average nainen ja deittailu
Tein tuttavanaisen kanssa profiilit eräälle treffisivustolle, olemme molemmat olleet jo vähän pitempään sinkkuina. Kaverini on mielestäni ihan hyvännäköinen, mutta tavallinen nainen, sellainen perusnätti kai. Itse olen korkeintaan tavallisen näköinen, oikeastaan vähän rumakin ja ylipainoinen, mutta lihavuutta ei huomaa kasvoistani: Poskipääni ovat korkeat ja kasvoni suhteellisen kapeat, monella normaalipainoisellakin naisella on pyöreämmät kasvot mitä minulla.
En ehkä ihan täysin vakavissani suhtautunut tuohon profiilin tekoon, koska viimeksi yrittäessäni tehdä aloitetta sain aika ikävät pakit eräältä herrasmieheltä, mutta kirjoitin kuitenkin pitkän ja asiallisen kirjoituksen itsestäni. Laitoin sitten kokeeksi pelkän kasvokuvan, koska olen alkanut epäillä, että syy miesten torjuntaan on myös naamassani eikä vain ylipainossa. Kuva oli selkeä lähikuva, mutta olin siinä meikattuna. Näytin omasta mielestäni ihan ok:lta kuvassa, en miltään missiltä, mutta meikin ansiosta ehkä jopa aavistuksen söpöltä. Aloin odotella kommentteja, joita tietysti kuvittelin suorastaan satavan niin kuin kaverini oli innoissaan jo lupaillut...
No, yli kaksi kuukautta on mennyt, ja eipä ole juuri tullut yhteydenottoja, asun vieläpä yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista. :) Kaverikin asuu samalla paikkakunnalla ja on kertonut kuinka hänelle lähetellään joka päivä hirveä määrä viestejä, niin kehuja, pervoiluja kuin ihan asiallisiakin viestejä. Kuulemma liikaa valinnanvaraa eikä tiedä kenen kanssa juttelisi tai lähtisi ulos. Painotan nyt vielä, että kaverini ei ole todellakaan mikään huippukaunis, mutta kuitenkin paremman näköinen kuin minä, tavallisen nätti.
Tiesin siis, että en ole kedon kaunein kukka, mutta en kyllä osannut odottaa saavani vain kourallisen viestejä kahdessa kuukaudessa siinä missä kaverilleni viestitellään joka päivä kymmeniä viestejä. Kaikki saamani viestit ovat myös aivan ihmeellisiltä tyypeiltä, joiden kanssa en voisi kuvitellakaan tapaavani. Miehet ovat joko jotain "hoono soomi" ulkomaalaisia, äidin luona asuvia työttömiä peräkammarinpoikia, avohoitotapauksia tai muuten vain huomattavasti poikkeavia tai jopa ahdistavan kummallisia yksilöitä. Kaverini miehet taas ovat sellaisia tavallisia tai ihan kivan näköisiä, työelämässä olevia ja reippaalta vaikuttavia, useat myös akateemisia. En sano, että välttämättä vaatisin akateemista kumppania, mutta olisihan se kiva, jos voisin ihan tieteelliseltäkin pohjalta keskustella mahdollisen kumppanin kanssa mm. oman alani asioista, ja pistihän se silmään, että itselleni ei kirjoittanut yksikään korkeasti koulutettu mies.
Sanotaan, että naiselle kuin naiselle on kauhea määrä ottajia joka nurkan takana, mutta ei tämä kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, jos tällainen tavallinen pottunenäinen, mutta meikkaava, nätisti pukeutuva, fiksu ja akateeminen työssäkäyvä "lipeäkalanaama" nainenkaan ei kiinnosta ketään asiallisen oloista, normaalia miestä. Itselleni kun todellakin kelpaisi ihan tavallisen näköinen tai jopa ns. rumakin mies, kunhan vain kiinnostuksen kohteet kävisivät yksiin ja siellä korvien välissä liikkuisi jotain ja sydänkin olisi paikallaan. Nyt kyllä tuntuu, että joko miehet ovat h*lvetin kranttuja tai sitten olen itse susiruma. Hieman toivoton fiilis.
Kommentit (103)
Osaatkohan lukea? Ylipainoa ei näe kasvoistani. Usko tai älä, mutta kaikki pullukat eivät ole pullanaamoja. Ja tiedoksi vain, että laihdutan koko ajan.
Hmm, minä taas olen järkyttynyt kuinka paljon tuli vastauksia ilmoitukseeni. Olen ylipainoinen, keski-ikäinen, naamastani ehkä tavis miinus -tasoinen nainen. Siksi oletinkin että ei kauheasti tulisi vastauksia, kun hain 40-55 vuotiaista miehistä seuraa tositarkoituksella. Niitähän tuli ihan hurja määrä...Toki osa on selkeästi mt-tapauksia tai pelkän seksin hakijoita, mutta on niitä fiksujakin vastauksia paljon.
Mutta miksi edes ne tavalliset, rumat tai lihavat miehet eivät ota ap:n kaltaisiin naisiin yhteyttä? Siksi, koska rumakin mies kuolaa vain kauniiden naisten perään. T. toinen average nainen, joka ei kelpaa average miehille
No, Ap on sitten sysiruma. Katkera hapannaama paistaa niin kuvasta, kuin kirjoituksestakin. Ei kai se miesten vika ole, jos ei kelpaa?
5, Kerro millä tavalla vaikutan mielestäsi katkeralta hapannaamalta? Kuinka se paistaa kirjoituksestani? Paremminkin näytän liian lapselliselta ja hölmöltä babyfacelta.
Miehet on kranttuja. Deal with it.
Minkälaisia miehiä nämä sit on olleet, jotka on lähetelleet sulle viestejä?
Miksi piti aloituksessa edes mainita se että olet ylipainoinen jos sitä ei kerran kukaan voinut profiilisi perusteella tietää, mikä tekee tuosta tiedosta relevanttia keskustelun kannalta?
Eiköhän ongelma ole siinä muussa viestissä kuin kuvassa ja ylipainossa. Jos listaat vaatimuksia hirveän kasan tai sitten vaikutat muuten vaan tiukkapipolta, tylsältä yms. Viestejähän saa varmasti muutenkin helpommin jos etsii seuraa, mutta ei "tositarkoituksella"
Mies
9, Mikähän sinun pointtisi on ja millä tavalla se on relevantti tämän keskustelun kannalta? Kunhan olin rehellinen ja mainitsin asiasta silleen ohimennen. Minulle ainakin kasvokuva ihmisestä on se tärkein, ihan jo siinä mielessä, että tietää kenelle puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ongelma ole siinä muussa viestissä kuin kuvassa ja ylipainossa. Jos listaat vaatimuksia hirveän kasan tai sitten vaikutat muuten vaan tiukkapipolta, tylsältä yms. Viestejähän saa varmasti muutenkin helpommin jos etsii seuraa, mutta ei "tositarkoituksella"
Mies
Heh, enpä usko. Luitko edes mitä kirjoitin? Sanoin, että itselleni kelpaa aivan tavallinen ja vaikka ruma ja lihavakin mies, vaikutanko siis kovin vaativalta? Viesti oli pitkä joo, mutta yhtäkään varsinaista vaatimusta ei siinä ollut. Itsestään ja elämästään kun voi kirjoittaa ilmankin, että tiukkapipoilee tai vaatii kamalasti. En usko, että profiiliteksti oli myöskään varsinaisesti tylsäkään, mutta tein kyllä selväksi, että etsin ihan oikeaa elämänkumppania, mutta mistään avioitumisesta tai lapsista en todellakaan maininnut.
No rumakin nainen saa miestä, jos osaa ja ymmärtää antaa... Tiedät kyllä mitä. ;)
Vierailija kirjoitti:
No rumakin nainen saa miestä, jos osaa ja ymmärtää antaa... Tiedät kyllä mitä. ;)
Tämä ei muuten edes ole tosiasia. Olen ruma nainen, en edes "average", ja vieläkin 26-vuotiaana neitsyt. Että enpä kiinnosta edes muita rumia miehiä siinä mielessä...
Antaisin neuvoksi että yritä päästä tuosta ulkonäkökeskeisyydestäsi eroon. Koko viestisi on vain pelkkää ulkonäkösi vatvomista. Ihmettelin kun lopussa et laittanut sitä tavallista valitusta miesten pinnallisuudesta kun itsellesi henkiset arvot ovat se tärkein juttu. No, ehkä tuo koulutuksen korostaminen oli sitä.
Älä myöskään vertaa itseäsi kaveriisi. Olet erillinen ihminen. En tiedä miten monelle naiselle "satelee" viestejä, mutta omalta kohdaltani voin sanoa että aika vähän niitä tulee. Joitakin viikossa, ei sitäkään jos ei ole itse aktiivinen. Selvästi teillä nyt on kaverisi kanssa vain jonkinlainen kilpailu menossa, kumpi on suositumpi. Ainakaan aloittaja ei tunnu olevan edes kiinnostunut deittailusta vaan pelkästä kehujen kalastelusta. Ehkä se näkyy profiilitekstistäkin?
Sait kourallisen yhteydenottoja parissa kuukaudessa.
Työssäkäyvät urheilulliset miehet ei saa sitäkään.
Suosittelen ottamaan itse yhteyttä näihin jopa vähän "rumenpiin" miehiin. Aina ei voi olettaa että kaikki tulee ilmaiseksi pöytään
Nyt nousi kyllä oikein niskakarvat pystyyn. Ensin sanot, ettei yhteydenottoja juuri tullut, mutta kuitenkin niitä tuli. Ongelma on se, että niitä tuli ulkomaalaisilta, peräkammarinpojilta, avohoitopotilailta tai "ahdistavan kummallisilta yksilöiltä." Ilmeisestikään et kuitenkaan tavannut livenä heistä ainuttakaan.
Ja ajatella, profiilisi viestejä lähetelleet miehet eivät olleet edes akateemisia! Vaikka sellaisenhan sinä haluat. Lisäksi kaverisi sai viestejä kivannäköisiltä miehiltä, sinä taas et.
Näetkö nyt ap missä mättää? Vaatimuksia sinulla riittää, lisäksi olet kateellinen ystävällesi vaikka hän onkin vain "tavallinen nainen". Kuka helvetti voi sanoa ystävästään noin? Oikeastiko ihmiset vertailevat omaa naamaansa kaverin naamaan? Kuinka katkeroitunut voi ihminen olla?
Miehet eivät nyt tässä tapauksessa taida olla niitä kranttuja. Vastauksia tulee mutta treffeille et lähde koska kaikki ehdokkaat ovat perseestä. Herätys. Kyllä saatkin olla yksin jos et kenellekään halua antaa edes mahdollisuutta. Ja lakkaa vertaamasta itseäsi ystävääsi. Se ei anna kenestäkään kovin tasapainoista kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
9, Mikähän sinun pointtisi on ja millä tavalla se on relevantti tämän keskustelun kannalta? Kunhan olin rehellinen ja mainitsin asiasta silleen ohimennen. Minulle ainakin kasvokuva ihmisestä on se tärkein, ihan jo siinä mielessä, että tietää kenelle puhuu.
No mikset kertonut meille että onko sinulla esimerkiksi lemmikkejä tai kuinka pitkä olet? Vai eikö sinulta löytynyt rehellisyyttä paljastamaan näitä asioita? Se että olet ylipainoinen on turhaa tietoa keskustelun kannalta (koska deittisivuston miehet eivät tienneet painoasi), aivan kuten miljoona muutakin toissijaista yksityiskohtaa.
rumilus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei muuten edes ole tosiasia. Olen ruma nainen, en edes "average", ja vieläkin 26-vuotiaana neitsyt. Että enpä kiinnosta edes muita rumia miehiä siinä mielessä...
Onko tuo edes mahdollista? Oletko yrittänyt hakea baarista valomerkin lähellä? Itse olen meinaan oikeasti tosi ruma, mutta kännisiä miehiä lähellä valomerkin aikaa ei ole haitannut, vaan seksiseuraa on aina löytynyt. Jos ei muita, niin ulkomaalaisia miehiä.
Se on se ylipaino. Mies on mielummin yksin kuin ylipainoisen naisen kanssa. Laihduta, niin alkaa tulla vientiä. Näin se vain on.