Nainen, oletko muuttunut iän myötä näkymättömäksi?
Monesti kuulee sanottavan, että naisesta tulee viisikymppisenä näkymätön. Mitä sillä tarkoitetaan? Tarkoittaako se, että naista ei huomioida enää työelämässä, uusien ystävien hankinta vaikeutuu, nainen sivuutetaan keskusteluissa vaiko sitä että miehet eivät enää kuolaa perään? Kertokaa naiset kokemuksistanne! T. N41
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei muutu iän myötä näkymättömäksi. Tyylitajun puutteen, homssuisuuden, ylipainon, kulahtaneisuuden ja pahan asenteen vuoksi voi kyllä muuttua.
Esimerkiksi Helen Mirren on melkein kahdeksankymppinen ja kääntää edelleen päitä.
t. mies
Helen Mirren on 71-v. Millä logiikalla hän on melkein kahdeksankymppinen?
Kyllä naisella vanheneminen = ulkonäkö valitettavasti vaikuttaa aivan kaikkeen. Vai kuinka usein näette vaikka mediassa haastateltavan yli 50-vuotiasta naispuolista asiantuntijaa, verrattuna miehiin ja nuorempiin naisiin? Myös naispuolisia poliitikkoja pilkataan tyhminä täteinä ja rupsahtaneina tyhminä misseinä, vaikka heidän asiantuntijuutensa on varmasti ihan sama kuin miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, voiko vanhempi nainen vielä vilkuilla nuoria miehiä? Olen 45 v ja miehiä olisi hauska ihastella ihan huvin vuoksi, ei iskumielessä, mutta en enää kehtaa! Muistan omasta nuoruudesta miten halveksin niitä vanhempia miehiä joilta sain katseita enkä tosiaankaan halua itse olla samanlainen ällötykseksi koettu henkilö. Mutta kokeeko miehet tämän samalla lailla? Jos kokee, pidän katseen tiukasti asfaltissa ja ooglailen vain ikäisiäni.
Tämä ei ole kuin minun mielipide, mutta en ole ikinä ollut kiinnostunut vanhemmista naisista eikä ole kovin moni kaverikaan. Kyllä nuori kaunis omanikäinen nainen vie voiton. Koko milf ja tuo muu jauhaminen on lähinnä keinotekoista, en näe siinä mitään aitoa.
Minulla on murrosikäisenä poikana myös kokemuksia vanhemmista naisista jotka täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkit, sopimatonta koskettelua, irstaita juttuja ja naapurin rouva tulee vilauttelemaan alapäätään saunatakissa tehden sen ihan tahalleen, lisäksi äidin kaveri yrittää väkisin änkeä saunaan minun ja kaverien kanssa. Nuo koin kyllä häiritseviksi ja ahdistaviksi.
Olen aina saanut hyvin naisseuraa omanikäisistä ja pidän heitä myös viehättävimpänä kuin jotain äidin ikäisiä naisia joihin en tunne mitään seksuaalista halukkuutta.
Yäk, herranjestas mitä ällöttäviä kokemuksia nuo saunajutut jne. Ikinä en noin tökerösti käyttäytyisi. En myöskään ikinä yrittäisi iskeä parikymppistä tai edes kolmekymppistä vaan omaa ikäluokkaa olevia. Lähinnä mietin että kehtaanko tsekata miehen silleen Niinkuin tiedätte miten maine katsoo miestä muttei toista naista. Kiinnostunut vilkaisu ja arvio. Ehkä pari vilkaisua lisää. Vai onko tässä van tyydyttävä olemaan vilkuilematta. En tosiaan halua olla mikään irstas täti 😃.
Ei minua katseet häiritse ja normaali kanssakäyminen, ihmisiä tässä kaikki ollaan. Kunhan kerroin rehellisesti kuinka minä koen ja mitä olen kokenut, näköjään siitäkin saa täällä alapeukun, vaikka luulen että aika moni nuori mies ajattelee samoin, siis mies joka on suht normaali ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisella vanheneminen = ulkonäkö valitettavasti vaikuttaa aivan kaikkeen. Vai kuinka usein näette vaikka mediassa haastateltavan yli 50-vuotiasta naispuolista asiantuntijaa, verrattuna miehiin ja nuorempiin naisiin? Myös naispuolisia poliitikkoja pilkataan tyhminä täteinä ja rupsahtaneina tyhminä misseinä, vaikka heidän asiantuntijuutensa on varmasti ihan sama kuin miehilläkin.
No, ei niitä nuorempiakaan naispuolisia asiantuntijoita mitenkään hirveästi mediassa hypi. Muistaakseni HS:ssä joskus joku toimittaja kommentoi, että syynä olisi se, että miehet ovat yleensä valmiimpia kommentoimaan, vaikka asia saatuisikin olemaan heidän erikoistumisalueensa ulkopuolella.
Olen 41 vuotias ja kaikin puolin parhainta aikaa olivat vuodet kolmekymppisenä joka tasolla. Ihan kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41 vuotias ja kaikin puolin parhainta aikaa olivat vuodet kolmekymppisenä joka tasolla. Ihan kaikessa.
Oma mielipiteeni on, että nainen on parhaimmillaan monesti kolmekymppisenä, on jo tarpeeksi kypsä ja itsevarma, ulkonäöllisestikin mielyttää eniten minun silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei muutu iän myötä näkymättömäksi. Tyylitajun puutteen, homssuisuuden, ylipainon, kulahtaneisuuden ja pahan asenteen vuoksi voi kyllä muuttua.
Esimerkiksi Helen Mirren on melkein kahdeksankymppinen ja kääntää edelleen päitä.
t. mies
Sinähän nyt et asiasta tiedä yhtään mitään.
Helen Mirren kääntää päitä, koska hänet tunnistetaan Helen Mirreniksi, ja tähden perään katsotaan tietenkin.
Tuota, oletko nähnyt Mirrenin esiintymistä esimerkiksi videolla? Hän voi olla vanha nainen, eikä hän ole koskaan ollut varsinaisesti huippukaunis, mutta hänellä on uskomaton sex appeal. Aistillinen, ilkikurinen, itsevarma, hyväsydäminen, ulkonäöstään huolehtiva ja tavattoman karismaattinen nainen, jonka ei todellakaan tarvitse ratsastaa julkkisstatuksellaan saadakseen huomiota. Hän ottaa huomiota, kun itse haluaa, ja kun katselee vanhoja BBC-nauhoituksia, huomaa, ettei hänen elämänasenteensa ole juuri muuttunut nuoruudesta.
Olen samaa mieltä - ja minusta Joanna Lumley on samalla tavalla lumoava
N44
Yksilöllistä.
Samoin kuin ihmisen biologinen ikä ei vastaa aina täsmällisesti kronologista ikäänsä.
Voi olla nelikymppinen terveellisten elintapojen ihminen joka on kehollisesti nuorempi kuin joku kolmikymppinen.
Tai liikkuva aktiivi 70 v voi olla 55 vuotiaan tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
t. mies
No joo...periaatteessa noin. Mutta kyllä nuorena nainen monesti saa niin älyttömästi huomiota että kyllä se väkisinkin harvenee vanhemmiten (onneksi). Itse olen edelleen ihan hyvännäköinen, jollain tapaa näyttävä ja samanpainoinen kuin 15v sitten, mutta nuorena sai kyllä ihan eri tavalla hätistellä ukkoja kimpusta.
N42
Yhdellä kiinteistövälittäjä(miehellä) jäi kaupat tekemättä, kun kiinnitti liikaa huomiota n. kolmekymppiseen asunnonkatsojaan, n. 2 vuotta sitten. Olin jo päättänyt tehdä tarjouksen, mutta välittäjä pyöri kauniin blondin ympärillä, niin etten päässyt tarjoustani kertomaan. Soitteli parin viikon päästä, mutta olin jo ostanut erään toisen asunnon. T: 549.000,00.
N25N kirjoitti:
Äitini joka on yli 50 kääntää ainakin vielä katseita - laittautuneena. Eipä kukaan kyllä minuakaan katso jos olen ilman meikkiä tuulipuvussa lenkillä koiran kanssa. :D Eli: oli vanha tai nuori, kun pitää itsestään huolta, niin on "näkyvä".
Sama kokemus täällä :D Äitini on kyllä jo 60v mutta silloin kun jaksaa laittautua niin kääntää kyllä päitä.
Ja tosiaan, itse olen 30v. Jos menen ulkona tuulipuvussa koiranjatkeena, kukaan ei katso. Toista on sitten kun on laittautunut.
Olen. Ja se on ihanaa! Sain huomiosta osani jo ihan riittävästi, jopa ahdistavuuteen asti. Nyt saan olla rauhassa ja vapaa kaikesta tuollaisesta. Osaamiseni ja se millainen olen merkitsee kohtaamisissa nykään paljon enemmän kuin ennen.
Luin joskus englanninkielisen sloganin: ”Nuoret naiset haluavat, että heidät huomataan. Vanhat naiset taas, että heitä arvostetaan. ”
Pitää paikkaansa.
Sanoisin, että parikymppiset näyttävät usein hyvältä ilman laittautumistakin, nelikymppiset tarvitsevat enemmän panostusta. Joku kuvaili hyvin tuota ”harmautta ja värittömyyttä”, minusta ikä tuo tavallaan sellaista ”haaleutta” ulkonäköön, minkä saa hyvin ”korjattua” vaikka sopivalla hiusvärissä ja kevyellä meikillä.
Tiedän kauniita naisia niin kaksikymmentä kuin myös neljäkymmentä vuotiaista. Eikä hyvännäköisen naisen nähdessään tule sen kummemmin ajateltua ikää, hyvältä voi näyttää olit sitten minkä ikäinen vain!
Jos laitetaan rinnakkain kaunis 20v ja kaunis 40v, niin tottakai se 20v saa enemmän huomiota. Minäkin sain parikymppisenä älyttömästi huomiota ja kehuja ja kyllähän ne nyt 20 vuotta myöhemmin ovat vähentyneet (eivät onneksi sentään loppuneet, kyllä jokainen haluaa sillon tällöin pikku kehua), mutta samalla iän myötä itsetunto on parantunut ja elämä vakiintunut, enkä enää edes kaipaa lukemattomia isku yrityksiä, sillä nuorena oli rasittavaa jatkuvasti antaa pakkeja jne. Mutta huonomman itsetunnon ja epävarmuuden vuoksi niitä ikäänkuin ”tarvitsi”.
Näin vanhempana ja viisaampana riittää, että on terve ja oma mies rakastaa, joka ihan yhtälailla on vanhentunut siitä, miltä me parikymppisinä tavatessamme näytettiin. Näin vanhempana arvostaa ihan eri asioita ja hyvä niin.
En ole huomannut laskevaa suuntausta ainakaan vielä tässä vaiheessa elämää. Tuntuu jopa, että näin kolmekymppisenä ihmiset pitävät ulkonäöstäni enemmän kuin vaikka kymmenen vuotta sitten! Toki myös käytökseni on voinut muuttua parempaan suuntaan, jolloin palvelukin on parempaa, mutta siihen olen kiinnittänyt huomiota, että liikkeissä palvellaan tasokkaammin kuin silloin parikymppisenä. Miesten huomiota ei ole koskaan tarvinnut kalastella, vaan aina on lähestyjiä riittänyt ihan kiusallisuuksiin asti. Tämä onkin asia, minkä oikeastaan toivoisin jopa vähenevän iän myötä... N35
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että parikymppiset näyttävät usein hyvältä ilman laittautumistakin, nelikymppiset tarvitsevat enemmän panostusta. Joku kuvaili hyvin tuota ”harmautta ja värittömyyttä”, minusta ikä tuo tavallaan sellaista ”haaleutta” ulkonäköön, minkä saa hyvin ”korjattua” vaikka sopivalla hiusvärissä ja kevyellä meikillä.
Tiedän kauniita naisia niin kaksikymmentä kuin myös neljäkymmentä vuotiaista. Eikä hyvännäköisen naisen nähdessään tule sen kummemmin ajateltua ikää, hyvältä voi näyttää olit sitten minkä ikäinen vain!
Totta! Harmauskin voi olla omalla tavallaan lumoavaa ja katseita kääntävää, jos henkilön piirteet ovat kohdillaan. Olen sitä mieltä, että luonnollinen kauneus ei katoa iänkään myötä. Eri asia, jos muokkaa itseään leikkauksilla tai täyteaineilla. Siitä on luonnollisuus, ja usein myös se kauneus, kaukana.
En vielä. Odotan innolla kun kuolaavat hyypiöt jättää rauhaan.
Miten niin muuttunut?? Olen ollut sitä koko ikäni.
T: N45v ja neitsyt
Olen 47 v ja etsinyt jonkin aikaa asuntoa. Mutta! Asuntonäytöissä olevat nuoret miehet menevät aina minun ohitseni ja saavat kämpän. En ymmärrä ollenkaan, sillä nuoret asuvat yleensä vain jonkin vuoden samassa paikassa ja on suurempi riski, että he mökäävät ja bilettävät kuin ikäiselläni naisella.
Joten: miksi ihmeessä vuokranantajat suosivat nuoria ihmisiä, niin miehiä kuin naisiakin?