Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun kestävä tiukka 700 kcal/vrk- dieetti. Kuka lähtee mukaan?

Vierailija
31.08.2016 |

Aion olla tiukalla 700 kcal/vrk-dieetillä syyskuun. Onko mukaan lähtijöitä? Punnitsen itseni huomenaamuna, ja kirjoitan tänne illalla painoni ja päivän syömiseni. Sama tulee toistumaan joka ilta syyskuun ajan. Kuka lähtee mukaan haasteeseen?

Pituuteni on 163 cm, ja painoa on tällä hetkellä 65-66 kg. Tavoitteenani on päästä syyskuun loppuun mennessä vitosella alkavaan painoon.

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manti kirjoitti:

Tarve olis pudottaa ainakin 10kg, mutta olen tosi huono näissä ruokavaliojutuissa. Eli antakaas konkreettisia esimerkkejä mitä kannattais sitten syödä jos on tuommosella 700-1200 kalorin dietillä? Siis jotta olis ravitsevaakin eikä tulisi niin nälkäkuuria.

Itse aion syödä kolme kertaa päivässä: lounas, päivällinen ja iltapala. Jokainen ateria on noin 200 kcal. Näiden lisäksi juon kahvia kevytmaidolla (josta tulee se viimeinen 100 kcal) aamupalaksi sekä aterioiden välillä. Juon myös paljon vettä ja light-limuja. 

Ruokavalioni on dieetin aikana täysin sokeriton, ei siis ollenkaan lisättyä sokeria, ja ne harvat hiilihydraatit tulevat lähinnä vihanneksista sekä maidon ja maitorahkan laktoosista ja satunnaisesta hapankorpusta tai marjoista. Hedelmiä en dieettini aikana syö. 

Tässä esimerkki päivän syömisistä:

Lounas: salaatti, jossa jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, paprikaa, kurkkua sekä broilerin rintafilettä ja hieman fetajuustoa

Päivällinen: kanawokki

Iltapala: teetä ja 200 g (rasvaista) maitorahkaa

Niin, ja vielä haluaisin lisätä, että ihan hyfin liikuntaa harrastavat/muuten aktiivisemmat/fyysistätyötä tekevät voivat syödä vaikka 1000-1200 kcal/vrk tai enemmänkin saavuttaakseen saman tuloksen. Itse kuitenkaan en juuri liikuntaa harrasta, minulla on toimistotyö jne., joten tämä tapa sopii minulle.

Ap

Voi pyhä isä sentään. Ehkä lyhyitä koiran kusetuslenkkejä  kadun toiseen päähän jaksaa tehdä, jos syö 1200kcal päivässä, mutta raskasta treeniä ei voi tehdä.

No minä olen tehnyt noin. Kyllähän siinä paino tippui sen toistakymmentä kiloa ja oli hienoa. Oli niin niin siistiä..melkein kokonaisen vuoden.

Sitä ei usko erkkikään kuinka nopeasti ne kilot voivat tulla takaisin, ja miten vähällä syömisellä.

Siis, ei ole enää mitään rajaa epäreiluudella, kun olet treenannut, treenannut, treenannut, hikoillut ja puuskuttanut. Olet syönyt ja juonut kunniallisesti ja elänyt kuin joku bullin tai jutan ihanne oppilapsi.

Ja sitten ihan marginaalisesti vain muutat "lepsumpaan" suuntaan sitä hommaa vaikka kausi flunssan tai työkiireen takia. Et todellakaan ala hotkimaan, vaan syöt ehkä vain pari sataa kilokaloria enemmän per päivä, tai liikut viikossa noin 400kcl vähemmän.

PAM! ne kilot ovat takaisin ennen kuin kissaa ehdit sanoa.

En todellakaan ole kateellinen kenellekään joka tekee saman virheen kuin itse. Ällöttää ja vituttaa vain se että käsketään ja houkutellaan muitakin mokaamaan.

Olen sitä mieltä että oman aineenvaihduntansa kanssa ei kannata pelleillä. Eikä muutenkaan kuvitella naiivisti mitään typerää.

Vierailija
62/215 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti lähtee mukaan näännytysdiettiin.

Tapatte vain aineenvaihduntanne ja menetätte lihaskudokoet sen halutun rasvan sijaan.

Ja sen "dietin" päätyttyä lihotte todella helposti takaisin vanhoihin mittoihinne.

Sitten olettekin helposti tilanteessa, jossa näytätte lihavammalta kuin mitä dieetin alussa.

Koska ette ole menettäneet mitään muuta kuin lihaskudosta ja keho on hätätilassa ja varastoi kaiken mahdollisen välittömästi rasvaksi.

Miksi näin ei käy esim. anorektikoille tai miksei keskitysleirien juutalaisille/sotavangeille käynyt näin? Että näyttävät entistä lihavammilta. Kiinnostaa vaan ...tuo päätelmä.

Päätelmä sana kuulostaa absurdilta näppäimistöltäsi.

Oliko ne vangit alun perin millaisia?

Montako olet nähnyt?

Miten he söivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on mennyt täälläkin!

Aamupalaksi paistoin kananmunan ja kolme siivua pekonia. Join maitokahvin ja pari kolme kuppia teetä ennen lounasta. Tai ehkä sitä pitäisi kutsua välipalaksi: purkki tonnikalaa, pari porkkanaa ja maitokahvi. En jaksanut ruveta kokkailemaan, kun miehelle riitti eilisistä ruoista. Päivällä tuli pyöräiltyä rauhallista vauhtia 15 km. Iltapalaksi tyhjäsin jääkaapista pian vanhenevat maitotuotteet: rahkan, kuohukerman ja kourallisen marjoja. Tuli todella maukas pehmelö :)

Kaloreita on tosin tullut vain 900, eli jotain pientä pitäisi vielä nauttia iltateen kanssa, että saan sen 1200 täyteen. Puoli lusikallista hunajaa ja hapankorppu yhdellä juustosiivulla riittänee.

-39

Hyvältä ja tosi karpilta kuulostaa sun syömiset! Mites tuo pehmelö, mikä resepti siihen on? Onko siis hedelmäsalaatti ihan? Yksi lempparijälkkäreistäni... :)

Ap

Eipä siihen mitään reseptiä ole, sekaisin vain! Smoothieiksi noita yleensä sanotaan, mutta en pidä kyseisestä sanavalinnasta. Ei mielestäni sovi vakavastiotettavan aikuisen suuhun "smuutie" :D

Tänään oli kyllä hyväkarppi päivä. En tosiaan ole pariin päivään käynyt kaupassa, enkä viitsisi ihan pelkällä vehnäsämpylälinjalla jatkaa. Saattaisi ehkä kaksi runsasta sämpylää mahtua päivän kaloreihin. Eikä hiilarit oikein ole kovin täyttäviäkään. Aamupalalla varsinkin huomaa eron kaurapuuro maidolla vs. kananmuna+pekonit välillä. Puurolla ei kovin pitkälle pötki, kun taas on jo nälkä.

-39

Juu, siis hedelmärahkaa tarkoitin, mutta autocorrect oli näköjään tehnyt tepposet. Itse teen välillä hedelmärahkaa, siis ihan vain vaahdotan kuohukerman, sekoitan maitorahkan kanssa, ja sitten hedelmiä/marjoja sekaan, ja vähän makeutusainetta - NAM! 

Puuro on kyllä vihoviimeinen suositeltava ruoka laihduttajalle. Sitä täytyy syödä paljon, jotta nälkä lähtee, mutta silloinkin se lähtee vain hetkeksi, ja palaa hetken päästä kahta kauheampana. Puuro on minulle ihan jälkiruokaan verrattavissa, ja syön sitä muutaman kerran vuodessa.

Ap

Vierailija
64/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätettäisiin ne keskitysleiriläiset ja anorektikot. Puhun ehkä vain omasta puolestani, mutta en ole kumpaakaan, vaan ihan tavallinen pullukka. Loppukesänä (45 päivää) tuli nautittua ihan urakalla, joten eiköhän tämä yhden kuukauden kalorien tarkkailu ole kehollekin vain hyväksi.

-39

Vierailija
65/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Ap:n kanssa lähes saman pituinen (164cm) ja 10 vuotta sitten painoin 64kg. Olin 2-kymppinen ja tyhmänrohkeasti aloitin laihduttaa nauttimalla päivittäin vain appelsiinin ja voileipäkeksejä parin viikon ajan, ja jumppasin ja kävelin pitkät matkat. Saavutin 56 kg: painon tuona aikana, ja vaikka palasin normaaliin ruokavalioon, vältin tosin herkkuja ja ylimääräistä mussuttamista, eivät kilot ole palanneet. Sen jälkeen on ollut 2 raskauttakin, mutta ylimääräisiä kiloja ei ole jäänyt ja painoni on jopa välillä laskenut alimmillaan 52 kiloon. Nyt painan 55.7 kg ja kun tunnen, että vaatteet alkavat kiristää, jätän jotain kokonaan pois, esim. juuston tai makeiset joksikin aikaa. Tsemppiä laihduttajille!

Vierailija
66/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamupaino 82,5 kg, eli -2,3 kg eiliseen verrattuna.

Aamupalaksi söin pekoni-omeletin kahvin kanssa. Lounaaksi paistoin eilisen päiväyksen jauhelihaa, vuoden pakastimessa maanneita wokkivihanneksia ja sekään heitin vielä kuivakaappien perältä löytyneen bolognese pata -pussin. Jotain hyvää siis tässäkin, ettei vieläkään ole kerennyt käymään kaupassa - tulee syötyä vanhat moskat pois :D Pian käymme miehen kanssa kävelyllä, jonka jälkeen olisi tarkoitus käydä ruokaostoksilla. Iltapalaksi tulee todennäköisesti syötyä samanmoinen setti mitä eilenkin: rahkaa, marjoja ja kermavaahtoa. Kaloreita on tänään tulossa siis 1220, mikä on ihan passeli, kun eilen jäi syöminen vähän vajaaksi :)

Vierailija
67/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-39

Vierailija
68/215 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9. 66,0

2.9. 65,6

Päivä on mennyt taas hyvin, olo on ollut vallan mainio. Vähän väsytti, mutta se johtui huonoista unista lasten heräilyn takia. Töissä oli tarjolla perinteiset perjantai-suklaat. Olisi toki tehnyt mieli ottaa, mutta ei niiden välttely silti vaikeaa ollut.

Lounas: kanawokkia

Päivällinen: kanawokkia

Välipala: Skyriä purkki

Iltapalaksi leffan ääressä aion syödä vielä toisen purkin Skyriä.

Päivän aikana on tullut juotua kahvia, teetä, coke lightia ja fun lightia. Voi olla, että kalorit menivät tänään aavistuksen yli 700, koska tuota työpaikkalounasta on vaikea arvioida, koska en tiedä paljonko siihen on käytetty öljyä.

Ap

Vierailija
69/215 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9.                      84,9 kg 

2.9.                      82,5 kg

3.9.                      81,7 kg

Tänään on kadonnut 800 g, joten kokonaissaldo on nyt siis 3,2 kg.

Vaikka eilen tulikin käytyä kaupassa, syömiset ovat tänään silti lähes samat kuin eilenkin! Miehelle ei näemmä kelvannut ruoanjämistä valmistettu ateria, joten viimeisen pastalautasellisen söin sitten itse  :D Ei se nyt varsinaisesti mitään laihdutusruokaa ole, mutta eipä sitä raaski poiskaan heittää. Eli siis:

Aamupala: Kaksi maitokahvia, kolme siivua pekonia ja puolitoista kananmunaa (toinen puoli jäi paistinpannun alle. Aamut...)

Lounas: Kaksi teetä, bolognesepataa ja muutama nahistunut wokkisuikale 

Iltapala: Teetä, jogurttirahkaa ja marjoja. Ehkä vielä luumu tai pari.

Vierailija
70/215 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-39

Vierailija
71/215 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallenne tielle. Mutta paljon tehokkaampaa ja terveellisempää olisi vaan lisätä liikuntaa ja syödä terveellisesti. Pysyvästi. Eli ei vaan syyskuun ajan.

Siitä olisi muitakin seurauksia kuin laihtuminen.

Vierailija
72/215 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9. 66,0

2.9. 65,6

3.9. 65,4

Mahtava pudotus sinulla, 39! Kyllä varmasti motivoi jatkamaan, kun paino putoaa noin nopeaan tahtiin! Tosi kiva, että käyt kirjoittelemassa, kiitos siitä.

Tämäkin päivä on mennyt hienosti, ja ei ollut mitenkään edes nälkä, vaikka lenkkeilin mäkisessä maastossa lasti mukaan lukien yli 40 kg painavien tuplarattaiden kanssa. En toki itse työntänyt koko aikaa, vuorottelimme miehen kanssa. Dieetti jatkuu hyvillä mielin, pahempia mielitekoja ei ole ollut.

Aamupala: maitokahvi ja 1/2 purkkia Skyriä

Lounas: miniannos eilisen kanawokin jämiä ja purkki Skyriä

Välipala: n. 100 g mansikoita, 1/4 munkki

Iltapalaksi aion syödä vielä salaattia halloumin kera ja purkin Skyriä.

Ap

Vierailija
73/215 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9. 66,0

2.9. 65,6

3.9. 65,4

4.9. 64,5

Numero vaa'assa aamulla oli positiivinen yllätys. Päivä on mennyt hyvin, vaikka aamulla olikin aika "nääntynyt" olo. Meni se melko nopeasti ohi, mutta myöhemmin sain kaverikseni päänsäryn. Meni ohi onneksi sekin. Tuli tänäänkin ulkoilua muksujen kanssa, ja käveltyä pari kilometriä tuplavaunujen kanssa mäkisessä maastossa. Yli 10% dieetistä lusittu! :D

Aamupala: purkki Skyriä

Lounas: kanawokkia, mansikoita

Päivällinen: kanasalaattia

Iltapalaksi aion syödä vielä purkin Skyriä

Ap

Vierailija
74/215 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä                  paino                 muutos              total

1.9.                    84,9 kg              n/a                     n/a

2.9.                    82,5 kg              - 2,4 kg              - 2,4 kg

3.9.                    81,7 kg              - 0,8 kg              - 3,2 kg

4.9.                    81,4 kg              - 0,3 kg              - 3,5 kg

Tänään heräsin täysin silmät ristissä! En kyennyt ylös ennen kuin mies toi aamukahvin sänkyyn. Ihan tyylipuhdas ei siis tämän päivän aamupaino ole.

Väsymykseen taisi olla osasyynä eilisiltainen hölkkäpyrähdys. En silloin kerennyt syödä mitään palauttavaa, venyttelyistä puhumattakaan. Nyt iltaa kohden tuntuu energiamittarit vaan nousevan, varsinkin kun tietää, että uunissa odottelee herkkuateria. Vaihdoin siis päivällisen kahteen pieneen välipalaan, että voisin syödä tänään myöhäisen illallisen miehen kanssa :)

Aamupala: Sama kuin aina, munia, pekonia, 2 kahvia

Välipala: Jogurttirahkaa, mustikoita, teetä

Välipala: Hapankorppu reippaalla kerroksella munavoita (Mies päätti eilen tehdä munavoita ja jäi mun tehtäväks syödä se tänään pois...)

Illallinen: Pihvi, maissintähkä ja fetasalaattia

Hieno pudotushan se sullakin on, Ap! Ja täällä on kiva käydä kirjoittelemassa kun on joku kohtalotoveri joukossa :)

-39

Vierailija
75/215 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.9. 66,0

2.9. 65,6

3.9. 65,4

4.9. 64,5

5.9. 64,2

En ehdi nyt kirjoitella tämän enempiä, kun on kiire.

Lounas: kanawokkia, skyr

Päivällinen: kanasalaattia ja pulla

Iltapala: skyr

Lisäksi olen juonut maitokahvin ja syönyt pienen omenan välipalaksi.

Vierailija
76/215 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä mukaan vaikka laihdutankin ateriankorvikkeilla? Kalorit 500-700 per päivä. Viikko nyt takana.

29.8. 89.1 kg (pituus 155cm)

6.9. 84,7kg eli -4,4kg

Liikkua en ehdi tällä hetkellä ollenkaan. Tavoitepaino 55kg, mahdollisesti siihen asti korvikkeilla ja sen jälkeen korvaan osan näillä ja syön muutoin kevyesti.

Vierailija
77/215 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta tervetuloa joukkoon! :)

päivä                  paino                 muutos              total

1.9.                    84,9 kg              n/a                     n/a

2.9.                    82,5 kg              - 2,4 kg              - 2,4 kg

3.9.                    81,7 kg              - 0,8 kg              - 3,2 kg

4.9.                    81,4 kg              - 0,3 kg              - 3,5 kg

5.9.                    80,8 kg              - 0,6 kg              - 4,1 kg

6.9.                    80,6 kg              - 0,2 kg              - 4,3 kg

Aamupala: Pekoniomeletti, kahvi

Lounas: Pihvifileetä, kreikkalaista salaattia, teetä

Päivällinen: Purkki tonnikalaa, kreikkalaista salaattia

Yöpala: Hedelmäsalaatti

Eilen oli siis sellainen päivä, että nukkumaan tuli mentyä vasta aamukuudelta! Yritin kyllä nukahtaa jo aikaisemmin, mutta lopulta turhauduin sängyssä pyörimiseen. Sen takia tuli sitten syötyä yksi "ylimääräinen" ateria ja samalla myös yön aikainen paasto jäi lyhyemmäksi. Toivottavasti tänään pääsisi ihmisten aikoihin nukkumaan.

Vierailija
78/215 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-39

Vierailija
79/215 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä menetelmällä paino tippuu, itte en vaan voisi tähän ryhtyä, kun kroppa menis lakkoon ja treenit kärsis. :D Eli varmasti oiva dieetti, jos istuu päivät pitkät. Itte syön vapaa päivinä (en treenaa) n. 1200kcal ja treenipäivinä treenistä riippuen 1300-1600kcal ja paino tippuu leikiten. Pakko syödä, että jaksaa treenata. :)

Vierailija
80/215 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällä menetelmällä paino tippuu, itte en vaan voisi tähän ryhtyä, kun kroppa menis lakkoon ja treenit kärsis. :D Eli varmasti oiva dieetti, jos istuu päivät pitkät. Itte syön vapaa päivinä (en treenaa) n. 1200kcal ja treenipäivinä treenistä riippuen 1300-1600kcal ja paino tippuu leikiten. Pakko syödä, että jaksaa treenata. :)

Sen takia pidän tästä ateriankorvikkeilla dieettaamisesta, kun se perustuu ketoosiin. Mulla vähenee unentarve, olen pirteämpi ja jaksavampi. Tällä hetkellä en ehdi liikkumaan (teen melkein joka päivä 16 tuntia töitä), mutta olen aiemminkin kyllä pystynyt treenaamaan kunnolla. Aerobisena parin tunnin reipasta, palauttavaa kävelyä ja kovat salitreenit. Enkä siis puhu mistään pikkusista veivaamisista reidenloitontajassa. Tottakai tulokset hieman tippuu aiempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi