Päihtyisitkö pelkästään 0,5L viinapullosta?
Semmosen ostin ja ihan hitusen menny päähän, mutta ei kuitenkaan juuri ollenkaan... Okei, seuraavalla kerralla ostan isomman, vaikka 0,7L pullon. Huoh. Haluan päihtyä!
Kommentit (84)
En ole vielä ikinä pullosta päihtynyt.
Jossenvetääaltapuolentoistatunnin!
Kyllä tuosta pitäisi jo känniin tulla. itse en edes jaksaisi juoda enempää yhden illan aikana.
Ei siitä mitään ihan lärvätsalo go go -fiiliksiä tulisi, mutta suhteellisen hyvään pöhnään kyllä pääsee, jos sen muutamassa tunnissa juo. Itselläni tuo 0,7 litraa on aika sopiva määrä yhdelle illalle, jos kännit meinaa ottaa. Litra on sitävastoin jo liikaa, ja seuraavana päivänä olen ihan toimintakyvytön.
En, jos joisin sen kolmena päivänä.
Mutta, jos parissa tunnissa, niin aivan varmasti. Nopeasti vedettynä promillet veressä nousevat yli kahden.
Kyllä tuosta pieni pöhnä olisi tullut mutta missään kaatokännissä en olisi.
0,5 litran kossupullo ja mää oksennan ja sammun...
T. 55 kg nainen
Kokeile itse promillelaskurilla.
Kerrasta tempaistuna 0.5 litraa viinaa 60 - kiloisella naisella nostaisi veren alkoholin neljään promilleen eli olisi hengenlähtö lähellä alkoholimyrkytyksen tai oksennukseen tukehtumisen vuoksi.
Niin, tarkotin kysymystä tosiaan silleen että jos joisit 0,5L viinapullon (promilleja 32%) niin nopeasti kuin suinkin niin päihtyisitkö kuinka?
AP
3,5dl Leijona pullo on aika soppeli kerta-annos. Tulee humalaan, mutta ei liiankänniin. Noin 1,5 promillea tällaiselle 90 kiloiselle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkotin kysymystä tosiaan silleen että jos joisit 0,5L viinapullon (promilleja 32%) niin nopeasti kuin suinkin niin päihtyisitkö kuinka?
AP
Tuosta tulee normaalille ihmiselle enemmänkin paha olo ja oksennus, jos puoli litraa viinaa juo ns. huikalla. Mutta kyllä siitä varmaan hetken päästä olisi melkoinen känni päällä, kun se iskee tuollaisessa tapauksessa aika lailla samantien, eikä pikkuhiljaa nousten kuten yleensä.
Vierailija kirjoitti:
AP
No en yhtään. Tuohan on noin yksi annos viinaa. Yleensä alkoholimäärä on prosentteja, eikä promilleja.
puoli pulloa viiniä on tarpeeksi että tulee kiva olo. Enemmästä päihtyy jo liikaa. 80 kiloinen mies.
Vierailija kirjoitti:
AP
Pullossa alkoholipitoisuus ilmoitetaan prosentteina, ei promilleina. Verestä mitataan promilleja.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile itse promillelaskurilla.
Kerrasta tempaistuna 0.5 litraa viinaa 60 - kiloisella naisella nostaisi veren alkoholin neljään promilleen eli olisi hengenlähtö lähellä alkoholimyrkytyksen tai oksennukseen tukehtumisen vuoksi.
Pah,
Olen 55-kiloinen nainen ja ihan hyvin menee tuo ilman mitään myrkytyksiä ja oksennuksia. Humalaan tulen kyllä.
Ja mikä on kerralla? Ei tuota nyt ihan vedetä huiviin yhdellä huikalla. Menee siinä tunti suunnilleen, jos sivistyneesti laittaa jotain blandista joukkoon.
Alkkiksella toleranssi nousee ihan uskomattomaksi. Voin juoda tuplamäärän tuosta muutamassa tunnissa olematta toimintakyvytön. Nytkin kirjoitan parissa promillessa.
Paljon paremmin kuin moni täällä :)
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei ole sama asia juoda 32% (Leijona?) kuin vaikka Smirnoff 37,5% tai Kossu 38%. Monessa vodkassa on 40%. Vähän enemmän ravintola-annoksia noissa.
Join viime torstaina 0,5 litran puolalaista vodkaa. Otin illalla viinimarjamehun kanssa täydestä pullosta drinkin. Aamulla oli pottu tyhjä ja kaiken lisäks olin avannut punkkupullon ja kaatanut siitä lasillisen. Jäänyt juomatta.
Aikaa meni varmaan 6-7 tuntia.
Ikää 53v. 168cm ja 80 kg.
Että ei siitä sen kummempaa.
Seuraavaa kertaa odotellessa.
Kyllä humalassa olisin, tukevassa. Viinat laittaa mut aina itkuseksi, joten en juo niitä kovinkaan usein. Joskus salmarishotti tai viikinkikahvi.
Mä olen vielä suht juoppo, viini pullo ja kuusi olutta mukava humala. Ihan kohta alotan teidän iloksi.
Ei se pelkkä pullo riittäisi, kyllä siinä pitäisi viinaakin olla.