Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leirikoulu - mistä nämä köyhät ilmaantuu?

Vierailija
28.08.2016 |

Ikuisuusaihe. Lapsen luokan leirikoulu maksaa 200 euroa per mukula. Tämä on tiedetty nyt viisi vuotta. Nyt yhtäkkiä ilmestyy vanhempia jotka väittää ettei heillä ole tätä 200 euroa.

Viidessä vuodessa sen säästäminen olisi vaatinut 40 euroa vuosi. Siis kolme euroa kuussa.

Miten voi olla ettei tätä rahaa nyt löydy?

Kommentit (384)

Vierailija
1/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä rahaa löytyy mutta ei vaan viitsitä maksaa kun tiedetään, että on pöljiä jotka joka tapauksessa maksavat sen. Miksi maksaa itse, jos joku maksaa puolestasi?

Vierailija
2/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirikoulu ei muuten saa maksaa perheelle mitään. Rahat pitää kerätä yhteisesti.

Niin meilläkin on tehty, varauduttu jopa siihen, että mukaan saattaa tulla lapsi tai kaksi, kotka siirtyvät kouluun jostain muualta. Leirikoulu alkaa ensi viikolla. Tätä varten on pidetty 2 diskoa, kahvituksia koulun tilaisuuksissa ja myyty joulukukkia. Leirikoulu maksaa meillä yli 500 euroa lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän lapsilla ei ole ollut tuollaisia leirikouluja. Hirveä monen vuoden stressi muutaman päivän takia. Saako edes rahoja takaisin, jos sattuu olemaan sairas matkallelähtöpäivänä?

Vierailija
4/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet köyhä ja sulla on lapsia. Talostasi löytyy 200e, mutta ei ruokaa. Mitäs teet? Ja nyt puhutaan köyhistä eikä suomenruotsalaisäipistä jotka ei 'kehtaa' katsoa ikinä itseään peilistä kun käytti vilmalotan leirikoulurahat ostaakseen ripsienpidennykset koska oli pakko. Muutoin olisi pitänyt laittaa maskaraa.

Vierailija
5/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leirikoulu ei muuten saa maksaa perheelle mitään. Rahat pitää kerätä yhteisesti.

Niin meilläkin on tehty, varauduttu jopa siihen, että mukaan saattaa tulla lapsi tai kaksi, kotka siirtyvät kouluun jostain muualta. Leirikoulu alkaa ensi viikolla. Tätä varten on pidetty 2 diskoa, kahvituksia koulun tilaisuuksissa ja myyty joulukukkia. Leirikoulu maksaa meillä yli 500 euroa lapsi.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä intressiä järjestää noita järjettömyyksiä. Jokainen maksaa oauutensa. Se joka ei maksa, ei lähde. Niille jotka eivät lähde on tarjolla normikoulua.

Vierailija
6/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuusaihe. Lapsen luokan leirikoulu maksaa 200 euroa per mukula. Tämä on tiedetty nyt viisi vuotta. Nyt yhtäkkiä ilmestyy vanhempia jotka väittää ettei heillä ole tätä 200 euroa.

Viidessä vuodessa sen säästäminen olisi vaatinut 40 euroa vuosi. Siis kolme euroa kuussa.

Kaikilla ei ole tänä päivänä rahaa. Hyvätuloisen voi olla tätä ehkä vaikea ymmärtää.

Vierailija
7/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole tänä päivänä rahaa. Hyvätuloisen voi olla tätä ehkä vaikea ymmärtää.

Ai kolme euroa kuussa on kynnyskysymys?

Vierailija
8/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta ap ymmärtää, että on erilaisia elämäntilanteita, joista sinulla ei voiolla harmainta aavistustakaan. Se, että joku ei voi maksaa, ei ole sinun asiasi.

Meillä on kerätty lapsen luokan leirikouluun rahaa jo vuosia kaikenlaisilla tempauksilla. Ne ovat olleet mukana, jotka ovat pystyneet. Kukin tavallaan. Lisäksi maksettiin jonkin aikaa luokan tilille tiettyä summaa. Rahat saatiin kasaan ja myös ylimääräistä siltä varalta, että luokalle tulee uusia oppilaita.

Meidän perhe on osallistunut mihin ollaan ehditty ja ollaan maksettu luokan tilille se, mitä sovittiin.

En ole kiinnostunut siitä kuka on maksanut ja kuka ei. Onneksi en sitä tiedä edes. Tämä leirikoulu on lapsia varten! Jos minä olen tehnyt työtä myös jonkun toisen lapsen leirikoulun hyväksi ja maksanut vähän enemmän, se ei minua haittaa.

Leirikoulu on pian ja lapset odottavat sitä kovasti. Upeaa, että se toteutuu. Meillä vanhemmilla on ollut hauskaa kaikenmaailman myyjäisissä jne. Olemme tutustuneet toisiimme paremmin.

Vierailija
9/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opettaja ilmoitti jo muistaakseni kolmannella luokalla, että kouluaikana hänen luokkansa ei leirikouluun mene. Vanhemmat saavat kerätä rahaa ja mennä viikonloppuna lastensa kanssa jonnekin, mutta peruskoulu on ilmainen, siihen ei tarvita leirikouluja.

Luokka on tehnyt metsäretkiä, viettänyt päivän teatterissa kulissien takana jne. eli olleet paljon enemmän yhdessä kuin ne, joiden kouluajan ainoa tavoite on 3 yön leirikoulu.

Vierailija
10/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on järjestetty huonosti jos kerralla pitää maksaa 200 euroa. Luokan yhteinen tili ja 3-5 euroa kuussa. Ihan konkreettista säästämistä useampi vuosi ja sitten säästämisen lopputuloksena leirikoulu.

Ei köyhä voi säästää tuollaista omalla tilillään tai säästötilillä. Ne vähennetään muuten toimeentulotuesta.

Vierailija
11/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta ap ymmärtää, että on erilaisia elämäntilanteita, joista sinulla ei voiolla harmainta aavistustakaan. Se, että joku ei voi maksaa, ei ole sinun asiasi.

Meillä on kerätty lapsen luokan leirikouluun rahaa jo vuosia kaikenlaisilla tempauksilla. Ne ovat olleet mukana, jotka ovat pystyneet. Kukin tavallaan. Lisäksi maksettiin jonkin aikaa luokan tilille tiettyä summaa. Rahat saatiin kasaan ja myös ylimääräistä siltä varalta, että luokalle tulee uusia oppilaita.

Meidän perhe on osallistunut mihin ollaan ehditty ja ollaan maksettu luokan tilille se, mitä sovittiin.

En ole kiinnostunut siitä kuka on maksanut ja kuka ei. Onneksi en sitä tiedä edes. Tämä leirikoulu on lapsia varten! Jos minä olen tehnyt työtä myös jonkun toisen lapsen leirikoulun hyväksi ja maksanut vähän enemmän, se ei minua haittaa.

Leirikoulu on pian ja lapset odottavat sitä kovasti. Upeaa, että se toteutuu. Meillä vanhemmilla on ollut hauskaa kaikenmaailman myyjäisissä jne. Olemme tutustuneet toisiimme paremmin.

On se, jos minut pannaan maksamaan tuon laiskimuksen osuus. Sitten jää lapsi pois. Se sopii kyllä minulle.

Ei minua kiinnosta tutustua niihin vanhempiin. Lapsi ei ole menossa kuitenkaan samaan yläkouluun.

Vierailija
12/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on järjestetty huonosti jos kerralla pitää maksaa 200 euroa. Luokan yhteinen tili ja 3-5 euroa kuussa. Ihan konkreettista säästämistä useampi vuosi ja sitten säästämisen lopputuloksena leirikoulu.

Ei köyhä voi säästää tuollaista omalla tilillään tai säästötilillä. Ne vähennetään muuten toimeentulotuesta.

Ei pidäkään maksaa kerralla. Summa on ollut tiedossa koko ajan ja maksaa on voinut.

Vierailija
13/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä intressiä järjestää noita järjettömyyksiä. Jokainen maksaa oauutensa. Se joka ei maksa, ei lähde. Niille jotka eivät lähde on tarjolla normikoulua.

Eli lapsen pitää kärsiä vanhempiensa tekemisistä tai tekemättömyyksistä? Aika karua! En allekirjoita.

Joko on leirikoulu ihan kaikille tai ei leirikoulua ollenkaan. Peruskoulun pitää olla tasa-arvoinen paikka kaikille lapsille vanhempien varallisuudesta tai kykenevyydestä riippumatta.

Vierailija
14/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kolme euroa kuussa on kynnyskysymys?

Niin, kun joka kuu on myös niitä muita menoja, joihin tarvitsee niitä euroja laittaa. Tähän päälle vielä yllättävät menot, on vaikkapa pesukone hajonnut siinä kolmen vuoden aikana.

Vierailija
15/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän tytön luokalla ei ole mitään leirikouluhömpätyksiä.

Vierailija
16/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se, jos minut pannaan maksamaan tuon laiskimuksen osuus. Sitten jää lapsi pois. Se sopii kyllä minulle.

Ei minua kiinnosta tutustua niihin vanhempiin. Lapsi ei ole menossa kuitenkaan samaan yläkouluun.

Olet hirmuisen itsekeskeinen ihminen. Toivottavasti emme koskaan tapaa missään tilanteessa.

Vierailija
17/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi leirikoulun pitää olla noin kallis? Eikö nyt olisi parempi höllötä vähän ja mennä sinne minne rahat riittävät? Mikä ihmeen pakko se on haluta sellaista, johon ei ole varaa ja opettaa se myös lapsille? On hyvä olla tavoitteita, mutta niissäkin voi joustaa. Omaa tyhmyyttänne siis on jos suunnitelmanne ovat menneet överiksi. Tästä voisi ottaa oppia niin lapset kuin järjestäjätkin, esimerkiksi sinä ap.

Vierailija
18/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että nimenomaan huonotuloinen ja vähävarainen ymmärtäisi säästää, kun leirikoulu on tiedossa monta vuotta etukäteen. Mutta ei. Niin se vaan on, että moni "köyhä" on aina köyhä vaikka saisi viikossa 1000 euroa käyttöön joka kuukausi. Leirikouluun ei siltikään olisi rahaa. Kaikenlainen kyky rahankäytön hallintaan puuttuu.

Vierailija
19/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hirmuisen itsekeskeinen ihminen. Toivottavasti emme koskaan tapaa missään tilanteessa.

Eiköhän itsekeskeisiä ole nämä ns vanhemmat jotka hankkii lapsia yli elatuskyvyn ja maksattaa kaiken muilla? Ja nytkään muuten nämä samat "köyhät" ei muuten myöskään voi leipoa, ei järjestää sitä diskoa tai tehdä ylipäätään mitään muuta kuin olla toisten ristinä.

Vierailija
20/384 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi leirikoulun pitää olla noin kallis? Eikö nyt olisi parempi höllötä vähän ja mennä sinne minne rahat riittävät? Mikä ihmeen pakko se on haluta sellaista, johon ei ole varaa ja opettaa se myös lapsille? On hyvä olla tavoitteita, mutta niissäkin voi joustaa. Omaa tyhmyyttänne siis on jos suunnitelmanne ovat menneet överiksi. Tästä voisi ottaa oppia niin lapset kuin järjestäjätkin, esimerkiksi sinä ap.

Se ei ole kallis.

Ja minä en ole järjestäjä, enkä ole millään tavoin ollut tästä päättämässä.

Minun puolestani koko leirikoulun voisi skipata.

Yllättäen vaan näyttää siltä että tämän leirikoulun haluaa ne vanhemmat jotka ei ole säästäneet ropoakaan eivätkä muöskään halua tehdä yhtään mitään. Heistä vaan on väärin jos tätä ei ole ja heidän kakaransa ei sinne pääse. Eli jonkun pitäisi nyt maksaa ja tehdä. Kunhan ei heidän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi