Haluaisin perinteisen naisen
Joka tekisi ruokaa kun tulen töistä tai olisi jo ehtinyt tehdä, tekisi kaikki naisten työt ja minä sitten miesten. Olisi sängyssä vähän kokematon, saisin opettaa. Osaisi tehdä hyvää ruokaa ja pitää kodin siistinä, huolehtisi ulkonäöstään, ja olisi vähän alistuva muttei yhtään liikaa. Eli sanoisi mielipiteensä eikä mielistelisi mutta pyrkisi olemaan miellyttävä eikä nalkuttaisi.
Maksaisin kaiken.
Onko tällaisia? Toki olettaisin naisella olevan jonkun tason koulutus tai ainakin kiinnostus uutta tietoa tai jotakin tieteen alaa kohtaan. Saisi myös tehdä töitä, mutta niin että olisi minun. Siis, että ei olisi pois kun olen kotona.
En ole vaimonhakkaaja vaan haluaisin vaan tällaisen liiton.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Joka tekisi ruokaa kun tulen töistä tai olisi jo ehtinyt tehdä, tekisi kaikki naisten työt ja minä sitten miesten. Olisi sängyssä vähän kokematon, saisin opettaa. Osaisi tehdä hyvää ruokaa ja pitää kodin siistinä, huolehtisi ulkonäöstään, ja olisi vähän alistuva muttei yhtään liikaa. Eli sanoisi mielipiteensä eikä mielistelisi mutta pyrkisi olemaan miellyttävä eikä nalkuttaisi.
Maksaisin kaiken.
Onko tällaisia? Toki olettaisin naisella olevan jonkun tason koulutus tai ainakin kiinnostus uutta tietoa tai jotakin tieteen alaa kohtaan. Saisi myös tehdä töitä, mutta niin että olisi minun. Siis, että ei olisi pois kun olen kotona.
En ole vaimonhakkaaja vaan haluaisin vaan tällaisen liiton.
Jos naisen paikka unelmakodissasi on laittaa ruokaa, siivota ja passata sinua kaikin puolin, niin miten luulet kouluttautuneen ja tiedonhaluisen naisen saavan tarpeeksi älyllisiä virikkeitä siitä? Miten pystyisit takaamaan hänelle mahdollisuudet ja halun pysytellä tieteen edistymisessä mukana ja estämään sen, ettei hän taannu aivottomaksi kotiapulaiseksi, jonka päivän suurin mietinnän aihe on, miten järjestellä astiat tiskikoneeseen? Tuo jalomielisesti hänelle sallimasi työpaikkakin olisi käytännössä korkeintaan osa-aikainen eikä luultavasti kovinkaan sitova tai älyllisesti vaativa, jotta nainen ehtisi virkeästi ja reippaasti hoitamaan kaikki ehtoisan emännän velvoitteet.
Ymmärrät kai, että haaveesi on yhtä epärealistinen ja sisäisesti ristiriitainen kuin harlekiinikirjoissa esiintyvät miespuoliset sankarit.
Ei älykäs ja koulutettu nainen tyydy kaavailemaasi osaan tai pidä miestä "perheen päänä". Ja jos taas kaipaat itsellesi lemmikkivaimoa, niin löydät varmaan jostain kehitysmaasta itsellesi kotiorjan tai nöyrän palvelijan, joka tyytyy alistettuun asemaan ja luottaa enemmän miehen järkeilyyn kuin omaansa. Jos siis olet sellainen sankari, joka haluaa hyötyä toisen onnettomasta tilanteesta.
Joo naiset haaveilee nykyään Sinkkuelämää -elämästä. Opiskellaan pitkään, tuhlataan duunista saadut rahat matkusteluun, paneskellaan ympäriinsä ja sitten ihmetellään kun ei enää kelvata 30+ veenä kenellekään.
Et sinä halua perinteistä naista. Sinä haluat ostaa ja omistaa naisen.
Kaurapuuropalkalla koti- ja seksiorjaksi? Luulisi oven takana olevan kiinnostuneita jo jonoksi asti?
Ap kuulostaa järkyttävän omistushaluiselta ja alistavalta mieheltä, joka ei välttämättä ole vaimonhakkaaja kuten sanoo mutta henkisen väkivallan kohteeksi vaimo hänen kanssaan varmasti joutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis, että ei olisi pois kun olen kotona.
Olisitko itse pois silloin kun vaimo on kotona? Siis normaalin työajan ulkopuolella, esimerkiksi ylitöissä tai kavereiden kanssa?
Eikö vaimolla saisi olla harrastuksia, joita järjestetään iltaisin?
Vierailija kirjoitti:
Omaisuutta on paljon. Mutta olen vähän pihi. Jos nainen oikein hyvin puhuisi ehkä voisin ne ruuat ostaa. Veisin naista myös paljon eri paikkoihin syömään. Kaurapuuro käy oikein hyvin aamupalaksi kahvin ja marjojen kanssa.
Olen 35, Helsingissä asun. Haluaisin omakotitalon ja voisin muuttaa Helsingistä 70km päähän. Mieluiten rakennuttaisin talon haluamani ihmisen kanssa yhdessä suunnitellen. Haluaisin siitä meidän molempien näköisen. Nainen saisi halutessaan opiskella, kunhan hoitaisi kodin samalla ja opiskelisi sellaiseen tahtiin että keskittyisi myös suhteeseemme.
Ap
Real doll olisi sinulle hyvä vaihtoehto. Ei tulisi niitä ruokakulujakaan eikä opiskeluhaluja. Aina huolitellun näköinen, kokematon sängyssä. Kotona odottamassa, kun tulet töistä. Pyrkii olemaa miellyttävä, eikä nalkuta. Joku kotimainenkin (tai ainakin suomalaisen näköinen) versio voisi löytyä.
Tuollaisia naisia on vaikka kuinka paljon, mutta ei ne käyttäydy noin ihan kaikille.
Venäjän puoleltahan nuo on monet tutut miehet sellaisen vaimon hankkineet. Siinä on ollut vain yksi ongelma. Viisi vuotta, naisen kehittynyt kielitaito, kenties suomen kansalaisuus. Ja avioero. Järkeään ovat nämä naiset vaihtaneet omanikäiseen tai nuorempaan mieheen. Ja muuttaneet isompaan kaupunkiin.
Vaikea löytää Suomesta. Kyllästyin suomalaiseen vaimoon ja sen asenteen, vaihdoin aasialaiseen. Nyt oltu 2.5 vuotta yhdessä, ja edelleen laittaa ruokaa, pesee pyykit, hoitaa kodin, jne vaikka on johtaja suuressa yrityksessä ja 10 alamaista.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo lause "maksaisin kaiken". No Thaimaastahan noita voi tilata.
Suomesta saa myoskin ihan samoin kayttaytyvan suominaisen kunhan mies on lahi-italainen tai afrikkalainen. Silloin se on vaan hienoa erilaista kulttuuria jossa ihana suklaasilma on viela mies joka elattaa perheensa ansiokkaasti sossun rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa järkyttävän omistushaluiselta ja alistavalta mieheltä, joka ei välttämättä ole vaimonhakkaaja kuten sanoo mutta henkisen väkivallan kohteeksi vaimo hänen kanssaan varmasti joutuisi.
Totta, siksi pysytkin muslimimiehesi vapaana vaimona 7 puoliverisen lapsen kanssa.
Suomesta ei ehkä enää onnaa, mutta Taikkulasta voisi kyllä. Mun äiti oli tuommoinen nainen mun isälle ja mun isä tuollainen mies mun äidille ja täytyy myöntää, että häpeän äitiäni jotenkin tänä päivänä.
Kyllä mä noihin ap:n vaatimuksiin taipuisin. Harrastukseni voin ajoittaa aamupäivälle kun mies on töissä, mielelläni vietän illat yhdessä. Miehen kuitenkin tulisi turvata kirjallisella sopimuksella tulevaisuuteni siinäkin tapauksessa, että hän haluaa minut myöhemmin jättää, lopuksi elämää. Minulla tulisi myös olla täysi tilinkäyttöoikeus. En ole hullu tuhlari, mutta en myöskään halua anoa kaikkea haluamaani mieheltäni. Lapsia en halua, mutta jos se olisi miehelle ehdoton edellytys, voisin kyllä lapsen kantaa. Lapselle tulisi kuitenkin olla hoitaja 24/7, itse kestän lasten seuraa noin 15 minuuttia kerrallaan. En vaadi edes mitääm tunteen paloa. Kaipaan rauhallista, tasaista ja mukavaa elämää, ja olen valmis tekemään oman osuuteni. Koen että pääasiassa miellyttävä elämä parisuhteessa vaatii lähinnä molemminpuolista kunnioitusta.
Kommentoivista naisista tosin aniharva kelpaisi kenellekaan vakituiseen suhteeseen. Jo elaman katkeroittamia naisia ei kukaan halua pilaamaan elamaansa.
Mä olen nyt työttömänä kotona, mies on töissä. Mä hoidan kaikki kotihommat silläaikaa kun mies on töissä, kun hän tulee, hänelle on kahvi ja ruoka valmiina. Mä myös hoidan lapset. Mies kyllä leikkii ja touhuaa lasten kanssa kotona ollessaan, mutta esim. neuvola-, lääkäri- ja kouluasiat hoidan minä. Kaikki lomareissut teemme yhdessä, en haluaisi edes lähteä yksin tai kaveriporukalla. En harrasta mitään kummempaa, välillä käyn uimassa tai lenkillä, nekin teen miehen ollessa töissä ja lasten koulussa. Käyn myös kyläreissuilla, kampaamossa ja hierojalla päiväsaikaan. Toki kyläilemme myös yhdessä. Joten mulle ap:n ehdotus olis ihana, en haluaisi olla työnhakijana, voisin hyvin olla kotihengetär lopun ikäni, jos miehellä olisi varaa elättää perheemme. Mutta haluaisin vain sellaisen sopimuksen, että mies maksaisi minulle vapaaehtoista eläkettä, ja että minulle olisi myös käyttöoikeus miehen tiliin. Voisin aivan hyvin näyttää miehelle ostoskuitit ja kaikista kalliimmista ostoksista keskustelisin etukäteen. Omakotitalossa voin myös osallistua pihahommiin ja polttopuuhommiin, niinhän nytkin teen. Silti minulle jää aikaa pitää itseni huoliteltuna.
Osallistuisin lastenhoitoon ja viemisiin, luultavasti tykkäisin katsoa kun lapsi pelaa/tanssii/ratsastaa... Voisin vaihtaa vaippoja ja hoitaa lasta välillä vaimon ollessa pois.
En arvostaisi naisen baarissa käymistä tai bilematkoja Kreikkaan. Eri asia joku kulttuirikohde tai työmatka, juhlat tms. En myöskään itse tykkää enää humaltua baarissa tai panna vieraita naisia. Maksullisiin en koske.
Voisin antaa naiselle jonkun talon tms pantiksi jos kuolisin tai haluaisin jättää. Tästä voisimme tehdä kirjallisen sopimuksen.
En haluaisi naisen viettävän aikaa kanssani pakosta, vaan omasta halusta. Eli en voisi häntä suoraa kieltää olla harrastamatta minun ollessani kotona. Jos naisella olisi yritys toki ymmärtäisin menot. Voisin myös ostaa hänelle hevosen ja sen ylläpidon ym kalliimpaa.
Odottaisin naiselta kuitenkin kodin siistinäpitoa ja hyvää ruokaa. Mielestäni ei ole paha toive, mutta ilmeisesti on.
Olen aika omistushaluinen. Mutta en ikinä löisi naista tai haukkuisi häntä.
Ap
Jos tykkäät vähän vanhemmista niin miten ois suurten ikäluokkien edustajista joku timmi leskimummu, ne on tottuneet passaamaan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoivista naisista tosin aniharva kelpaisi kenellekaan vakituiseen suhteeseen. Jo elaman katkeroittamia naisia ei kukaan halua pilaamaan elamaansa.
En usko että siitä on kyse, vaan täällä on ihmisiä joilla on ihan oikeasti kokemusta pitkistä suhteista ja ominaisuuksista joita niissä vaaditaan. Lähtökohdan on hyvä olla jossain muualla kuin siinä mitä kaikkea se haaveihminen vuokseni tekisi, mietittynä harrastuksia ja muuta ajankäyttöä myöten- ja sitten olisin onnellinen.
Aloittajan jutut kuulostavat sellaiselta haavemaailmalta jolla voi iltaisin itseään viihdyttää nukkumaan mennessä - minun rakkauteni on palkinto ja rakkaus riittää.
Tästä hyvänmielen tarinastaan päätellen hän haluaa ilmeisesti kokea itsensä aidosti ihailluksi, tarpeelliseksi ja rakastetuksi (kuten kaikki muutkin ihmiset). Siihen vaan vaaditaan se että on aidosti valmis rakastamaan ja hyväksymään myös sen valitun kumppanin, suomuineen päivineen. Rakkaus on sitä että haluaa rakkauden kohteen olevan paras itsensä, eikä sitä että löytyy joku toteuttamaan hänelle asettaamasi tehtävää.
Ap:hän haluaa koulutetun naisen, ei lähiömisua...