Missä te olitte sillä hetkellä kun 9/11 tapahtui?
Kommentit (148)
Olin synnytyssairaalassa, olin saanut esikoiseni juuri tuota aamua edeltäneenä yönä. Sairaalassa tunnelma oli tuon jälkeen luonnollisesti todella, todella apea ja synkkä (kyseessä siis USAlainen sairaala) enkä minäkään osannut oikein nauttia vauvasta, kun huoli oli niin kova.
Nukkumassa, sit kun menin aamulla töihin näin tv:stä mitä oli tapahtunut ja sitä kuvaa näytettiinkin sit
monta päivää.
Tullut vähän aikaa sitten koulusta, keittiössä syömässä muroja. Eka lentokone oli juuri törmännyt kun avasin telkkarin ja uutistenlukija puhui jotakin onnettomuudesta, sitten tuli toinen kone.
Mulla on semmonen muistikuva, että kattelin kotona Salkkareita ja ohjelman keskeytti ylimääräinen uutislähetys. Olin siihen aikaan 11v. enkä oikein käsittänyt, kuinka iso juttu oikeasti on tapahtunut. Muistan vain menneeni vinkumaan äitille, että miksi Salkkarit keskeytetään uutisilla.
Kävelin Itä-Pasilassa kotiin asuntonäytöltä kun sain kuulla puhelimessa äidiltäni että näin on käynyt.
Kotona, näin ensimmäisen tornin ja lähdin kauppaan. Kotiin tullessani mies kertoi, että torniin oli isketty. Väitin, että näinhän minä sen jo, mutta mies tinkasi, että ei kun toiseenkin torniin. Nykyinen mieheni, joka on amerikkalainen, näki homman omasta makuuhuoneen ikkunastaan.
Olin koulussa USA:ssa. Lukuvuosi vaihto-oppilaana oli vasta alkanut. Kaikki koulussa olivat ihan paniikissa ja tunnit siltä päivältä peruttiin.
Sama kuin jollain toisellakin aiemmin. Olin just tullut töistä kotiin ja laitoin telkun päälle. Ensin luulin katsovani leffaa ja ihmettelin miksi maikkari näyttää sellaista elokuvaa keskellä päivää? Harrastukseen olisi pitänyt lähteä. Muistan ettei millään voinut uskoa näkemäänsä - luulin että silmät valehtelee tai etten nyt tajua jotain asiaa oikein.
Olin purjehtimassa Pohjanmerellä. Avomerellä ei ollut yhteyttä ulkomaailmaan, mutta Englannin rannikkoa lähestyttäessä puhelimet alkoivat piipata viestejä. Kun saavuimme 12.9. satamaan, pääsimme katsomaan venekerhon tv:stä uutiskanavaa. Oli aika tyrmistynyt olo.
Kotisohvalla Helsingissä lukemassa tiedekuntatenttiin.Päätin keventää ja avasin telkkarin. Ihmettelin kun näytettiin leffaa siihen aikaan. Olikin sitten tosielämän liekehtivä torni...
Töissä, näin toisen koneen törmäyksen tv:stä suorana.
Appivanhempien luona ja telsun ääressä sopivasti. Kyllä oli upee näky se koko tapahtuma niin etten ikinä unohda.
Olin kotona ja luin kirjaa, lopulta avasin telkkarin ja näin sen kohdan kun ne tornit romahtaa. Luulin ensiksi elokuvaksi. :I
Kesäasunnolla kuulin sen radiosta.Ensin tuli mieleen että onnettomuus,sitten aloin ihmetellä miten se voi tapahtua uudestaan heti perään.
Töissä. Netistä huomattiin se toimistolla ja kotiin päästyäni avasin telkkarin ja katsoin uutisista kuinka suorassa lähetyksessä se toinen torni sortui.
Töissä kahvitauolla, katottiin telkkaa.
Katselin kotona telkkaria ja teksti-tv:ssä oli muutaman rivin maininta, että New Yorkissa sattui juuri lento-onnettomuus. Ekan version mukaan se oli "mahdollisesti pienkone". Sitten tiedot alkoi melko nopeasti muuttua ja mittasuhteet selvitä. Lähdin kirjastoon, koska minulla ei ollut silloin omaa nettiä, ja siellä luin lisää uutisia. Hesarin sivut ei pyörineet kunnolla kun oli ruuhkaa. Sitten läksin kaupungille ja muistan yhdessä kohtaa, kun joku mies jutteli puhelimessa, ja hänelle ilmeisesti kerrottiin mitä oli tapahtunut, eikä hän meinannut uskoa.
No, ei se maailma kuitenkaan siihen loppunut, ja vuosia on kulunut eteenpäin.
Maikkari koki, että tiistai-iltana 11. syyskuuta 2001 voidaan esittää Salkkarit, koska olihan tiistai. Jakson nimi oli Ismo saa loistavan vihjeen.
Töissä ylitöitä tekemässä. Radiosta kuulin.
Koulussa. Olin silloin ekalla luokalla.