Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö asukkaan omaa autoa saa muka pitää vieraspaikalla?

Vierailija
27.08.2016 |

Asumme rivitaloyhtiössä. Jokaiselle asunnolle on oma autopaikka, mutta esim. meillä on 2 autoa. On pakko olla, kun molemmat käy Helsingissä töissä ja lapsetkin on hoidossa 3 km päässä kotoa. Nyt naapuri sanoi, että hän on ilmoittanut taloyhtiön kokousta varten, että me pidämme varattuna toista vieraspaikkaa, eikä kenenkään vieraat saa pysäköityä heille tarkoitetulle paikalle. Tämä sama naapuri valitti miehelleni asiasta jo keväällä. Sanoin miehelle silloin, että eihän mikään taloyhtiö voi kieltää omaa asukasta käyttämästä vieraspaikkaa. Voiko siis kieltää vai ei? Tietääkö joku, miten se menee? Jos edelleen pidämme toista autoa vieraspaikalla, mikä sanktio siitä voi seurata?

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtiöstä löydy toista vapaata pysäköintipaikkaa jonka voisitte vuokrata käyttöönne?

Ei. Ja jonolista on olemassa, näin oli naapuri miehelleni sanonut.

-ap

No sinne sitten vaan jonon jatkoksi paikkaa odottamaan. Siihen asti pysäköitte sen ylimääräisen peltilehmänne kadunvarteen.

Jessus mikä idiootti.

Kun ei kaikkien katujen varsille saa pysäköidä autoa!

-ap

Se ei ole taloyhtiön ongelma, vaan sinun ongelma ja ratkot sen itse ilman vieraspaikan väärinkäyttöä. Sinä pysäköit kauemmas, vaihdat asuntoa tai luovut autosta. Mitään erivapauksia sinulla ei ole päättää vieraspaikan käytöstä teidän perheelle, kun se ei ole teidän perheelle tarkoitettu.

Vierailija
82/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla oli aikoinaan pakko pitää autoa vieraspaikalla.

Koitin kyllä saada oman autopaikan ja olisin ilolla maksanut siitä. Se vaan tyssäsi siihen, ettei auto ollut minun nimissä vaan äitini.

Kysyin muutaman kerran vuokranantajalta omaa parkkipaikkaa. Ei onnistu kun auto ei ollut minun nimisissä.

Kyllä välistä oli ärsytti kun tulit kotiin niin ei yhtään vapaata paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydätte, että yksi vieraspaikoista tulee teidän käyttöönne. Maksua vastaan tietenkin. 

Vierailija
84/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydätte, että yksi vieraspaikoista tulee teidän käyttöönne. Maksua vastaan tietenkin. 

Tällöin jokaisella muullakin asukkaalla on oikeus ilmaista, haluavatko he tehdä samoin. Jos jonossa olevat haluavat, ne jonon kärkipäässä olevat ovat etusijalla. Jos ei ole jonoa ja halukkaita löytyy, ratkaistaan esim. arvonnalla edellyttäen, että enemmistä kannattaa yhden vieraspaikan muuttamista asukkaiden autopaikaksi. Pointtina siis, että edes tällaisella ehdotuksella ap ei voi ohittaa muita asukkaita, vaan heillä on myös oikeus haluta ja hakea vapautuvaa vieraspaikkaa.

Vierailija
85/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin kyllä saada oman autopaikan ja olisin ilolla maksanut siitä. Se vaan tyssäsi siihen, ettei auto ollut minun nimissä vaan äitini.

Kysyin muutaman kerran vuokranantajalta omaa parkkipaikkaa. Ei onnistu kun auto ei ollut minun nimisissä.

Mitä ihmettä. En ole koskaan kuullut, että autopaikkoja jaettaessa olisi kyselty, kenen nimissä huoneistossa asuvan asukkaan auto on.

Vierailija
86/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. En ole koskaan kuullut, että autopaikkoja jaettaessa olisi kyselty, kenen nimissä huoneistossa asuvan asukkaan auto on.

Niinpä. Kyllä minäkin ihmettelin miksi en saa autopaikkaa kun käytän autoa päivittäin ja olen valmis maksamaan parkkipaikasta.

Vierailija
87/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtiöstä löydy toista vapaata pysäköintipaikkaa jonka voisitte vuokrata käyttöönne?

Ei. Ja jonolista on olemassa, näin oli naapuri miehelleni sanonut.

-ap

No sinne sitten vaan jonon jatkoksi paikkaa odottamaan. Siihen asti pysäköitte sen ylimääräisen peltilehmänne kadunvarteen.

Jessus mikä idiootti.

Kun ei kaikkien katujen varsille saa pysäköidä autoa!

-ap

Ja mitä sitten? Sä pysäköit sen peltilehmäsi sellaisen kadun varteen mihin saa pysäköidä. Ootko sä ihan oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
88/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä minäkin ihmettelin miksi en saa autopaikkaa kun käytän autoa päivittäin ja olen valmis maksamaan parkkipaikasta.

Mahtoko yksityinen vuokranantaja jotenkin keksiä omasta päästään näitä? Siis jollain autona on firman omistama auto ja jollain puolison (joka saattaa olla kirjoilla työn takia muualla) nimissä oleva auto jne? Ei toi nimissä oleminen nyt syyksi kelpaa, ehkä vuokranantaja ei halunnu nähdä vaivaa tai muuta.

Vierailija
89/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällöin jokaisella muullakin asukkaalla on oikeus ilmaista, haluavatko he tehdä samoin. Jos jonossa olevat haluavat, ne jonon kärkipäässä olevat ovat etusijalla. Jos ei ole jonoa ja halukkaita löytyy, ratkaistaan esim. arvonnalla edellyttäen, että enemmistä kannattaa yhden vieraspaikan muuttamista asukkaiden autopaikaksi. Pointtina siis, että edes tällaisella ehdotuksella ap ei voi ohittaa muita asukkaita, vaan heillä on myös oikeus haluta ja hakea vapautuvaa vieraspaikkaa.

Totta kai.

Jatkuva parkkeeraaminen vieraspaikalla on mielestäni hämmästyttävää. Eiköhän jokainen ymmärrä, että ylimääräisistä oikeuksista pitää maksaa.

Vierailija
90/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi maksaa kuukausimaksua parkkipaikasta niin ajattelin parkkeerata vieraspaikalle tai oven eteen, kai tää on ok.

Vierailija
91/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako huoneistoa? Montako autopaikkaa? Monta vieraspaikkaa? Moniko ilman kakkospaikkaa?

18 huoneistoa, ja kävin laskemassa, että on 8 autokatospaikkaa, 14 pistokepaikkaa ja 4 paikkaa ilman lämmitystolppaa, nämä 4 siis merkitty vieraille.

-ap

Teidän pitäisi ottaa maksullinen autopaikka sille kakkosautolle. Tai pysäköidä tien varteen tms.,

Meillä ei saa pysäköidä tien viereen. Lähellä on urheilukenttä, jossa on parkkipaikka. Epäilen, että siitäkin nousee meteli, jos siellä alkaa pysyvästi parkkeerata. Miehen vanhemmilla on 5 km päässä parkkipaikka, joka on vuokrattuna yhdelle heidän naapurilleen. Sehän olisi varmaan kätevää ottaa meidän käyttöön: vain 5 km kävely aamuisin autolle. Minusta lähtökohtaisesti rivarissa pitäisi nykyisin huomioida se, että perheillä voi olla 2 autoa ja yhä useammin näin on, kun työmatkat on pidentyneet.

-ap

Olet täysin oikeassa, syyllinen on KAUPUNGIN KAAVOITAJA JA TYPERÄT ARKKITEHDIT, asuin pitkään USA:ssa ja 4 x paikkaa oli vakio, ja omakotitaloissa oli 6-8 auton talleja. Suomessa 1 paikka on ÄÄRIMMÄISTÄ luxusta. 2-paikkaa ei ole missään.

Itse päädyimme sitten rakentamaan talon pääkaupunkiseudulle ja ei kaavoittaja ja arkkitehti ei meinannut millään ymmärtää että talossa voi olla 2-autotallipaikkaa ja niiden edessä 2-vieraspaikkaa eli 4 paikkaa yhdessä tasolla. Piti ihan hermostua ja huutaa eräässä palaverissa että kumpi tätä taloa nyt rakentaa sinä vai minä.

Suosittelen muuttamaan...ihan oikeasti...tai rekentamaan...Suomessa on pitkä talvi ja mikään ei ole mukavampaa kuin lähteä ajamaan lämpimästä tilavasta tallista jossa mahtuu lastaamaan ja tyhjäämään auton t-paita päällä paukkupakkalsillakin...totuimme tähän USA:ssa ja en luovu siitä enä ikinä....

Juu, aivan varmasti.

Vierailija
92/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vieraspaikkaa ole varattu kenellekään, eli ihan hyvin voi ap siihen autonsa pysäköidä.

Vierailija
93/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vieraspaikkaa ole varattu kenellekään, eli ihan hyvin voi ap siihen autonsa pysäköidä.

Väärin. Se on varattu tasapuolisesti kaikkien asukkaiden vieraita varten eli on varattu.

Vierailija
94/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tuohon, että yksi perhe pysäköi aina vieraspaikalle, on ihan ihme touhua, että vieraita varten pidetään tyhjillään peräti neljää autopaikkaa. Meillä on uusi taloyhtiö, ja täällä ei ole yhtään vieraspaikkaa. Meille kerrottiin ensimmäisessä yhtiökokouksessa, että vieraat joutaa varmasti kävelemään satunnaisesti 200 metriä, kunhan oma väki saa riittävästi paikkoja. Näin se juuri menee. Täälläkään ei saa koko asuinalueella pysäköidä katujen varsille (aluekielto), joten vieraat sitten kävelevät vähän kauempaa. Ainakaan meille ei ole kukaan ääneen valittanut asiasta.

Vierailija
95/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi rt yhtiössä sama, kielto tuli pitää omia autoa vieraspaikalla. Useammat piti. Tämä kielto ei tietenkään koskenut hallituksen puheenjohtajaa joka varasi tämän paikan omalle kakkosautolleen!

Vierailija
96/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Se on varattu tasapuolisesti kaikkien asukkaiden vieraita varten eli on varattu.

Se? Kyseessä ei ole yksi ainoa paikka. Jos niitä vieraspaikkoja on 4, niin eikö yksi tai kaksi jouda käyttöön asukkaille? Nykyisin ei uusiin taloyhtiöihin useinkaan edes varata paikkoja vieraille ja miksi pitäisikään?

Vierailija
97/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi, meillä on just vieraspaikoilla aina sama renault ja skoda. Molempien omistajat ovat talon asukkaita. Olen ilmoittanut isännöitsijälle varmaan viisi kertaa, kuvien kera, mutta on niin munaton ettei saa aikaiseksi. Jos vieraspaikalla on vieras, näistä naapureista jälkimmäinen paikalle saapuva parkkeeraa kylmästi vieraspaikan viereen - eli keskelle parkkipaikan kulkuväylää.

Vituttaa, koska mekin tarvitsemme toisen ruudun mutta niitä ei ole, joten pidämme toista autoamme sitten muualla. Terkkuja vaan rakkaille naapureille Jankaan Tampereelle.

Olet ilmoittanut isännöitsijälle. Jep.

Otapa puheeksi yhtiökokouksessa tai kilauta hallituksen puheenjohtajalle. Isännöitsijä ei ole taloyhtiön johtaja.

Olisiko mahdollista jopa puhua suoraan autojen omistajille?

( onhan tuo suoraan puhuminen tietty epäsuomalaista, sorry)

Isännöitsijä vetää taloyhtiömme hallitusta :)

Ei vedä. Isännöitsijä on hallituksen juoksupoika. Hallituksen puheenjohtaja vetää hallitusta.

Vierailija
98/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, tiedän tunteen. Sama ongelma meillä. Tällänen kolmen pikkurivarin yhtiö, osalla asunnoista on pieni pätkä "pihatietä" omalle kämpälle, saavat siihen toisen auton (vaikka sekin käytännössä kielletty). No mihin meidän on tarkoitus se auto tunkea?

Omakotitalo-alue, ei saa tienvarteen. On merkillä kielletty. Tietääkö kukaan mitä ihmettä pitäis tehdä? Jokaiselle asunnolle on se yksi katollinen paikka..

Vierailija
99/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoko yksityinen vuokranantaja jotenkin keksiä omasta päästään näitä? Siis jollain autona on firman omistama auto ja jollain puolison (joka saattaa olla kirjoilla työn takia muualla) nimissä oleva auto jne? Ei toi nimissä oleminen nyt syyksi kelpaa, ehkä vuokranantaja ei halunnu nähdä vaivaa tai muuta.

Tätähän minä ihmettelin! Koska mitä väliä sillä on kuka omistaa auton? Koska minä olin valmis maksamaan siitä parkkipaikasta.

Vierailija
100/178 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mahtuisiko toinen auto asunnon etupihalle?

Se vasta ärsyttävää on että aletaan pitämän autoa oven edessä.

Täsmälleen näin. Meillä oli Ristiinassa asuessamme jatkuva ralli etupihalla. Naapurit ajoivat autonsa omalle etupihalleen. Vaikka oli siis ajokielto, sehän oli jalankulkua varten. Aina sai pelätä, kuka kaahaa päälle, kun on joko lähdössä tai tulossa kotiin. Taloyhtiössä ei ollut parkkipaikkoja jokaiselle huoneistolle, joten villiä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä