Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Professori: Suomessa on 8 puoluetta, ja ne ovat kaikki samoja.

Vierailija
04.09.2016 |

http://meeviren.puheenvuoro.uusisuomi.fi/222245-sos-hallitukselta-ei-mi…

"Viime kesänä uudella hallituksen oli ”tuhannen taalan” paikka muuttaa talouspolitiikan kurssia, mutta muutokset jäivät vain retoriikan tasolle. Nyt hallituksella oli toinen mahdollisuus, mutta mikä muuttui? Muuttuiko menojen taso? Bruttoveroaste? Alijäämä? Ei mikään.

Talouspolitiikkaa ei ole se, että muutetaan moottoripyörä- tai makeisveron tasoa. Se on pelkkää politiikkaa – omien tai kuviteltujen äänestäjien kosiskelua. Tai ehkä nyt sen verran voi todeta, että kaikki muutokset merkitsevät lopulta vain sitä, että asuminen ja työssäkäynti kallistuvat. Sitten voi taas ihmetellä, miksi Suomessa kaikki on niin sietämättömän kallista."

Samaa mieltä olen ollut jo pitkään. Silti lampaat äänestävät vuoron perään jonkun vanhan valtapuolueen eduskuntaan. Ja mikään ei jälleen kerran muutu, sitten taas määitään, ja ensi vaaleissa toinen vanha valtapuolue hallituksessa. Tyhmä, tyhmempi, suomalainen äänestäjä.

Esimerkkejä löytyy monia, yksi hyvistä on pakkoruotsi: Kaikki tietävät, että sen ylläpitoon ei ole yhtään järkiperustetta. "Muttakun pakkomatematiikka" jutuille on naurettu jo vuosia. Miksi se sitten on edelleen voimassa, ja jopa aikaistuu, vaikka hallituskin on monta kertaa vaihtunut? Koska ei hallitus ole oikeasti vaihtunut kertaakaan neljäänkymmeneen vuoteen. Sdp, kok, keskusta + pikkupuolueet on meidän hallituksemme. Ja tulee aina olemaan, koska tyhmät äänestäjät. Persut nyt oli vaan pieni 1/3 lainehdinta vesilasissa. Sillä ei saatu aikaan kuin pikkuruinen kiristys mamutukseen, osin persujen oman epäonnistumisen takia.

ÄÄNESTÄKÄÄ NYT HITTO VIE JOTAIN MUUTA, ennenkuin meidät näivetetään Euroopan uudeksi Puolaksi.

Mikään ei ole pahempaa demokratialle kuin äänestäjä joka antaa anteeksi.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuva äänestäjä kirjoitti:

Tuo Ap:n viittaus Puolaan hieman ontuu, sillä Puolahan on nouseva ja kehittyvä, vilkas oikeusvaltio. Ja oikein mukava maa muutenkin.

Mutta muusta olen samaa mieltä.

Olikohan se presidentti Juho Kusti Paasikivi, joka sanoi: "Suomalaiset ovat poliittisesti maailman tyhmin kansa."

Puola ei ole oikeusvaltio

No mitkä oikeusvaltioperiaatteet sitten eivät toteudu Puolassa?

Vierailija
22/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat myös yksi näistä. Soini vain on piereskellyt koko hallituskauden, mutta onneksi kansa sentään tajusi tämän.

Persujen puolueohjelmassa ei ole sanottu mitään esimerkiksi siitä että Suomen pitäisi erota EU:sta, mutta äänestäjät kuvittelivat että Soini (=puolue) ajaa sellaista asiaa.

Sama juttu maahanmuutossa, persut puolustaa työperäistä maahanmuuttoa, se rapauttaa samalla tavalla Suomen työmarkkinoita kuin muullakin syyllä Suomeen tulleet maahanmuuttajat. Halpatyövoiman tänne rahtaaminen ei ole ratkaisu vaan ongelma.

Se mitä Halme aikoinaan puhui, ei ollut sinnepäinkään sitä mitä mieltä Soini oli ja on. Soinilla on ollut vain ja ainoastaan yksi päämäärä, päästä itse mahdollisimman korkealle pallille ja tienata rahaa, sen eteen hän oli valmis uhraamaan puolueen jota käytti rappusina valtaan.

Olen kieltämättä samaa mieltä. Ikävä kyllä. Itse olen äänestänyt persuja jo ennen kun ne oli isompi puolue, silloin aikanaan kun olivat ihan prosentin parin puolue. Ajattelin että saisivat vihdoin muutosta aikaan, mutta Soini petti pahasti eikä ole tosiaan ajanut kun omaa etuaan.

Muitakaan isoja puolueita en halua äänestää mutta aina olen ollut se ihminen joka ei ikinä jätä äänestämättä. Joten mitä nyt? No nyt ajattelin kokeilla piraatteja. Saapa nähdä.

N27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä idiootteja ovat ne jotka kuvittelevat että äänestämällä jotain "muuta" puoluetta saadaan jokin muutos. Ne muut puolueet joutuvat hallituksessa nöyrtymään tosiasioiden edessä ja lopulta niistäkin tulee samanlaisia kuin kok, kesk ja sdp.

Mistä sä sen tiedät, kun hallituksessa ei ole yli neljäänkymmeneen vuoteen ollut muita vallassa?

Mä kyllä uskon että jos enemmistö ei äänestäis vanhoja valtapuolueita, niin kummasti rupeis tapahtumaan.

Jokatapauksessa, mitä maksaa yrittää. Vanhojen valtapuolueiden saamattomuus on nyt jo nähty niin monta kertaa ettei kukaan voi sanoa niiden olevan hyvä valinta, tai edes välttävä. Se tie on tie konkurssiin.

Eikö persujenkin pitänyt olla se taho joka tuo muutoksen? Heitä ei tällä hetkellä erota kokoomuksesta eikä keskustasta juuri mikään.

Mitäs läksit?

Vierailija
24/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei huvita äänestää ketään näistä ns. isoista puolueista. Pikkupuolueita, piraatteja ynnämuita ei jaksa äänestää, kun se ääni menee silloinkin hukkaan. Parhaimmassakin tapauksessa heistä tulee joku heittopussipuolue, joka ei saa aikaan mitään.

Joo, joo "jos kaikki noin ajattelevat äänestäisi", mutta kun se jossittelu on jossittelua.

Ei se ole jossittelua. Jos kukaan ei ota ensimmäistä askelta, ei mitään koskaan muutu. Tässä tilanteessa askelen ottamista luulisi helpottavan sen, että nämä hallitukset on nyt nähty - tilanne pahenee vuosi vuodelta. Askelesi ei ehkä johda mihinkään, mutta sentäs se ei ole askel alas kalliolta.

Vierailija
25/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei huvita äänestää ketään näistä ns. isoista puolueista. Pikkupuolueita, piraatteja ynnämuita ei jaksa äänestää, kun se ääni menee silloinkin hukkaan. Parhaimmassakin tapauksessa heistä tulee joku heittopussipuolue, joka ei saa aikaan mitään.

Joo, joo "jos kaikki noin ajattelevat äänestäisi", mutta kun se jossittelu on jossittelua.

Minä tosiaan äänestin persuja noi silloin kun niistä ajateltiin näin, eli ääni menee hukkaan jne. Nyt kun olen pettynyt persuihin niin aion äänestää piraatteja. En osaa olla äänestämättäkään, ei siitäkään ainakaan mitään hyötyä ole!

Vierailija
26/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äänet laskee ... ?

Vierailija
27/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on myös feministinen puolue.

Vierailija
28/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä idiootteja ovat ne jotka kuvittelevat että äänestämällä jotain "muuta" puoluetta saadaan jokin muutos. Ne muut puolueet joutuvat hallituksessa nöyrtymään tosiasioiden edessä ja lopulta niistäkin tulee samanlaisia kuin kok, kesk ja sdp.

Mistä sä sen tiedät, kun hallituksessa ei ole yli neljäänkymmeneen vuoteen ollut muita vallassa?

Mä kyllä uskon että jos enemmistö ei äänestäis vanhoja valtapuolueita, niin kummasti rupeis tapahtumaan.

Jokatapauksessa, mitä maksaa yrittää. Vanhojen valtapuolueiden saamattomuus on nyt jo nähty niin monta kertaa ettei kukaan voi sanoa niiden olevan hyvä valinta, tai edes välttävä. Se tie on tie konkurssiin.

Eikö persujenkin pitänyt olla se taho joka tuo muutoksen? Heitä ei tällä hetkellä erota kokoomuksesta eikä keskustasta juuri mikään.

Ensinnäkin 1/3 osuudella vallasta ei juuri muuteta mitään. Toiseksi persut voivat hyvinkin olla epäonnistuneita. Niin ainakin minun mielestäni. Mutta "eikö persujen pitänyt", se mitä persujen piti tai ei pitänyt ei varsinaiseen aiheeseen liity mitenkään. Vanhat valtapuolueet ovat takuuvarmasti tuhon tie.

Vierailija
29/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat myös yksi näistä. Soini vain on piereskellyt koko hallituskauden, mutta onneksi kansa sentään tajusi tämän.

Persujen puolueohjelmassa ei ole sanottu mitään esimerkiksi siitä että Suomen pitäisi erota EU:sta, mutta äänestäjät kuvittelivat että Soini (=puolue) ajaa sellaista asiaa.

Sama juttu maahanmuutossa, persut puolustaa työperäistä maahanmuuttoa, se rapauttaa samalla tavalla Suomen työmarkkinoita kuin muullakin syyllä Suomeen tulleet maahanmuuttajat. Halpatyövoiman tänne rahtaaminen ei ole ratkaisu vaan ongelma.

Se mitä Halme aikoinaan puhui, ei ollut sinnepäinkään sitä mitä mieltä Soini oli ja on. Soinilla on ollut vain ja ainoastaan yksi päämäärä, päästä itse mahdollisimman korkealle pallille ja tienata rahaa, sen eteen hän oli valmis uhraamaan puolueen jota käytti rappusina valtaan.

Olen kieltämättä samaa mieltä. Ikävä kyllä. Itse olen äänestänyt persuja jo ennen kun ne oli isompi puolue, silloin aikanaan kun olivat ihan prosentin parin puolue. Ajattelin että saisivat vihdoin muutosta aikaan, mutta Soini petti pahasti eikä ole tosiaan ajanut kun omaa etuaan.

Muitakaan isoja puolueita en halua äänestää mutta aina olen ollut se ihminen joka ei ikinä jätä äänestämättä. Joten mitä nyt? No nyt ajattelin kokeilla piraatteja. Saapa nähdä.

N27

No minä olen äänestänyt aina vihreitä, ainoa puolue joka ajaa köyhien ja luonnon asiaa, en ole joka asiasta samaa mieltä, mutta loppupeleissä ovat saaneet paljon hyvää aikaan köyhien suhteen ja toivo elää myös luonnon puolesta. Ihan oikeasti on moni asia täysin turhaa vääntöä jos luonto pilataan, ja köyhät kuolee nälkään, siinä ei paljon paina saako homot mennä naimisiin, tai pakotetaanko suomalaiset opiskelemaan vuosia ruotsinkieltä jotta voisivat palvella ruotsinkielisiä. Kristillisillä on tärkeintä uskonto, ja ruotsalaisten puolueella pakkoruotsi, muista asioista viis.

Aika nuori olet vielä, joten et varmasti tiedä puolueiden taustoista tarpeeksi, niitä asioita kannattaa selvittää. Minä olen tavannut esim. Soinin persujen 10v. juhlassa, ja silloin jo näin sen ahneuden hänen silmissään kun mieheni hänelle leikillään sanoi että pääset mustan auton takapenkille. Tiesitkö että persut ei olleet aloittaessaan samassa tilanteessa kuin pienpuolueet, persuilla oli SMP:n perintönä kansanedustaja ja siten veronmaksajien rahahanat auki.

Vierailija
30/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tosiaan äänestin persuja noi silloin kun niistä ajateltiin näin, eli ääni menee hukkaan jne. Nyt kun olen pettynyt persuihin niin aion äänestää piraatteja. En osaa olla äänestämättäkään, ei siitäkään ainakaan mitään hyötyä ole!

Et voi äänestää piraatteja koska se ei ole enää puoluerekisterissä.

Vierailija
31/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän professorin keinoin Suomesta VARMUUDELLA tulee Puola, tai siis ei edes sitä, joku ex-neukkula, jossa kommunismi on vaihdettu säätelemättömään ultraliberalismiin, tuloerot ovat astraaliset, harvat rikkaat oligarkit hallitsevat koko maata koska ovat menestyneet = kahmineet itselleen vahvemman mahdollisuuksilla ilman rajoituksia valtaosan varallisuudesta. Tätä tämä professori haluaa nallewahlroosien vanavedessä.

Tuota tarkoittaa talouden kunnollinen uudistaminen. Eläkeiän nostaminen tarkoittaa sitä, että eläkettä ei saa ja mummojen ja pappojen pitää notkua kuolemaansa saakka hanttihommissa, elinikä lyhenee rasituksessa, kuten exneukkuloissa, Virossa, Puolassa, Liettuassa jne. Työhön kannustaminen ja kannustinkoukkujen purkaminen tarkoittaaa, että työttömyysturvaa leikataan, luodaan palkattomia orjatöitä, jotka palvelevat oligarkkien kukkaroa, voito maksimoituvat. JNE. 

Vierailija
32/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

No minä olen äänestänyt aina vihreitä, ainoa puolue joka ajaa köyhien ja luonnon asiaa, en ole joka asiasta samaa mieltä, mutta loppupeleissä ovat saaneet paljon hyvää aikaan köyhien suhteen ja toivo elää myös luonnon puolesta. Ihan oikeasti on moni asia täysin turhaa vääntöä jos luonto pilataan, ja köyhät kuolee nälkään, siinä ei paljon paina saako homot mennä naimisiin, tai pakotetaanko suomalaiset opiskelemaan vuosia ruotsinkieltä jotta voisivat palvella ruotsinkielisiä. Kristillisillä on tärkeintä uskonto, ja ruotsalaisten puolueella pakkoruotsi, muista asioista viis.

Aika nuori olet vielä, joten et varmasti tiedä puolueiden taustoista tarpeeksi, niitä asioita kannattaa selvittää. Minä olen tavannut esim. Soinin persujen 10v. juhlassa, ja silloin jo näin sen ahneuden hänen silmissään kun mieheni hänelle leikillään sanoi että pääset mustan auton takapenkille. Tiesitkö että persut ei olleet aloittaessaan samassa tilanteessa kuin pienpuolueet, persuilla oli SMP:n perintönä kansanedustaja ja siten veronmaksajien rahahanat auki.

Hallitsemattoman maahanmuuton kannattaminen köyhien ja luonnon asia? Päinvastoin, väestönräjähdys ja siten luonnon tuhoutuminen ja köyhyys on noiden seuraus. Kannattaisi katsoa puolueensa seurauksia, ei jaloja mielikuvia.

Vierailija
33/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.valtikka.fi/vaalit/puolueet

Vain kymmenen puoluetta rekisterissä. Niistä voit valita.

Vierailija
34/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämän professorin keinoin Suomesta VARMUUDELLA tulee Puola, tai siis ei edes sitä, joku ex-neukkula, jossa kommunismi on vaihdettu säätelemättömään ultraliberalismiin, tuloerot ovat astraaliset, harvat rikkaat oligarkit hallitsevat koko maata koska ovat menestyneet = kahmineet itselleen vahvemman mahdollisuuksilla ilman rajoituksia valtaosan varallisuudesta. Tätä tämä professori haluaa nallewahlroosien vanavedessä.

Tuota tarkoittaa talouden kunnollinen uudistaminen. Eläkeiän nostaminen tarkoittaa sitä, että eläkettä ei saa ja mummojen ja pappojen pitää notkua kuolemaansa saakka hanttihommissa, elinikä lyhenee rasituksessa, kuten exneukkuloissa, Virossa, Puolassa, Liettuassa jne. Työhön kannustaminen ja kannustinkoukkujen purkaminen tarkoittaaa, että työttömyysturvaa leikataan, luodaan palkattomia orjatöitä, jotka palvelevat oligarkkien kukkaroa, voito maksimoituvat. JNE. 

Ööh missä professorin kirjoituksessa nämä ehdotukset olivat? Taisin missata...

Vierailija
35/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

Hallitsemattoman maahanmuuton kannattaminen köyhien ja luonnon asia? Päinvastoin, väestönräjähdys ja siten luonnon tuhoutuminen ja köyhyys on noiden seuraus. Kannattaisi katsoa puolueensa seurauksia, ei jaloja mielikuvia.

Kuten sanottu, en ole kaikista asioista samaa mieltä vihreiden kanssa, maahanmuutto on yksi niistä. Mutta koska parempaakaan ei ole, kun vastustan ydinvoimaa ja kannatan perustuloa, niin ketä muuta äänestäisin?

Vierailija
36/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

Kuten sanottu, en ole kaikista asioista samaa mieltä vihreiden kanssa, maahanmuutto on yksi niistä. Mutta koska parempaakaan ei ole, kun vastustan ydinvoimaa ja kannatan perustuloa, niin ketä muuta äänestäisin?

Äänestä sen perusteella mikä on itsellesi tärkein asia. Minulle tärkein on maahanmuutto, koska se on suurin realistisesti estettävissä oleva kustannuserä. Nyt kun persut pettivät, (en odottanut ihmeitä, mutta pohjanoteeraus) en kieltämättä tiedä mitä äänestää.

Ensi kertaa elämässäni harkitsen nukkuviin liittymistä. Toivon kovasti että saamme protestipuolueen ennen ensi eduskuntavaaleja. Mutta vanhoja valtapuolueita ei ikinä enää. Se tie on nyt nähty.

Vierailija
37/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N27

Eli kannatat hiilivoiman kautta meihin siirtyviä radioaktiivisia aineita?

Kivihiilestä tulee aina radioaktiivisia aineita ilmakehään, mutta ydinvoimaloista niitä tulee äärimmäisen harvoin ja silloinkin se on vahinko.

Vierailija
38/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että joku saattaa olla ihan tyytyväinen nykytilanteeseen? Esimerkiksi julkisten menojen suhde BKT:hen, 60 %, on minusta aika sopiva taso. Sen ali jouduttaisiin jotakin palvelua karsimaan ja sen yli ehkä taakka alkaisi tuntua jo liialliselta. Tyypillisesti Suomi pärjää taloustilannetta lukuunottamatta hyvin vertailuissa suhteessa viiteryhmäänsä. Samantyyppisten maiden puolueet eivät ole siis saaneet sen enempää aikaan.

Vierailija
39/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitäisi saada virkamieshallitus ilman poliittisia kytköksiä. Päätöksiä pitäisi tehdä koko yhteiskunnan etua ajatellen eikä vain omia eturyhmiä mielistelemällä. Poliitikot lykkäävät vaikeita päätöksiä liikaa jottei äänestäjät suuttuisi, kasvottomien virkamiesten ei tarvitse välittää poliittisista irtopisteistä.

Vierailija
40/95 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piraatit ja feministit olis just yks vaihtoehto.

Äänestin viimeksi muistaakseni piraattipuolueessa ollutta selväpäistä nuorta ihmistä. Koska puolueessa kaikki oli sukset ristissä, tämä henkilö ei jaksanut enää vääntää asioista idioottien kanssa, vaan hänet pyydettiin vihreisiin. Ja on nyt kunnan puolella ajamassa niitä asioita eteenpäin, jotka ovat mulle tärkeitä. Kerrankin myös nuoren polven ihminen, joka ymmärtää netin päälle, kun +50v ei edes osaa sähköpostia välttämättä käyttää.

Eli se, että oon riskillä äänestäny tuntematonta eduskuntaan, aiheutti sen, että hänet noteerattiin isommassa puolueessa ja tekee nyt kuntatyötä, jolla on käytännössä eniten vaikutusta mun henk.koht. elämään kuin juuri eduskunnalla tai presidenttiydellä.

Toisiakin tuntemattomuuksia olen äänestänyt, jotka on sitten parin vuoden sisään muutkin heränneet noteeraamaan ja siten ovat päässeet eteenpäin. 

Juu, nyt kaikkia pelottaa et feministinen puolue kusee asiat, mut eihän he väkisin voi mitään tyrkätä kansalle, joka ei jotain asiaa halua. Ehkä voisivat puuttua nimenomaan vanhusten huoltoon, koulujen jättämiseen retuperälle, työttömien asemaan jne joihin meistä luultavasti jokainen haluaa kohennusta. Mieluummin nekin rahat homekoulujen uusimiseen ja hoitajien palkkaamiseen, kuin konsulttiyhtiöille, jotka ottavat työttömiä ilmoittautumaan kolmen kuukauden välein.

Mikä tahansa muutos nyt tähän olemassaolevaan tilanteeseen. Kaikenlainen veronkierto, suhmurointi, rahan jakaminen kavereille ja laittaminen poliitikkojen synttäreihin saa luvan loppua, niin kauan kun on työttömiä näin paljon ja leipäjonoja. Valtion ja kuntien homma olisi nyt kierrättää rahaa työttömien kautta, laittamalla heidät hoitamaan palkkaa vastaan kaikenlaista työtä, joka sitten tuo hyvinvointia kaikille veronmaksajille (=myös työttömille itselleen).

Miksei työttömiä voida palkata homekoulujen remontointiin, ylimääräisiksi käsiksi päiväkoteihin, koulunkäyntiavustajiksi, vanhuksille seuraksi? Eikö se toisi pitkällä kaavalla hyvinvointia, työttömät maksaa meille kuitenkin, olivat sitten kotona 1100e/kk, tai 1500e/kk tekemässä jotain kaikkien eteen. 

Talouden taantuma ei vaan ole meidän käsissä, siinä menee aikaa, että se menee ohi ja vienti alkaa vetää. Sillä aikaa voidaan vetää lainarahalla, alhaisilla koroilla kuntoon kaikki ne rempallaan olevat infrat, jotka pitää joka tapauksessa hoitaa.

Eikö meillä tulisi olla sitten nousukauden aikana lapsista kasvaneet nuoret aikuiset, jotka ovat saaneet hyvän koulutuksen, hyvässä ympäristössä, eikö se tuota silloin paljon enemmän, kuin nyt päästettäisiin samat lapset tippumaan, syrjäytymään? Sitten nousukaudella mietittäisiin, että mistäs saatais työtätekevää porukkaa, jolla ei olisi vaikeita mielenterveyden ongelmia, joilla olisi osaamista, kun olisivat saaneet opiskella pienemmissä ryhmissä.

Kvartaaliajattelu ei vaan toimi, koska ihminen ei synny, elä ja kuole kvartaaleissa. Myös luonto ei toimi kvartaaleissa.

Haluaisin takaisin sen ajatus- ja toimintamallin, että jos tekee työnsä hyvin, siitä on hyötyä sekä itselle, että sille, jolle sitä työtä tekee. Tällä hetkellä niin ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi