Haluaisin perinteisen naisen
Joka tekisi ruokaa kun tulen töistä tai olisi jo ehtinyt tehdä, tekisi kaikki naisten työt ja minä sitten miesten. Olisi sängyssä vähän kokematon, saisin opettaa. Osaisi tehdä hyvää ruokaa ja pitää kodin siistinä, huolehtisi ulkonäöstään, ja olisi vähän alistuva muttei yhtään liikaa. Eli sanoisi mielipiteensä eikä mielistelisi mutta pyrkisi olemaan miellyttävä eikä nalkuttaisi.
Maksaisin kaiken.
Onko tällaisia? Toki olettaisin naisella olevan jonkun tason koulutus tai ainakin kiinnostus uutta tietoa tai jotakin tieteen alaa kohtaan. Saisi myös tehdä töitä, mutta niin että olisi minun. Siis, että ei olisi pois kun olen kotona.
En ole vaimonhakkaaja vaan haluaisin vaan tällaisen liiton.
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö naisen olla hehkeä ja huoliteltu myös imetysaikana kun väsymys on mahdollisesti sietämätöntä?
Ainakin huoliteltu. Hehkeyteen ei kai voi itse vaikuttaa.
Haluan myös ehdottomasti omia lapsia. Tämän tajusin kun siskoni toi extempore lapsensa minun luo yöksi. Oli ohjeetkin mukana, mutta en tajunnut niitä lukea ja hyvin meni silti. Lapset tosin nukkui yön päivävaatteissaan ja vieressäni kun en tajunnut, että olisivat voineet nukkua keskenään vierashuoneessa. Tästä sain kuulla myöhemmin, mutta aamulla oli hauska herätä heidän kanssaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö naisen olla hehkeä ja huoliteltu myös imetysaikana kun väsymys on mahdollisesti sietämätöntä?
Haluan myös ehdottomasti omia lapsia. Tämän tajusin kun siskoni toi extempore lapsensa minun luo yöksi. Oli ohjeetkin mukana, mutta en tajunnut niitä lukea ja hyvin meni silti. Lapset tosin nukkui yön päivävaatteissaan ja vieressäni kun en tajunnut, että olisivat voineet nukkua keskenään vierashuoneessa. Tästä sain kuulla myöhemmin, mutta aamulla oli hauska herätä heidän kanssaan.
Ap
Voitko määritellä mitä tarkoitat huolitellulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko valmis osallistumaan yöheräämisiin jos vaimosi saisi unenpuutteesta masennus- tai muita oireita?
Ne taikut ja itäeurooppalaiset vaan harvemmin taitaa olla sängyssä kokemattomia, vaan pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaatimukset näyttävät ehkä noin listattuina aika äärimmäisiltä, mutta kelläpä meistä ei olisi ollut mielessään toivelistaa puolisoa etsiessään. Harva löytää sen listaansa nähden aivan täydellisen puolison, mutta saattaa silti olla todella onnellinen suhteessaan.
Voisin hyvinkin kuvitella olevani onnellisesti lähes ap:n kuvaamassa suhteessa. En kuitenkaan täysin. Riippuu myös ap:n "vaatimustasosta". Eli tarkoittaako itsestä huolen pitäminen sitä, että herää tuntia ennen miestään ehostamaan itseään ja mökkilomallakin juoksee saunan jälleen vetämään pakkelia naamaan ja korkkareita jalkaan. Vai sitä että ei kulje kotona pieruverkkareissa kainalokarvat tuulessa heiluen. Ja eikö ap ihan oikeasti heräisi vauvan kanssa edes yksittäisiä kertoja, vaikka rakas vaimo olisi "kuoleman kielissä" väsymyksestä kun ei olisi saanut nukuttua paria tuntia putkeen viikkoihin (eikä vastasyntynyttä yöllä hoitavaa hoitajaa löytyisi mistään). Hoidan nykyisin valtaosan vanhoista "naisten töistä". Minusta on mukavaa että mies kuitenkin tarvittaessa osaa ne hoitaa ja ihan mallin vuoksikin joskus tekee niitä lasten nähden.
Tiukat kiellot olisivat minulle pahaksi. Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa lähteä yksin ulkomaanmatkalle, mutta jos tuo erityisesti kiellettäisiin, niin se olisi minusta loukkaavaa. Miten muuten ap aikoisi hoitaa lasten harrastusrumban. Vaikka minulla ei ole iltaisin yhtään harrastusta, vietän suuren osan illoista ja viikonlopuista lasten harrastuksissa, en siis mieheni kanssa.
Luonteeltani sopisin varmaan ap:lle hyvin, enkä mielestäni ole mitenkään outo, joten eiköhän meitä muitakin ole. Minulla ja miehelläni on samanlaiset perusarvot ja olemme samaa mieltä kaikista tärkeistä asioista. Kummankaan ei siis tarvitse alistua, kun ollaan muutenkin samaa mieltä. Monista asioista (esim. uutisista) on kuitenkin kiva keskustella ja vähän väitelläkin, mutta tämähän olis ap:lle ok. Koska mieheni on ihana, ei ole mitään mistä hänelle pitäisi nalkuttaa (tai no, olen joskus saanut hänet nalkuttamalla lääkäriin näyttämään kasvanutta luontaan).
Olin kokematon seksissä kun tapadin mieheni. Yhteinen harjoittelu on ollut oikein mukavaa. Jotta seksi olisi hyvää, on kuitenkin naisen pakko jotenkin ilmaista mistä pitää. Liian estynyt ei voi olla, eihän harjoittelu muuten etene mihinkään.
Raha-asiat ja tulevaisuus pitäisi luonnollisesti olla turvattuna. Eli esim vaimon nimelle sijoituksiin kuukausittain pari tonnia, ei avioehtoa. Osa-aikatyötä haluaisin tehdä (silloin kun lapset eivät ole pieniä) oman itsetunnon ja ammattitaidon ylläpitämiseksi.
Itselläni ja miehelläni elämän parhaat vuodet olivat ollessani hoitovapaalla. Silloin tilanne oli meillä hyvin pitkälti tuo mitä ap toivoo. Mietimme tosissamme myös ulkomaille miehen työn perässä muuttoa ja silloin tuo kotirouvuus olisi minulla jatkunut. Minulle asia olisi ollut erittäin ok. Ehkä tärkeintä on se molemminpuolinen arvostus ja rakkaus. Ketään ei pakoteta mihinkään vaan olemme onnellisia juuri näin.
No toki heräisin yöllä jos nainen ei jaksaisi eikä hoitajaa saataisi. Mutta esimerkiksi aupair olisi mielestäni ihan ok. Nainen saisi valita kuka on hyvä. En vaan lähtökohtaisesti haluaisi mitään vuorotellen heräämistä, kun nainen saisi päivällä nukkua.
Matkustelua en rajoittaisi, mutta en osaisi arvostaa bilematkoille lähtevää vaimoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoitko määritellä mitä tarkoitat huolitellulla?
Puhtaus, hyvä tuoksu, kauniit hiukset, siistit vaatteet. En oleta että nainen herää ennen minua laittautumaan, se on naurettavaa. Tykkään herätä jonkun vierestä.
Ap
Pidän myös siskojani kauniina meikittä. Mutta he käyttäytyvät miehiään kohtaan epäystävällisesti käskyttäen. En katselisi sellaista naista ollenkaan. En itsekään puhu naisille ilkeästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entä sairaana?
Kertoisitko enemmän itsestäsi ap? Listasi on todellakin perinteinen vai sanoisinko vanhahtava... Oletko uskossa? Mitä elämänarvoja sinulla on?
Minä tykkään pitää kodin siistinä, sisustaa ja minusta on nautinnollista, että mies ottaa sängyssä ohjakset.
Uskon suhteessa kuitenkin sukupuolten tasa-arvoon. Ruoanlaitto on mielestäni sellainen, että kummatkin osallistuvat siihen. Yhdessä tai vuorotellen.
Lisäksi olen opiskellut nainen ja haluan menestyä työelämässä. Paljon matkustamista vaativa työ ei kuitenkaan ole minun juttuni. Toivottavasti ei miehenkään. Lapsia saadessa haluaisin keskittyä perheeseen, jos se olisi taloudellisesti mahdollista.
Onko muita ulkonäkövaatimuksia kuin huoliteltu? Blondi, brunette, pitkä, lyhyt, laiha, lihava, isot/pienet rinnat, peppu, treenattu, tavis, hitusen lihava jne...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää kysyä mitä tarkoittaa huoliteltu, niin et tee sillä tiedolla mitään.
Kuulostaa minusta ihanteelliselta, isovanhemmillani oli sellainen liitto ja se toimi :) Harmi kun itselläni on jo puoliso, minulle tuo sopisi. Toivottavasti löydät sen oikean ... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ihme kommentti tämä on? Skaalahan on laaja, siitä että vaatteet ja hiukset ovat puhtaat ja siistit ja käyttää ripsiväriä ja huulirasvaa siihen että istuu kampaajalla laittamassa hiuksiaan ja taiteilee siistin meikin meikkipohjineen ja rajauksineen joka päivä ja valitsee asukokonaisuudet huolella.
Mieskö siellä kuvittelee että sekin tapahtuu itsestään eikä siihen kulu yhtään aikaa ja energiaa tai ennen kaikkea rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, koska tietenkin kaikki ihmiset määrittelevät asiat täysin samoin...
Haluaisin perinteisen miehen, ilman luonnehäiriöitä kiitos. Rakentaisi ja remontoisi kodin, korjaisi auton, ottaisi vastuun perheestä ja myös lastensa hyvinvoinnista.
Joku käski kertoa itsestäni. En ole mitenkään uskovainen. Luterilaiseen kirkkoon kuulun, kun en koe siitä olevan haittaa. Ei haittaa jos nainen on uskovainen, mutta mihinkään seuroihin en lähde. Uskonto ei mitenkään sanele haluani perinteiseen liittoon. Olen suvusta jossa lähes kaikilla on ura, myös naisilla. Tällaista kuvailemaani naista en tunne. Isoäitini ehkä lähimmiten. Hänellä oli kylläkin myös oma yritys. Mutta hoiti kodin ja teki erinomaista ruokaa, ja oli luonteeltaan valoisa ja älykäs. En kuullut ikinä nalkuttavan.
Tykkään naisista jotka pitävät liikunnasta ja ovat valmiita kokeilemaan uutta. En oleta mitään fitness-vartaloa, enkä haluakaan, mutta sellainen joka jaksaa liikkua.
Pidän liikunnasta, hyvästä ruuasta, matkustamisesta, seksissä olen dominoiva osapuoli, mutta en halua satuttaa kovin paljoa fyysisesti, ellei toinen saa siitä merkittävän suurta nautintoa.
Olen perhekeskeinen ja hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Vähän outolintu suvussa, kun ei pitkiä suhteita juuri ole ollut. En jaksa yhtään nalkuttamista ja toisaalta uranaiset eivät viehätä kuin ystävinä. En ajattele naisten olevan miehiä tyhmempiä, etsin vain pehmeitä arvoja kannattavaa naista, joka ei kuitenkaan ole tyhmä tai pelokas.
Ap
Minusta olisi ihanaa jättää työelämä, viettää arkipäivät aloittaen aamu siivoushetkellä ja sitten kylvyllä, laittaa joka päivä kunnon illallista ja hieroa miehen hartioita illalla takkatulen loimussa. Olisi ihana pukeutua joka päivä nätisti ja käydä kuukausittain kormetologilla, kampaajalla ja manikyyrissä. Viikonloppuisin voisimme lähteä yhdessä miehen kanssa mökille ja lueskella toistemme kainalossa kirjoja, ehkä joskus kutsua muutaman yhteisen ystävän kylään tai lentää herkuttelulomalle Roomaan. Jos kaipaisin älyliistä stimulusta, voisin opetella uuden kielen tai opiskella hieman avoimessa yliopistossa. Ja niin edelleen. Sellainen rauhallinen, kotiin ja meidän kahden hyvinvointiin keskittyvä elämä olisi minusta ihan upeaa!
Mutta. Ikinä en haluaisi olla toisen "omistama" enkä toisesta taloudellisesti riippuvainen, omaan uraan ja työhön kykenemätön miehen asettamien kotityö yms vaatimusten vuoksi. Tuo yllä kuvattu on minun haaveeni, ja jos hyvin käy niin tulevaisuudessa toteutan sen ainakin osittain, itse ansaitsemillani rahoilla (ja mies toki tuo sitten pöytään oman osansa). Ja haluan toteuttaa sen miehen kanssa, joka rakastaa minua tällaisena kuin olen, myös nyt kun en aina jaksa olla laitettu sen enempää kuin kodin hengetär. En ikinä alkaisi suhteeseen, jossa lähtökohtaisena toiveena ja oletuksena on minun tyytyminen alistettuun rooliin (ja sitähän aloittaja toivoo). Siksi en voisi toteuttaa unelmaelämääni aloittajan kaltaisen miehen kanssa, vaikka tämä kuinka olisi miljonääri ja maksaisi kaiken.
Perinteinen suomalainen nainen ei muuten minusta ole mikään miestä passaava kunnianhimoton hissukka, vaan työteliäs, itsenäinen, aikaan saava ja usein omapäinenkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heeadff kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset täällä mollaavat AP:n unelmia. On ihmisiä joilla tälläinen suhde toimii, ei se kaikille ole. Mutta se että ihmiset peukuttavat alaspäin koska se ei käy heidän kriteereihin on mielestäni yhtä tyhmää, kuin ne miehet jotka väittävät että kaikkien naisten pitäisi olla tälläisiä.
AP, toivottavasti löydät haaveilemasi naisen. Niitä varmasti on, mutta he ovat usein ujoja ja heidät pitää etsiä "kiven alta". Älä kuitenkaan yritä pakottaa sellaista naista tuohon rooliin, joka ei sitä halua tai asemastaan nauttisi.
Samoin ajatuksin täällä. En ymmärrä, miksi täällä on tällainen lynkkausmeininki. Toivottavasti ap löytää unelmiensa naisen ja muistaa sitten kohdella häntä kuin kukkaa kämmenellä.
Eikös joillakin jääkiekkoilijoilla tai formulakuskeillakin ole näitä missitaustaisia "kotirouvia" hoitamassa huushollia ja kokkaamassa miehelleen pastaa? Joskus käynyt itsellä mielessä, että ei se nyt ihan hassumpi systeemi ole.
t. nelikymppinen kiireinen ja stressaantunut henkilöstöpäällikkö, joka toisinaan haaveilee aivan toisenlaisesta elämäntyylistä
Juuri näin. Tuntuu että työpaikallikin moni nainen vetää yhtäsuuruusmerkin kotiorjan ja perinteisen kotiäidin/kotirouvan välille. Kun paljastin laittaneeni hoitovapaavuosina miehelle eväät valmiiksi laatikkoon ja jopa silittäneeni hänen paitansa, niin työkavereideni mielestä tämä oli aivan kamalaa orjuuttamista. Mielelläni minä miestäni passasin, nautin lapsista ja tein kotityöt miehen pitkän työpäivän aikana.
Ainakin korkeakoulutetujen naisten keskuudessa tuntuu olevan sallitumpaa avatua "pään hajoamisesta" äitiyslomalla kun ei ole mitään aivoja vaativaa tehtävää, kuin että sanoo että nauttii kotiäitiydestä ja itse asiassa ei edes pidä kotitöitä erityisen raskaina.
T. 158
Meillä, ja monella tutullakin, kävi niin, että mies ei sitten hoitovapaan loppumisen jälkeen halunnut luopua saavutetuista eduista vaan olisi kaiken halunnut jatkuvan ennallaan. Hienoa, että teillä ei.
Mies tosin teki arkisin ruuan, koska oli kotona ennen minua. Kerran hän kehaisi, miten hän tekee puolet kotitöistä. Itse olin eri mieltä asiasta.
Meillä minä siis teen perinteiset naisten työt myös näin töissä ollessa. Ei se ole mikään ongelma. Minusta olisi tyhmää vaatia miestä tekemään puolet kotitöistä kun hän tulee töistä n. klo 19-19.30. Kyllä minä haluan sen illan käyttää perheenä/miehen kanssa olemiseen, enkä siihen, että mies alkaa kokkailla meille seuraavan päivän ruokia tai imuroimaan.
T. 158
Mukava lukea, että tähän ketjuun on kuitenkin kirjoittanut muutama "ehtoihini" suostuvainenkin. Se siis tarkoittaa, että ainakin aika lähelle kuviteltua naistani olevia on jossakin. Valtaosa näyttää toki edustavan sitä tuntemaani naisjoukkoa tai jopa äärimmilleen vietyä itsenäisyyttä ja tasa-arvoa. Toki ymmärrettävää.
Haluan silti vähän alistuvan naisen, erona se, että haluan hänen itse haluavan sitä myös. En siis jaksa alistaa ketään mihinkään. Oli tämä sitten kuinka barbaarista tahansa.
Ap
Kuulostat oikein mielenkiintoiselta. Minkä ikäinen lapsesi on? Onko hän myös isällään? Miksi halusit erota lapsen isästä?
Ap