Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppukuun rahat...

Vierailija
18.08.2016 |

100 euroa tilillä. 12 päivää jäljellä ennen seuraavaa palkkaa. Eli 8,30 per päivä. Per henkilö 1,65€. No ei ihan niin paljon kun pitää autokin ruokkia. Ja saattaa se yks poika armeijastakin pölähtää kotiin välillä ja vaatia ruokaa.
Niin. ja sit oon mokannu työpaikalla ja oikeastaan haluisin korvata mokani 500 eurolla omaa rahaa, ettei tarttis mennä tunnustamaan pomolle ja kinumaan firmalta rahaa. Eli, tässä vaan pohdin otanko sen 500 pikavippiä. Vippilainaa on muutenkin jo 7000 euroa ja se pitäis saada 10 kk aikana maksetuksi, koska sen jälkeen olen taas työtön.
Jaa että miksi avaudun? Kiinnostaa vaan mitä sinä tekisit? SE ei kiinnosta pidätkö minua kenties paskana ja "sinun olisi pitänyt tehdä aikaisemmin paremmin". En varsinaisesti pyydä neuvoakaan, koska osaan kyllä itse päättää, kunhan olen pohdiskellut riittävästi. Mutta siis: miten sinä tässä tekisit?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP!!

Vierailija
42/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja palailee kehiin...

Nonii, tein sitten päätöksen ja hain lisää lainaa ostaakseni ne kamat. Olo on tosi hyvä ja helpottunut. Tää ratkaisu on mun omien arvojeni mukainen (eli omien kasvojen säilyttäminen on ensisijainen asia elämässä). Ostelenhan mä muutenkin kaikenlaista työhön liittyvää omilla rahoilla, koska haluan tehdä asioita niin kuin minä haluan, eikä siihen aina ole budjettirahaa.

Otin sitten samalla niin paljon lisälainaa yhdelle tililuotolleni, että pystyin maksamaan pois yhden, jossa oli iso lyhennyserä. Vaikka aikaisemmin ketjussa sanoinkin etten nyt harkitse lainojen yhdistämistä :D Mutta kannattaahan tää, kun laskeskelin tarkemmin. Tän lisätyn tililuoton lyhennys siirtyy nyt kuukaudella ja kun käytän siihen ja poismaksettuun velkaan yleensä menevät rahat, saan maksettua vielä yhden lopuillaan olevan lainan kokonaan pois. Sen jälkeen minulla on vain neljästä paikasta lainavelkaa ja pakolliset lyhennykset on 300 euroa vähemmän kuin tällä hetkellä. Tokihan mä meinaan laittaa ne 300 ylimääräsiin lainanlyhennyksiin, mutta ylimääräisten laskujen ilmaantuessa voinkin käyttää nämä rahat niihin, eikä heti tule nälkiintymistä ja konkurssia. Niin että vitsi kun mulla onkin hyvä elämä!

Onnitelkaas nyt mua hyvästä ratkaisusta, älkääkä olko ylijärkeviä hapannaamoja XD

p.s. mitä oikein tarkoittaa VMP?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä miettiä mikä elämässä on oikeasti tärkeintä, oma täydellinen työminä vai se, että lapsilla on ruokaa pöydässä ja vanhempi, joka on läsnä. Työelämän tosiasia on, että jokainen työntekijä on korvattavissa, mutta lasten vanhempana olet korvaamaton.

Oletko varma, että haluat lastesi kustannuksella olla se täydellinen työntekijä? Onko lapsesi valmiit maksamaan sen hinnan?

Fiksu työntekijä ottaa vastuun työstään ja myöntää, jos joku homma on menny pieleen.

Tää ei oiekastaan liity tän ketjun versinaiseen aiheeseen, mutta mietihän nyt; mun lapset on jo teinejä tai nuoria aikuisia. Olen tehnyt tämän "oman alani" palkkatöitä vain noin viisi vuotta elämästäni ja senkin pätkissä. Lisäksi joskus kesätöinä lehdenjakoa, silloin kun se on ollut hauskaa. Rakastan yksin ajelua kesäyössä. Muun ajan olen ollut melko lailla paljon niitten lasteni kanssa kotona. Luonne on toki sellainen, etten ylipäänsä viihdy ihmisten kanssa koko ajan, joten enhän mä ole ollut aina henkisesti läsnä, vaikka olisin kotonakin ollut. Lapset on kyllä tottuneet selviämään ilman jatkuvaa läsnäoloa. Sitä paitsi teineille on vaan hyväksi, ettei palvelu pelaa ollenkaan. Oppivatpahan ottamaan vastuun kaikesta.

- ap

Vierailija
44/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnii, nyt on tilauskin tehty ja yksi veloista kuitattu. Mahtavaa!

Nyt tarttee lähteä kotio käymään ja kuskaamaan jälkikasvua harrastuksiin. Olin taas koko yön työpaikalla.

- ap

Vierailija
45/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Sekä omilla rahoilla tilaaminen että yön vietto työpaikalla.

Jos olisin esimiehesi, todella ihmettelisin. Enkä hyvällä tavalla

Vierailija
46/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Lisään vielä että olen ollut kunnallisen alan esimies ja olen työnohjaaja

Vierailija
47/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Eipä se esimies niitä tiiä...

Mutta nyt heippa vähäksi aikaa!

- ap

Vierailija
48/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on harvinaisen ovela provo? Ei kai kukaan ole noin tyhmä? Siis viettää kaiken aikansa työpaikalla ja sekoittaa omat ja työnantajan rahat?

Ja arvaa mitä tapahtuu ko. budjetille ensi vuonna? No sitä leikataan " kun niin hyvin riitti tarviketta xyz" koko vuoden!!!!! Olet ihan pihalla enkä ihmettel yhtään että henkilökohtainenkin talous on metsässä

Vierailija
49/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on harvinaisen ovela provo? Ei kai kukaan ole noin tyhmä? Siis viettää kaiken aikansa työpaikalla ja sekoittaa omat ja työnantajan rahat?

Ja arvaa mitä tapahtuu ko. budjetille ensi vuonna? No sitä leikataan " kun niin hyvin riitti tarviketta xyz" koko vuoden!!!!! Olet ihan pihalla enkä ihmettel yhtään että henkilökohtainenkin talous on metsässä

Tiedän, ettei "budjettia tulla leikkaamaan", koska nää on kaiken lisäksi vanhentuvaa mallia tavarasta, jotka tullaan uusimaan ensi vuonna kokonaan. Tilaukset tehdään kerran vuodessa "säästäkää" -kehotuksella ja yli jääneet käytetään toisiaankin toisaalla. Ei täällä mitään henkiöökohtaisia momentteja ole. Teen vaan ensi tilausjaksolla riittävän tilauksen uutta mallia. Ja sen jälkeenhän työsuhteeni tänne jo loppuukin.

Mä olen aina sekottanut omat ja työnantajan rahat. Mun työnteko on aina ensisijaisesti mun oman itseni toteutusta. Työnantaja on vaan välttämätön paha, joka mahdollistaa sen. Olisin toki yrittäjä, jos pystyisin siihen. Kokeilin sitä kerran, onneksi pienellä panostuksella, koska en jaksanut kirjanpitohommia ja verottajan puolelta alko tulla kamalasti takkiin. Tuli kiire lopettaa yritys.

En ole varsinaisesti pihalla, olen vaan saamaton :D

-ap

Vierailija
50/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh. Tämä ei voi olla totta. Olet kaiket päivät ja yöt! työpaikalla. Ja makselet omista rahoistasi työnantajan kuluja. Miten teillä sitä paitsi voi olla yöt töissä? Eikö mene jo hälytyksetkin päälle ja vartijat tulee paikalle?

Et oikein taida tietää, miten työelämässä toimitaan.

Vierailija
51/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, huh. Tämä ei voi olla totta. Olet kaiket päivät ja yöt! työpaikalla. Ja makselet omista rahoistasi työnantajan kuluja. Miten teillä sitä paitsi voi olla yöt töissä? Eikö mene jo hälytyksetkin päälle ja vartijat tulee paikalle?

Et oikein taida tietää, miten työelämässä toimitaan.

Ei meillä oikeasti voikaan olla yöllä töissä. Mutta ei mun huoneessa hälyjä ole. Täytyy vaan pysytellä huoneessaan, kunnes hälyt ovat taas poissa päältä. Valoja pidän vaan pientä pöytälamppua, ettei herätä huomiota. Ja verhot tietenkin visusti kiinni.

Luuletko, että tieto aina johtaa toimintaan? Minusta on kiva tehdä oman pään mukaan. Enkä edes ole ollenkaan niin paljon töissä yötä, kuin mieheni. Joka on valtiolla töissä, eikä mikään yötyöläinen hänkään. Saattaa olla viikkoja putkeen työpaikalla. Että kyllä meitä on...

-ap

Vierailija
52/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta toiminnalta tuo, mitä teet.

Vierailija
53/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap. kk-palkkasi on? ajattelin vaan, miten pystyt maksamaan 7000 euron velat kymmenessä kuukaudessa pois ja pitäisi vielä elääkin?

Miksi tuollaisia vippejä on ylipäätään pitänyt ottaa?

Vierailija
54/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap. kk-palkkasi on? ajattelin vaan, miten pystyt maksamaan 7000 euron velat kymmenessä kuukaudessa pois ja pitäisi vielä elääkin?

Miksi tuollaisia vippejä on ylipäätään pitänyt ottaa?

On mulla reippaasti yli 3000 euroa palkka. Mutta nettona tietty vaan reilut 2000. Saa siinä köyhäillä, mutta onneksi mies maksaa kaikki perheen juoksevat laskut ja asuntolainat. Mutta mun pitäis hankkia ruuat ja bensat ja lasten harrastukset. Vippejä maksan tällä hetkellä noin 800 euroa kuussa ja sitten menee noin 400 vielä omiin jatkuviin menoihin, esim. eläkesäästöön, kun en sitä valtiolta tuu saamaan.

No vippejä piti ottaa siksi, että kun oli kerrankin töitä niin piti ostaa toimivampi auto ja hiustenpidennykset ja sikakallista ryppyrasvaa ja ruveta syömään ravintolassa. Ja sit hups autoa piti korjata ja ruokaan ja lasten harrastuksiin ja isoihin juhliin ( rippijuhlat ja lakkiaiset) tarttikin rahaa enemmän kuin oli... En ole eläissäni elänyt yli varojeni, mutta nyt on tullut tehtyä niin.

-ap

Vierailija
55/55 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi