Noudatatko varovaisuutta matkustaessa ulkomailla?
Hygieniasäännöt, ei katuruokaa Intiassa ja Mexicossa, turvallisuustiedotteet, ei ristiaallokkoon, ei hairannalle, vältät alligaattoreita puskissa, ei tatuointeja, ei yökerhoon hillumaan, ei "maksullisia palveluja" jne.
Kommentit (16)
Haihan ei hyökkää ihmisen kimppuun jos ei vuoda valmiiksi verta tai ala tyrkkiä kirsulle. Vaatii jonkun ärsykkeen, että joutuu hain puremaksi. Ja aina nuo ei ole edes kuolettavia, vaan saattaa ainoastaan joku raaja mennä.
Muuten noudatan, paitsi ruuan suhteen olen aika huoleton. Mulla on rautavatsa, enkä ole koskaan saanut oireita ruuasta ulkomailla.
Juu, en harrasta myöskään noutopöytäruokailua ulkomailla. Poikkeuksena aamiainen, jonne menemme heti kun se aukeaa.
Ei kai kukaan nyt oikeasti noudata varovaisuutta matkustaessaan ulkomailla, mitä nyt tuollaista kyselet..?
Vierailija kirjoitti:
Muuten noudatan, paitsi ruuan suhteen olen aika huoleton. Mulla on rautavatsa, enkä ole koskaan saanut oireita ruuasta ulkomailla.
Itsellä tuli kaakkois-aasiassa salmonella. Vähän huono tuuri.
No mä olin sen verran varovainen että jätin kihla- ja hääsormuksen kotiin ennen etelän reissua. (Kultaa ja timantteja) Ettei joku katu ryöstäjä mahdollisesti olis saanu muuta kun hennesmaurits rihkamaa korvista ja kaulasta. No mutta onneks ei sentään kukaan ryöstänyt.
Et ole incelli tainnut kotikylääsi pidemmälle matkustella.
Matkavakuutus aina. Rokotukset kunnossa. Kolme luottokorttia, joista kaksi aina hotellihuoneessa. Autossa nykyisin aina Rentalcarsin täysvakuutus (liian monta kusetusta).
Ei pidä koetella tuuria. Jos Fortalezassa sanotaan, että ainoastaan rantakortteli on turvallinen, niin uskon sen. Jos Mexico Cityssä sanotaan, ettei kallista kelloa ranteeseen, uskon senkin. Tai jos Kapkaupungissa neuvotaan kulkemaan takseilla pimeän tullen, on se ihan hyvä neuvo.
Venezuelassakin peloteltiin. Sitten loppui kerran skootterista bensa pimeällä rankkasateella. Paikalliset pelastivat, antoivat ruokaa, tankkasivat mopon eivätkä millään suostuneet ottamaan rahaa. Hotellissa ihmettelivät, että olen vielä hengissä.
Ei palstan pihit ja vammaiset vanhatpiiat missään matkustele 🤣
Vierailija kirjoitti:
Juu, en harrasta myöskään noutopöytäruokailua ulkomailla. Poikkeuksena aamiainen, jonne menemme heti kun se aukeaa.
Mahtaa olla kiva matkustaa ulkomaille että pääsee yhdeksältä nukkumaan että herää viideltä aamiaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei palstan pihit ja vammaiset vanhatpiiat missään matkustele 🤣
Missäs sinä olet matkustellut, incelli? Syksyllä olin Itävallassa, kesällä Latviassa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa, sitä aiempina vuosina noiden normien lisäksi Puolassa, Espanjassa sekä Tsekissä. Kesälomalla lähden Madeiralle.
Käytän maalaisjärkeä ja viittaan kintaalla toisten neuvoille.
Normaali suurkaupunkivarovaisuus, ei juuri muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla kiva matkustaa ulkomaille että pääsee yhdeksältä nukkumaan että herää viideltä aamiaiselle.
Olen eri, mutta aamuvirkkuna herään aikaisin ja menen aamiaiselle heti, kun sinne pääsee.
Päivälliselle menen, kun ravintolan buffet aukeaa. Kyllä klo 10-11 aikaan olen jo nukkumassa.
Herään automaattisesti klo 6-7 aikoihin.
Olen matkustellut ympäri mawilmaa omatoimimatkoilla, tutustun etukäteen maan turvallisuustilanteesta ja normaali varovaisuus tilanteen mukaan.Matkavakuutus ehdottomasti aina voimassa.Hairannalla olen kyllä uinut.
Noudatan. Varsinkin rokotuksista ja matkavakuutuksesta olen ehdoton.