Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Savuton Suomi v.2030 mennessä. Mitä mieltä?

Vierailija
14.08.2016 |

En tupakoi, mutta mun mielestä entistä hullummaksi menee. Niin kun just äsken tuossa uutisissakin puhuttiin, holhoamisesta. Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee. Kyllä tää nykyinen tupakka laki on mun mielestä oikein hyvä ja ei niitä tupakoita tarviis kaupassa ees piilottaa, kotoa se kasvatus lähtee ja kun mua ihan rehellisesti opetettiin tupakan haitoista, eikä vanhemmatkaan polttanu nii ei kyllä minustakaan tullu tupakoitsijaa. Millonkahan meiltä kielletään kokonaan alkoholi, eikö saa mitään nautintoaineita olla enää?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsien hommaa, viinaton suomi olisi paljon tärkeämpi.

Vierailija
22/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen ainoat tuntemani tupakoijat tällä hetkellä kuuluvat ns. Alempaan sosiaaliseen luokkaan joilla rahalle olisi varmasti tähdellisempiäkin kulutuskohteita. 15 vuotta sitten ympärilläni oli paljon enemmän tupakanpolttajia mutta olen saanut huomata tavan hävinneen, kiitos mm. Kallistuneen hinnan. Varsinkin iloitsen ns. Sähkösavukkeita koskevasta lisäyksestä joka rinnastaa sähkösavukkeen sisällä polttamisen tavalliseen savukkeeseen. On näet aivan kamalaa olla kymmenen tunnin ajan samassa autossa jossa joku polttaa sähkösavuketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mielummin alkoton suomi? Alkoholi on aika paljon pahempi myrkky, jonka käyttäjistä paljon suuremmat menot yhteiskunnalle.

Ei onnistu, meillä on liikaa näitä jotka on äiti vieriuttanut liian varhain tissiruokinnasta, äidinmaidon korvikkeena vetävät nyt viinaa ja kaljaa.

Vierailija
24/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan ja alkoholin ero:

Yks tupakka päivässä = syöpäriski

Pieni lasi punaviiniä päivässä (ljääkkeeks vhaan) = terveysvaikutuksia

Vierailija
25/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aikuinen saa päättää tekemisistään, mutta rööki vaikuttaa myös muihin. Pysäkillä pari tupakoitsijaa ja kourallinen ei tupakoitsijoita. Kaikki, jotka eivät polta altistuvat passiiviselle tupakoinnille. Sama kauppojen parkkipaikalla. Tai missä vaan oikeastaan.

En polta, olen joskus nuorena polttanut ja onneksi päässyt siitä kokonaan eroon. En halua altistua moisille myrkyille enkä varsinkaan halua lapsiani röökaajien lähelle. Nipoa tai ei, mutta näin se vaan nyt on. Hyvä jos Suomesta tulisi savuton!

Juuri näin. Tupakoitsijat eivät ymmärrä miten pahasti häiritsevät touhulla toisia ja miten ällötyävältä tupakka haisee, kun ovat itse tottuneet kärypilvessä oleiluun. Senkun tuhoatte keuhkonne, mutta ei meidän muiden jotka ei sitä haluta.

Törkeää on myös tupakointi pikkulasten seurassa esim puistoissa, ja miksei isompienkin. Hyvä että lasten alistaminen tupakalle autossa tuli kielletyksi.

Vierailija
26/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Varsinkin iloitsen ns. Sähkösavukkeita koskevasta lisäyksestä joka rinnastaa sähkösavukkeen sisällä polttamisen tavalliseen savukkeeseen. On näet aivan kamalaa olla kymmenen tunnin ajan samassa autossa jossa joku polttaa sähkösavuketta.

Samoin. Työpaikallani oli näitä sähkösavukkeen pössyttelijöitä.

Vierailija
27/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä suunta, päihteitä pitäisi ennemminki laillistaa kieltämisen sijaan. Itse vapauttaisin kaikki huumeetkin markkinoille, mitä helvettiä se muille kuuluu mitä toiset käyttävät. Yleensä vielä nämä pahimmat päihteidenkäytöstä moralisoijat itse litkivät kahvia kolme pannua päivässä eivätkä tajua olevansa siitä riippuvaisia.

Vierailija
28/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan toi ei tarkoita pajaria

Vierailija
29/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut :D Noo saahan sitä yrittää. Voi poliisi parkoja, kun joutuvat jokaista sauhuttelijaa pamputtamaan.

Vierailija
30/64 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee.

Jos tupakoitsija allekirjoittaisi sopimuksen, että hänen tupakoinnista johtuvia vaivojaan ei tulla hoitamaan julkisessa terveydenhuollossa, niin sitten ehkä voisi olla oikeus.

Tuo pitäisi koskea silloin kaikkea muutakin. Alkoholin juomista, sokerin ja rasvan syömistä, autolla ajamista (voi joutua onnettomuuteen), seksiä (voi saada taudin tai tulla raskaaksi) jne....

Samat säännöt kaikille kaikissa tilanteissa.

Vierailija
31/64 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi itse saada päättää..." ja "jos itse kärsii seuraukset, niin..."

Jep. Tiedättekö, että kun se tupakointi ei ole vain oma asia. Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, miten paljon tupakointi vaikuttaa ympäristöön? Miten paljon tupakan kasvattamisen tieltä kaadetaan sademetsää ja eläinlajit kärsivät. Ilmastonmuutos? Entäpä tupakantumpit ja nuuskapussit? Sisältävät mikromuovia. Jos et tiedä mitä se on, niin kvg. Et varmaan haluaisi sitä kuitenkaan syödä lautaseltasi, kun se on joutunut ensin vesistöjen ekosysteemeihin. Entäpä tupakkateollisuden tekemät eläinkokeet? Tupakkaviljelmillä työskentelevien terveys (myös lasten), jotka altistuvat tuholaismyrkyille...

Tupakointi oma asia? 

Vierailija
32/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhousvaltio

Vierailija
33/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna voi luvata jokaiselle tupakoitsijalle vuoden viinat, näin saadaan yhteiskunta toimimaan.

Vierailija
34/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Niin kauan kun passiivista tupakointia ei voida eliminoida, on jokaisen tupakointi yhteinen asia.

Vierailija
35/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso vapettaa jo yhtä paljon kuin ennen tupakoi. Fiksu nuoriso ei juo alkoholiakaan, mutta bilehuumeita menee kahta enemmän. Tupakka ja alkoholi ovat jo marginaalisia päijteitä yhteiskunnassa. 90 prosenttia päihdehaitoista tulee huumausaineista, mutta tupakoiva ja kaljoitteleva maksaa koko porukan sairaalalaskut.

Vierailija
36/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat päsee irti nikotiini riipuvus SV-lääkkeillä.Lääke reseptin saa hammaslääkärit.terveyskeskus,kuin  työpaikka lääkäriltä.Läkettä syödään 3kk kuukautta,kuuri loppun..Alussa lääke ja tupakka,tupakka jää itsestään pois.Helppoa.

Vierailija
37/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo minua haitanne, Pitää vaan sitten alkaa poltella kannabista ilman sitä vaarallista tupakkaa.

Vierailija
38/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARASTA MITÄ OLISI SUOMI ILMAN KOKOOMUSTA JO VUODESTA 2023...

Vierailija
39/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo minua haitanne, Pitää vaan sitten alkaa poltella kannabista ilman sitä vaarallista tupakkaa.

Vaporisaattori niin ei tarvi polttaa ollenkaan. Höyrystämällä kukasta saa enemmän irti kuin polttamalla.

Vierailija
40/64 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessaseelannissa aikovat tosissaan tehdä maasta tupakoimattoman ja mikä ettei voitaisi tehdä Suomestakin.