Syyskuun kestävä tiukka 700 kcal/vrk- dieetti. Kuka lähtee mukaan?
Aion olla tiukalla 700 kcal/vrk-dieetillä syyskuun. Onko mukaan lähtijöitä? Punnitsen itseni huomenaamuna, ja kirjoitan tänne illalla painoni ja päivän syömiseni. Sama tulee toistumaan joka ilta syyskuun ajan. Kuka lähtee mukaan haasteeseen?
Pituuteni on 163 cm, ja painoa on tällä hetkellä 65-66 kg. Tavoitteenani on päästä syyskuun loppuun mennessä vitosella alkavaan painoon.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä siitä miten jaksaa/pystyy loppuelämän syömään normaalia vähemmän? Kun tällainen erittäin vähäkalorinen dieetti kuitenkin sotkee aineenvaihduntaa ja lääkäritkin on todenneet että laihduttaneiden (varsinkin tällä tavalla) perusaineenvaihdunta jää pienemmäksi kuin sellaisten jotka ei koskaan ole laihduttaneet. Masentaa ja ahdistaa pelkkä ajatuskin että normaalipainoiseen kaveriiin verrattuna joudun aina syömään vähemmän kuin hän että pysyisin edes samassa painossa.
Minua kiinnostaisi tietää, että millä tavalla ja miten lyhytaikainen (tässä tapauksessa kuukauden mittainen) vähäkalorinen dieetti sotkee aineenvaihdunnan ikuisiksi ajoiksi? Väitteiden tueksi vaatisin tieteellisiä lähteitä aiheesta.
Jos olet liikuntaa harrastamaton, toimistotyötä tekevä keskipituinen nainen, et tarvitse normaalipainoisena enempää, kuin noin 1500-1800 kcal/vrk. Kyllä, se vaikuttaa hyvin vähältä, mutta asia on vain hyväksyttävä, tai vaihtoehtoisesti aloitettava liikuntaharrastus.
Ap
Ehkä olen vauhtisokeutunut :D
Kiitos tsempeistä! Koitankin ajatella, että enää kaksi kiloa kesäkiloja jäljellä - eikä niin että lähes kymmenen kiloa kokonaistavoitteeseen :D
Painoin siis kolme vuotta sitten jotakuinkin 70 kiloa - kunnes tapasin mieheni. Jouduin erään onnettomuuden takia leikkaukseen seurustelumme alussa ja silloin painokseni kirjattiin 72 kg. Siinä sitten useampi viikko meni miehen luona sänkypotilaana. Mies toi aina kotiin tullessaan jäätelön lohdutukseksi ja kalsiumin lähteeksi :D Parannuttua jäätelö vaihtui irtokarkkeihin ja muihin kovempiin aineisiin ja tässä sitä nyt ollaan :)
-39
1.9. 66,0
2.9. 65,6
3.9. 65,4
4.9. 64,5
5.9. 64,2
6.9. 63,9
7.9. 63,6
8.9. 63,4
9.9. 63,2
Yhteensä -2,8 kg
Enää 3,2 kg matkaa, niin pääsen 50-luvulle! Uskomatonta. Olen ollut koko elämäni tähän vuoteen asti reilusti ylipainoinen, ja viimeksi olen painanut vitosella alkavan painon verran varmaankin joskus alle kymmenenvuotiaana. Aika huikeaa!
Aamupala: kahvi ja skyr
Lounas: salaattia ja juustoa, jälkkäriksi minipala balaklavaa
Päivällinen: skyr
Iltapalaksi aion syödä hapankorpun päällisineen ja.... skyrin!
Ap
päivä paino muutos total
1.9. 84,9 kg n/a n/a
2.9. 82,5 kg - 2,4 kg - 2,4 kg
3.9. 81,7 kg - 0,8 kg - 3,2 kg
4.9. 81,4 kg - 0,3 kg - 3,5 kg
5.9. 80,8 kg - 0,6 kg - 4,1 kg
6.9. 80,6 kg - 0,2 kg - 4,3 kg
7.9. 80,8 kg + 0,2 kg - 4,1 kg
8.9. 80,6 kg - 0,2 kg - 4,3 kg
9.9. 80,2 kg - 0,4 kg - 4,7 kg
10.9. 80,1 kg - 0,1 kg - 4,8 kg
Eilen söin aamupalaksi banaanin, salaatin ja kaksi kahvia. Lounaaksi kurkku sinapilla (mies ei ollut kotona, joten en jaksanut tehdä ruokaa...) Välipalaksi omenapaistosta vaniljakastikkeella ja illalliseksi salaattia mehulasillisella. Lisäksi kaksi kupillista teetä. Yhteensä 1020 kcal.
-39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokakuussa on kiva katsella, miten ne painokäyrät sitten nousevat ennätysvauhtia entisiin lukemiin ja monella myös yli sen. :D
Onpas sinulla vahingoniloinen asenne. Mistähän tällainen ilkeys kumpuaa?
Ap
Onko väärin olla vahingoniloinen naureskellessaan ihmisille, jotka tietävät laihduttavansa kaikkien suositusten vastaisesti?
1.9. 66,0
2.9. 65,6
3.9. 65,4
4.9. 64,5
5.9. 64,2
6.9. 63,9
7.9. 63,6
8.9. 63,4
9.9. 63,2
10.9. 62,9
Yhteensä -3,1 kg
Olen nyt yli puolessa välissä tämän kuukauden tavoitettani! Ajallisesti yksi kolmasosa dieetistä on nyt takana päin.
Tänään meni kalorit yli sallitun, ehkä 800-900 kcal, koska tuli herkuteltua kakulla - ja kyllä muuten oli hyvää. Melkein kaikki päivän kalorit tulivatkin tuosta pirun kakusta! No, onneksi edes ulkoilin lasten kanssa pari tuntia, niin tuli vähän liikuttuakin. Tosi stressaava ja rankka päivä ollut, tarkoituksena oli illalla ottaa lasi punaviiniä, mutta taidan jättää väliin, koska kalorit ovat jo menneet yli.
Lounas: kahvi ja iso pala kakkua
Päivällinen: miniannos lohiwokkia
Ap
Uskaltaakohan tän aloittaa jos on raskaana? Haluisin hitaasti tiputtaa noin 10 kiloa ja kokemuksesta tiedän ettei mulla kumminkaan tipu nopeesti näinkään vähillä kaloreilla.
Mulla putosi paino useita kiloja parissa viikossa, kun jätin sokerin pois. Myös turvotus hävisi. Vaikeeta, mutta palkitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaakohan tän aloittaa jos on raskaana? Haluisin hitaasti tiputtaa noin 10 kiloa ja kokemuksesta tiedän ettei mulla kumminkaan tipu nopeesti näinkään vähillä kaloreilla.
Et missään nimessä uskalla tai saa aloittaa tätä dieettiä raskaana! Et saa! Mieti lapsesi hyvinvointia. Sikiö voi hyvinkin jopa menehtyä, jos lähdet tällaiselle dieetille. Sinulla on koko elämä aikaa laihduttaa lapsen syntymän JÄLKEEN. Tämä dieetti on Vaarallinen raskaana olevalle.
Minulla itselläni oli yli 20 kg ylipainoa, kun tulin raskaaksi. Sain pidettyä painon kurissa niin, ettei lisäpainoa tullut kuin muutama kilo, mutta söin reilusti yli 2000 kcal päivittäin. Kun lapsi oli syntynyt, aloitin laihdutuksen muutaman viikon sisään. Odota siis projektin kanssa - sinulla on koko elämä aikaa! Ei ole mitään syytä miksi sinun juuri nyt pitäisi laihduttaisi. Unohda koko ajatus, syö kunnolla, ja nauti raskausajastasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et missään nimessä uskalla tai saa aloittaa tätä dieettiä raskaana! Et saa! Mieti lapsesi hyvinvointia. Sikiö voi hyvinkin jopa menehtyä, jos lähdet tällaiselle dieetille. Sinulla on koko elämä aikaa laihduttaa lapsen syntymän JÄLKEEN. Tämä dieetti on Vaarallinen raskaana olevalle.
Minulla itselläni oli yli 20 kg ylipainoa, kun tulin raskaaksi. Sain pidettyä painon kurissa niin, ettei lisäpainoa tullut kuin muutama kilo, mutta söin reilusti yli 2000 kcal päivittäin. Kun lapsi oli syntynyt, aloitin laihdutuksen muutaman viikon sisään. Odota siis projektin kanssa - sinulla on koko elämä aikaa! Ei ole mitään syytä miksi sinun juuri nyt pitäisi laihduttaisi. Unohda koko ajatus, syö kunnolla, ja nauti raskausajastasi.Ap
ET TODELLAKAAN >:( !!!
Eikä tämä dieetti sovi myöskään IMETTÄVILLE äideille, jos kenellekään..
Itse imetän yhä (9kk) ja imetys jatkuu yhä, aloitan laihdutuksen imetyksen loputtua kun siitä eiole haittaa enää lapselleni.
t. mamma 37v 165/92
päivä paino muutos total
1.9. 84,9 kg n/a n/a
11.9. 79,6 kg - 0,5 kg - 5,3 kg
Noniin, päästiinhän sitä vihdoin oikealle kymmenluvulle! Eilisen syömisistä ei paljoa ole kerrottavaa. Aamupala oli se tavallinen: munia, pekonia, kahvia ja banaani. Lounaaksi nappasin nopeasti jääkaapista vain kourallisen leivänpäälisiä ja seuraavan kerran söin ennen nukkumaanmenoa maissintähkän. 790 kcal.
-39
kike79.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni oli yli 20 kg ylipainoa, kun tulin raskaaksi. Sain pidettyä painon kurissa niin, ettei lisäpainoa tullut kuin muutama kilo, mutta söin reilusti yli 2000 kcal päivittäin. Kun lapsi oli syntynyt, aloitin laihdutuksen muutaman viikon sisään. Odota siis projektin kanssa - sinulla on koko elämä aikaa! Ei ole mitään syytä miksi sinun juuri nyt pitäisi laihduttaisi. Unohda koko ajatus, syö kunnolla, ja nauti raskausajastasi.Ap
ET TODELLAKAAN >:( !!!
Eikä tämä dieetti sovi myöskään IMETTÄVILLE äideille, jos kenellekään..
Itse imetän yhä (9kk) ja imetys jatkuu yhä, aloitan laihdutuksen imetyksen loputtua kun siitä eiole haittaa enää lapselleni.
t. mamma 37v 165/92
Aivan, enpä tiedä miten käy maidon tulolle tällaisella dieetillä, tuskin tekee hyvää. Itselläni se ei ollut huoleenaihe, koska en imettänyt. Mutta jos siis haluaa imettää, niin näin rankka dieetti ei todellakaan sovi kuvioon. Luulisi sen jokaisen ymmärtävä.
Ap
1.9. 66,0
2.9. 65,6
3.9. 65,4
4.9. 64,5
5.9. 64,2
6.9. 63,9
7.9. 63,6
8.9. 63,4
9.9. 63,2
10.9. 62,9
11.9. 62,6
Yhteensä -3,4 kg
Onnea 39:lle 70-luvulle siirtymisestä! Mahtavaa!
Eilisistä herkutteluista huolimatta painoa lähti 300 g! Olen tyytyväinen. Tänään on tullut ulkoiltua ja riehuttua ipanoiden kanssa, päivä on mennyt todella mukavasti, mutta ajattelin joka tapauksessa palkita itseni lasillisella punaviiniä iltapalaksi. Eilen illalla muuten söin iltapalaksi vielä skyrin, eli kalorit olivat eilen 800-900. Tänäänkin saattoi mennä vähän yli - luulisin, että tänään tuli 700-800 kcal. No, nyt on viikonlopun läskeilyt läskeilty, ja arki alkaa taas huomenna! :D
Päivällinen: kanawokki ja pala mascarpone-omenapiirakkaa
Välipala: Pala tummaa suklaata
Iltapala: lasi punaviiniä
Ap
Ihanko oikeasti se vaa'an kymmenluku on tärkeämpi asia kuin se, mitä kropalle oikeasti tapahtuu? Ei voi mitään että ihmisestä tulee vähän yksinkertainen kuva kun iloitaan nesteiden ja myöhemmin lihaskudoksen katoamisesta, vaikka ylimääräinen rasvakudos olisi se mistä tulisi pyrkiä maltillisesti eroon. Mutta pääasia kuitenkin että vaa'assa on kiva luku :)
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti se vaa'an kymmenluku on tärkeämpi asia kuin se, mitä kropalle oikeasti tapahtuu? Ei voi mitään että ihmisestä tulee vähän yksinkertainen kuva kun iloitaan nesteiden ja myöhemmin lihaskudoksen katoamisesta, vaikka ylimääräinen rasvakudos olisi se mistä tulisi pyrkiä maltillisesti eroon. Mutta pääasia kuitenkin että vaa'assa on kiva luku :)
Jeps jeps, näinhän se menee. Minulla oli lähtölukemat 88 kg. Eli tässä on nyt lähtenyt tähän mennessä yli 25 kg nestettä ja lihasta! Olinkin suorastaan lihaskimppu ennen laihduttamista. Milloinkahan minulta lähtisi vihdoinkin myös rasvaa?
Ap
Tämähän kuulostaa hyvältä. Itse en jaksa laskea kaloreita, joten paastoan mieluimmin. Maksimissaan 7 vuorokautta, sitten taas syö kevyesti ja ketoosissa. Tai paastoan joka toinen päivä ja syön joka toinen. Syömäpäivät keveitä. Paastopäivät vesipaastolla. Käyn töissä, liikun kevyesti ja jaksan hyvin. Verensokerini ei heilahtele enkä pyörtyile, joten sopii minulle. Ja toimii.
päivä paino muutos total
1.9. 84,9 kg n/a n/a
11.9. 79,6 kg - 0,5 kg - 5,3 kg
12.9 79,6 kg ± 0,0 kg ± 0,0 kg
-39
Ensimmäinen nollapäivä. Ei haittaa, tuossa eilisessä pudotuksessa olikin jo useammalle päivälle.
Eilen tuli syötyä aamupalaksi pekonia ja raejuusto-omelettia. Lounaalla ja päivällisellä söin tirripaistia porkkanalla ja fetasalaatilla, iltapalalla banaanin. 890 kalorista yli puolet sain rasvasta! Ihmekään kun pintakuiva ihoni on ollut tänään niin hyvinvoivana.
Huominen tulos vähän jo jännittää. Käytiin nimittäin hesessä syömässä ja tajusin katsoa burgersalaatin kalorit vasta jälkikäteen!
-39
Ei pysty eikä jaksa. Lihominen tapahtuu vääjäämättä ja pistää elimistön sekaisin. Siksi tuollainen laihdutus osoittaa suurta tyhmyyttä.