillä oli ollut mahdollusuus opetella golfia. Ihan alussa kun Heidi puttasi metrin päästä reiästä pallon 3 m kauememmas reiästä ja kärtti mieheltään surkeasta putistaan kehuja. Onko Heidi niin tyhmä ettei edes tajua mikä on hyvä putti?? Sitten ärsytti toi sama tilanne missä Mikko selittää golfkentän sääntöjä ja etikettiä niin Heidi loukkaantuu heti ja kuulee korvissaan vain kritiikkiä. Jos Heidi on noin golfvastainen,olisi voinut jäädä kotiin tai lähteä harrastamaan muuta. Moni urheileva nainen lähtis mielellään Mikon kanssa golfkentälle. En oikein näe missä tässä on mätsi Mikon ja Heidin välillä. Eivät edes ulkoisesti sovi yhteen.
Mulle taas on jäänyt surkeana mieleen se, että Mikko koetti huomaavaisesti opettaa Heidille golfkentällä toimintaa, johon kuuluu reipas siirtyminen vapaalle radalle omalla vuorilla, ja jotenkin Heidi sai siitäkin napautettua happaman kommentin. Eli eikö häntä saa neuvoa ollenkaan? Katsokaa uudelleen se klippi.
Minä kanssa mietin, miten tuo asia olisi pitänyt Heidille sanoa, jotta olisi kelvannut. Tai palstamammoille, jotka Mikkoa tästäkin arvostelevat. Antakaa ehdotuksia? Siinä nyt kuitenkin oltiin paikassa, jossa on tietyt säännöt joita kuuluisi noudattaa.
asiat voi esittää monella tavalla. mikko olisi voinut olla kannustavampi, sanoa asiat positiivisemmin. mutta ei, pitää tuoda oma paremmuus esille ja lytätä toista. ei ole ihan helppoa lähteä kokeilemaan uutta lajia ja varisinkaan jos tekee sen toisen mieliksi eikä oman kiinnsotuksen mukaan. mikko mutisi kärtyisästi menemään. itse olisin ainakin heittänyt maila menemään ja jättänyt mutristelijan sinne. ja miten se koitti niistä säännöistä sanoa, niin mikko vaan mutisi ja vittuili. ja kun heidi hymyillen sanoi, että huomaanko kritiikkiä vauhdissani, niin mikko ei sanonut siihen mitenkään ja heidikin siitä sitten mutristui.
mikko olisi voinut sanoa, että säännöt sanovat näin ja sitten keventää asiaa vaikkapa sanomalla jotain kannustavaa tai silittämällä toista. itse en ainakaan kun vien toisen harrastuksiini, mene sinne hampaat irvessä suorittamaan vaan koitan kannustaa toista . miten tämäkin voi olla niin vaikeaa joillekin.. ja pisteet siitä että heidi tuli mukaan.
ja siellä asuntonäyttelyssä oli kauheaa nähdä, kun mikko sulki heidi sinne huoneeseen. kertoi paljon. läpästä olisi voinut mennä, jos niiden suhde ei olisi alkujaan tämmöinen ja jos mikko olisi esm. halannut heidiäsen jälkeen, mutta ei. mikko vaan lampsi menemään. heidi jäi katselemaan että ei tainnutkaan olla läppä se omaan huoneeseen sulkeminen...
Vierailija kirjoitti:
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe.
OT, mutta mun kokemus taas on, että perusduunaritaustan sijaan eniten tuollainen materialistinen näyttäminen on korostunut kilpailuhenkisissä yrittäjäperheissä, joissa on rikastuttu vauhdilla ja ulkoisilla tunnusmerkeillä halutaan sitten vähän tai usen enemmänkin paukutella henkseleitä omasta suorituksesta.
Se vauhdista huomauttaminen golfissa on ihan ok, eikä todellakaan vaadi mitään silittelyjä tai hyvittelyjä. Kyse ei siis ole siitä, että Mikko haluaisi Heidin kävelevän nopeammin vaan kentällä on varattu tietty aika jokaiselle väylälle ja sitten seuraavat odottavat jo vuoroaan. Jotta jää aikaa keskittyä lyönteihin, kaikki muut siirtymät pitää todellakin tehdä niin nopeasti, ettei sitä tajua ennen kuin itse kokee. Ja todellakin, itsekin olen saanut huomautuksia osakseni, jos olen jäänyt haaveilemaan tai lompsimaan.
Minusta tuo klippi osoitti keskinäisen kommunikaation toimimattomuuden. Mikko ei sano suoraan vaan vihjailee ja Heidi sitten kysyy kiertäen takaisin. Kumpikaan ei sano suoraan eikä selitä sen paremmin, mistä on kyse ja onko asia ymmärretty vai ei.
Kuka tietää, onko tuo lukuisten harrastusten esittely pieleen mennyt yritys tehdä myönteinen vaikutus - kyllähän monet naiset esim. tälläkin palstalla mainitsevat että ihannemiehellä on omia harrastuksia ja intohimon kohteita. Vaan eipä näytä tässä tapauksessa tuottavan myönteistä tulosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että yksikään pareista ei jatka, muuten kuin ystävinä. Sehän on sitten yllätystulos verrattuna aiempiin kausiin.
Eikös Tiinalla ja Samuelilla ole kuitenkin uusi yhteinen sukunimi. Outoa, jos olisivakin eronneet.
Nyt Sampalla on LinkedInissä taas vanha nimensä, mutta profiilikuvana hääkuva. Tiina löytyy edelleen uudella nimellä :)
On miehiä, jotka eivät osaa käsitellä mitenkään itkevää naista. He eivät ymmärrä, että myötätunnon ele olisi paikallaan, vaan jähmettyvät kuoreensa, jopa hakuavat pois tilanteesta. Kuten Mikko.
Millasta haluaisin nähdä löytyykö sieltä ollenkaan herkkää puolta. Kimmolle sopisi varmasti paremmin herkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö oikeasti huomaa, että Kimmo ei ole kovin älykäs?
Esim. kun Kimmoa näytettiin appivanhempien luona, hoin mielessäni jokaisen Kimmon repliikin jälkeen "ei hän, Kimmo, ihan tuota tarkoittanut...".
Esimerkiksi käy myös Jasonin vierailu. Milla molotti kritisoivalla, tyytymättömällä äänellään, että tuntuu kuin olisi tunnettu vittu SATA VUOTTA. Kimmo vieressä ilahtuu, että joo sama homma, mustakin tuntuu että tunnen sut tosi hyvin.
No kyllä se on valitettavasti huomattu, mutta on niin paha juttu, ettei sitä viitsi edes oikein ääneen sanoa. Temperamenttiin liittyvä hitaus ja harkitsevuus on yksi asia ja se toinen hitaus sitten oma lukunsa.
No äh, olisipa kiva nähdä teidät seuraavassa versiossa, päästäisiin rääpimään: voi miten ruma läski, tyhmäkin. Ja tuo, häthätää maisterin paperit saanut, varmaan työttömänä maannut sen jälkeen. Jos suostuu tällaiseen ohjelmaan myykö koko sielunsa ja persoonansa lopuksi iäksi Suomen kansan räävittäväksi? Toisaalta, av:n keskustelu osoittaa, että sinkkuus tulee jatkumaan monilla kommentoijilla, kritiikkiin kyllä kyetään, itsekritiikkiin ei yhtään (näkyy kuinka sokeasti puolustetaan niitä joihin samastutaan) ja empatiakyky puuttuu lähes täysin.
Eikun nyt oli puhe vain Kimmon ns. hitaudesta. Se onkin asia, jota ei ole sanottu täällä kertaakaan ääneen, koska siinä on asia, joka taitaa olla suorastaan tabu. Minun puolestani voimme vaieta asiata jatkossakin.
no mites ois jos heidi ja mikko olisi menneet salsaamaan? ja heidi olisi mumissut, vois vähä nopeempaa, auts älä astu varpaille, ei noin, käänny nyt. murjottaisi sitten kun toinen ei heti osaa. tosin heidi olisi fiksuna osannut ilmaista asian toisin.
kyllä siitä vauhdista saa sanoa, mutta ei nyt tarvitse mutista vihaisena. olsii reilusti sanonut säännöistä, miksi pitää olla nopea.
ja tosiaan mikko vaikuttaa juuri siltä ktm-tyypilltä joka tekee asoita cv mielessä. check check ja check. ja listalta puuttui vielä se edustusvaimo. näin ktm:nä voin sanoa, että kauppis täynnä noita tyyppejä. mikon olisi kannattanut ottaa koulusta se vaimo, koska siellä on niitä naisia jotka ihailee tuollaista elämäntapaa. tosin oli siellä sellaisiakin jotka ei kestä jos nainen on menestynyt, vaan monet haluaa olla niitä menestyjiä ja vaimo hiljaa ihailee ja hoitaa kodin. harmi vaan että yhä harvemmalle naiselle tämä käy ja monet haluavat tasa-arvoisen suhteen. hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, olihan mullakin eksä, joka ei halunnut minun tanssivan muiden kanssa, mutta itse toki tanssi muiden kanssa. Eli ei niillä säännöillä ole aina mitään loogisia perusteita.
Tuo Millan ja isänsä harrastama käytös antaa niin sekavia viestejä, ettei ulkopuolinen voi mitenkään käsittää niitä todellisia tarkoitusperiä. On sitten ilmeisesti kivaa nauraa mielessään tomppelille, joka ei tajua jutun kärkeä? Muuta motiivia on tosi vaikea keksiä.
Ihmiset eivät kyllä yleensä ole hauskoja nolatakseen muita, vaan luodakseen hauskan ilmapiirin. Mistä Millan isä olisi voinut ennalta tietää, ettei toinen tajua ... mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikkoa ei vaivaa mikään muu kuin järjetön alemmuuskompleksi.
Oon melkosen varma, että hänen perhetaustansa ei ole sivistynyt ja akateeminen kulttuurikoti, vaan perus-duunariperhe. Olen itse paljasjalkainen tamperelainen ja miehen puheestakin jo kuulee, etteivät ne taustat ole kovin kulturellit (*sori vaan, Suomessahan edelleen halutaan uskoa, että luokkaeroja ei ole - mutta no, onhan niitä. Odotan alapeukkuja* ).
Veikkaisin myös, että nuorempana ne "nopeet ja komeet" parempien perheiden penskat ovat jääneet jotenkin miehen mieltä vaivaamaan.Nyt sitten vanhempana on tuommonen ylitsevuotava tarve paikkailla Audeilla, golffilla, KTM:lla, neljänsadan takeilla sun muilla sitä, ettei lapsena saanutkaan samaa mitä naapurin Janne tai Jussi. Mutta valitettavasti tausta paistaa aina läpi, porvariston hillittyä charmia ei voi ostaa, eikä sitä pelkästään koulunpenkiltäkään saa.
Parin tämmösen kanssa olen joskus erehtynyt deiteille. Miehiä rassasi ihan hirveesti se, ettei minulle ollut mitään merkitystä sillä, millä autolla ne ajeli. Ei näyttäis tolle Heidillekään olevan noilla autoilla sun muilla "kiinteistösijoitusjohtajuusjutuilla" väliä, vaikuttaa itse olevan taas sivistysperheen tyttöjä .
Perhetaustalla on parisuhteessa usein erittäin paljon merkitystä. Se näiden kahden suhteessa eniten mättää.
No hieman jo huvittaa nämä syväanalyysit klippien ja muutamien faktojen perusteella. Onko kaikki ekonomit alemmuuskompleksisia duunariperheen vesoja? Vaikuttaiskohan auton valintaan ja harrastuksiin jonkin verran työ? Pirssihän voi olla työsuhdeauto, silloin enemmän työnantajan kuin itsensä valitsema. Ja tuo "minä kyllä tunnistan Tampereen porvariston"-henki, no hienoa, kai. Perhetaustalla on merkitystä, ja kun Heidin vanhempien mökin näki aavisteli mistä tuo tietynlainen elitistinen prinsessamaisuus tulee, ei ihan perusteltua pelkällä kieltenmaisterin koulutuksella ja palkalla. Perhetausta ilman muuta muokkaa ihmisiä muttei samanlainen tausta todellakaan varmista hyvää suhdetta tai erilainen tausta estä sitä. Itse tulen akateemisesta suvusta jossa kaikki vähintään maistereita ja mieheni suvussa ylioppilaitakaan ei ole montaa. Kuitenkin elämme erittäin onnellisena ja harmonisena parina yhdessä - jokainen muokkaa elämästään omanlaisen eikä taustojen "vangiksi" tarvitse jäädä. Tietenkin sen omanarvontunteensa voi ammentaa mistä haluaa, vaikka siitä, että suku on "vähän parempaa" vaikkei itse olisi surkean ylioppilastodistuksen jälkeen mitään aikaan saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olihan mullakin eksä, joka ei halunnut minun tanssivan muiden kanssa, mutta itse toki tanssi muiden kanssa. Eli ei niillä säännöillä ole aina mitään loogisia perusteita.
Tuo Millan ja isänsä harrastama käytös antaa niin sekavia viestejä, ettei ulkopuolinen voi mitenkään käsittää niitä todellisia tarkoitusperiä. On sitten ilmeisesti kivaa nauraa mielessään tomppelille, joka ei tajua jutun kärkeä? Muuta motiivia on tosi vaikea keksiä.
Ihmiset eivät kyllä yleensä ole hauskoja nolatakseen muita, vaan luodakseen hauskan ilmapiirin. Mistä Millan isä olisi voinut ennalta tietää, ettei toinen tajua ... mitään.
Onpas meillä erilainen elinpiiri. Olen tottunut siihen, että nolaaja luo kiusallisen ilmapiirin ja nolaa itsensä eikä todellakaan mitenkään kevennä tunnelmaa. Huumorikin on taitolaji ja vaativa sellainen onkin, kuten tästä keskustelustakin olemme voineet huomata.
Mä en saa oikein mitään irti Millasta. En osaa kuvailla häntä muuten kuin suhteessa Kimmoon eli tässä kuviossa puolisona epäkunnioittava, tahallaan-väärinymmärtäjä, kameroille esittävä. Spontaani ehkä? Muilta osin jäänyt täysin arvoitukseksi. Mistä asioista hän innostuu, mistä ei pidä, mikä on elämässä tärkeää, mikä on suhteessa kaikkein tärkeintä. Millaisia haaveita? En osaa välttämättä muidenkaan osalta vastata kaikkeen, mutta pystyisin jo sanomaan, kenen kanssa tulisin hyvin toimeen.
Samuel, Tiina, Heidi - kaikissa heissä tarttumapintaa. Mikko - joo, ei-romanttisessa mielessä varmaan ihan ok, en pidä minään ongelmakimppuna. Kimmon kanssa ei hankaluuksia, koska on niin laid-back, mutta Milla - en todellakaan tiedä. Jos pitäisi sokkona päättää, haluaisinko tutustua, en uskaltaisi ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö oikeasti huomaa, että Kimmo ei ole kovin älykäs?
Esim. kun Kimmoa näytettiin appivanhempien luona, hoin mielessäni jokaisen Kimmon repliikin jälkeen "ei hän, Kimmo, ihan tuota tarkoittanut...".
Esimerkiksi käy myös Jasonin vierailu. Milla molotti kritisoivalla, tyytymättömällä äänellään, että tuntuu kuin olisi tunnettu vittu SATA VUOTTA. Kimmo vieressä ilahtuu, että joo sama homma, mustakin tuntuu että tunnen sut tosi hyvin.
No kyllä se on valitettavasti huomattu, mutta on niin paha juttu, ettei sitä viitsi edes oikein ääneen sanoa. Temperamenttiin liittyvä hitaus ja harkitsevuus on yksi asia ja se toinen hitaus sitten oma lukunsa.
No äh, olisipa kiva nähdä teidät seuraavassa versiossa, päästäisiin rääpimään: voi miten ruma läski, tyhmäkin. Ja tuo, häthätää maisterin paperit saanut, varmaan työttömänä maannut sen jälkeen. Jos suostuu tällaiseen ohjelmaan myykö koko sielunsa ja persoonansa lopuksi iäksi Suomen kansan räävittäväksi? Toisaalta, av:n keskustelu osoittaa, että sinkkuus tulee jatkumaan monilla kommentoijilla, kritiikkiin kyllä kyetään, itsekritiikkiin ei yhtään (näkyy kuinka sokeasti puolustetaan niitä joihin samastutaan) ja empatiakyky puuttuu lähes täysin.
Eikun nyt oli puhe vain Kimmon ns. hitaudesta. Se onkin asia, jota ei ole sanottu täällä kertaakaan ääneen, koska siinä on asia, joka taitaa olla suorastaan tabu. Minun puolestani voimme vaieta asiata jatkossakin.
Että ihan salaliittoja ja tabuja rakentelet. Luulen että suurin osa näkee Kimmon vain ujohkona ja miellytämisenhaluisena miehenä, jolla on yhtäkkiä tv-kamerat kotonaan sekä vaimo joka "oireilee" kaikenmaailman ahdituksiaan hänelle (ja monelle muulle) aivan käsittämättömään tapaan.
Hassua, että vaimoa statusymbolina pitävä tyyppi ottaisi vaimon sokkona. Tai no, ehkä halusi ulkoistaa rekrytoinnin kiireisenä miehenä.