Loppukuun rahat...
100 euroa tilillä. 12 päivää jäljellä ennen seuraavaa palkkaa. Eli 8,30 per päivä. Per henkilö 1,65€. No ei ihan niin paljon kun pitää autokin ruokkia. Ja saattaa se yks poika armeijastakin pölähtää kotiin välillä ja vaatia ruokaa.
Niin. ja sit oon mokannu työpaikalla ja oikeastaan haluisin korvata mokani 500 eurolla omaa rahaa, ettei tarttis mennä tunnustamaan pomolle ja kinumaan firmalta rahaa. Eli, tässä vaan pohdin otanko sen 500 pikavippiä. Vippilainaa on muutenkin jo 7000 euroa ja se pitäis saada 10 kk aikana maksetuksi, koska sen jälkeen olen taas työtön.
Jaa että miksi avaudun? Kiinnostaa vaan mitä sinä tekisit? SE ei kiinnosta pidätkö minua kenties paskana ja "sinun olisi pitänyt tehdä aikaisemmin paremmin". En varsinaisesti pyydä neuvoakaan, koska osaan kyllä itse päättää, kunhan olen pohdiskellut riittävästi. Mutta siis: miten sinä tässä tekisit?
Kommentit (55)
[/quote]
Stressi ja virheet lisääntyy, jos teet kokoajan töitä. Parempi tulos, kun lepäät viikonloput[/quote]
Tiedostan tuon, toki "työnteosta" suurin osa kuluukin ihan tyhjäkäyntiin. Nytkin istun työpaikalla työajan jälkeen ja teen tätä. Mutta en vaan pysty lepäämään oikeasti, kun koko ajan hakkaa takaraivossa, että työt on kesken.
- ap
Ihmettelen jos ovat perään soittaneet ja työhön pyytäneet tyyppi, joka ei selviä normaalin työajan puitteista tehtävistään.
Istuskelet työajan jälkeen tyhjänpanttina sensijaan että menisit himaasi duunaamaan sitä ruokaa??? Laiska selittelijä olet etkä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen jos ovat perään soittaneet ja työhön pyytäneet tyyppi, joka ei selviä normaalin työajan puitteista tehtävistään.
Istuskelet työajan jälkeen tyhjänpanttina sensijaan että menisit himaasi duunaamaan sitä ruokaa??? Laiska selittelijä olet etkä mitään muuta.
Kiitoksia vaan, moraalinvartija nro 2. Ei ne tiedä, että en selviydy työajan puitteissa. Joskus olin jättänyt auton työpaikan parkkipaikalle, ja sitten ihmeteltiin, miten on siinä vielä illallakin. Nykyään pysäköin kauemmas. Laiska olenkin luonteeltani, joo. Minusta siinä ei ole mitään pahaa. Mutta olen myös ylitunnollinen suorittaja ja noiden kahden ominaisuuden ristiriita uuvuttaa mut helposti. Ei ole energiaa sille ruuanlaitolle, vaan haluan käyttää kaiken energian mitä löytyy, niin työhön.
Mutta toisaalta tässä ollaan nyt taas sivuraiteilla. Kyselin mitä sinä tekisit tuon rahadilemman kanssa. Itse alan nyt kallistua vahvasti sille kannalle, että hommaan ne rahat ja ostan kamat. Harmi kyllä joudun ottamaan velkaa koko sen 500, koska lapsilisä ei vielä tule ja kamoja tarvittais lisää hyvin pian, tai muuten puute huomataan.
- ap
Minkähänlainen ylitys on joku 500€ minkään firman budjetissa? Naurettavaa jos alat itse tuollaista makselemaan tai kuvittelet että tuntuu firman näkökulmasta missään joku 500€. Ellet ole sitten kassasta kavaltanut. Parempihan se on noin päin kuin että ois varastot täynnä ylimääräistä ja vanhentuvaa kamaa. Mikä oli se sun alkuperäinen hankintasumma?
Vierailija kirjoitti:
100 euroa tilillä. 12 päivää jäljellä ennen seuraavaa palkkaa. Eli 8,30 per päivä. Per henkilö 1,65€. No ei ihan niin paljon kun pitää autokin ruokkia. Ja saattaa se yks poika armeijastakin pölähtää kotiin välillä ja vaatia ruokaa.
Niin. ja sit oon mokannu työpaikalla ja oikeastaan haluisin korvata mokani 500 eurolla omaa rahaa, ettei tarttis mennä tunnustamaan pomolle ja kinumaan firmalta rahaa. Eli, tässä vaan pohdin otanko sen 500 pikavippiä. Vippilainaa on muutenkin jo 7000 euroa ja se pitäis saada 10 kk aikana maksetuksi, koska sen jälkeen olen taas työtön.
Jaa että miksi avaudun? Kiinnostaa vaan mitä sinä tekisit? SE ei kiinnosta pidätkö minua kenties paskana ja "sinun olisi pitänyt tehdä aikaisemmin paremmin". En varsinaisesti pyydä neuvoakaan, koska osaan kyllä itse päättää, kunhan olen pohdiskellut riittävästi. Mutta siis: miten sinä tässä tekisit?
Varmaan ilmaveivin lyhyen narun kera.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen ylitys on joku 500€ minkään firman budjetissa? Naurettavaa jos alat itse tuollaista makselemaan tai kuvittelet että tuntuu firman näkökulmasta missään joku 500€. Ellet ole sitten kassasta kavaltanut. Parempihan se on noin päin kuin että ois varastot täynnä ylimääräistä ja vanhentuvaa kamaa. Mikä oli se sun alkuperäinen hankintasumma?
Tuntuu se, kun on kyseessä verovaroilla toimiva "firma"
- ap :D
quote]
Varmaan ilmaveivin lyhyen narun kera.[/quote]
Kiitos kommentistasi. T.ap
Vierailija kirjoitti:
Käviskö päänsiirtoleikkaus?
Kaipa seki kävis
-ap
Mä kuolisin tapaturmaisesti pysäköityyn autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se, kun on kyseessä verovaroilla toimiva "firma"
- ap :D
Ei tunnu. Eikä kukaan välitä niistä
Ei mitään vippejä. Eikä mitään omasta pussista korvauksia työpaikalla, jos on ollut vahinko eikä tahallinen juttu. Ruoki auto jos on pakko ja syökää mahdollisimman halpaa ruokaa tuo reilu puolitoista viikkoa (puuroja ja keittoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kappas, tajusin juuri, että tuleehan lapsilisätkin. Selailin keskusteluja ja osui silmiin tuo, että ne pitäis lakkauttaa :D No onneksi ei ole vielä lakkautettu, kun kahdesta viitä vielä tulee meidänkin huusholliin. Eli ruokaan oliskin rahaa ihan ruhtinaallisesti. Tai jos mä investoin siihen jälkieni peittelyyn, niin ei tarttis ottaa lainaa kuin ehkä 400 (ni sais aika hyvin ruokaakin). Jes :D Mutta edelleen muuttuneesta tilanteesta huolimatta: maksaisitko itse omista mokistasi jos olisin minä?
- ap
Minkä tyyppinen moka kyseessä ?
No, en tehnyt tarpeeksi isoa tilausta tarpeellista käyttötavaraa silloin kun olis vielä budjettiin mahtunut. Nyt budjettirahat on menneet ja tarvikkeet loppuu kesken. Kaikki johtuu siis siitä, etten ehtinyt/jaksanut laskea kunnolla tarvetta silloin kun olisi pitänyt. Pystyisin ihan hyvin huomaamatta hommaamaan ne puuttuvat kamat ja kaikki olisi tyytyväisiä.
- ap
Nyt ihan oikeasti, ei tuommoisia kukaan omasta pussista korvaa, älä ole ylitunnollinen! Joku koko valtion kassastakin vastaava just äskettäin laski peräti muutamia miljoonia pieleen ja kuittasi sen vaan sanomalla sori.
Mitä jos huomaavat, että olet omalla rahalla ostanut tavarat? Se vasta oudolta näyttääkin työnantajan silmissä.
Kaikkea sitä lukee.
Vie perhe vokkiin syömään. Hyvät mätöt ja täysin ilmaista.
siis valtiolta ja kunnilta ei rahat loppu, ne ottaa vaan lisävelkaa. Siis yksikön budjetin rahat loppu niin joku toinenhan sitten käyttänyt sun osuuden...
Kaikki ovat täällä sitä mieltä, että omasta pussista ei tuollaista mokaa tarvitse korvata. Älä tee sitä! Sanot pomolle, että tuote X vain loppui kesken ja nyt niitä pitäisi ostaa lisää. Siis jos kyse ei ole siitä, että olisit kavaltanut tai varastanut jotain. Ihan hullua esittää, että maksaisi jonkin pienen arviointivirheen takia omasta pussistaan jotain. Firmalle se summa on todennäköisesti kuitenkin ihan mitätön raha, sinulle valtava.
Kannattaa kyllä miettiä mikä elämässä on oikeasti tärkeintä, oma täydellinen työminä vai se, että lapsilla on ruokaa pöydässä ja vanhempi, joka on läsnä. Työelämän tosiasia on, että jokainen työntekijä on korvattavissa, mutta lasten vanhempana olet korvaamaton.
Oletko varma, että haluat lastesi kustannuksella olla se täydellinen työntekijä? Onko lapsesi valmiit maksamaan sen hinnan?
Fiksu työntekijä ottaa vastuun työstään ja myöntää, jos joku homma on menny pieleen.
Kiva, että ajattelet noin. Omakin pomoni on mukava ja totta puhuakseni hän varmaan voisi suhtautua ihan samoin. Mutta este on mussa itsessäni. Oon aina ollut sellainen, että täydellisyyden kulissit on pidettävä pystyssä (vaikkei tässä ketjussa siltä vaikuta, mutta täällä olenkin anonyymi :) ). Sellanen täydellinen hikipinko. Se meni aikanaan vähän yli, enkä pystynyt vuosikausiin menemään töihin, koska tunsin että en ole tarpeeksi täydellinen ja ammattitaitoinen. Siksi piileskelin kotosalla vuosikaudet ja teeskentelin täydellistä äitiä. Nyt pitää teeskennellä täydellistä työntekijää. En vaan osaa relata. Yhtään virhettä itsessäni en voi paljastaa.
- ap