Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako iän myötä "lapsellinen" uskollisuus ja mustasukkaisuus jo naurattaa?

Vierailija
30.08.2025 |

Itse ollemme näin vanhentuneena parina huomanneet että yhä vapaantuneemmin pystyy puhumaan a) nuoruuden seksikokemuksista ja b) jopa joskus sattuneista vieraissakäymisisitä. 

Oleellista kysymyksessäni on, että onko muilla samoja kokemuksia että jos puolisio olisi paljastanut jotakin 20-40 vuotiaana niin herne nokkaan, mutta nykyisin ihan sama ja vaan naurattaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän naurattaa niin tyhmyys jotka ovat pettäneet tai harrastaneet avoimia suhteista ja sitten vanhemmiten on jäänyt lluu käteen ja jäänyt yksinäiseksi. Sen jälkeen on nyt vanhemmiten entistä tyytyväisempi, että on ollut uskollinen ja panostanut omaan parisuhteeseen ja seksiellämä ja rakkaus kukoistaa yhtä edelleen eläkkeelläkin.

Vierailija
2/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut uskollinen eikä vieraissa käynti ole kiinnostanut. Jos vaimo sanoisi että haluaisi kokeilla vierasta niin sanoisin siitä vaan. Kyllähän ihmiset käyvät vaikkapa hierojalla, parturissa, jumpassa tms.

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jaksa ottaa pulttia turhista. Jos otan, se on stressin ja hormonien syytä. 

N50+.

Vierailija
4/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäänyt karmeet traumat, ja ei tahdo millään enää päästä irti noista, vaikka rakkautta onkin yhä.  Sattuu niin.

Vierailija
5/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo omasta näkökulmasta lapsellista ole. Olen halunnut sitoutua ihmiseen, jota rakasta, eikä kiinnostusta pettää. Jos joku urpo pitää sitä vanhanaikaisena tai lapsellisena, be my guest.

Vierailija
6/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut uskollinen eikä vieraissa käynti ole kiinnostanut. Jos vaimo sanoisi että haluaisi kokeilla vierasta niin sanoisin siitä vaan. Kyllähän ihmiset käyvät vaikkapa hierojalla, parturissa, jumpassa tms.

M46

Onko joku mustasukkainen parturille???

Vierailija
7/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoruuden kokemukset tai muukaan ennen minua ollut taikka fantasiat loukkaa tai aiheuta mustasukkaisuutta. Sehän on vain mielenkiintoista tietää. 

Pettämisestä sen sijaan ei ole seurannut kuin välitön ero ihan sama minkä itkuvirren toinen selittää. Ex luuli etten voisi lähteä kun niin paljon kiinni yhteisessä elämässä käytännön tasolla. Vaan otin isot koirat tarhoistaan ja lähdettiin kävellen tien päälle. Siitä kaverin luo autokyydillä ja sitten omaan kämppään aikanaan. :D

En puhunut hänelle enää koskaan ja vuosikymmen yhdessä loppui siihen. Veli haki sitten tavaroitani myöhemmin kun oli oma tupa. 

Sellaista järjestelyä ei olekaan että minä jäisin petettäväksi. Se on minulle niin iso asia. En ole myöskään itse koskaan pettänyt. Se jääminen juuri aiheuttaisi epätietoisuutta ja ahdistusta kun toinen ei ole luotettava. 

Vierailija
8/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M46

Vertaatko oikeasti seksiä hierotaan tai parturiin? 

Vierailija
9/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46

Samalla tavallahan siinä toiseen kosketaan ja annetaan mielihyvää. Parturista tai kampaajasta jää toki näkyvät seuraukset. Eipä se olisi minulta pois. Päin vastoin, voisi jopa kiihottaa kun vaimo kertoisi mitä toinen mies tai nainen oli tehnyt.

Kyllä se yhteinen arki, yhteiset projektit, tulevaisuudensuunnitelmat, historia, lapset ovat paljon tärkeämpiä kun se ketä on käynyt nusasemassa.

En ole itse pettänyt, toki nyt en laita pahakseni jos joku nainen yrittää flirttailla. Ei oikein tunnu vaivan arvoiselta kun kotona on kuitenkin seksi hyvää.

M46

Vierailija
10/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naurata. Olen pilannut oman, lasteni ja exäni elämän monisuhteisuudella ja polyamoristen kanssa. En pysty enää korjaamaan tekemieni virheiden seurauksia. Joudun elämään katumuksen, itsevihan ja traumojen kanssa lopun elämäni.

Vierailija
11/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46

Samalla tavallahan siinä toiseen kosketaan ja annetaan mielihyvää. Parturista tai kampaajasta jää toki näkyvät seuraukset. Eipä se olisi minulta pois. Päin vastoin, voisi jopa kiihottaa kun vaimo kertoisi mitä toinen mies tai nainen oli tehnyt.

Kyllä se yhteinen arki, yhteiset projektit, tulevaisuudensuunnitelmat, historia, lapset ovat paljon tärkeämpiä kun se ketä on käynyt nusasemassa.

En ole itse pettänyt, toki nyt en laita pahakseni jos joku nainen yrittää flirttailla. Ei oikein tunnu vaivan arvoiselta kun

Okei, itselle vaan seksi on paljon intiimimpi ja läheisempi tapahtuma kuin hiustenleikkuu, niin siksi kysyin.

Vierailija
12/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan asiat alkaa näyttää vanhemmiten selvemmiltä: seksi on seksiä ja rakkaus rakkautta, kukin voi päättää kumppaninsa kanssa haluaako sitoa nämä toisiinsa ja millä tavoin. Ikä tuo vapautta laumasieluisuudesta.

Meillä avoin suhde, mutta seksi niin loistavaa, ettei ole tarvetta muille nyt.

Vierailija
13/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa niin perkeleesti! Hehhhehhee hahhahhaa!

Vierailija
14/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei, itselle vaan seksi on paljon intiimimpi ja läheisempi tapahtuma kuin hiustenleikkuu, niin siksi kysyin."

Se riippuu merkityksestä minkä sille antaa. Jos masturboit, muodostatko tunnesiteen objektiisi? Ihan samoin seksisuhteen kanssa ei tarvi perustaa tulevaisuutta, tehdä lapsia tai rikkoa perhettä. Kyseessä on tietyn ajan kestävä kehollinen toiminto.

Vierailija
15/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Okei, itselle vaan seksi on paljon intiimimpi ja läheisempi tapahtuma kuin hiustenleikkuu, niin siksi kysyin."

Se riippuu merkityksestä minkä sille antaa. Jos masturboit, muodostatko tunnesiteen objektiisi? Ihan samoin seksisuhteen kanssa ei tarvi perustaa tulevaisuutta, tehdä lapsia tai rikkoa perhettä. Kyseessä on tietyn ajan kestävä kehollinen toiminto.

En muodosta tunnesidettä kuviin. Elävällä ihmisellä en kuitenkaan halua masturboida. Mutta tämä on vain minun kokemukseni, ymmärrän, että joku muu ei koe seksiä sen merkityksellisempänä kuin muukaan kehontoiminto vaikken itse osaa kokea niin.

Vierailija
16/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muodosta tunnesidettä kuviin. Elävällä ihmisellä en kuitenkaan halua masturboida. Mutta tämä on vain minun kokemukseni, ymmärrän, että joku muu ei koe seksiä sen merkityksellisempänä kuin muukaan kehontoiminto vaikken itse osaa kokea niin.

Kiitos! Ihanan terve kannanotto ja kokemus kerrankin tällä pervojen alustalla.

Vierailija
17/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitetaanpa toinen vertauskuva. Käyt lounaalla työkaverin kanssa, ei varsinaisesti ystävän mutta mukavan kuitenkin. Teillä on mukavaa ja jää hyvä fiilis. Työkaverisi voi olla mies tai nainen, sinusta hän voi olla viehättävä tai sitten ei. Pitäisikö parisuhdekumppanisi olla mustasukkainen? Elämä on täynnä kohtaamisia, monenlaisia.

M46

Vierailija
18/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitetaanpa toinen vertauskuva. Käyt lounaalla työkaverin kanssa, ei varsinaisesti ystävän mutta mukavan kuitenkin. Teillä on mukavaa ja jää hyvä fiilis. Työkaverisi voi olla mies tai nainen, sinusta hän voi olla viehättävä tai sitten ei. Pitäisikö parisuhdekumppanisi olla mustasukkainen? Elämä on täynnä kohtaamisia, monenlaisia.

EIhän tuolla ole mitään tekemistä todellisen läheisyyden ja rakastelun kanssa jota harrastaa rakkaansa kanssa. Mutta ilmeisesti et ole kovin tunteellinen ihminen etkä ole kokenut todellista rakkautta tai pysty sellaista tuntemaan. Tai kuullut niihin, jotka osaa ajatella vain omia tunteitaan ja halujaan. 

Vierailija
19/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyajan tunneköyhyyttää on muutenkin liikkeellä. Eräs nuori julkimo lausui juuri avioliittoon mentyään haastattelussa, että hänelle avioliitto on lähinnä taloudellimen  liitto!  Oli niin kylmäävä lausunto vastavihityltä vaimolta, että ihmettelin sitä heti omalle vaimolleni. Siinä kävi juuri kuten arvasinkin erosivat jo parin vuoden jälkeen. En olisi kuuna päivänä mennyt tuollaisen kanssa naimisiin, jolle rakkaus minuun ei olisi ollut elämän tärkein asia.

Vierailija
20/22 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitetaanpa toinen vertauskuva. Käyt lounaalla työkaverin kanssa, ei varsinaisesti ystävän mutta mukavan kuitenkin. Teillä on mukavaa ja jää hyvä

"EIhän tuolla ole mitään tekemistä todellisen läheisyyden ja rakastelun kanssa jota harrastaa rakkaansa kanssa. Mutta ilmeisesti et ole kovin tunteellinen ihminen etkä ole kokenut todellista rakkautta tai pysty sellaista tuntemaan. Tai kuullut niihin, jotka osaa ajatella vain omia tunteitaan ja halujaan. "

Rakastan vaimoani syvästi. Siksipä tiedän, että jos hän joskus vaikkapa työmatkalla ulkomailla hetken hairahduksessa sattuisi viehättävän ihmisen kanssa hetken nautinnollisesti viettämään ei se pidemmän päälle merkitsisi mitään. Seksi on hetken huumaa, eritteitä, hikeä. Rakkaus on pitkäjänteisyyttä, sielujen sympatiaa, empatiaa, hellyyttä, toisen kanssa yhdessä kasvamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme