Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuunnelkaa kun Saara Aalto laulaa X Factorissa!

Vierailija
28.08.2016 |

Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(

Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!

Kommentit (916)

Vierailija
162/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Saara on nimenomaan vapautunut viime vuosina, etenkin Merin löytymisen jälkeen. Hän ei todellakaan ole aina esiintynyt noin, vaan aiemmin vain seistä pönötti mikin takana. Muistan, kun jossain ohjelmassa sitä eleettömyyttä kritisoitiin, ja nyt hän sitten kuulemma eläytyykin liikaa! :'D Itse en tykännyt hänestä aiemmin, mutta tuon vapautumisen jälkeen hänestä on tullut yksi suosikeistani! Saara ei peittele jännitystään, mutta ei myöskään sitä, kuinka paljon hän haluaa menestyä. Suomessa tuo tyttö ei tule koskaan pärjäämään, hän on liian erilainen tänne: Kunnianhimoinen, täydellisyyteen pyrkivä ja työtä pelkäämätön. Siis kaikkea sitä, mitä suomalaiset vihaavat. Joku totesikin ketjun alkuosassa hyvin, että Saaraan ei osata samaistua, koska hän on "liian hyvä". Ei täällä saa haluta mainetta ja kunniaa, ei saa haluta täydellisyyttä, vaan pitää nöyrästi tehdä töitä hiljaisessa erämään mökissä ja odottaa, että joku löytää sieltä ja tie tähtiin alkaa. :'D

Mulle Saara on aina ollut hiomaton timantti. Hänellä ei ehkä ole mitenkään omaperäinen soundi, mutta taitoja sitten senkin edestä. Täällä vaan ei ole osattu tehdä hänelle mitään. Toivottavasti hän löytää tuota kautta hyvän taustatiimin ja pääsee tekemään sitä, missä on hyvä! Tsemppiä Saara, rakkikoirat louskuttaa, mutta antaa niiden tehdä niin ja keskity sinä taitojesi hiomiseen! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on hehkutettu nyt niin paljon, että kun katsoin videon, petyin pahasti!!! Siis ihan "mediocre" tai "karaoke" niinkuin Simon sanoisi.

Kuulitko Simon Cowellin kommentit Saaran esityksestä?

Simon sanoi että laulu teknisesti ok mutta muuten tarttee guidance.

Ja se on kyllä karu arvio kun kyse on ammattiesiintyjästä.

öö, sehän sanoi että tarvitsee vain lavan (platform), laulu on jo kunnossa.

Ei vaan se sanoi että ehkä se tarvii itselleen oikean paikan esiintyä (platform) mikä on ihan totta. Ja sen jölkeen sanoi että tarvitsee guidance.

Eli ongelma on se mitä tämäkin ketju jauhaa: maneerit pois ja oman tyylin etsintä.

Ei tämä ole ilkeyttä, vaan totuus. Laulaa teknisesti oikein mutta kaikki muu on vielä pielessä. Suunta on parempaan ksoka oli tämä esitys sentään parempi kuin yksikään aiemmin näkemäni.

Nyt pitäisi löytyä sitten nöyryyttä ottaa ne neuvot vastaan.

Vierailija
164/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas katkeria kommentteja. Tehkää ite paremmin. Tsemppiä Saara!

Vierailija
165/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hienoa, jos Saara saisi tätä kautta ammattitaitoista ohjausta ja itseluottamusta. Luulen, että Suomessa saatu kova kritiikki, täpärät häviöt kisoissa yhdistettynä siihen, että tässä maassa "ammattilaiset" artistien taustalla on kertakaikkiaan kyvyttömiä, on johtanut siihen, ettei Saara ole kehittynyt esiintyjänä. Ikävä sanoa, mutta Ruotsissa Saara olisi jo puskettu kansainväliseksi tähdeksi tai ainakin tekemään uraa ammattilaulajana ulkomailla.

Jos Saara oppisi rentoutumaan, luottamaan itseensä, niin saisi vapautettua itsestään ulos sitä luonnollista, herkkää voimaa, jota hänellä selvästi on. Tsemppiä Saara!

Vierailija
166/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja noita maneereita!! :(

Eikö esiintyjä itse ymmärrä esityksensä latteutta? Löytyy kulmankurtistusta, käden ojennusta, nyrkin heristystä, tuskaista ilmettä, kyyneleet kimmeltää silmäkulmissa, välillä väännetään torsoa kumaraan... Huh.

Noi maneerit olisi ok johonkin ala-asteen kevätjuhlaan, mutta nyt kyseessä kuitenkin on 29 vuotias, alalla jo vuosikausia ollut, klassisen laulukoulutuksen saanut ammattilainen. Mitä oikein on mennyt pieleen? Eikö kukaan ole uskaltanut koskaan ohjata nuorta naista oikealle uralle vai ovatko neuvot kaikuneet kuuroille korville?!

Vierailija
167/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa laulaa. Kaikki muu sitten puuttukin. Tulkinta, karisma jne.

Vierailija
168/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahha vai paremmin kuin Sia!

Jollain on pahasti kuulossa vikaa :D

Saaran äänikapasiteetti on paljon parempi kuin Sian, joka on kuin kopio Rihannasta. Saara osaa laulaa väreilevästi ja todella korkealta, toisin kuin Sia, eli kyllä, Saara on lahjakkaampi.

Sinun kuulossasi on todella pahasti vikaa.

Huom, en ole henkilö, jolle alunperin vastasit, mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä. Vai parempi äänikapasiteetti? Sia nyt ei muistuta pätkääkään Rihannaa. Sia osaa laulaa korkealta. Mitä ihmettä tarkoitat väreilevyydellä? Hyvään laulutaitoon ei vaadita muuta kuin korkealta laulaminen vai?

Putsaa vaikut korvistasi. Sia on Rihannan kopio niin kuin moni muukin joka yrittää ratsastaa Rihannan jälkiä kuuluisuuteen.

Pff, Sia on säveltänyt Rihannalle kappaileita esim. diamonds kappaleen ja tekee muutenkin omat kappaleensa. Että kuka se ratsastaa ja kenellä?

Siinäpä sulle Siaa, kuuntele ja kauhistu. Suutari pysyköön lestissään, laulajana hän on karmea, koneella muokattuna ääni on kuunneltavissa.

Vierailija
169/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Saara on nimenomaan vapautunut viime vuosina, etenkin Merin löytymisen jälkeen. Hän ei todellakaan ole aina esiintynyt noin, vaan aiemmin vain seistä pönötti mikin takana. Muistan, kun jossain ohjelmassa sitä eleettömyyttä kritisoitiin, ja nyt hän sitten kuulemma eläytyykin liikaa! :'D Itse en tykännyt hänestä aiemmin, mutta tuon vapautumisen jälkeen hänestä on tullut yksi suosikeistani! Saara ei peittele jännitystään, mutta ei myöskään sitä, kuinka paljon hän haluaa menestyä. Suomessa tuo tyttö ei tule koskaan pärjäämään, hän on liian erilainen tänne: Kunnianhimoinen, täydellisyyteen pyrkivä ja työtä pelkäämätön. Siis kaikkea sitä, mitä suomalaiset vihaavat. Joku totesikin ketjun alkuosassa hyvin, että Saaraan ei osata samaistua, koska hän on "liian hyvä". Ei täällä saa haluta mainetta ja kunniaa, ei saa haluta täydellisyyttä, vaan pitää nöyrästi tehdä töitä hiljaisessa erämään mökissä ja odottaa, että joku löytää sieltä ja tie tähtiin alkaa. :'D

Mulle Saara on aina ollut hiomaton timantti. Hänellä ei ehkä ole mitenkään omaperäinen soundi, mutta taitoja sitten senkin edestä. Täällä vaan ei ole osattu tehdä hänelle mitään. Toivottavasti hän löytää tuota kautta hyvän taustatiimin ja pääsee tekemään sitä, missä on hyvä! Tsemppiä Saara, rakkikoirat louskuttaa, mutta antaa niiden tehdä niin ja keskity sinä taitojesi hiomiseen! <3

Kun olisikin hiomaton timantti. Ei ole. Hän on nyt muokkkaantunut liikaakin sinne ja tänne. Kaikkea on liikaa. Ja nimenomaan sitä yritystä.

Vanha viisaus on että ahkera ja tyhmä on sietämättömin yhdistelmä. Nyt pitöisi vähän himmata sitä ahkeruutta ja terästää sitä järkeä.

Vierailija
170/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osaahan tuo tyttö laulaa, sitä ei voi kieltää, todella hienosti vedetty. Mutta mikä siinä mättää? Persoona? Sen puute? Ihan samanlainen ilmiö kuin Laura Voutilaisen kohdalla, joku epäaitous tulee läpi ja lujaa.

Vierailija
171/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin olevani ainoa, jonka mielestä hänen laulunsa ja eläytymisensä on teennäistä ja "koskettavuus" on täysin päälleliimattua tyyliin... laulan tässä nyt koskettavan laulun ja esitän sen ihan sydänverellä... ilman, että hän olisi esim. laulujen lyriikoissa tai esityksessä ihan kunnolla läsnä. Silloin lopputulos on mitäänsanomaton, vaikka kuinka teknisesti olisi asia kunnossa.  

Ehkä syy on siinä, että hän keskittyy näihin kilpailuihin ja täydellisten esitysten hiomiseen ennemmin kuin tekisi omaa musiikkia tai yrittäisi miettiä, mitä hän haluaa laulullaan viestiä. 

Minusta tuomareiden kiinnostunut ote perustui varmaan osittain myös eksotiikalle: wow, from Finland, reindeers and St. Claus, Lapland you know. Onhan se tietysti mielenkiintoista katsojillekin ja tuomareille, jos suurin osa kilpailijoista on pääsääntöisesti ihan kotimaisia. 

Mulle tulee mieleen Whitney Houston. Hän lauloi myös täydellisesti ja puhtaasti ja oli mielestäni täysin kylmä kala. Ei tulkintaa, ei inhimillisyyttä. Joten joo, jos joku haluaa tämän näköisen uuden Whitneyn niin siitä vaan, minä en halua kuulla enkä katsoa.

Vierailija
172/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimea esitys. Jotain tosiaan jää puuttumaan, niin äänestä kuin karismastakin.

Onnea kuitenkin Saaralle!

Vierailija
173/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me kyllä niin uskomattoman negatiivinen kansa. Jopa Simon Cowell, joka on menestynyt levytuottaja, kehuu Saaraa ja täällä suomalaiset haukkuu kun eihän nyt suomalainen VOI menestyä ja olla kunnianhimoinen. Meidänhän pitäisi kannustaa ja tukea, iloita Saaran puolesta! Mä ainakin toivotan onnea ja menestystä koko sydämestäni! Jos voittaa, niin aivan mahtavaa, jos ei niin ainakin mielettömän hieno yritys! Älä kuuntele näitä dissaajia vaan kuuntele esim niitä tuomareita siellä ja heitä jotka toivoo sulle menestystä!

Vierailija
174/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että kehotetaan kuuntelemaan Saaraa katsomatta, minä neuvoisin häntä katsomaan omia esityksiään ilman ääntä, jonkun ammattilaisen kanssa.

Se tulkinta on nyt samanlaista kuin vanhoissa suomifilmeissä. Yliampuvaa.

Tämä! Tämä tuli mulle mieleen siitä haastatteluvaiheesta, kun kiekaisi oikein korkealta kuin pääsee tapaaman Simonin. Hirveän korkea, kimakka ääni. Omat leukapielet kiristyy puhettakin kuunnellessa.

Vierailija
175/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis osaahan tuo tyttö laulaa, sitä ei voi kieltää, todella hienosti vedetty. Mutta mikä siinä mättää? Persoona? Sen puute? Ihan samanlainen ilmiö kuin Laura Voutilaisen kohdalla, joku epäaitous tulee läpi ja lujaa.

Tää on niin tätä kun täällä on paukutettu 50v että hyvä laulaminen on teknistä suorittamista ja tulkinta tarkoittaa sitä että äänet menevät nuotin viereen. Piipittäviä naisia, äänialattomia miehiä kutsutaan laulajiksi, siis sellaisia, joita ei muualla päästettäisi lähellekään mikrofonia, saati levyttämään.

Vierailija
176/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olisikin hiomaton timantti. Ei ole. Hän on nyt muokkkaantunut liikaakin sinne ja tänne. Kaikkea on liikaa. Ja nimenomaan sitä yritystä.

Vanha viisaus on että ahkera ja tyhmä on sietämättömin yhdistelmä. Nyt pitöisi vähän himmata sitä ahkeruutta ja terästää sitä järkeä.

Toiset sanovat, että Saara ei ole tarpeeksi nöyrä ottaakseen neuvoja vastaan; ja toiset väittävät, että on muokkaantunut liikaa. Melkoisen ristiriitaisia tulkintoja! :D Olen kyllä samaa mieltä siinä, että yritystä on esiintymisessä liikaa, mutta on tämä jo paljon parempi kuin se aiempi eleettömyys. Hän oli aiemmin tosi pidättyväinen, sellainen ilmeetön nukke, joka vain lauloi hyvin. Merillä on ollut häneen vapauttava vaikutus. <3

Nyt hän on kyllä sellaisten ammattilaisten käsissä, jotka todella voivat häntä auttaa. Jos menestystä ei tuotakaan kautta tule, niin sitten varmaan on keinot käytetty. Kyllähän hän ammattilainen on, voisi esiintyä työkseen vaikka musikaaleissa. Riittääkö rahkeet pidemmälle? Aika näyttää, mutta täältä ainakin löytyy yksi fani jo nyt.

Vierailija
177/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaran mielestä oli sooo exciting selittää aikuisille ihmisille, että hän on kotoisin paikasta, joka on ihan lähellä joulupukkia.  Tuomarien ilmekään ei värähtänyt tuossa kohtaa. 

"It´s near Lapland." -- ööh, Rovaniemi on Lapissa, ei vain lähellä sitä.

Onko tuo rovaniemeläinen... uhh..

Vierailija
178/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me kyllä niin uskomattoman negatiivinen kansa. Jopa Simon Cowell, joka on menestynyt levytuottaja, kehuu Saaraa ja täällä suomalaiset haukkuu kun eihän nyt suomalainen VOI menestyä ja olla kunnianhimoinen. Meidänhän pitäisi kannustaa ja tukea, iloita Saaran puolesta! Mä ainakin toivotan onnea ja menestystä koko sydämestäni! Jos voittaa, niin aivan mahtavaa, jos ei niin ainakin mielettömän hieno yritys! Älä kuuntele näitä dissaajia vaan kuuntele esim niitä tuomareita siellä ja heitä jotka toivoo sulle menestystä!

Niin siis Simon Cowell kehuu todella harvoin, hänhän on kuuluisa juuri negatiivisen kovuutensa vuoksi ja jopa Simon Cowell ylisti Saaraa. Silti ketjut täyttyvät ei osaa mitään, jäis kotin häpeämään, mitä se oikein yrittää kommenteista. KAMALA MAA TÄMÄ SUOMI.

Vierailija
179/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sulle Siaa, kuuntele ja kauhistu. Suutari pysyköön lestissään, laulajana hän on karmea, koneella muokattuna ääni on kuunneltavissa.

Jaa mutta kun minäpä tykkään tästä oikein kovasti!

Vierailija
180/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Kuin yksi ja sama henkilö tehtailisi nämä negatiiviset viestit, kaikissa samat höpinät! Antaa tytön laulaa, hänellä on paljon parempi ääni kuin kappaleen alkuperäisellä esittäjällä Sialla!

Siaa voi jokainen kuunnella livenä ja miettiä kuka osaa laulaa ja kuka ei...