Missä te olitte sillä hetkellä kun 9/11 tapahtui?
Kommentit (148)
Kotona nukkumassa. Heräsin jossain vaiheessa yötä ja päätin lukea vähän uutisia. En saanut unta koko yönä luettuani veriteoista.
aikamoistameininkiä kirjoitti:
Olin kotona lähdössä urheilu treeneihi ja äiskä sanoi että jätetäänkö treenit tänään väliin?
Loppuilta meni telkkaria kauhistellessa
Urheilutreenit, lapsoseni, urheilutreenit.
Töistä kotiin tullut, varmaan laittelin ruokaa siinä ja kuuntelin telkkaria puolella korvalla kun ensimmäisestä koneesta uutisoitiin. Jäin seuraamaan vaikka puhuttiin onnettomuudesta, en muista sanottiinko telkkarissa niin vai mietinkö itse että onkohan lennonjohdon koneissa ollut joku häikkä ja koneen lentokorkeus näkynyt väärin tms. Toisen koneen osumisen näinkin sitten suorana, samoin tornien sortumisen.
Olin kotona yksin koulun jälkeen, katselin jotain piirrettyjä ja yhtäkkiä isä paukahti sisään ja sanoi että laita piirretyt pois, iskän pitää nyt katsoa uutisia. Muistan että harmitti jättää Tenavat kesken. Vähän ajan kuluttua isoveljeni tuli kotiin ja kysyi isältä että onko totta että USAan on hyökätty. Äiti tuli kotiin myöhemmin ja kaikki kolme istuivat koko illan katsomassa uutisia. Itse olin omassa huoneessani leikkimässä koska en ymmärtänyt mistä on kyse ja miten iso asia oli oikeasti kyseessä. Veljeni ei saanut nukuttua sinä yönä ja muistan isäni rauhoitelleen häntä ja sanoneen, että nuo tapahtumat ovat tuhansien kilometrien päässä täältä. Koulussa seuraavana päivänä pidettiin hiljainen hetki.
Tv-uutisten tuottajana. Oli aika kiire päivä silloin...
Kotona, istuin sohvan edessä lattialla ja katsoin uutisia. Olin 12-vuotuas ja en heti ymmärtänyt tapahtuneen vakavuusluokkaa, mutta tunnelma kotona on jäänyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Olin tullut juuri töistä kotiin ja avasin telkkarin. Luulin, että joku leffa menossa. Ihmettelin kyllä kellon aikaa.
Muuten sama, paitsi että olin tullut luennoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kotona nukkumassa. Heräsin jossain vaiheessa yötä ja päätin lukea vähän uutisia. En saanut unta koko yönä luettuani veriteoista.
Asuitko Uudessa-Seelannissa kun olit jo yöunilla siihen aikaan?
Avasin juuri Netflixin ja pelasin älypuhelimellani Pokemon Go:ta. Olin ihan äimän käkenä että kappas tuommoista.
Yksin yksiössäni, jäin katsomaan telkkua äimän käkenä...
Jyväskylän Keljon Citymarketin parkkipaikalla.
Eskarissa. Kuulin asiasta vasta vuosia myöhemmin, lehdestä kai luin. Olin 6v silloin
Oltiin ruokakaupassa äidin kanssa ja kun tultiin kotiin nähtiin uutinen kun avattiin telkkari.
Yliopistolla luennolla. Kun luento päättyi ja astuttiin ulos salista, tunnelma käytävällä oli heti havaittavan "sähköinen". Kännykässä oli jo viesti mieheltä, että olenko telkkarin ääressä. Tajusin, että jotain hirveää on sattunut ja menin kipin kapin kotiin.
USAssa. Kaikki lentoliikenne pysaytettiin kun kolmas kone putosi pellolle Pennsylvaniassa eika kukaan tiennyt kuinka monta oli viela tulossa. Taalla on paivisin aina 2000+ konetta ilmassa joka hetki, ihmiset jaivat jumiin ympari maata, vuokraamoista loppui autot.
Kaikki suuret kaupungit halytystilassa kun huhuttiin uusista iskuista, pilvenpiirtajia evakuoitiin. Elama sekaisin monta paivaa.
Anttilan tavaratalossa Helsingissä.
Hammaslääkärissä. Tulin kotiin ja luulin että mies katsoo telkasta toimintaleffaa.
Tulossa seiskaluokalta kotia ja kotona isä katteli CNN.ää ja meuhkas, että jenkeissä lentänyt lentokone pilvenpiirtäjään ja Suomessa tiedetä asiasta mitään. Siinä kateltiin suorana CNN.ää, kun lenti se toinenkin ja kumma kyllä ei herättänyt mitään tunteita kun näkis sen että siinä kuoli just se pari sataa tyyppiä nyt.
Olin 10-vuotias ja pelkäsin ihan helvetisti, että se jossain vaiheessa kadoksissa ollut kone lentää Suomeen.
Seuraavana päivänä sitten koulussa Counter Strike läpät kavereiden kanssa, "Terrorists win!" :D