Kuunnelkaa kun Saara Aalto laulaa X Factorissa!
Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(
Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!
Kommentit (916)
Tässä ketjussa päivystää Saaran inhoaja 24/7, tuntee ketjuhistorian joka käänteen pieniä yksityiskohtia myöten eikä voi hillitä kommentointiaan. Fakta.
Ja siis idolsseissa, ei isolsseissa^
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mä en ymmärrä mikä haloo nousee aina tästä "iik ihanaa suomalainen pyrkii pärjäämään ulkomailla" ja jos olet eri mieltä, niin joko olet a) trolli b) kateellinen tai c) sinuun suhtaudutaan alentuvasti, koska "hei pitää nyt oman maan porukkaa kannustaa". Mulle ainakin on ihan sama, minkä maalainen kukin on, mutta jos en esiintyjästä pidä niin en pidä. Pelkän kansalaisuuden mukaan seuraaminen, peukuttaminen, äänestäminen on ihan naurettavaa.
Mulla on oikeus olla pitämättä ihan kenestä tahansa artistista. Munkin mielestä Saara on ylityrkky (joka ohjelmaan), maneerinen ja keinotekoisen oloinen vaikka onkin taidoiltaan lahjakas. En toki voi tuntea ihmistä aidosti tapaamatta tätä, eli tämän kuvan saan median kautta.
Lisäksi mä pidän säälittävänä sitä, että kaikissa näissä X-factoreissa, talenteissa, isolsseissa jne. porukka ei todellakaan mene sinne mistään "rakkaudesta musiikkiin" vaan ihan laskelmoiden, että sitä kautta saa julkisuutta ja kaiken ojennettuna käteen. Jos sä rakastaisit musiikkia, sä tekisit sitä vapaa-ajallasi jossain muodossa, etkä olis vaan "odottanut koko ikääsi tilaisuutta!". Et sä vaan pyörittele peukaloita odotellen, jos on joku asia jota sä rakastat ja joka tekee sut onnelliseksi. Useimmat musiikille omistautuneet joko soittaa jotain instrumenttia tai sitten treenaa sitä ääntään ihan tosissaan. Tämä vika kappale nyt ei päde ehkä Saara Aaltoon niin suuresti, mutta musta siinä on jotain mätää, kun pitää osallistua joka kisaan. Eikö mikään riitä, vai onko Aalto näitä samoja tyyppejä, joilla on harhaluulo, että mut on vaan tarkoitettu kuuluisuuteen?
-aiemmin aihetta kommentoimaton
Ok. Upeaa avautumista, arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 351 000 katsojaa. Kasvattanut eroa edelliseen vielä hiukan yön aikana kun amerikkalaiset katsovat. Sama oli viime yönä.
Sitten alapeukkuja tälle postille.
? Itse en ainakaan pystynyt katsomaan tätä videota USA:sta käsin, ilmeisesti näkyy vain eurooppalaisille jonkun rajoituksen takia.
Kanadassa ainakin näkyy. Mutta me nyt ollaankin saman hallitsijan alla.
Saaran kiukkuinnen puolustaja on linjoilla heti aamusta alkaen. Kerro nyt sitten, mistä salaliitto median, levy-yhtiöiden ja muusikkopiirien taholta johtuu? Meinasi yöunet mennä kun mietin tätä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mä en ymmärrä mikä haloo nousee aina tästä "iik ihanaa suomalainen pyrkii pärjäämään ulkomailla" ja jos olet eri mieltä, niin joko olet a) trolli b) kateellinen tai c) sinuun suhtaudutaan alentuvasti, koska "hei pitää nyt oman maan porukkaa kannustaa". Mulle ainakin on ihan sama, minkä maalainen kukin on, mutta jos en esiintyjästä pidä niin en pidä. Pelkän kansalaisuuden mukaan seuraaminen, peukuttaminen, äänestäminen on ihan naurettavaa.
Mulla on oikeus olla pitämättä ihan kenestä tahansa artistista. Munkin mielestä Saara on ylityrkky (joka ohjelmaan), maneerinen ja keinotekoisen oloinen vaikka onkin taidoiltaan lahjakas. En toki voi tuntea ihmistä aidosti tapaamatta tätä, eli tämän kuvan saan median kautta.
Lisäksi mä pidän säälittävänä sitä, että kaikissa näissä X-factoreissa, talenteissa, isolsseissa jne. porukka ei todellakaan mene sinne mistään "rakkaudesta musiikkiin" vaan ihan laskelmoiden, että sitä kautta saa julkisuutta ja kaiken ojennettuna käteen. Jos sä rakastaisit musiikkia, sä tekisit sitä vapaa-ajallasi jossain muodossa, etkä olis vaan "odottanut koko ikääsi tilaisuutta!". Et sä vaan pyörittele peukaloita odotellen, jos on joku asia jota sä rakastat ja joka tekee sut onnelliseksi. Useimmat musiikille omistautuneet joko soittaa jotain instrumenttia tai sitten treenaa sitä ääntään ihan tosissaan. Tämä vika kappale nyt ei päde ehkä Saara Aaltoon niin suuresti, mutta musta siinä on jotain mätää, kun pitää osallistua joka kisaan. Eikö mikään riitä, vai onko Aalto näitä samoja tyyppejä, joilla on harhaluulo, että mut on vaan tarkoitettu kuuluisuuteen?
Eli, kuten joku ulkomainen asiaa tunteva juuri totesi, kun Suomessa ei ole lainkaan sellaisia musiikkimarkkinoita eikä musiikkiteollisuutta, joka veisi musiikkia ja artisteja ulkomaille (niinkuin muissa maissa on) niin suomalaisten pitäisi sinunkin mielestä tyytyä pysymään täällä. Ilman kontakteja yksittäinen artisti ei pääse mihinkään. Niitä kontakteja ei suomalaisilla markkinoilla ja tuottajilla ole, ne ovat niin huonoja. Jos tähtää uralle ulkomaille, pitää olla tyrkky, mutta se ei meillä taas sitten ole sallittua, aivan kuten kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Saaran kiukkuinnen puolustaja on linjoilla heti aamusta alkaen. Kerro nyt sitten, mistä salaliitto median, levy-yhtiöiden ja muusikkopiirien taholta johtuu? Meinasi yöunet mennä kun mietin tätä.
24/7:lle - ei suomen musiikkiteollisuuden olemattomuus ja kontaktien puute ole salaliitto. Sitä ei ole. Fakta.
Katsoin you tubesta "the best of saaraaalto"-koosteen tjt.
Saara on tehnyt ihan älyttömästi kaikkea. Jostain syystä se video näytti parodialta. Niin uskomaton se oli: laulaa kiinaksi, japaniksi, yhdessä Andrea Bocellin kanssa...
Ja sitten kilpailee x-factorissa.
Taitava, upea laulaja. Mutta eikö ole jotain ammattilaisten työmarkkinoita Saaralle? Hakeeko hän siis kansainvälistä stara-uraa tätä kautta?
Toivon todella, että tämä auttaa nyt Saaraa uralla eteenpäin niin, että hänen ei enää tarvitse osallistua mihinkään kykykisaan! Hänen ei tarvitse kysyä keneltäkään onko hänellä kykyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli, kuten joku ulkomainen asiaa tunteva juuri totesi, kun Suomessa ei ole lainkaan sellaisia musiikkimarkkinoita eikä musiikkiteollisuutta, joka veisi musiikkia ja artisteja ulkomaille (niinkuin muissa maissa on) niin suomalaisten pitäisi sinunkin mielestä tyytyä pysymään täällä. Ilman kontakteja yksittäinen artisti ei pääse mihinkään. Niitä kontakteja ei suomalaisilla markkinoilla ja tuottajilla ole, ne ovat niin huonoja. Jos tähtää uralle ulkomaille, pitää olla tyrkky, mutta se ei meillä taas sitten ole sallittua, aivan kuten kirjoitit.
No mutta sitäkin on täällä kiitetty, siis sitkeyttä ja kunnianhimoa. Se on juuri se piirre jota hönessä arvostan. Silti hänellä on hirveät maneerit ja yrittäminen menee yli.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin you tubesta "the best of saaraaalto"-koosteen tjt.
Saara on tehnyt ihan älyttömästi kaikkea. Jostain syystä se video näytti parodialta. Niin uskomaton se oli: laulaa kiinaksi, japaniksi, yhdessä Andrea Bocellin kanssa...
Ja sitten kilpailee x-factorissa.
Taitava, upea laulaja. Mutta eikö ole jotain ammattilaisten työmarkkinoita Saaralle? Hakeeko hän siis kansainvälistä stara-uraa tätä kautta?
Toivon todella, että tämä auttaa nyt Saaraa uralla eteenpäin niin, että hänen ei enää tarvitse osallistua mihinkään kykykisaan! Hänen ei tarvitse kysyä keneltäkään onko hänellä kykyjä.
Sieltä löytyy myös video jolla hän julistaa olevansa valmis valloittamaan maailman. Eli kyllä. Ja hänen genreään ei Suomessa ole, joten eihän tuossa mitään pahaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa päivystää Saaran inhoaja 24/7, tuntee ketjuhistorian joka käänteen pieniä yksityiskohtia myöten eikä voi hillitä kommentointiaan. Fakta.
Mitä nyt olen tätä ketjua sivusilmällä vilkuillut ja ihmetellyt, miten näin mitättömästä aiheesta on kehkeytynyt näin pitkä ketju, niin ole tehnyt saman havainnon, kuin monessa muussakin "ikuisuusketjussa", eli muutaman ensimmäisen sivun aikana pääosa kommentoijista sanoo sanottavansa ja sen jälkeen ketjuun jää lähinnä kaksi fanaatikkoa kinaamaan keskenään.
Välissä saattaa joku satunnainen kommentoija eksyä kommentoimaan jotakin, mutta heidän viestinsä ignoorataan totaalisesti ja jaketaan sitä loputonta eipäsjuupas kinastelua. Näin se täällä on aina mennyt ja tulee menemään vähänkään pidemmissä puolesta ja vastaan ketjuissa.
Eli kyllä täällä on ihan yhtälailla 24/7 päivystänyt myös Saaran fani.
Nyt kun olen sanottavani sanonut, niin voitte ignoorata minut ja jatkaa loputonta kinaanne hamaan tappiin asti.
Euroviisuissa Saara olisi kyllä ollut parempi edustaja kuin Sandhja, Saaralla on rutiinia esiintymiseen.
Käväisinpä illalla pitkästä aikaa vauvalla.
Huomasin tämän ketjun.
Yli 50 sivua.
Omat ajatukseni asiasta:
Artisti tai asia kiinnostaa niin "paljon", että vaikka Facebookissa uutista on paljon jaettu, en ole jaksanut kuunnella vielä, en edes, vaikka rakastan tuota Sian biisiä. Videokin on loistava. En pitänyt myöskään Suomen euroviisuvoittajasta Sandjasta, mutta en olisi Saaraakaan euroviisuihin laittanut, jos minulta olisi kysytty.
Kun Saara Aallon näin ensimmäistä kertaa telkkarissa alkuaikoinaan, ajattelin juuri niin, että jotain puuttuu, ei ole tarpeeksi säteilevä, kaunis, en pysty sanoa, mikä ei iske, mutta jokin ei iske.
Mutta totuus on, että kukaan terve ihminen ei jankuta tällaista 50 sivun vertaa, vaikka itsekin annoin pluspeukun sille että saaralta puuttuu jotain, oli se nyt sitten karismaa tai mitä vaan, niin tämä yhden haukkuminen ja varsinkin hänen puolustajiensa haukkuminen vaatii kyllä tietynlaisen luonteen.
Itse en siis tässä hauku Saaraa, koska en muista ketään muutakaan euroviisuedustajaa tähän hätään, jonka euroviisuihin olisin laittanut, eli kaikilta puuttui jotain!
Mielenterveydeltään terve ihminen on ylpeä suomalaisuudestaan, jos joku on tehnyt niin saatanasti duunia, että hänen teknistä osaamistaan kehutaan yleisesti.
Eli kyllä, tällainen haukkuminen vaatii tietynlaisen luonteen ja tuskin niitä on paljon. Kommentoin ketjuun ensimmäistä kertaa .
Pointtini oli, että on eri asia nopeasti peukuttaa jotain kuin jankuttaa sitä, että saara on huono ja hänen faninsa. Se vaatii jo sisäistä mätää... eikä välttämättä niitä ole niin paljon
Itselläni on vähän ristiriitaiset fiilikset tämän ketjun suhteen. En ole aiemmin juurikaan seurannut Saaran tekemisiä ja esim. Voicessa esiintymiset jättivät kylmäksi, ymmärrän, mistä monet puhuvat. Kuitenkin tämä X-factorin esitys oli mielestäni upea, enkä ollenkaan ymmärrä, miten niin monet ovat inhonneet sitä. Paljon oli varmasti merkitystä kappalevalinnalla, mutta paljon oli tunnetta ja mielestäni Saara myös eläytyi, joka kostautui siinä, että silmät olivat liikaa kiinni. Tuomarit antoivat varmasti plussaa myös siitä, ettei vain kopioitu alkuperäistä. Saaralle sopi tällainen tilanne, jota hän jännitti, eikä ollut liian itsevarma. Nuo joulupukkijutut olisi tosin voinut jättää väliin.
Mua ihmetyttää tässä ketjussa Saaran puolustaja, joka maalailee näitä salaliittoteorioita. Kuten joku jo aiemmin kirjoitti toivottavasti ei ole Saaran lähipiiristä.
En usko, että monikaan kateuttaan tai ilkeyttään mielipiteitään kirjoittelee. Mun mielestä on ihan perusteltua pohtia, miksi koulutettu laulaja haluaa mennä erilaisiin kykyjen etsintä kisoihin. Niiden ideana on kyllä enemmän se, että jostain peräkammarista tulee tyyppi, jolla onkin ihmeellinen laulun lahja ja se saa ihmiset yllättymään ja koskettaa.
Mun mielestä Saara ei oikein itsekään tiedä mitä tavoittelee, jotain valtavaa maailmanmenestystä ilmeisesti? Ei ihmisiä kuitenkaan voi pakottaa faneiksi.
En nähnyt videossa mitään teeskenneltyä tai laskelmoitua, kertoi avoimesti osallistuneensa kilpailuihin ja hakevansa ponnahduslautaa kuuluisuuteen, karismaa on juuri hänen avoimuutensa, hän on niin odottavan näköinen, kuin lapsi.
Hän ei säteile eikä ääni kupli, mutta hän on "puhdas" laulaja.
Nauroi paljon siinä haastattelussa, ehkä se ärsyttää joitakin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vähän ristiriitaiset fiilikset tämän ketjun suhteen. En ole aiemmin juurikaan seurannut Saaran tekemisiä ja esim. Voicessa esiintymiset jättivät kylmäksi, ymmärrän, mistä monet puhuvat. Kuitenkin tämä X-factorin esitys oli mielestäni upea, enkä ollenkaan ymmärrä, miten niin monet ovat inhonneet sitä. Paljon oli varmasti merkitystä kappalevalinnalla, mutta paljon oli tunnetta ja mielestäni Saara myös eläytyi, joka kostautui siinä, että silmät olivat liikaa kiinni. Tuomarit antoivat varmasti plussaa myös siitä, ettei vain kopioitu alkuperäistä. Saaralle sopi tällainen tilanne, jota hän jännitti, eikä ollut liian itsevarma. Nuo joulupukkijutut olisi tosin voinut jättää väliin.
Itse tämän ketjun pikaisesti sieltä täältä pläräsin, tai lähinnä alkupään, koska loppupää on näissä pidemmissä ketjuissa yleensä vain muutaman kirjoittajan loputonta jankkaamista.
En kyllä itse havainnut yhdenkään sanoneen, että inhosi kyseistä esitystä, enkä nyt kyllä mitenkään voi ymmärtääkään, että miten kukaan aikuinen ihminen voisi inhota jonkun laulamista, sikäli kun laulaja on tosissaan liikkeellä. Varhaisteinit on erikseen, ne nyt "inhoaa" mitä vaan, mutta en nyt usko, että heitä täällä pyörii muuta kuin silloin tällöin trollaamassa, eikä varhaisteinejä taida kauheasti jonkun Saara Aallon laulelut kiinnostaa.
Enimmäkseenhän täällä kommentoitu Saaran tapaa laulaa ja esiintyä, mutta eipä niissä kriittisimmissäkään kommenteissa minkään sortin inhoa ole näkenyt. Jos ihminen kokee esityksen vaivaannuttavana, kliinisenä ja tulkintaa ja tunnetta opeteltuna, eikä niinkään aitona eläytymisenä, niin hän kokee sen niin, ilman sen kummempaa "inhoa".
Täällä on nyt todella moni maininnut tismalleen samoista asioista, jotka ei Aallon laulamisessa sytytä vaan jättää kylmäksi, joten mistään yksittäisten ihmisten vainoamisesta ei nyt todellakaan ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tämän ketjun pikaisesti sieltä täältä pläräsin, tai lähinnä alkupään, koska loppupää on näissä pidemmissä ketjuissa yleensä vain muutaman kirjoittajan loputonta jankkaamista.
En kyllä itse havainnut yhdenkään sanoneen, että inhosi kyseistä esitystä, enkä nyt kyllä mitenkään voi ymmärtääkään, että miten kukaan aikuinen ihminen voisi inhota jonkun laulamista, sikäli kun laulaja on tosissaan liikkeellä. Varhaisteinit on erikseen, ne nyt "inhoaa" mitä vaan, mutta en nyt usko, että heitä täällä pyörii muuta kuin silloin tällöin trollaamassa, eikä varhaisteinejä taida kauheasti jonkun Saara Aallon laulelut kiinnostaa.
Enimmäkseenhän täällä kommentoitu Saaran tapaa laulaa ja esiintyä, mutta eipä niissä kriittisimmissäkään kommenteissa minkään sortin inhoa ole näkenyt. Jos ihminen kokee esityksen vaivaannuttavana, kliinisenä ja tulkintaa ja tunnetta opeteltuna, eikä niinkään aitona eläytymisenä, niin hän kokee sen niin, ilman sen kummempaa "inhoa".
Täällä on nyt todella moni maininnut tismalleen samoista asioista, jotka ei Aallon laulamisessa sytytä vaan jättää kylmäksi, joten mistään yksittäisten ihmisten vainoamisesta ei nyt todellakaan ole kysymys.
Ketjun aiheena oli X-factor ja esiintyminen siellä. Sitä juuri en ymmärrä, miten tuo kyseinen esitys on jättänyt kylmäksi, vaikka aiemmin niin olisikin ollut. Paikalla olijoiden ilmeetkin kertovat, ettei ainakaan siellä jättänyt kylmäksi. Vai onko niin, että kun on kerran luonut jonkun mielikuvan, ei voi sitten antaa edes mahdollisuutta. Tai ehkä olen sitten keskimääräistä herkempi ihminen, kun tuo esitys minuun vaikutti.