Päihtyisitkö pelkästään 0,5L viinapullosta?
Semmosen ostin ja ihan hitusen menny päähän, mutta ei kuitenkaan juuri ollenkaan... Okei, seuraavalla kerralla ostan isomman, vaikka 0,7L pullon. Huoh. Haluan päihtyä!
Kommentit (84)
Viinaa en juo, mutta 0,5 l viini karahveja toivoisin Suomeenkin. Lomalla se on sopiva annos kahdelle.
Joskus soperran 3/4 litrasta kirkasta, joskus menee kaksi 2/4 litran pulloa ilman pahempaa sönkötystä.
Oon sen verran lightweight että saan puolen litran pullosta varmaan kolmet kännit
Ei ole tarvetta leikkiä omalla hengellä joten jätän viinat alan ammattilaisille ja tyydyn viineihin.
Olen ottanut nyt 0/5 litran pullon kirkasta ei tunnu vielä missään. Sen verran tympii lapsen huono todistus että pakko lievittää alkolla.. Huomenna kuudeksi töihin jos en saikuta
Huvittavaa huomata oma vanha aloitus palstalla :D Juon juuri tälläkin hetkellä viinaa ja samanlainen 0,5 pullo kyseessä. 2 x 5,5% lonkeroakin on. Ihana sunnuntai!
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut nyt 0/5 litran pullon kirkasta ei tunnu vielä missään. Sen verran tympii lapsen huono todistus että pakko lievittää alkolla.. Huomenna kuudeksi töihin jos en saikuta
Mikä oli keskiarvo?
Itse päihdyn vasta sellaisesta 3 litran viinatonkasta mitä myydään esim. Tallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Semmosen ostin ja ihan hitusen menny päähän, mutta ei kuitenkaan juuri ollenkaan... Okei, seuraavalla kerralla ostan isomman, vaikka 0,7L pullon. Huoh. Haluan päihtyä!
En halua edes kokeilla. Kännääminen on niin noloa.
Lukion kemianopettaja antoi ammoin ohjeen:
0.5 litraa viinaa(40%) ja litra vettä sekoitetaan ja laitetaan kolmeen 0.5 litran pulloon.
Yhden illan aikana juodaan enintään yksi pullollinen.
Mahtava olo tulee kun sunnuntaina jatkaa vanhoilla höyryillä ja siemailee kirkasta ilman lantinkia :)
AP (Aino Pirita)
Kun vain hyvin harvoin saatan ottaa viinilasosen ja keskioluttakin ruuan kanssa (keskim. n. 1 tölkki/1kk), niin ihan takuuvarmasti olisin tuon määrän juotuani 'linkkuveitsenä' wc:n lattialla pytyn ääressä työntämässä sormia kurkkuuni (eikä ehkä tarvitsisi sitäkään tehdä, kun jo oksennus lentäisi) yök.
Kerran jouluna kaverini luona silloin liikaa tyrkytettyä tummaa glögirommia riittävästi juotuani kävi juuri noin.
Erittäin inhottava ja vastenmielinen muisto siitä tunnusta ja fyysisestä olotilasta silloin.
Siksi nautin alkoholia harvoin ja silloinkin suurinpiirtein vain 'symbolisesti' eli sen verran vain ,että suu siitä hiukan kostuu ja maun siitä saan .
Sammun tuollaisesta 0-5 litran pullosta.
Vähintään 1l pitää olla väkevää ja pari punkkupulloa kylkeen.
Tosi juoppoa porukkaa! Tuon verran voisi käyttää koko illan aikana ehkä kerran viidessä vuodessa. Ja ei tuonlaista känniporukkaa ei kyllä jaksaisi tapailla. Kyllä selväpäisiä ihmisiä tapaa mielellään, mutta ei säännöllisesti juopottelevia. Muutama paukku illassa vielä vierailta menettelee, mutta ehdottomasti ei enemmän.
Tuollainen nollavitonen pullo on korkeintaan pohjat. Siis menee vähän päähän muttei riitä mitenkään. Olen mies 180/78 ja mulla on törkeän kova toleranssi niiden päihteiden kanssa mitä käytän. Alkoholeja olen pahimmillaan juonut toista vuorokautta sammumatta. Toinen päihde mistä tykkään enemmän on savut. Niillä olen jopa poltellut itseni selväksi alkoholihumalasta. Kokemuksella voin sanoa että hyvällä kukalla krapula lähtee noin 15-20 minuutissa.
Puoli litraa esim Kosken Korvaa menee hyvin joskus 3/4 litraakin.