Päihtyisitkö pelkästään 0,5L viinapullosta?
Semmosen ostin ja ihan hitusen menny päähän, mutta ei kuitenkaan juuri ollenkaan... Okei, seuraavalla kerralla ostan isomman, vaikka 0,7L pullon. Huoh. Haluan päihtyä!
Kommentit (84)
Millasta on viikinkikahvi? En ole aikaisemmin kuullut moisesta.
Vierailija kirjoitti:
puoli pulloa viiniä on tarpeeksi että tulee kiva olo. Enemmästä päihtyy jo liikaa. 80 kiloinen mies.
Sama kokemus. Ei vaan tule avattua, kun se toinen puoli jäisi yleensä juomatta. Naiset vain maistaa vähän.
Paljonko tossa on annoksia? Kyllä mulle riittää pullo viiniä niin olen tillintallin
N30
Neljä tuntia hauskaa oloa puolesta litrasta ilman konttauskuntoa. Nopeampaa ei alas mene. Toki tissutella voi vaikka 12h ja silloin ryypiskelee helposti litrankin.
Muaki alako kiinnostaa, mikä on viikinkikahvi?? :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tossa on annoksia? Kyllä mulle riittää pullo viiniä niin olen tillintallin
N30
n. 12
Kyllä olisin ihan kivassa humalassa tuon jälkeen. Juon pari kertaa kuussa. En tarvitsisi muuta siksi illaksi, yleensä jää ylikin (varsinkin jos käyn baarissa)
Jos taas mahdollisimman nopeasti joisin tuon niin olisin puolivälissä jo aivan järkyttävässä kunnossa, taitaisi oksennus ja uni kutsua...
Vierailija kirjoitti:
0,5 litran kossupullo ja mää oksennan ja sammun...
T. 55 kg nainen
Sama täällä! Enkä edes juo usein, jos joisin yhdessä illassa puoli litraa viinaa, olisin aivan taju kankaalla ja oksentaisin koko yön ja seuraavan päivän. Nuoruudessa myös huonoja muistoja kun viinalla läträsin, joten pysyttelen vain miedoissa juomissa!
Oletpa reenannut. Päihdyn (humalaan) 16 cl viinilasista. Tuosta määrästä olisin varmaan ensiavussa.
Kyllä. Juon todella harvoin (1/2-1annos noin puoleen vuoteen). Viinapääni on siis onneton! :D
Mulle sopiva määrä on noin 6-8 annosta alkoholia riippuen tahdista ja ruokailuista.
Pullo viinaa ilman lantrinkia tekisi mulle pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Millasta on viikinkikahvi? En ole aikaisemmin kuullut moisesta.
Viikkarilla tuli vastaan moinen tuote. Kuin Irish coffee, mutta viikinkiin tulee: kahvia, viskiä, kahvilikööriä, kermaa. Kootaan siis ihan samoin yms. Mä tykkäsin, kyllä irkku kahvikin toisinaan maistuu, mutta ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Juon todella harvoin (1/2-1annos noin puoleen vuoteen). Viinapääni on siis onneton! :D
Ups, luin viinipullo! No siis puolen litran veisi mut teholle :D Iiik. Joo, ei minulle, kiitos. 14
Nykyään en pystyisi tuota määrää juomaan kun juon niin harvoin, mutta nuorena olisi mennyt helposti.
Ennen pohjat oli melkein pullo viinaa, ja baarissa meni vähintään 10 annosta eikä ollut edes pahasti humalassa. Nykyään riittää 8 annosta koko pitkäksi illaksi.
Olin Metallican keikalle menossa pikku rahoissani ja kännätä tietty piti. Ostin pikku salmarin 0.35 l ja vedin sen siinä parkkipaikalla ennen sisään menoa. Se oli virhe.
Lisäksi vielä vetäsin nopean oluen ennen keikkaa. Keikka kun alkoi, niin mä olin ihan liian päissäni. Ei juuri muistikuvia. Kavereilla vähän sama meno. Ei enää kännäilyä ennen keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tarkotin kysymystä tosiaan silleen että jos joisit 0,5L viinapullon (promilleja 32%) niin nopeasti kuin suinkin niin päihtyisitkö kuinka?
AP
Ei ole sama asia juoda 32% (Leijona?) kuin vaikka Smirnoff 37,5% tai Kossu 38%. Monessa vodkassa on 40%. Vähän enemmän ravintola-annoksia noissa.
Kyse ei ole prosenteista vaan alkohlimäärästä. 0,5l 32% on 160g ja 40% 200g, jälkimäisessä siis alkoholia enemmän neljännes. 0,75l pullosa 32% alkoholia on 240g.
Aika usein törmää sellaiseen luuloon että väkevämpi alkoholi menisi muka paremmin päähän.
Konttauskunnossa taitaisin olla ja seuraavana päivänä petipotilas. Viinoja en nykyisin juo oikeastaan koskaan. Viiniä, lonkeroa ja olutta kyllä, mutta varsin maltillisesti. Humala ei yksinkertaisesti ole seuraavan päivän painajaisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30n. 12
0,5 leijonapullo on 8 annosta.
Olisin varmaan vainaa. Lasten synnyttyä alkoholinkäyttö väheni paljon, vaikka ei ikinä ole ollut suurta, mutta neljän vuoden aikana olen juonut ehkä parisenkymmentä siideriä. Yhtenä iltana kun join yhden siiderin dataillessani, sekin kävi päähän ja yöllä kun heräsin, oli olevinaan krapula.
T. 158/48