Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntovelallisten tuet.

Vierailija
20.08.2016 |

Miksi velan ottaneet ovat muiden veronmaksajien kukkarolla?

Miksi vuokransa itse maksavat eivät saa verohelpotusta?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hieman tarkentaa avaustasi?

Ihan itse minun on ainakin tähän saakka pitänyt niin asunto- kuin muutkin lainat maksaa ja olisikin mukava, jos siihen saisi yhteiskunnan tukea.

Vierailija
2/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laki sanoo niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse minun on ainakin tähän saakka pitänyt niin asunto- kuin muutkin lainat maksaa ja olisikin mukava, jos siihen saisi yhteiskunnan tukea.

Asuntovelasta saa ainakin vielä vähentää korkoja verotuksessa. Vuokranmaksusta ei saa mitään verohelpotuksia. Ja ennenkuin kitiset asumistuesta, niin sitä saa myös omistusasuntoon.

Vierailija
4/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on yhteiskunnan etu, että ihminen huolehtii aktiivisesti oman asumisensa eikä ole asumistuen tai kunnan vuokra-asunnon varassa.

Vierailija
5/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun veroprosentti on alhaisempi ottamasi vapaaehtoisen velan takia, niin yhteiskunnan tukeahan sinä saat. Ymmärrätkö?

Vierailija
6/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on yhteiskunnan etu, että ihminen huolehtii aktiivisesti oman asumisensa eikä ole asumistuen tai kunnan vuokra-asunnon varassa.

Vuokra-asuminen olisi yhteiskunnalle paras, koska se lisäisi rahankiertoa ja hyvinvointia yleisesti. Nyt lapsiperheet kuluttavat vähän koska lainanlyhennyksiin menee suuri osa. Kun velka on maksettu ollaankin jo eläkeiässä ja kulutuksen tarve pieni.

Vierailija
7/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelasta saa ainakin vielä vähentää korkoja verotuksessa. Vuokranmaksusta ei saa mitään verohelpotuksia. Ja ennenkuin kitiset asumistuesta, niin sitä saa myös omistusasuntoon.

Niin ja ymmärtääköhän tämä, että asumistukea eivät saa läheskään kaikki. Että siinä mielessä turha perustella verovähennyksiä kun ihan itse on velkaa ottanut.

Vierailija
8/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, senkun ostat asunnon. Kuka idiootti asuu vuokralla, kun samalla rahalla saa oman asunnon?

Toivottavasti asumistuki lopetetaan mahdollisimman pian.

Vierailija
9/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuminen olisi yhteiskunnalle paras, koska se lisäisi rahankiertoa ja hyvinvointia yleisesti. Nyt lapsiperheet kuluttavat vähän koska lainanlyhennyksiin menee suuri osa. Kun velka on maksettu ollaankin jo eläkeiässä ja kulutuksen tarve pieni.

Sijoitusasuntoja omistava riistäjäkapitalisti saa kaikki korkonsa sekä muut asuntoihin liittyvät kulut täysimääräisinä verovähennyksiin.

Asumistuki on suoraa tulonsiirtoa kaikkein parhaiten toimeentulevalle kansanosalle.

Vierailija
10/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan korkovähennyt on enää vitsi. Asumistukea omistusasuntoon - en ole koskaan kuullut että kukaan olisi saanut, teoriassa kai mahdollista. Mutta jos on töissä tai ansiosidonnaisella sitä ei saa.

Vuokralainen on ihan itse valinnut osansa, samalla rahalla kun maksaisi omaa.

Itse en ole koskaan saanut mitään muuta "tukea" kuin tuon verovähennyksen, 234k€ velasta peräti 300€/vuosi eli 25€/kk. Saat olla siitä ihan vapaasti kateellinen;D

Vierailija
11/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa lukea?

Vierailija
12/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa lukea?

Et sitten osaa kirjoittaa?

Vierailija
13/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, senkun ostat asunnon. Kuka idiootti asuu vuokralla, kun samalla rahalla saa oman asunnon?

Totta, perähikiältä saat asunnon satasella. Kannattaahan se muuttaa sinne ja jäädä työttömäksi.

Vierailija
14/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo täysin naurettavaa tulonsiirtoa, joka pitäisi tottakai lakkauttaa. Itsekin tuosta veroedusta parhaillaan nautin, mutta pois joutaisi. Kaikki omillaan pärjääville maksettavat yhteiskunnan tuet pitäisi poistaa ensimmäisenä, ja vasta sen jälkeen kajota niihin muihin tukiin.

Vierailija
15/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistaja maksaa valtiolle koko ajan veroa siitä, että saa omistaa asunnon. Eli käytännössä tyhjästä.

Kiinteistövero ja tontista maksettava vero on pääkaupunkiseudulla tuhansia euroja vuodessa (meillä on, riippuu tietysti tapauksesta).

Olen kotihoidontuella, enkä saa mitään tukia, lisiä tai mitään asumiseen tai mihinkään muuhunkaan. Paitsi kotihoidontuen, joka on 300e/kk.

Onko se nyt sitten sinulta pois, jos saan asuntolainan koroista hieman verohelpotusta?

Vierailija
16/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun veroprosentti on alhaisempi ottamasi vapaaehtoisen velan takia, niin yhteiskunnan tukeahan sinä saat. Ymmärrätkö?

Kyllä veronmaksajat tukevat myös vuokra-asuntotuotantoa halpakorkoisin lainoin ja erilaisten avustusten (energia, hissi jne.) oli vuokranantaja yksityinen tai julkinen sektori. Vai kuvitteletko ap. että edulliset vuokra-asunnot maksetaan pelkästään vuokratuloista, kun tällä hetkellä tuotto on vain muutaman prosentin. Veronmaksajat kantajat myös riskin julkisen vuokra-asunnoista esim. kosteus, home jne.

Asuntolainan korkovähennys on verotuksessa olematon ja asuntotukien saajat asuvat suurin osa vuokra-asunnoissa. Vai onko sinulla ap. tilastoa, jos toisin.

Omistusasunnossa tuki maksetaan vain juoksevista kuluista, ei lainasta tai korosta, mutta vuokralainen saa tukea myös asunnon sijoitetulle pääomalle.

Vierailija
17/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen idiootti, joka ei saa lainaa 350 000-400 000. Ja joka ei nää järkeä ylipäätään tuollaisen velan ottamiseen.

Herätys, pääkaupunkiseudulla perhe -asunnot maksavat tuon verran.

Toivottavasti verohelpotukset lopetetaan.

Ymmärsitkö, etä kyse oli nyt niistä, jotka eivät saa asumistukea?

Vierailija
18/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan korkovähennyt on enää vitsi. Asumistukea omistusasuntoon - en ole koskaan kuullut että kukaan olisi saanut, teoriassa kai mahdollista. Mutta jos on töissä tai ansiosidonnaisella sitä ei saa.

Vuokralainen on ihan itse valinnut osansa, samalla rahalla kun maksaisi omaa.

Itse en ole koskaan saanut mitään muuta "tukea" kuin tuon verovähennyksen, 234k€ velasta peräti 300€/vuosi eli 25€/kk. Saat olla siitä ihan vapaasti kateellinen;D

Esitit juuri erinomaisen argumentin verovähennyksen lakkauttamiselle. Merkityksetön tuki yksilötasolla, joka kuitenkin tulee kokonaisuudessaan valtiolle kalliiksi, on juuri sellainen tuki joka joutaisi ensimmäisenä pois.

Vierailija
19/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa lukea?

Osaan sekä lukea, että ajatella. Omistusasuja maksaa asunnosta varainsiirtoveron, joka on 2 tai 4 prosenttia ja vähennystä pitää saada aikalaisen monta vuotta, että saisi edes tuon kuoletettua ennen kuin voidaan puhua voitolle jäämisestä.

On todellakin yhteiskunnan etu, että henkilöllä on turvaverkkona realisoitavissa olevaa omaisuutta tai että eläkeläinen voi asua vaikka pk-seudulla omavaraisesti satasella tai parilla per kk.

Vierailija
20/114 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan korkovähennystä tältä vuodelta 20 e. En todellakaan allekirjoita sitä, että se vaikuttaisi veroprosenttiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän