Kuunnelkaa kun Saara Aalto laulaa X Factorissa!
Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(
Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!
Kommentit (916)
Ottamatta nyt saaraan henkilönä kantaa, mutta tyyliasioista yleisesti: prinsessatyyli on sellainen herkän ja aika perinteisen kaunis, pitkät hulmuavat hiukset usein auki, helmiä tms koruina, pastellisävyinen meikki, kimallusta tai röyhelöä, ei erityisen seksikäs vaan pikemminkin söpö. Disneyprinsessatyyli on edellä oleva lisättynä vähän sellaisella lapsellisella sävyllä. Sivukalju ei kuulu prinsessatyyliin. Ei myöskään kova ja tumma meikki tai nahkatakit tms. Ne on ristiriidassa prinsessatyylin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vähän ristiriitaiset fiilikset tämän ketjun suhteen. En ole aiemmin juurikaan seurannut Saaran tekemisiä ja esim. Voicessa esiintymiset jättivät kylmäksi, ymmärrän, mistä monet puhuvat. Kuitenkin tämä X-factorin esitys oli mielestäni upea, enkä ollenkaan ymmärrä, miten niin monet ovat inhonneet sitä. Paljon oli varmasti merkitystä kappalevalinnalla, mutta paljon oli tunnetta ja mielestäni Saara myös eläytyi, joka kostautui siinä, että silmät olivat liikaa kiinni. Tuomarit antoivat varmasti plussaa myös siitä, ettei vain kopioitu alkuperäistä. Saaralle sopi tällainen tilanne, jota hän jännitti, eikä ollut liian itsevarma. Nuo joulupukkijutut olisi tosin voinut jättää väliin.
Itse tämän ketjun pikaisesti sieltä täältä pläräsin, tai lähinnä alkupään, koska loppupää on näissä pidemmissä ketjuissa yleensä vain muutaman kirjoittajan loputonta jankkaamista.
En kyllä itse havainnut yhdenkään sanoneen, että inhosi kyseistä esitystä, enkä nyt kyllä mitenkään voi ymmärtääkään, että miten kukaan aikuinen ihminen voisi inhota jonkun laulamista, sikäli kun laulaja on tosissaan liikkeellä. Varhaisteinit on erikseen, ne nyt "inhoaa" mitä vaan, mutta en nyt usko, että heitä täällä pyörii muuta kuin silloin tällöin trollaamassa, eikä varhaisteinejä taida kauheasti jonkun Saara Aallon laulelut kiinnostaa.
Enimmäkseenhän täällä kommentoitu Saaran tapaa laulaa ja esiintyä, mutta eipä niissä kriittisimmissäkään kommenteissa minkään sortin inhoa ole näkenyt. Jos ihminen kokee esityksen vaivaannuttavana, kliinisenä ja tulkintaa ja tunnetta opeteltuna, eikä niinkään aitona eläytymisenä, niin hän kokee sen niin, ilman sen kummempaa "inhoa".
Täällä on nyt todella moni maininnut tismalleen samoista asioista, jotka ei Aallon laulamisessa sytytä vaan jättää kylmäksi, joten mistään yksittäisten ihmisten vainoamisesta ei nyt todellakaan ole kysymys.
Ketjun aiheena oli X-factor ja esiintyminen siellä. Sitä juuri en ymmärrä, miten tuo kyseinen esitys on jättänyt kylmäksi, vaikka aiemmin niin olisikin ollut. Paikalla olijoiden ilmeetkin kertovat, ettei ainakaan siellä jättänyt kylmäksi. Vai onko niin, että kun on kerran luonut jonkun mielikuvan, ei voi sitten antaa edes mahdollisuutta. Tai ehkä olen sitten keskimääräistä herkempi ihminen, kun tuo esitys minuun vaikutti.
Kyllä nimenomaan juuri X-factor esityksestä on kysymys ja ainakin ne kommentit mitä minä olen tässä ketjussa havainnut, ovat nimenomaan kommentoineet kyseistä esitystä. Mitä tulee paikallaolijoiden ilmeisiin, niin eivät kyllä sielläkään erityisemmin liekeissä näyttäneet olleen. En ole ohjelman vakituinen seuraaja, vaan lähinnä satunnaisesti sitä seuraillut ja mitä yleisön reaktioihin tulee, niin ne oli jopa kohtuullisen vaisut, eikä Simonkaan kovin liekeissä tuntunut olevan.
Henkilökohtaisesti arvioin vain esitystä, koska en tiennyt kyseistä kappaletta, eikä minulla ole hajuakaan mistään Siasta. Niin ja minuun se esitys ei tehnyt kummoistakaan vaikutusta. Siinä lauloi laulaja, joka osaa laulaa, mutta jonka laulamisesta puuttuu särmä ja persoonallisuus. Valitettavasti siitä kuuluu ja paistaa läpi, että sibis on käyty. Liian puhtoista, liian kliinistä, ei sytyttänyt minua.
Jokainen kuuntelee ja katselee omilla aisteillaan ja se että sinä lämpenit sille on tietysti sinun asiasi ja totta kai ihan ok. Kuitenkaan sinun ei tarvitse loukkaantua Saaran tai kenekään puolesta siitä, että minut ja monen muun, esitys jätti hieman haaleaksi.
Siis oikeasti, eikö kaikki mitä sanoit ole sanottu jo etusivulla ja sen jälkeen toistettu ehkä 425 kertaa? Ihan samoin perusteluin ja sanakääntein? Mikä oli siis oma kontribuutiosi tähän Saaralla ei ole karsimaa, kliininen, jätti kylmäksi-aiheeseen?
Eikö sekään vakuuta sinua siitä, että nuo sanottu jo lukemattomia kertoja, että ihmiset todella kokivat sen esityksen niin???
Onko todella niin, että kaikken muiden tuntemukset on mielestäsi vääriä ja vain sinun oikea??? Musiikki ja sen esittäminen on aina puhtaasti makuasia. Minä en paheksu sinua lainkaan siitä että jumaloit Saaraa, sinulla on täysi oikeus tehdä niin. Mutta sinun on myös ymmärrettävä se, että läheskään kaikki eivät koe sitä niin kuin sinä. Jos täällä on jo 425 kertaa toistettu nuo mainitsemani mielipiteet, niin aika paksupäinen saa olla, ettei ymmärrä, että aika moni oikeasti on sitä mieltä.
Epäilen kyllä että 425 jankuttavan viestin kirjoittamiseen ei ole tarvittu kuin muutama kirjoittaja. Kirjoitustyyleistä päätellen, eroja ei ole kovin paljon.
Näin on.
Eli nyt vielä kerran kertokaas, kuinka teennäinen Saara on.
Vierailija kirjoitti:
Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(
Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!
Valitettavasti tuo on ensimmäinen esitys, jossa se osaa tulkita. Ehkä toivoa siis on.
X factorin Suomen esitysten starttia aikaistetaan eli alkaa jo 10.10
http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/x-factor-uk/uutiset/artikkeli/startti…
Vierailija kirjoitti:
Moni on täällä valitellut, että se "jokin" puuttuu, mutta toisaalta yhtä moni on sanonut, että Disney-prinsessatouhut tulisi unohtaa. Minä näen tuossa prinsessajutussa yhden mahdollisen henkilöbrändin, jolla erottautua. Toki se vaatii paljon, jotta toteutus ei ole tökerö, vaan hyvällä tavalla mieleenpainuva. Vrt. Johanna Kurkela nousi suuren yleisön suosioon kunnolla siinä vaiheessa, kun alkoi esiintyä metsänkeiju/haltiatar/menninkäistyyppisenä söpöstelijänä. Nyt on erikoiset fantasiakuteet esiintymislavoilla ja ulkonäköä muutoinkin muokattu erikoisempaan suuntaan. Silloin, kun oli vielä farkkuihin ja toppiin pukeutuva tavis, ei hän jäänyt niin monen mieleen. Tietysti tuossa Disney-prinsessajutussa on vaarana leimautua wannabe-Johannaksi, ellei tyyli selkeästi eroa tästä (ehkä vähemmän boheemi ja "peikkomainen" ja enemmän puhtaan prinsessamainen?). Näkyvä hyväntekeväisyystyö voisi auttaa sellaisen Tuhkimo-/Lumikki-/Joutsenprinsessafiiliksen luomisessa.
Muhun ei kyllä iske yhtään, että aikuinen nainen esittää pikkutyttöä. Tuo tyyli ällöttää ja kiinnittää liikaa huomiota pois itse musiikilta. Se tyyli on tosi tökerö, kun ei tule mieleen prinsessaa vaan aikuinen nainen leikkimässä kuin pikkutyttö konsanaan äitinsä vaatteilla ja meikeillä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain sieltä täältä lukenut muutamia kommentteja, tässä oma mielipiteeni. Olen aina ollut samaa mieltä valtaosan kanssa Saara Aallosta siinä mielessä, että laulutekniikkaa ja osaamista tuskin moni kieltää, mutta se jokin puuttuu. En ole koskaan ns. syttynyt hänelle tarpeeksi. En inhoa, enkä todellakaan vihaa häntä, niinkuin osa tuntuu jostain kumman syystä tekevän, jokin vain tökkii. Tämä x factor-esitys oli ensimmäinen kerta kun minulle tuli kylmät väreet Saara Aallosta. En toki ole seurannut hänen uraansa muuten kuin lähinnä niissä voicessa ja umk:ssa missä olen häntä nähnyt.
Siinä alkuhaastatteluosiossa, jossa hän naureskeli hermostuneesti ja kertoi disneyprinsessa-haaveistaan, ehdin jo ajatella, että tuskin mikään on muuttunut, varmaan laulaa taas puhtaasti, muttei sytytä, lähinnä ärsyttää niinkuin aina. Siinä koelaulutilanteessa hän oli kuitenkin jotenkin ihastuttavan aito. Kaikki ylimääräinen oli karsittu, ehkä häntä hieman jännitti, nyt hän ei esittänyt mitään, vaan lauloi tunteella ja koskettavasti. Mielestäni hän riisui siinä sen Saara Aalto-maskin, mikä minua on aina ärsyttänyt. Hän vaikutti jotenkin haavoittuvaiselta ja vakavalta, eikä siltä täydelliseltä kympin tytöltä, joka minulle on joskus hänestä tullut mieleen. Sama jatkui vielä esityksen jälkeen, kun tuomarit antoi kommentteja. Täytyy sanoa että olin todella ylpeä hänestä. Tuomareiden alkureaktiosta päätellen kyllä meissä suomalaisissa jotain eksoottista on, ainakin tuolla suuren maailman musiikkipiireissä. Ei meitä liikaa siellä pyöri. Hienoa että Saara sai tuotua Suomea ns. maailmankartalle tuollakin saralla. Tuota ohjelmaakin katsoo aika suuri yleisö.
Sekin joitakin tuntuu ärsyttävän, että hän kiertää talent-ohjelmia, itse en näe siinä mitään pahaa. Se on nykyaikaa, sillä saa ainakin näkyvyyttä ja mahdollisia yhteistyökumppaneita. Toivoisin näkeväni samanlaista herkkyyttä Saaralta jatkossakin. Se hieman kauhistutti, kun kuulin että oli harmitellut arkista pukeutumistaan ja että "olisi vaan pitänyt pukeutua prinsessamekkoon". Ei, minusta hänen pitäisi vähän himmata niiden esiintymisasujen kanssa, ne on aika övereitä välillä, eikä mielestäni auta luomaan yhteyttä yleisöön, jos hän näyttää joltain cabaree-tanssijalta, tai wannabe disneyprinsessalta. Sellaiset kuuluu teatterin lavalle. Pitäisi löytyä oma suunta, potentiaalia siihen kyllä näen. Toivon hänelle menestystä jatkossakin tuossa ohjelmassa ja urallaan muutenkin, jo pelkästään tuo koelaulu jätti hyvän jäljen.
Koita nyt sinäkin rakas lapsi ymmärtää, että jos kertoo, että jokin esitys ei kolahtanut, tai että se jätti kylmäksi, ei tarkoita sitä, että kyseisen esityksen esittäjää inhottaisiin, saatika vihattaisiin.
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta ole hyvä ja lopeta tuo rakas lapsittelu. Annat itsestäsi todella tyhmän ja ylimielisen kuvan tuollaisella puheella.
Luin just vanhasta Iltalehden justusta, että tyttöystävä Meri on "tehnyt hanttihommia" ennen kuin ryhtyi hoitamaan Saaran asioita.
Jos Saara haluaa apua ja asiantuntemusta, ei varmaan hanttihommia tehnyt tyttöystävä ole siihen ihan paras vaihtoehto. Varsinkin jos "Meri-rakas" on kirjoitellut tähänkin ketjuun...
Kenen idea yhteishaastattelut ovat olleet? Aika monen tähden puolisot pysyttelevät taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Luin just vanhasta Iltalehden justusta, että tyttöystävä Meri on "tehnyt hanttihommia" ennen kuin ryhtyi hoitamaan Saaran asioita.
Jos Saara haluaa apua ja asiantuntemusta, ei varmaan hanttihommia tehnyt tyttöystävä ole siihen ihan paras vaihtoehto. Varsinkin jos "Meri-rakas" on kirjoitellut tähänkin ketjuun...
Kenen idea yhteishaastattelut ovat olleet? Aika monen tähden puolisot pysyttelevät taustalla.
EVVVK x149 - toista vaikka nyt vielä kerran kun ketjun joka sivulla tämäkin "tuore" kommentti pari kertaa.
ps. en ole Meri enkä Mari enkä Muri enkä kukaan muukaan jonka varmasti väität minun olevan.
853 jatkaa vielä: miksi ihmeessä luet vanhoja iltalehden juttuja Saarasta jos Saara ei sua nappaa? Tosi vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mikään yllätys. Rekkalesbot tyypillisesti " hanttihommissa " ja työttömänä.
UMK:ssa samaan aikaan ollut Mikael Saari on noin tuhat kertaa karismaattisempi esiintyjä ja taitavampi, luonnollisempi, mutta saaramainen tyrkkyominaisuus puuttuu, niin eipä nähdä tuolla. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vähän ristiriitaiset fiilikset tämän ketjun suhteen. En ole aiemmin juurikaan seurannut Saaran tekemisiä ja esim. Voicessa esiintymiset jättivät kylmäksi, ymmärrän, mistä monet puhuvat. Kuitenkin tämä X-factorin esitys oli mielestäni upea, enkä ollenkaan ymmärrä, miten niin monet ovat inhonneet sitä. Paljon oli varmasti merkitystä kappalevalinnalla, mutta paljon oli tunnetta ja mielestäni Saara myös eläytyi, joka kostautui siinä, että silmät olivat liikaa kiinni. Tuomarit antoivat varmasti plussaa myös siitä, ettei vain kopioitu alkuperäistä. Saaralle sopi tällainen tilanne, jota hän jännitti, eikä ollut liian itsevarma. Nuo joulupukkijutut olisi tosin voinut jättää väliin.
Itse tämän ketjun pikaisesti sieltä täältä pläräsin, tai lähinnä alkupään, koska loppupää on näissä pidemmissä ketjuissa yleensä vain muutaman kirjoittajan loputonta jankkaamista.
En kyllä itse havainnut yhdenkään sanoneen, että inhosi kyseistä esitystä, enkä nyt kyllä mitenkään voi ymmärtääkään, että miten kukaan aikuinen ihminen voisi inhota jonkun laulamista, sikäli kun laulaja on tosissaan liikkeellä. Varhaisteinit on erikseen, ne nyt "inhoaa" mitä vaan, mutta en nyt usko, että heitä täällä pyörii muuta kuin silloin tällöin trollaamassa, eikä varhaisteinejä taida kauheasti jonkun Saara Aallon laulelut kiinnostaa.
Enimmäkseenhän täällä kommentoitu Saaran tapaa laulaa ja esiintyä, mutta eipä niissä kriittisimmissäkään kommenteissa minkään sortin inhoa ole näkenyt. Jos ihminen kokee esityksen vaivaannuttavana, kliinisenä ja tulkintaa ja tunnetta opeteltuna, eikä niinkään aitona eläytymisenä, niin hän kokee sen niin, ilman sen kummempaa "inhoa".
Täällä on nyt todella moni maininnut tismalleen samoista asioista, jotka ei Aallon laulamisessa sytytä vaan jättää kylmäksi, joten mistään yksittäisten ihmisten vainoamisesta ei nyt todellakaan ole kysymys.
Ketjun aiheena oli X-factor ja esiintyminen siellä. Sitä juuri en ymmärrä, miten tuo kyseinen esitys on jättänyt kylmäksi, vaikka aiemmin niin olisikin ollut. Paikalla olijoiden ilmeetkin kertovat, ettei ainakaan siellä jättänyt kylmäksi. Vai onko niin, että kun on kerran luonut jonkun mielikuvan, ei voi sitten antaa edes mahdollisuutta. Tai ehkä olen sitten keskimääräistä herkempi ihminen, kun tuo esitys minuun vaikutti.
Kyllä nimenomaan juuri X-factor esityksestä on kysymys ja ainakin ne kommentit mitä minä olen tässä ketjussa havainnut, ovat nimenomaan kommentoineet kyseistä esitystä. Mitä tulee paikallaolijoiden ilmeisiin, niin eivät kyllä sielläkään erityisemmin liekeissä näyttäneet olleen. En ole ohjelman vakituinen seuraaja, vaan lähinnä satunnaisesti sitä seuraillut ja mitä yleisön reaktioihin tulee, niin ne oli jopa kohtuullisen vaisut, eikä Simonkaan kovin liekeissä tuntunut olevan.
Henkilökohtaisesti arvioin vain esitystä, koska en tiennyt kyseistä kappaletta, eikä minulla ole hajuakaan mistään Siasta. Niin ja minuun se esitys ei tehnyt kummoistakaan vaikutusta. Siinä lauloi laulaja, joka osaa laulaa, mutta jonka laulamisesta puuttuu särmä ja persoonallisuus. Valitettavasti siitä kuuluu ja paistaa läpi, että sibis on käyty. Liian puhtoista, liian kliinistä, ei sytyttänyt minua.
Jokainen kuuntelee ja katselee omilla aisteillaan ja se että sinä lämpenit sille on tietysti sinun asiasi ja totta kai ihan ok. Kuitenkaan sinun ei tarvitse loukkaantua Saaran tai kenekään puolesta siitä, että minut ja monen muun, esitys jätti hieman haaleaksi.
Siis oikeasti, eikö kaikki mitä sanoit ole sanottu jo etusivulla ja sen jälkeen toistettu ehkä 425 kertaa? Ihan samoin perusteluin ja sanakääntein? Mikä oli siis oma kontribuutiosi tähän Saaralla ei ole karsimaa, kliininen, jätti kylmäksi-aiheeseen?
Eikö sekään vakuuta sinua siitä, että nuo sanottu jo lukemattomia kertoja, että ihmiset todella kokivat sen esityksen niin???
Onko todella niin, että kaikken muiden tuntemukset on mielestäsi vääriä ja vain sinun oikea??? Musiikki ja sen esittäminen on aina puhtaasti makuasia. Minä en paheksu sinua lainkaan siitä että jumaloit Saaraa, sinulla on täysi oikeus tehdä niin. Mutta sinun on myös ymmärrettävä se, että läheskään kaikki eivät koe sitä niin kuin sinä. Jos täällä on jo 425 kertaa toistettu nuo mainitsemani mielipiteet, niin aika paksupäinen saa olla, ettei ymmärrä, että aika moni oikeasti on sitä mieltä.
Koeta nyt ymmärtää, että ihan varmasti kaikki uskovat, että jotkut kokevat esitykset kylmiksi jne. Ovat uskoneet jo ensimmäiseltä sivulta saakka. Minä ainakin. Se on ihan ok. Mutta kaikki eivät koe niitä kylmiksi. Ei vaikka kuinka jankuttaisit omia argumenttejasi. Ja näillä jotka pitävät on myös oikeus pitämiseensä ilman että sitä mielipiteenilmaisua jatkuvasti häiriköidään väitteillä että mutku Saara on kylmä niin olet väärässä.
Ja sitten kun se koettiin kylmäksi ja tämä oli umk-tuomarin mielipide, täällä haukuttiin ko tuomari munasarjoillq ajattelevaksi. Ei tunnu okevan ok.
Kuuntelin enkä nyt katsonut esitystä ollenkaan. Enkä tykännyt silti. Ääni kuulostaa kovalta ja epämiellyttävältä. Jotenkin mitään sanomattomalta. Toivotan kuitenkin onnea kisaan. Poikii varmasti uusia esiintymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt saaraan henkilönä kantaa, mutta tyyliasioista yleisesti: prinsessatyyli on sellainen herkän ja aika perinteisen kaunis, pitkät hulmuavat hiukset usein auki, helmiä tms koruina, pastellisävyinen meikki, kimallusta tai röyhelöä, ei erityisen seksikäs vaan pikemminkin söpö. Disneyprinsessatyyli on edellä oleva lisättynä vähän sellaisella lapsellisella sävyllä. Sivukalju ei kuulu prinsessatyyliin. Ei myöskään kova ja tumma meikki tai nahkatakit tms. Ne on ristiriidassa prinsessatyylin kanssa.
"Sivukalju ei kuulu prinsessatyyliin" Says who??
Vuonna 2016 voi "prinsessa" olla ihan mitä tahansa, sinä et sitä määrittele.
1 500 000 katsojaa kohta.
Harmi jos tyssää siihen bootcamppiin (niin kuin täällä on kerrottu), ois ollu kiva seurata pidempään.
Niin ja en ole mikään Saara-fani, kannustaisin ihan jokaista suomalaista jatkoon, oli tyyli mikä tahansa. Häpesin aikoinaan Lordia, vaan menivät ja voittivat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EVVVK x149 - toista vaikka nyt vielä kerran kun ketjun joka sivulla tämäkin "tuore" kommentti pari kertaa.
ps. en ole Meri enkä Mari enkä Muri enkä kukaan muukaan jonka varmasti väität minun olevan.
Eli yksinkö sä täällä jankkaat?
Siltä se kyllä kieltämättä vaikuttaakin, niin yhdestä puusta noi Saaraa jumaloivat viestin on väkästetty.
Vierailija kirjoitti:
UMK:ssa samaan aikaan ollut Mikael Saari on noin tuhat kertaa karismaattisempi esiintyjä ja taitavampi, luonnollisempi, mutta saaramainen tyrkkyominaisuus puuttuu, niin eipä nähdä tuolla. :(
Mikael Saari on ihana mutta Mikael Saari ei ilmeisesti halua tuonne eikä tuollaista platformia itselleen. Eli asiat ovat kuten niiden pitääkin olla, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeta nyt ymmärtää, että ihan varmasti kaikki uskovat, että jotkut kokevat esitykset kylmiksi jne. Ovat uskoneet jo ensimmäiseltä sivulta saakka. Minä ainakin. Se on ihan ok. Mutta kaikki eivät koe niitä kylmiksi. Ei vaikka kuinka jankuttaisit omia argumenttejasi. Ja näillä jotka pitävät on myös oikeus pitämiseensä ilman että sitä mielipiteenilmaisua jatkuvasti häiriköidään väitteillä että mutku Saara on kylmä niin olet väärässä.
Onko jumalointisi sumentanut ajatuksesi, vai onko luetunymmärtämisesi todellakin noin luokatonta? Minun ensimmäinen viesti tähän ketjuun on tuo tämä lainausketjun toiseksi ylimmäinen viesti ja sen jälkeen joka toinen. Minähän nimenomaan sanoin ihan selkeästi, että Saaran jumalointi on ihan ok, jumaloi ihan rauhassa vaan, mutta muillakin on oikeus kertoa omat näkemyksensä. Minä nimenomaan en ole väittänyt kenenkään mielipidettä vääräksi, vaan mielipideasioissa ei ole oikeaa ja väärää. Sinä sen sijaan tunnut vääntävän joka ainoan mielipiteen inhoamiseksi, vaikka kuinka neutraalisti olisi kertonut, ettei kyseinen esitys vaan yksikertaisesti sytyttänyt
Minähän alunperin puutuin ainoastaan juurikin siihen, että en havainnut kenenkään kertovan inhoavansa Saaraa, vaikka ei hänen esityksestään syttyneetkään. En siis kertonut edes omaa mielipidettäni, jonka kerroin vasta toisessa viestissä ja senkin sivulauseessa ja siihenhän sinä välittömästi tartuit ja mielestäsi en olisi saanut mielipidettäni kertoa, koska aika moni muukin on ollut samaa mieltä.
Sinä siis koit yhden ainoan mielipiteeni jankkaamiseksi ja olisit sen ainoankin halunnut täältä sensuroida, koska sen on jo jo ku muukin kertonut (en tosin nähnyt yhdessäkään lukemassani viestissä kenekään puhuneen särmästä yhtään mitään).
Minä siis tulin keskusteluun mukaan sivulla 55 ja heti olin "jankkaaja". Sinä todennäköisesti olet ollut mukana ensimmäisestä sivusta lähtien henkeen ja vereen idoliasi puolustaen muutaman sadan viestin voimalla. Hienoa jos sinulla on jokaisessa viestissäsi ollut uusi tulokulma, etkä ole jankannut laisinkaan. Olen pahoillani, että minä jankkasin sen puolikkaan viestin verran kertomalla oman mielipiteeni ja näin aiheutin sinulle pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
Maksaakohan Saara Merille palkkaa asioidensa hoitamisesta?
Hienoa kyllä, että ovat toisensa löytäneet ja ilmeisen onnellisia.
Itse en haluaisi julkisuuteen, vaikka puolisoni olisi kuuluisa.
Epäilen kyllä että 425 jankuttavan viestin kirjoittamiseen ei ole tarvittu kuin muutama kirjoittaja. Kirjoitustyyleistä päätellen, eroja ei ole kovin paljon.