Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voidaan vaatia lukiolaiselta läppärin ostamista? Ei YH:lla ole varaa!

Vierailija
18.08.2016 |

Olen leski. Minulla on neljä lasta. Nyt ensimmäinen aloitti lukion ja ilmoitti, että tarvitsee läppärin. Seuraava lapsi menee lukioon ensi vuonna ja ilmeisesti silloinkin pitää ostaa uusi läppäri.

Onko ihan pakko ostaa lukiolaiselle kone?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta saahan niitä suht halvalla.

Vierailija
2/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsiluku mitoitettiin niin että sen pystyy hanskaamaan vaikka toiselle sattuisi jotain tai tulisi ero. Isot henkivakuutukset. Tuo konevaatimus on myös ollut vuosikausia tiedossa, joten siihen voi säästää. Esim se lukiolainen itse ilta- ja kesätöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä läppärinhankinta saattoi tulla yllätyksenä tässä vaiheessa? Jos olet yhdessäkään vanhempainillassa käynyt, tai lapsesi kuunnelut opoaan, se on ollut tiedossa jo vähintään vuosi sitten.

Vierailija
4/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi saavat eläkettä. Läppärin ei tarvitse olla uusi. 

Vierailija
5/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikomuksena kyllä jättää ostamatta vaikka siitä on ope muistutellut useaan kertaan. Hyvä jos kirjat saadaan.

Vierailija
6/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa käytettynä.

Vierailija
7/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aikomuksena kyllä jättää ostamatta vaikka siitä on ope muistutellut useaan kertaan. Hyvä jos kirjat saadaan.

Millä lapsesi tekee sitten yo-kokeen?

Vierailija
8/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivan ja lukiokäyttöön riittävän läppärin saa 50-100 eurolla. Lopeta vinkuminen.

Vierailija
9/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo-kokeisiin voi ottaa vaikka äidin tai isoisän läppärin. 

Vierailija
10/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärin saattaa saada halvallakin, mutta että nettiyhteydet siihen vielä päälle?!

Huonoa tuskin kannattaa edes hankkia!!! Tuskin kestää sitä kolmea vuotta... 

ap

Vierailija
11/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa leskeneläkettä, Kelalta elatustuet sekä lapsilisää? Mitä teet työksesi kun ei ole edes 300€ läppäriin varaa? Eikö lapsesi ole ollut kesätöissä ja voisi itse kustantaa läppärin?

Vierailija
12/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läppärin saattaa saada halvallakin, mutta että nettiyhteydet siihen vielä päälle?!

ap

Osta osamaksulla. 

Vierailija
13/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitäisi olla uutta? Itse ostan melkein kaiken käytettynä. No problemo, problem solved. Niin ja olen ihan työssäkäyvä ihminen, nyt tosin vanhempainvapaalla.

Vierailija
14/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksemme aloitti lukion vuosi sitten, ja läppäri on ihan jokapäiväisessä käytössä, toisin kuin veljillään jotka olivat lukiossa pari vuotta aiemmin. Meille ei asia tullut yllätyksenä, siitä oli jankutettu jo yläasteella ja lukion infokirjeissä. Ja kone oli käyössä heti lukion ensi päivistä ast. Me ostimme uuden ja halvan (tyyliin 250e) ja erinomaisesti on riittänyt. Ainakin täällä meidän suunnalla esim. kierrätyskeskus myy huollettuja koneita edullisesti. Luulen, että tämä on provo - jos ei niin ihmettelen leskiäidin kiinnostuksen puutetta lastensa koulunkäyntiin.

Vierailija
15/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lapsilisää ja lapsilisän yh-korotusta nuorempiin lapsiin, tulee eläkettä, kun olet leski, ja käyt varmaan itse töissä. Miten voi olla mahdollista, että sinulla ei ole varaa läppäriin? Lapsia on niin monta, että kaikenlaisia urheiluvälineitä, vaatteita, kenkiä, tarvikkeita, on voinut kierrättää.

osta se läppäri kierrätyskeskuksesta, Niin meilläkin tehtiin. Parilla kympillä sai koulutöitä varten ihan hyvän.

Ja rupea nyt ihminen säästämään niitä seuraavia lapsia varten.

t. eronnut yh-äippä

Vierailija
16/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani lääkäri. Asumme Helsingissä, omistusasunnossa, jossa on 5 huonetta. Laske siitä! Rahaa on asumiseen, ruokaan ja lastenhoitajiin, koska joudun tekemään kolmivuorotyötä. Sen enempään rahat eivät kauheasti riitäkään, vaikka saamme korvauksia. ap

Vierailija
17/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on alakoulussa ja minäkin tiesin tämän jo.

Vierailija
18/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Käyttää koulun wifia koulussa ja kotona, kai teillä joku netti on?

Vierailija
19/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yo-kokeisiin voi ottaa vaikka äidin tai isoisän läppärin. 

Se räkänokka pentu ei minun kannettavaa vie! Se on varma asia!

T: Isoisä

Vierailija
20/117 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sen ajan murhe, jos sitä tarvitaan niin toivottavasti lainakone saadaan tai siihen mennessä joku ratkaisu löytyy. Ei kai tuota kovin vanhasta koneesta ole siinäkään apua.

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän