Mies haukkui liian kiltiksi
Minulle on käynyt ikäviä asioita joskus teininä. Nyt mies alkoi huutaa, että olen liian kiltti, nössö ja annan tehdä itselleni mitä vaan. Käski kasvattamaan itsetunnon ja lopettamaan nöyristelyn. Ei kuulemma kestä koiranpentuilmeitäni.. Olen ihan järkyttynyt. Miten kukaan voi ajatella rakkaastaan noin?!
Kommentit (18)
No ota vaikka tatska, opettele puhumaan möreästi ja kieltäydy kaikesta mitä ukkosi pyytää. Jos laitta munan suuhun niin purase.
Sitten JSSAP.
No en tiedä miksi edes on mun kanssa. Enpä nyt osaa vähemmän nössöksi muuttua 😓 En oikein osaa riidellä, niin se kai häntä ärsyttää..
Ap
Sitten olen ehkä liian innoissani muille normaaleista asioista, ja kai sitten vähän lapsellinen. Olen niin pienestä hirveän onnellinen. Nytkin siitä kun saan huomenna koiranpennun hoitoon.. Tai siitä kun työkaverit pyytää kanssaan syömään, tai jos mies tuo mullekin kahvin sohvalle..
Ap
Kuulostaa siltä että olette ihan väärät toisillenne... Erilaisuus ei välttämättä olisi ongelma, jos molemmat kunnioittaisivat toisiaan silti. Mutta mies selvästi halveksuu sinua ja pitää sinun erilaista luonnettasi vain vikana ja heikkoutena, josta sinun pitäisi jotenkin päästä eroon, muuttua eri ihmiseksi.
Totuus satuttaa. Nyt se on sanottu ja on sinun vuoroisi ottaa todellista vastuuta tilanteesta ja tehdä omat valinnat, arviot ja päätökset omassa elämässäsi.
No olin koko illan ihan ihmeissäni, kun en ole aiemmin huomannut ärsyttäväni häntä..
Nyt sitten laittoi viestiä, ettei tarkoittanut sanomaansa niin kirjaimellisesti, eikä minun kannata pilata päivääni miettimällä turhaan...
No kuitenkin mietin.. Tai tuli vaan olo, etten kelpaa tällaisena :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
No olin koko illan ihan ihmeissäni, kun en ole aiemmin huomannut ärsyttäväni häntä..
Nyt sitten laittoi viestiä, ettei tarkoittanut sanomaansa niin kirjaimellisesti, eikä minun kannata pilata päivääni miettimällä turhaan...
Ap
Et ole ikinä itse sanonut jotain äkkiväärää tai katunut sanomisiasi? Jos näin on niin olet todellakin liian kiltti.
Puhutte tämän asian läpi. Ja mieti ihan oikeasti mitä omalta elämältäsi haluat. Äläkä elä vain miehen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et ole ikinä itse sanonut jotain äkkiväärää tai katunut sanomisiasi? Jos näin on niin olet todellakin liian kiltti.
Puhutte tämän asian läpi. Ja mieti ihan oikeasti mitä omalta elämältäsi haluat. Äläkä elä vain miehen kautta.
No en usein sano ihmisille ilkeitä kommentteja, ja jos sanon niin pyydän kyllä heti anteeksi. En oikein usko siihen, että jotain sanoisi täysin tarkoittamatta. Ehkä ylireagoiden.. En mielestäni elä miehen kautta, koska harrastan myös ja minulla on omia ystäviä joiden kanssa teen asioita, mutta kyllä mies on elämäni tärkein henkilö.. Kysyinkin, haluaako hän erota, jos en pysty muuttumaan, koska en luultavasti pysty, niin vastasi vaan, että lopeta sekoilu ja keskity töihin. Ok..
Ap
Miehet haluaa aina vaan jännänaisia, vaikka ne väittää haluavansa kiltin naisen. Taisi tuokin mies olla vain rshojen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa aina vaan jännänaisia, vaikka ne väittää haluavansa kiltin naisen. Taisi tuokin mies olla vain rshojen perässä.
Rahojen? Meillä on aika samankokoiset tulot.. :/
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että olette ihan väärät toisillenne... Erilaisuus ei välttämättä olisi ongelma, jos molemmat kunnioittaisivat toisiaan silti. Mutta mies selvästi halveksuu sinua ja pitää sinun erilaista luonnettasi vain vikana ja heikkoutena, josta sinun pitäisi jotenkin päästä eroon, muuttua eri ihmiseksi.
Täh? Onhan se nyt ongelma jos aikuisella ihmisellä ei ole selkärankaa. Kyllä se käy raskaaksi raahata jotain henkistä pikkutyttöyä perässään.
Mitenkäs hyvin naiset suhtautuvat siihen, kun mies ei osaa pitää puoliaan? Niinpä.
Onhan se raskasta jos toinen osapuoli joutuu ottamaan vastuun päätöksistä ja kantamaan koko parisuhdetta/perhettä yksin selässään, kun toinen ei osaa sanoa mielipidettään ja seisoa omilla jaloillaan kuin aikuiset. Jos haluat pitää parisuhteen, on sun kasvatettava jo vihdoin itsellesi selkäranka ja otettava vastuu elämästäsi kuin aikuinen.
Vallasta pitävät ihmiset keräävät ympärilleen pehmeitä ja sopeutuvaisia. Saa määrätä ja alistaa, toinen siihen alistuu. Kannattaa seurata ettei itselle näin käy. Kenenkään ei tarvitse muuttaa itseään toisen takia, jos itse haluaa kehittyä on toinen juttu. Mutta parisuhteessa molempien pitäisi haluta kehittyä, toisen loukkaaminen kuten apn mies teki on erittäin loukkaavaa, vähintäänkin anteeksipyynnön paikka. Älkää nyt naiset suostuko tiskiräteiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vallasta pitävät ihmiset keräävät ympärilleen pehmeitä ja sopeutuvaisia. Saa määrätä ja alistaa, toinen siihen alistuu. Kannattaa seurata ettei itselle näin käy. Kenenkään ei tarvitse muuttaa itseään toisen takia, jos itse haluaa kehittyä on toinen juttu. Mutta parisuhteessa molempien pitäisi haluta kehittyä, toisen loukkaaminen kuten apn mies teki on erittäin loukkaavaa, vähintäänkin anteeksipyynnön paikka. Älkää nyt naiset suostuko tiskiräteiksi!
Niin no itselläsi ei koskaan keittäisi yli, jos katselisit vuosikausia miehen nöyristelevää kiemurtelua ja kyvyttömyyttä sanoa oma mielipiteensä saati pysyä siinä? Sillä ei ole mitään tekemistä tiskirättien kanssa, jos joskus menee hermot ja puhuu suunsa puhtaaksi. Tai no korkeintaan sellaisen silmissä, joka varoo sanojaan niin tarkasti, ettei koskaan vahingossakaan ole loukannut ketään.
Siis kyllä mielestäni seison omilla jaloilla.. Käyn töissä ja olen opiskellut kaksi tutkintoa. Olen myös vaikuttanut siihen missä asumme yms päätöksiin. En vaan tykkää riidellä, enkä varsinkaan turhasta. Sopeudun moneen asiaan, enkä varsinaisesti jaksa "pitää puoliani" jos kyse on asiasta missä mulle on lähes samantekevää.
Nytkin tuo miehen valitus lähti siitä, kun suostuin yhteen palvelukseen ystävälle. Siinä ei mene kuin korkeintaan kaksi tuntia, mutta miehen mielestä suostuin koska en uskalla sanoa ei. Mielestäni taas palvelus oli niin pieni, ja merkitsee ystävälleni paljon, etten käsitä miksi olisin kieltäytynyt, kun meillä ei edes ollut sovittuna mitään.
Sitten väitti, että lupasin koiraakin hoitaa, koska minulla on pakkomielle auttaa.. Saman lauseen jälkeen mainitsi, että olisi vähintään kohtuullista kysyä elukasta häneltä.. En edes ajatellut, että häntä haittaisi, kun olemme puhuneet saman rotuisesta koirasta.. Eli silti kuitenkin haluaa että kysyn jokaista asiaa ja samalla valittaa siitä, että olen nössö!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no itselläsi ei koskaan keittäisi yli, jos katselisit vuosikausia miehen nöyristelevää kiemurtelua ja kyvyttömyyttä sanoa oma mielipiteensä saati pysyä siinä? Sillä ei ole mitään tekemistä tiskirättien kanssa, jos joskus menee hermot ja puhuu suunsa puhtaaksi. Tai no korkeintaan sellaisen silmissä, joka varoo sanojaan niin tarkasti, ettei koskaan vahingossakaan ole loukannut ketään.
Pysyisin itse kaukana tuollaisesta naisesta joka alistaa miestään noin. Katsoitko sitä yhtä rakkausdieettijaksoa? Siinä nuori nainen, hirveä pullukka, monotti kivaa, hyvänäköistä miestä milloin mistäkin, ihan omaa pahaa oloaan. Ja kun mies yritti päättää jostain tuo pullukka tylytti päätöksen huonoksi, mikään muu ei kelvannut kuin pullukan oma päätös. Monesti tuollaisissa tilanteissa toinen opettelee ihan sama-tyylin, pääsee vähemmällä. Mutta päässä tikittää jo lähtölaskenta suhteesta.
On odottanut, että kasvattaisit selkärankaa. Mutta miksi sitten valitsi sinut, jos et kelpaa tuollaisena.