Savuton Suomi v.2030 mennessä. Mitä mieltä?
En tupakoi, mutta mun mielestä entistä hullummaksi menee. Niin kun just äsken tuossa uutisissakin puhuttiin, holhoamisesta. Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee. Kyllä tää nykyinen tupakka laki on mun mielestä oikein hyvä ja ei niitä tupakoita tarviis kaupassa ees piilottaa, kotoa se kasvatus lähtee ja kun mua ihan rehellisesti opetettiin tupakan haitoista, eikä vanhemmatkaan polttanu nii ei kyllä minustakaan tullu tupakoitsijaa. Millonkahan meiltä kielletään kokonaan alkoholi, eikö saa mitään nautintoaineita olla enää?
Kommentit (64)
Tupakkavero tuotti vuonna 2021 suomen valtiolle verotuloa n.1,1 miljardia euroa.
Mistäs luulisitte että valtio nämä tupakasta saamatta jäänee verot kerää...
myynnin kokonaan kieltäminen voisi olla hankalaa, kun ihmiset voisivat tuota tupakkatuotteita toisista eu maista ja toiset eu maat eivät välttämättä pitäisi siitä että suomi kieltäisi kansalaisiltaan tupakan hakemisen naapurimaista. joten tupakan polttamisesta tehdään mahdollisimman hankalaa.
Ihan kauhea vaatimus. Miten esim. eräs skitsofreniaa sairastava sukulaiseni pärjää kun sätkät ovat hänelle
" henki ja elämä" eikä mitään vieroitus hoitoa tietääkseni ole tarjolla? Voihan olla että ne kaupan nikotiini purkat ja pastellitkin lopetetaan kun nikotiini saa tuomion.
Suomeen ei tarvita yhtään kieltoa lisää. Osasta entisiäkin pitäisi luopua. Saksakin laillistaa niin voitas täälläkin lopettaa käytöstä rankaisu.