Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäät ihmiset - "tyhmennättekö" itseänne muiden seurassa?

Vierailija
25.08.2016 |

Tiedätte mistä on kyse.

Kommentit (294)

Vierailija
261/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä miksi oikeassa oleminen tai korjaaminen ärsyttää ihmisiä niin ei luultavasti ole 120+ tasolla. Minusta tuntuu sille joka päivä, siis haluaisin kyllä kertoa mielipiteeni, mutta tiedän ettei kannata ellei halua aiheuttaa ärsytystä.

Taviksia ärsyttää jo tämä pikku kirjoituskin.

Vierailija
262/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä  on paljon itseään älykkäänä pitäviä täällä Suomen älymystön keskustelupalstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos siihen ilmestyikin yksi tavis jota ärsyttää jos joku edes kirjoittaa tähän ketjuun :D

Vierailija
264/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Lapsena tai teininä sain aina kavereilta pilkkaa osakseni, kun halusin puhua filosofiasta, maailmanpolitiikasta, jostain tieteellisestä artikkelista, kulttuurista analyyttisemmällä tasolla... Opin, että enpähän sitten kokeile niitä aiheita heidän kanssaan enää. Ja siis en ole mikään huippunero, ihan vaan keskivertoa korkeampi ÄO. Mietinkin tässä pari päivää sitten miten yksinäiseltä elämä mahtaa tuntua todella älykkäistä ihmisistä. Sitten on toisaalta totta, että älykyyttä on monenlaista, eli vaikkapa matemaattisesti lahjakas ihminen ei välttämättä ole tunneälyltään kovin kehittynyt, tai ei ehkä osaa rakentaa ja luoda luovien, taiteellisten ihmisten tavoin. Eli veikkaan, että kaikki kokevat joskus joutuvansa tyhmentämään itseään tiettyihin aihealueisiin liittyen riippuen siitä, kenen kanssa keskustelee. 

Vierailija
265/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tarvitsee. Onnistun yleensä esittämään kantani ilman ylimielisyyttä, jos niin haluan. Mieluiten kuitenkin tarkkailen asioita sivusta kuin olen aktiivinen.

Vierailija
266/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikävä puoli tulee siinä vaiheessa yleensä esiin kun siirrytään lukiosta tai amiksesta eteenpäin --> meno ihan samanlaista olitpa vaikka yliopistossa. Luennoitsijoista lähtien joudutaan yksinkertaistamaan asioita, kyllähän se tympäisee ja tekee mieli nukkua.

Vierailija
267/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän kaikki luulevat olevansa normaalia fiksumpia ja älykkäämpiä. Todellisuudessa asia on päinvastoin.

Vierailija
268/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai erityisesti, jos siis verrataan seurusteluun vähintään yhtä älykkäiden kanssa. Yleisestikin tulee huomioitua, mistä toinen on yleisesti ja sillä hetkellä kiinnostunut rupattelemaan. Ihan yhtä älykkäidenkin sekä älykkäämpien kanssa yleensä pitää jollain tapaa käyttää harkintaa ja silmää siinä, millasia juttuja lähtee puhelemaan. Eihän kaksi yhtä älykästäkään lähtökohtaisesti ole samalla aaltopituudella kaiken kaikkiaan, tai yhtä kiinnostuneita aiheesta x tai siitä tietäväisiä.

Vierailija
269/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että työskentelen raksalla ja porukka siellä sen mukaista kaikella rakkaudella. Vapaa-ajalla kuitenkin opiskelen omasta halusta, luen tieteis kirjoja ja huvikseni harjoittelen matikkaa ja luen muutenkin paljon kirjoja. Tv katson lähinnä dokumentteja. Ehkä joskus haen korkeakouluun ja porukka ympärillä vaihtuu. Puheenaiheet tuttavapiirissä vaan on omasta mielestä tyhmiä. Kuka joi kuinka känniin itsensä tai ketä pani. Olen yleensä tauoilla mielummin hiljaa.

Vierailija
270/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän kaikki luulevat olevansa normaalia fiksumpia ja älykkäämpiä. Todellisuudessa asia on päinvastoin.

Jep. Ja sinä ketjun xxx mielensäpahoittaja kun joku kehtaa edes kirjoittaa ketjuun. Kuulut viivan alle, valitettavasti. 

Vierailija
271/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tyhmä ja yritän kuullostaa viisaammalta mitä olen. Olen joka kerta hämmäsynyt kun joku kehuu miten älykäs ja järkevä olen. 

Vierailija
272/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole varmaan super älykäs. Mutta uskallan kysyä ns. tyhmiä kysymyksiä ja huomaan että usein moni muukin on noita pohtinut. Ihan silleen rautalangasta pyydän vääntämään.. ja tapahtuu sitäkin paljon ettei se asian esittäjä/expertti tiedä itsekkään noihin vastausta..  joten kai tyhmennän itseni kysymällä ja tuomalla ilmi etten ymmärrä jotain juttua jonka muut tuntuu käsittävän tai siis esittävät että käsittävät..

Vierailija
273/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä pitää itseään keskimääräistä älykkäämpänä. 

Niinpä, no kukapa sitä haluaisi olla tyhmä mutta jos katsotaan tilastoja niin noin kolmannes miehistä ja neljännes naisista on keskimääräistä älykkkäämpiä. Jo tuon perusteella moni näyttelee älykkäämpää kuin mitä todellisuudessa on. Naisvaltaisilla työpaikoilla olleena voi vain todeta, että varsin köykäistä perushuttua siellä ne keskustelut. Ja varmaa myös ettei älykkäitä paikalla jos mielenkiintoa löytyy vain muiden naisten haukkumiseen.

Vierailija
274/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta äly ja huumorintaju kulkevat yhdessä. Mikään ei vakuuta minua ihmisen alhaisesta älykkyydestä yhtä paljon kuin se, että ei ymmärrä vähän vaativampaa huumoria.

Yksi todella kaunis työkaverini oli tällainen. Nasevat heitot meni korkealta yli hilseen. Katseli vaan ja luuli kai että olen tosissani. Silmissä lobotomiakatse, tosin kaunis sellainen. Oli vähän kuin nukke, ei oikein luonnetta, ei mielipiteitä. Mitäpä siinä muuta sitten voi kuin rajoittaa itseään hänen tasolle, kun työkavereita ei voi valita.

Joo no ihan suoraan sanottuna ns. vittuilu kuuluu siihen pätemisen tarpeessa olevan tyhmän älykkyysosamääränsä nosto yrityksiin. Se menee täydestä vain niihin tyhmiin. Yritä jotain oikeasti älykästä seuraavaksi vai onko liian vaikeeta?

Vierailija
275/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kirjoitinkin jo, tavikselle on normi käytöstä että yrittää etsiä ihmisistä vikoja ja saada yliotteen osoittaakseen paremmuuden. Fiksusta sellainen olisi todella tylsää, kyllä se tietää sen muutenkin. 

Vierailija
276/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sitä älyä vaatiikin, että löytää keskustelukumppanin kanssa yhteisen sävelen. 

Mutta ei, en halua vetää yksinpuhelua aiheesta, mihin toinen ei voi kommentoida mitään. Se on paitsi tylsää, myös epäkohteliasta. 

Vierailija
277/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisessa seurassa pääsee vähemmällä kun heittäytyy tyhmäksi ja asioista tietämättömäksi, silloin ei pääse syntymään kateutta, henkilökemiajännitteitä eikä muodostu  henkilökohtaiseksi uhkaksi kenellekään. Hömpän tyhmälle usein myös kerrotaan hövelisti hyödyllistä tietoa, koska eihän se kuitenkaan mitään mistään tajua.

Vierailija
278/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko. En myöskään kovin mielelläni kerro olevani DI, koska varsinkin miehet alkavat heti nöyristellä tai tentata fysiikan kaavoja.

Jos joku mies esittelee itsensä  dipl. inssiksi, kiinnostus loppuu siihen.

Toisaalta inssiys näkyy jo äärimmäisen tylsästä habituksesta. 

Pidän vain taiteellisista, hauskoista, älykkäistä ja luovista ihmisistä.

N24

Vierailija
279/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein, etten aiheuta liikaa kateutta ja silmien pyörittelyä. 

Vierailija
280/294 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta välillä sitten annan älykkäämmän kuvan mitä olen. Riippuu seurasta,