Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savuton Suomi v.2030 mennessä. Mitä mieltä?

Vierailija
14.08.2016 |

En tupakoi, mutta mun mielestä entistä hullummaksi menee. Niin kun just äsken tuossa uutisissakin puhuttiin, holhoamisesta. Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee. Kyllä tää nykyinen tupakka laki on mun mielestä oikein hyvä ja ei niitä tupakoita tarviis kaupassa ees piilottaa, kotoa se kasvatus lähtee ja kun mua ihan rehellisesti opetettiin tupakan haitoista, eikä vanhemmatkaan polttanu nii ei kyllä minustakaan tullu tupakoitsijaa. Millonkahan meiltä kielletään kokonaan alkoholi, eikö saa mitään nautintoaineita olla enää?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa..sopii kieltää viinakin!

Vierailija
2/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa touhua. Silloin kun en itse tupakoinut en lähes koskaan häiriintynyt toisten tupakoinnista. Nyt kun valitettavasti poltan niin eipä kivalta tunnu tämmönen holhoomismeininki. Haluan lopettaa kun itse siltä tuntuu, en pakon sanelemana. Ja varmasti tullaan yrittämään alkoholin kieltämistäkin jossain vaiheessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä lait t. lakimuutokset lestadiolaisten sikiämisen tulosta?

Vierailija
4/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että ONNEKSI en enää asu Nihilisti-Suomessa!

Vierailija
5/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä haluat olla absolutisti, muiden ei tarvitse olla. Aikuisilla on oikeus vapaaseen tahtoon.

Vierailija
6/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä haluat olla absolutisti, muiden ei tarvitse olla. Aikuisilla on oikeus vapaaseen tahtoon.

Ja vapaasti maksaa itse viinan ja röökin tuhot!

Vierailija
7/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä lait t. lakimuutokset lestadiolaisten sikiämisen tulosta?

En yhtään ihmettelisi. Mutta mitäpä jos kansa ryhtyisi kapinaan, vastustamaan tätä lakia, eihän tuo silloin voi mennä läpi?

Vierailija
8/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mielummin alkoton suomi? Alkoholi on aika paljon pahempi myrkky, jonka käyttäjistä paljon suuremmat menot yhteiskunnalle.

Vierailija
9/64 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus, muttei tule onnistumaan.

Vierailija
10/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, savuton Suomi 2030 (vaiko 2040?) on eräänlainen julistus. Tuonkaltaisia julistuksia yleensä on tapana antaa diktatuurimaissa ja muissa vähemmän demokraattisissa, ei normaaleissa länsimaissa. Ikään kuin ärsyttävästi ja tukahduttavan tuntuisesti valtio julistaa jotain koko kansan puolesta, vaikka kaikki eivät olisikaan samaa mieltä. Sitten ne, jotka eivät ole samaa mieltä, jäävät täysin voimattoman ja tukahdutetun tuntuisiksi, he eivät saa ääntään kuuluviin. Kaikkein pahinta on se, jos mikään muukaan virallinen ja uskottava taho ei ole samaa mieltä, vaan voimaan jää valtion totuus, jonka kansa yleensä hyväksyy. Tulee aina mieleen Iranin ex-presidentin julistus muutaman vuoden takaa "Iranissa ei ole homoja!". Ihan yhtä uskottava tämä Suomen julistus.

Ite käytän sähköhöyrykettä ja hyvin toimii.

Vierailija
11/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee.

Jos tupakoitsija allekirjoittaisi sopimuksen, että hänen tupakoinnista johtuvia vaivojaan ei tulla hoitamaan julkisessa terveydenhuollossa, niin sitten ehkä voisi olla oikeus.

Vierailija
12/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan polttanut, mutta en silti ymmärrä.

Ihminen saa tehdä itse omat valintansa. Ne säännöt on ainoastaan perusteltuja, jossa häiritään muita ihmisiä, mm. Lentokoneessa tupakointi.

Mitään asiaa ei ole koskaan pystytty estämään kieltämällä.

Vierailija
13/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa.

Kansantaloudellisesti tietysti se on haitallista, mutta on vaikeaa pistää raja, kuka joutuu maksamaan oman hoitonsa. Miten psykosomaattiset tai muut elintasosairaudet sitten pitäisi hoitaa?

Stressiä liikaa - ei hoideta. Huolehdit liikaa - ei hoideta. Syöt liikaa rasvaa - ei hoideta. Syöt liian vähän kasviksia - ei hoideta.

Vierailija
14/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa 👏

Vierailija
15/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta aiheutuu vuosittain 1,5 miljardin menot. Jos tupakoitsijat maksavat itse nämä kulut niin ok, pössytelkää vaan. Savuttomana en halua osallistua teidän kulujen maksamiseen verorahoistani.

Aiemmassa asunnossa ilmastoinnin kautta tuli naapurin tupakansavut makkariini ja tietysti tarttuu vaatteisiin. Oikein iloinen ettei hajuja tule jatkossa.

Tupakointi on jokaisen oma asia, kunhan siitä ei aiheudu rahallista menoa tai hajuhaittoja muille.

Vierailija
16/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat ei ymmärrä että se savu häiritsee muita. Pahimpana juuri parveketupakointi, kun se käry ei pysy siellä omalla parvekkeella vaan leijailee myös muihin kerroksiin.

Vierailija
17/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vapaasti maksaa itse viinan ja röökin tuhot!

Tämä aina jankattu argumentti on melko epäkelpo maassa, jossa viralliset ravintosuositukset kehottavat pyhän (maa)talouden nimissä koko kansaa puputtamaan ruokaa, joka aiheuttaa mittavat kulut terveydenhoidossa.

Vierailija
18/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on epäterveellistä, mutta mun mielestä jokaisella aikuisella ihmisellä tulisi olla oikeus päättää mitä tekee.

Jos tupakoitsija allekirjoittaisi sopimuksen, että hänen tupakoinnista johtuvia vaivojaan ei tulla hoitamaan julkisessa terveydenhuollossa, niin sitten ehkä voisi olla oikeus.

Sama sopimus sit kouraan ylipainoisille, alipainoisille, epäterveellisesti syöville normaalipainoisille, urheilijoille jne? Kaikista noistakin aiheutuvat vaivat ja muut ongelmat on ihan itse aiheutettuja eikä niiden hoitaminen pitäisi kuulua julkiselle terveydenhuollolle.

Vierailija
19/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuttomana en halua osallistua teidän kulujen maksamiseen verorahoistani.

Aina naurattaa tälläinen hienostelu.

Ihmiset ovat monesti niiiin tarkkoja, että minun maksamat verorahat menee pikkuisten kissanpentujen hoitamiseen, eikä esim.rikollisen vankeushoitokuluihin.

Koetaan, että ollaan jotakin suomea pyörittäviä kuninkaallisia niine pikkukillinkeineen. "minun verorahat".. Kertoo kaiken.

Juuri niillä sinun ihan omilla pikku killingeillä on voitu kustantaa vessapaperirulla jolla joku raiskaaja ahteriaan pyyhkii.

En minäkään haluaisi maksaa liikalihavuudesta aiheutuneita kuluja, en vankeushoitokuluja, en kuluja kouluissa opetetusta ruotsinkelestä, eduskunnan torkkupeitoista tai taximatkoista, en sitä enkä tätä....

Jos vaikka muutettaisiin yhteiskunta sellaiseksi, että jokainen saisi korvamerkitä "rahansa" tiettyyn tarkoitukseen. Ikävästi meillä voisi olla tiet päällystämättä, vankilat toimintakyvyttöminä jne. Mutta eihän se niin justiinsa, koska minä tahon niin, että mun rahat ei mee mihinkään mihin minä en taho.

Vierailija
20/64 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen saa päättää tekemisistään, mutta rööki vaikuttaa myös muihin. Pysäkillä pari tupakoitsijaa ja kourallinen ei tupakoitsijoita. Kaikki, jotka eivät polta altistuvat passiiviselle tupakoinnille. Sama kauppojen parkkipaikalla. Tai missä vaan oikeastaan.

En polta, olen joskus nuorena polttanut ja onneksi päässyt siitä kokonaan eroon. En halua altistua moisille myrkyille enkä varsinkaan halua lapsiani röökaajien lähelle. Nipoa tai ei, mutta näin se vaan nyt on. Hyvä jos Suomesta tulisi savuton!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän