Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppukuun rahat...

Vierailija
18.08.2016 |

100 euroa tilillä. 12 päivää jäljellä ennen seuraavaa palkkaa. Eli 8,30 per päivä. Per henkilö 1,65€. No ei ihan niin paljon kun pitää autokin ruokkia. Ja saattaa se yks poika armeijastakin pölähtää kotiin välillä ja vaatia ruokaa.
Niin. ja sit oon mokannu työpaikalla ja oikeastaan haluisin korvata mokani 500 eurolla omaa rahaa, ettei tarttis mennä tunnustamaan pomolle ja kinumaan firmalta rahaa. Eli, tässä vaan pohdin otanko sen 500 pikavippiä. Vippilainaa on muutenkin jo 7000 euroa ja se pitäis saada 10 kk aikana maksetuksi, koska sen jälkeen olen taas työtön.
Jaa että miksi avaudun? Kiinnostaa vaan mitä sinä tekisit? SE ei kiinnosta pidätkö minua kenties paskana ja "sinun olisi pitänyt tehdä aikaisemmin paremmin". En varsinaisesti pyydä neuvoakaan, koska osaan kyllä itse päättää, kunhan olen pohdiskellut riittävästi. Mutta siis: miten sinä tässä tekisit?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin että eläisin kuten tähänkin mennessä; rauhallisesti hengitellen, hyviä kirjoja lueskellen ja ulkona liikkuen. Aina välissä kokkailisin jotain hyvää sapuskaa. Niin minä tekisin.

Vierailija
2/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota lainaa vaan pärjäätte sillä satasella, kun haet leipäjonosta ruokakassin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin niin että eläisin kuten tähänkin mennessä; rauhallisesti hengitellen, hyviä kirjoja lueskellen ja ulkona liikkuen. Aina välissä kokkailisin jotain hyvää sapuskaa. Niin minä tekisin.

Haha, noin mäkin tykkään. Teenkin noin sitten kun olen taas työtön. Mutta nyt, kun olen vähän tampio noissa töissä, niin mulla menee niihin melkein 24/7, eli koko elämä. Ruokaa en ehdi tehdä vaan lapset tekee itse (suht isoja ovat).

ap

Vierailija
4/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ota lainaa vaan pärjäätte sillä satasella, kun haet leipäjonosta ruokakassin.

Pärjättäis satasella jos mä tekisin ruuat, mutta kun lapset ei jaksa niin paneutua. Pitäis olla helppoa mässyä enimmäkseen. Joo ja mä en siis töiltäni ehtis leipäjonoihin. Ja neuvojahan en oikeastaan kysynyt, vaan mitä sinä tekisit? No ehkä sinä tekisitkin juuri noin.

ap

Vierailija
5/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Mietin jos osamaksuja saisi niputettua yhteen isompaan kulutusluottoon ja siitä jäisi vähän sitten sapuskoihinkin. Ja ei, ei kiinnosta maalaisneuvot, miten on perunat ja lantut omasta maasta ja isäntä metästänyt lihat ja muuten elellään herroiksi mustikoilla.

Vierailija
6/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kappas, tajusin juuri, että tuleehan lapsilisätkin. Selailin keskusteluja ja osui silmiin tuo, että ne pitäis lakkauttaa :D No onneksi ei ole vielä lakkautettu, kun kahdesta viitä vielä tulee meidänkin huusholliin. Eli ruokaan oliskin rahaa ihan ruhtinaallisesti. Tai jos mä investoin siihen jälkieni peittelyyn, niin ei tarttis ottaa lainaa kuin ehkä 400 (ni sais aika hyvin ruokaakin). Jes :D Mutta edelleen muuttuneesta tilanteesta huolimatta: maksaisitko itse omista mokistasi jos olisin minä?

- ap

Vierailija
7/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Mietin jos osamaksuja saisi niputettua yhteen isompaan kulutusluottoon ja siitä jäisi vähän sitten sapuskoihinkin. Ja ei, ei kiinnosta maalaisneuvot, miten on perunat ja lantut omasta maasta ja isäntä metästänyt lihat ja muuten elellään herroiksi mustikoilla.

Otan osaa. Tota niputtamista voi tietty kokeilla, jos jostain saa tarpeeksi ison lainan. Itse en halua sitä nyt tehdä, koska velat pitäisi ehdottomasti  maksaa pois ennen töiden loppumista. Ansiosidonnaisesta huolimatta joutuisin varmaan liriin jos velkoja olisi vielä siinä vaiheessa. Hassua, että olen elänyt vuosikaysia noin 200 euron kuukausittaisella käyttörahalla, mutta kerrankin kun sain parin vuoden työpestin, niin menin heti tuhlaamaan järjettömästi, ajatellen että nyt rahaa on. No ei se niin mene. Täytyy olla järkevämpi ensi kerralla...

- ap

Vierailija
8/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kappas, tajusin juuri, että tuleehan lapsilisätkin. Selailin keskusteluja ja osui silmiin tuo, että ne pitäis lakkauttaa :D No onneksi ei ole vielä lakkautettu, kun kahdesta viitä vielä tulee meidänkin huusholliin. Eli ruokaan oliskin rahaa ihan ruhtinaallisesti. Tai jos mä investoin siihen jälkieni peittelyyn, niin ei tarttis ottaa lainaa kuin ehkä 400 (ni sais aika hyvin ruokaakin). Jes :D Mutta edelleen muuttuneesta tilanteesta huolimatta: maksaisitko itse omista mokistasi jos olisin minä?

- ap

Minkä tyyppinen moka kyseessä ?

Vierailija
9/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Tota niputtamista voi tietty kokeilla, jos jostain saa tarpeeksi ison lainan. Itse en halua sitä nyt tehdä, koska velat pitäisi ehdottomasti  maksaa pois ennen töiden loppumista. Ansiosidonnaisesta huolimatta joutuisin varmaan liriin jos velkoja olisi vielä siinä vaiheessa. Hassua, että olen elänyt vuosikaysia noin 200 euron kuukausittaisella käyttörahalla, mutta kerrankin kun sain parin vuoden työpestin, niin menin heti tuhlaamaan järjettömästi, ajatellen että nyt rahaa on. No ei se niin mene. Täytyy olla järkevämpi ensi kerralla...

- ap

No, mä en nyt jostain syystä muista ollenkaan lapsilisiä. Onhan ne tietty tuoneet meille lisärahaa, parhaimmillaan viidestä lapsesta. Mutta miehen palkasta on aina jäänyt laskujen jälkeen noin 200 euroa...

ap

Vierailija
10/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No, en tehnyt tarpeeksi isoa tilausta tarpeellista käyttötavaraa silloin kun olis vielä budjettiin mahtunut. Nyt budjettirahat on menneet ja tarvikkeet loppuu kesken. Kaikki johtuu siis siitä, etten ehtinyt/jaksanut laskea kunnolla tarvetta silloin kun olisi pitänyt. Pystyisin ihan hyvin huomaamatta hommaamaan ne puuttuvat kamat ja kaikki olisi tyytyväisiä.

- ap

Vierailija
11/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työntekijän moka kuulu työntekijän maksettavaksi, ellei kyse ole tyyliin törkeästä huolimattomuudesta.

Vierailija
12/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No, en tehnyt tarpeeksi isoa tilausta tarpeellista käyttötavaraa silloin kun olis vielä budjettiin mahtunut. Nyt budjettirahat on menneet ja tarvikkeet loppuu kesken. Kaikki johtuu siis siitä, etten ehtinyt/jaksanut laskea kunnolla tarvetta silloin kun olisi pitänyt. Pystyisin ihan hyvin huomaamatta hommaamaan ne puuttuvat kamat ja kaikki olisi tyytyväisiä.

- ap

Tässä on minulla pelissä myös se, että en haluaisi olla työnantajan silmissä mikään mokaileva luuseri, vaan täydellinen työntekijä. Olis ehkä joskus mahkuja seuraavaankin työhön, kun olis joku suosittelija... siksi kai panostan tähän nyt vähän liikaakin.

-ap

Vierailija
13/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herravarjele tuota hakusessa olevaa elämäntaitoa. Et sitten voi tehdä edullisia pataruokia ja suurenpia satseja vapaapäivinä annoksina pakastimeen edullisista aineksista?  Et kai ole 24/7 duunissa.

Eipä ole budjetointi halussa, jos lapsilisätkin osoittautuvat yllätyksiksi!  Kaiken lisäksi tumpeloit töissä.

Vierailija
14/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työntekijän moka kuulu työntekijän maksettavaksi, ellei kyse ole tyyliin törkeästä huolimattomuudesta.

Oikeastaan vastasinkin tuohon, mutta pelissä on nyt mun uskottavuus työmarkkinoilla. Olen viisikymppinen ja työvuosia takana ehkä yhteensä viisi. Ei kovin haluttua työvoimaa... ellei ole meriittiä. Pääsin tänne nytkin koska edellinen työjakso 8 vuotta sitten tässä samassa paikassa meni putkeen. Soittelivat perään kun tarttivat tekijää :)

En siis nyt mieti oikeuksiani vaan mainettani.

-ap

Vierailija
15/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herravarjele tuota hakusessa olevaa elämäntaitoa. Et sitten voi tehdä edullisia pataruokia ja suurenpia satseja vapaapäivinä annoksina pakastimeen edullisista aineksista?  Et kai ole 24/7 duunissa.

Eipä ole budjetointi halussa, jos lapsilisätkin osoittautuvat yllätyksiksi!  Kaiken lisäksi tumpeloit töissä.

No tulihan tää moralisointiviestikin :D Ei, en rupea tekemään pakkaseen. Ensinnäkin pakastin on rikki ja toiseksi lapset ei tykkää sulatella sellaisia. Kyllä ne itsekin osaa paistaa jauhelihat ja keittää perunat. Mutta haluaisivat myös leipää, muroja ja jogurttia. Ja joo, teen kyllä kaikki illat ja viikonloput omalla (palkattomalla) ajalla töitä että ehdin saada ne tehdyksi. En ole kovin hyvä enkä ammattitaitoinen. Joo ja tumpelo. VArsinkin nyt, kun valvon liikaa ja olen liian stressaantunut.

- ap

Vierailija
16/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mä tein just 8000 euron mokan töissä. Eikä tulis pieneen mieleenkään maksella sitä itse 😃 Kyllähän sitä nyt täydellisellekin voi välillä sattua. Vähän se vituttaa, mutta paskat on jo housuissa.

Vierailija
17/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä tein just 8000 euron mokan töissä. Eikä tulis pieneen mieleenkään maksella sitä itse 😃 Kyllähän sitä nyt täydellisellekin voi välillä sattua. Vähän se vituttaa, mutta paskat on jo housuissa.

No, jos mun moka olis noin iso, niin olis pakko vaan mennä tunnustamaan. Ei mitään mahkuja kustantaa itse. Mutta tää moka nyt oliskin ihan hyvin peiteltävissä. Tosin toivoishan sitä, ettei sitä varten tarttis lainaa ottaa. Mistäs sitä tietää, jos vaikka vuoden -92 autokin tässä laukeaa vielä tai jotain...

- ap

Vierailija
18/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Et tietenkään hommaa. Menet ja sanot, että laskit tilauksen väärin

Vierailija
19/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Tässä on minulla pelissä myös se, että en haluaisi olla työnantajan silmissä mikään mokaileva luuseri, vaan täydellinen työntekijä. Olis ehkä joskus mahkuja seuraavaankin työhön, kun olis joku suosittelija... siksi kai panostan tähän nyt vähän liikaakin.

-ap

Sä olet selkärankainen kun menet ja sanot pomolle, että tällainen tilanne. Mun vanha pomo sanoi, että ainoastaan ne ei koskaan mokaa jotka ei muutenkaan tee oikein mitään, joten tip voi kääntyä omaksi eduksesi. Työnantaja yleensä tykkää rehellisistä työntekijöistä.

T. Yksi pikkupomo

Vierailija
20/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan tää moralisointiviestikin :D Ei, en rupea tekemään pakkaseen. Ensinnäkin pakastin on rikki ja toiseksi lapset ei tykkää sulatella sellaisia. Kyllä ne itsekin osaa paistaa jauhelihat ja keittää perunat. Mutta haluaisivat myös leipää, muroja ja jogurttia. Ja joo, teen kyllä kaikki illat ja viikonloput omalla (palkattomalla) ajalla töitä että ehdin saada ne tehdyksi. En ole kovin hyvä enkä ammattitaitoinen. Joo ja tumpelo. VArsinkin nyt, kun valvon liikaa ja olen liian stressaantunut.

- ap

Stressi ja virheet lisääntyy, jos teet kokoajan töitä. Parempi tulos, kun lepäät viikonloput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi