Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerien aloituksen jälkeen, kuinka kauan kesti kunnes menkat loppuivat kokonaan?

25.10.2024 |

Joudun vaihtamaan Marvelon -merkkiset e-pillerit, joita olen käyttänyt 18 vuotta, minipillereihin, koska ikää minulla on jo 37v ja sen lisäksi BMI 27,5. Jos BMI olisi alle 25, voisin jatkaa e-pillereitä vaikka vaihdevuosiin asti, kun muita riskitekijöitä, kuten tupakointia, ei ole. No ei siinä muutoin mitään ongelmaa, kuin se, että minua mietityttää, että saanko näillä minipillereillä kuukautiset loppumaan kokonaan tai sekin käy, että kuukautiset tulevat vain muutaman kerran vuodessa?  Luin, että minipillerien käyttäjillä kolmasosalla menkat loppuvat kokonaan, mikä on kyllä tosi iso määrä. Sitten toisaalta on niitäkin naisia, joilla on jatkuvasti tiputteluvuotoa. se ei minulle käy mitenkään. Tähän asti olen jo nuoresta lähtien syönyt e-pillereitä 3 laattaa putkeen, jolloin kuukautiset ovat tulleet 4-5 kertaa vuodessa, mikä on ollut just hyvä.

Te, jotka aloitte syödä minipillereitä, kuinka kauan teillä kesti, kunnes kuukautiset loppuivat kokonaan tai harvenivat muutamaan kertaan vuodessa? Merkki, josta sain reseptin, on Azalia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Slinda-merkkiset minipillerit olleet käytössä muistaakseni viisi vuotta. Syön niitä ilman lumepillereitä voimakkaiden kuukautiskipujen takia lääkärin ohjeistuksen mukaan. Kuukautiset loppuivat toivomusten mukaan lähes seinään, taisi kerran taikka kahdesti tulla hoidon aloittamisen jälkeen. Sen jälkeen ei tipan tippaa. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
2/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kesti runsaat menkat noin 2kk:tta. Oli tuskaa kun vuotoa oli ihan jäätävästi ja meinasin jo luovuttaa. Sitten vuoto väheni ja noin 2kk:tta oli semmoista kevyttä päivittäistä tiputtelua. Sen verran kuitenkin, että sidettä piti käyttää. (Hanuri tykkäsi hyvää.. Hirveät hiertymät, mutta Linolan auttoi). Sitten loppui vuoto. Nyt vuodotonta eloa jo 3kk:tta. Ei kipuja, ei mitään. Ihan luxusta. Kärsin siis myös kovista kuukautiskivuista. Älkää luovuttako parin kuukauden päästä. Itsellä oli vuotoa lähes 5kk:tta ja sitten loppui. Käytössä Slindat ilman lumeita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialan vaihteluita en pelkää , sillä olen aiemmin kolme kertaa luovuttanut munasoluja, ja silloin pistin itseeni neulalla valtavat määrät hormoneja, eikä se tuntunut yhtään missään.

Vierailija
4/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole loppunut kolmeen vuoteen, ihan normaali kierto jatkunut.

5/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Slinda-merkkiset minipillerit olleet käytössä muistaakseni viisi vuotta. 

Milläköhän perusteella se minipillerien merkki päätetään, kun otetaan ne ekaa kertaa käyttöön? Kai sitä pitää vaan testata niin monta merkkiä läpi,kunnes löytyy sopiva.

Selin olisi jännä tietää, että miksi joillakin samaa merkkiä käyttävillä naisilla kuukautiset loppuvat kokonaan ja joillakin jää tiputteluvuotoa pysyvästi?

6/10 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Mielialan vaihteluita en pelkää , sillä olen aiemmin kolme kertaa luovuttanut munasoluja, ja silloin pistin itseeni neulalla valtavat määrät hormoneja, eikä se tuntunut yhtään missään.

Lisää kommentteja?

7/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

?

Vierailija
8/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan loppuneet menkat, vaan ne tuli säännöllisesti joka kuukausi. Käytin vajaa 5 vuotta putkeen

Vierailija
9/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan loppunut. Kohdunulkoinen raskaus alkoi kyllä ja se oli aikamoinen reissu ennen kuin tajuttiin mistä oli kyse.

Ei siis varmaan liittynyt itse minipillereihin, mutta niiden käytön aikana alkoi. 

Vierailija
10/10 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta vuosin miten sattuu. Sitten vähitellen loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan