Kuunnelkaa kun Saara Aalto laulaa X Factorissa!
Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(
Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!
Kommentit (916)
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaapa tämä versio Saaran laulamana, parhaita ikinä jollei paras kuulemani.
Kiitos linkistä. Ainakin minä pidin tästä huomattavasti enemmän kuin Chandelieristä. Silti tästä puuttui jotain. Ei siis ollut paras kuulemani versio.
Jännä juttu, katsoin eilen tuon Walking in the Airin kun luin että Saara on brittien kisassa. Ihan uteliaisuudesta, en tiennyt hänestä laulajana juuri mitään. Videossa oli jotain hyvin vaivaannuttavaa ja kokeilin vain kuunnella ilman katsomista. Ihan erilainen tunnelma tuli.
Ootte te hauskoja. 😂 Vain suomalainen pitää epäaitona ihmistä joka hymyilee paljon. Niin kuin Elastinenkin jossain haastattelussa sanoi, että vain Suomessa pääsee lehteen hämmästelyn aiheeksi sillä että hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on hehkutettu nyt niin paljon, että kun katsoin videon, petyin pahasti!!! Siis ihan "mediocre" tai "karaoke" niinkuin Simon sanoisi.
Kuulitko Simon Cowellin kommentit Saaran esityksestä?
Simon sanoi että laulu teknisesti ok mutta muuten tarttee guidance.
Ja se on kyllä karu arvio kun kyse on ammattiesiintyjästä.
Eikös se sanonu platform eikä guidance?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on upea tulkinta Rakkauslaulusta vuodelta 2012, voittaa Johanna Kurkelan alkuperäisesityksenkin.
Saara on vähän vakavampana ja säestää itseään pianolla, ei näy maneerit..
Tässä hän on läsnä. Kauniimpi kun tyyli ei ole niin muovinen. Ei ilmehdi niin paljon ja jotenkin hymyilee muille, eikä näyttele.
Mikä se on se muovikupu jonka hän vetää päälleen telkkarissa?
Eikö SA ole syntynyt Oulunsalossa, joka on nimenomaan lähellä Lappia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on hehkutettu nyt niin paljon, että kun katsoin videon, petyin pahasti!!! Siis ihan "mediocre" tai "karaoke" niinkuin Simon sanoisi.
Eikös se sanonu platform eikä guidance?
Sanoi guidance. Eli tarkoittaa kyllä just ihan sitä samaa mitä tämä ketjukin. Maneerit pois, tyyli kuntoon, apua kappalevalinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. Siis en ole pitänyt Saarasta, koska hän on laulanut sellaiselle piipertävällä Disney Prinsessa-äänellä (jollainen hän haluaa olla?), mutta tästä tuli kylmät väreet! TSIISUS!!! Siis älytön esitys, olen ihan ällikällä lyöty. Vaikuttaa selvästi siltä, että Saaran markkinointi ja managerointi ei ole ollut ihan sillä tasolla kuin sen pitäisi olla. Saara - laita joku oikea ammattilainen asialle, kyllä sinä vielä nouset! Nykyinen meininki on vähän sellaista piiperrystä avopuolison kanssa, ei se oikein onnistu... ei kannata yhdistää työtä ja rakkautta siinä mielessä, että vaikka rakas rakastaa rakasta, niin ei se saa kaikkia rakastamaan, kun ei vaan ole ammattilainen. Terkut Merille anyway. :) Menestystä!
Saara on yrittänyt päästä suomalaisiin levy-yhtiöihin mutta ei siellä osata, pilataan vaan Diandrat ja muut laulajat, satsataan näihin superlahjakkaisiin partypartydrinkdrink räppeihin ja nuotin vierestä piipittäjiin .... Saaran siurin ongelma on Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö SA ole syntynyt Oulunsalossa, joka on nimenomaan lähellä Lappia?
Ahaa, no sitten sanoi oikein.
Saaralla on sama ongelma kuin Laura Voutilaisella - kun artistista ei välity yleisöön lämpöä ja aitoutta, jää esitys päälleliimatun oloiseksi eikä aitoa kontaktia esiintyjän ja yleisön välille synnä, eikä siis suurta menestystäkään. Ei auta vaikka kuinka hyvä laulutekniikka on.
Vain Suomessa hersyvän iloista ja nauravaista positiivista ihmistä pidetään epäaitona. Ei voi kukaan oikeasti olla tuollainen, esitystä oltava. Totisena ja häpeillen pitää täällä tallustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaapa tämä versio Saaran laulamana, parhaita ikinä jollei paras kuulemani.
Ja taas niitä maneereita. Miten joku voi avata jopa silmänsä niin että tuntuu että tapa on teennäinen ja kulunut? Ja harkittu ja "katsokaa kaikki miten hirveän taitava minä olen" -osoitteleva? Missä on AITOUS?
Mitä ihmettä sä lässytät? Millä silmällä oikein katsoit tuota videota, persesilmällä? Että silmätkin voi avata väärin, voi herra mun vereni...
Millä silmällä itse katsot? Palvovan spanielin silmin? Siinä ei ole yhtään aitoa liikettä tai elettä. Kaikki on teennäistä, kopioitua, maneerista, päälleliimattua. Kaikkea on liikaa.
Miten silmät voi avata epäaidosti??? Jotenkin räpsyttelemällä? Liian nopeasti? Liian hitaasti? Ihan tavallisesti aukaisi silmänsä! Tuo viha ja negatiivisuus saa sinut näkemään kaiken kuin se olisi suoraan saatanasta. Katsos vika ei ole Saarassa, vaan sinussa. Katso uusin silmin.
Sillä lailla, että etukäteen miettii jopa sen,silmäluomenkin liikkeen ja avaa ne juuri tietyllä tavalla "herkästi" tietyssä kohtaa. Ihan niin kuin nyt tuossa koelaulussa tietyissä kohtaa naama väännetään "koskettavasti" tuskasta ja se käsi ojennetaan "riipivästi".
Se ei ole aitoa. Ja siihen se ura nyt tökkii. Tökkii.
Jonkun siinä lähipiirissä pitäisi oikeasti saada hänet nyt tajuamaan että tämä ei ole oikea tapa.
Hahahahahahaha..... Ymmärrätkö miten naurettavia nuo sun jutut on?? Saara esitti nukkuvaa, missä hiivatin vaiheessa ne silmät ois pitänyt avata... Räväyttää salamannopeasti? Ei sillain herätä hei...
Laulunhan voi ymmärtää niin, että laulaja näkee unta, tai itse haluan ajatella uskonnollisesti niin, että henkilö kokee ruumiista irtaantumisen, hieno laulu.
Vierailija kirjoitti:
Ootte te hauskoja. 😂 Vain suomalainen pitää epäaitona ihmistä joka hymyilee paljon. Niin kuin Elastinenkin jossain haastattelussa sanoi, että vain Suomessa pääsee lehteen hämmästelyn aiheeksi sillä että hymyilee.
Kyse ei ole hymyilystä vaan maneereista. Hänhän nimenomaan laulaa tuskaisesti, koko naama vääntyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Simon sanoo todella suoraan aina jos kritiikkiin on aihetta eikä kehu aiheetta. Saarasta sanoi "Thats how its done" Eli noin sitä pitää, You have soul eli sinulla on sielua ja lopuksi vielä että Shes interesting mikä on valtaisa kehu Simonilta. Puhui myös guidancesta ja platformista mutta merkityksessä että hienosäätöä esiin päösemiseen ja alusta jolla pääsee esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas niitä maneereita. Miten joku voi avata jopa silmänsä niin että tuntuu että tapa on teennäinen ja kulunut? Ja harkittu ja "katsokaa kaikki miten hirveän taitava minä olen" -osoitteleva? Missä on AITOUS?
Mitä ihmettä sä lässytät? Millä silmällä oikein katsoit tuota videota, persesilmällä? Että silmätkin voi avata väärin, voi herra mun vereni...
Millä silmällä itse katsot? Palvovan spanielin silmin? Siinä ei ole yhtään aitoa liikettä tai elettä. Kaikki on teennäistä, kopioitua, maneerista, päälleliimattua. Kaikkea on liikaa.
Miten silmät voi avata epäaidosti??? Jotenkin räpsyttelemällä? Liian nopeasti? Liian hitaasti? Ihan tavallisesti aukaisi silmänsä! Tuo viha ja negatiivisuus saa sinut näkemään kaiken kuin se olisi suoraan saatanasta. Katsos vika ei ole Saarassa, vaan sinussa. Katso uusin silmin.
Sillä lailla, että etukäteen miettii jopa sen,silmäluomenkin liikkeen ja avaa ne juuri tietyllä tavalla "herkästi" tietyssä kohtaa. Ihan niin kuin nyt tuossa koelaulussa tietyissä kohtaa naama väännetään "koskettavasti" tuskasta ja se käsi ojennetaan "riipivästi".
Se ei ole aitoa. Ja siihen se ura nyt tökkii. Tökkii.
Jonkun siinä lähipiirissä pitäisi oikeasti saada hänet nyt tajuamaan että tämä ei ole oikea tapa.
Hahahahahahaha..... Ymmärrätkö miten naurettavia nuo sun jutut on?? Saara esitti nukkuvaa, missä hiivatin vaiheessa ne silmät ois pitänyt avata... Räväyttää salamannopeasti? Ei sillain herätä hei...
Laulunhan voi ymmärtää niin, että laulaja näkee unta, tai itse haluan ajatella uskonnollisesti niin, että henkilö kokee ruumiista irtaantumisen, hieno laulu.
Paino sanalla ESITTI. Se on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on upea tulkinta Rakkauslaulusta vuodelta 2012, voittaa Johanna Kurkelan alkuperäisesityksenkin.
Saara on vähän vakavampana ja säestää itseään pianolla, ei näy maneerit..
Hyvin laulettu ja maneerit puuttuvat. Mutta valitan Johannan lailamana tässä laulussa on sellaista herkkyyttä ja koskettavuutta joho Saara ei yllä, ei lähellekään.
Sen sijaan että kehotetaan kuuntelemaan Saaraa katsomatta, minä neuvoisin häntä katsomaan omia esityksiään ilman ääntä, jonkun ammattilaisen kanssa.
Se tulkinta on nyt samanlaista kuin vanhoissa suomifilmeissä. Yliampuvaa.
Se mistä pidin erityisesti tässä Saaran koelaulussa oli, että käytti myös alempaa äänirekisteriään (käytti korkeita ääniä sopivan harkitusti). Loistava kappalevalinta, tsemppiä Saaralle jatkoon.
Mä pidän kyllä Saaran äänestä ja hän osaa toki laulaa teknisesti todella hyvin. Jotenkin siitä huolimatta ei pysty katsomaan tuota esitystä silmät auki, vaivaannuttaa. Jokin Saaran elekielessä ei tunnu "oikealta". Kun laitan silmät kiinni, kuulostaa hyvältä.
Saaran mielestä oli sooo exciting selittää aikuisille ihmisille, että hän on kotoisin paikasta, joka on ihan lähellä joulupukkia. Tuomarien ilmekään ei värähtänyt tuossa kohtaa.
"It´s near Lapland." -- ööh, Rovaniemi on Lapissa, ei vain lähellä sitä.