Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäisitkö sinä kotona?

Vierailija
14.08.2016 |

Miksi tai mikset?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en halua leikata vatsaani auki itse kotona. (lapset sektiolla)

Vierailija
2/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sektio ole synnytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnyttäisi. Haluan parhaan hoitohenkilökunnan lähelle, jos jokin menee pieleen.

Vierailija
4/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, mutta luulen että jos meille tulis neljäs niin en ehtis sairaalaan.

Siispä neljättä ei tuu =D

Vierailija
5/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kokisin sen erittäin suurena riskinä. Mitä jos kaikki ei mene hyvin ja tarvittaisiin hätäsektiota? Jos lapsen tila tai oma tila alkaa heikentyä eikä ehditäkään sairaalaan enää? Kotona ei pysty kunnolla seuraamaan synnytyksen kulkua, ei lapsen tilaa eikä omaa tilaa ja jotain voi jäädä huomaamatta joka sairaalassa taas olisi heti huomattu, sitten voi seuraukset olla kohtalokkaita kotona.

Ja pisteenä Iin päälle: en herranjumala synnyttäisi ilman puudutuksia ja kukaan tuskin niitä tulisi minulle kotiin tuomaan!!

Vierailija
6/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sektio ole synnytys.

On olemassa kaksi synnytystapaa: alatiesynnytys ja sektio. Sektio on toinen synnytystapa. Kummallista jos joku ei tätä tosiaan tiennyt.

Vierailija
7/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Aiemmin haaveilin siitä, mutta toisessa synnytyksessä repesi istukka, vuotoa kaksi litraa ja vauhdilla leikkaussaliin kaavintaan. En uskaltaisi kotona, ellen asuisi sairaalan naapurissa ja apuna kokenut lääkkeettömään kivunlievitykseen erikoistunut kätilö.

Vierailija
8/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Kotona ei voi saada sektiota eikä edes epiduraalipuudutusta. Jos tulee jokin massiivinen vuoto, kuolet. Lisäksi en haluaisi mitään synnytyssotkuja (veri, paska, istukka...) omaan kotiini pitkin poikin. Harvoin kai synnytys niin siisti on että kaikki sotku mahtuu muutamalle kronarille.

Vierailija
9/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin synnyttää kotona jos siellä olisi minun lisäksi mieheni (lapsen isä), äitini (on todella rauhoittava tuki joka tilanteessa), anestesialääkäri epiduraaleineen, synnytyslääkäri ja 2 kätilöä. Lisäksi pihassa olisi ambulanssi jossa ensihoitajat täydessä valmiudessa jos jotain tapahtuu.

Vierailija
10/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnyttäisi. Olisin luultavasti vuotanut synnytyksen jälkeen kuiviin, jos olisin synnyttänyt kotona. En muutenkaan synnyttäisi ilman puudutuksia. En todellakaan halua kärsiä kivusta, kun apua siihen on saatavilla. Ei siitä kotisynnytyksestä kuitenkaan mitään ansiomitalia saisi. Enkä haluaisi ottaa sitä riskiä että minä tai lapseni menehtyisi kotisynnytykseen.

Vierailija
11/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnyttäisi kotona. Se kipu on niin kovaa, että en halua kotona sellaista kokea, ja meiltä on matkaa lähimpään sairaalaan sen verran, että jos synnytys komplisoituisi, niin menisi liki tunti päästä sairaalaan, se voisi koitua kohtaloksi vauvalle ja itselle. Ei kyllä ole muutenkaan mitään intoa kotisynnytykseen, lähisairaalassa on pieni ja kodikas synnytysosasto, sinne on mukava mennä. T: rv39

Vierailija
12/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin synnyttää kotona jos siellä olisi minun lisäksi mieheni (lapsen isä), äitini (on todella rauhoittava tuki joka tilanteessa), anestesialääkäri epiduraaleineen, synnytyslääkäri ja 2 kätilöä. Lisäksi pihassa olisi ambulanssi jossa ensihoitajat täydessä valmiudessa jos jotain tapahtuu.

Ainii. Unohdin mainita vielä siivoojat! :D

Vierailija
13/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus syntyi suunnitellusti kotona Englannissa ja kaikki sujui oikein hyvin oman kätilön avustamana.

Vierailija
14/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka synnyttää vapaaehtoisesti kotona? En voi käsittää. Jos haluaa jonkun ihmeen luomusynnytyksen ilman puudutteita niin sen voi tehdä sairaalassakin. Kuka kieltäytyy ammattilaisten avusta ja huolenpidosta? Miten kukaan voi ottaa niin suurta riskiä kun synnytys sairaalassakin on suuri riski, synnytys on aina valtava riski kotisynnytyksistä puhumattakaan huhhuh.

Vierailija
15/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäisitkö sinä kotona?

Miksi tai mikset?

En. Koska olen mies.

Vierailija
16/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaikka mun ensimmäinen synnytys menikin oppikirjamaisesti ja luomuna, niin en halua ottaa sitä riskiä kuitenkaan, että seuraava synnytys ei menekkään yhtä hienosti.. Vaikka kotisynnytykseen tuleekin kätilö avuksi, niin ei heillä silti ole valmiuksia seurata niin hyvin vauvan vointia tai tehdä hätäsektiota, jos sellainen tilanne tuleekin.  

Vierailija
17/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Syyksi riittää jo pelkästään se, että joutuisi omasta kodistaan siivoamaan ne kaikki seinälle lentäneet veret, muusta puhumattakaan.

Vierailija
18/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tuli maailmaan hätäsektiolla. Kohtu repesi ja hädin tuskin pysyin hengissä. Onneksi en ollut haaveillut mistään vanhanaikaisesta kotisynnytyksestä vaan olin älykkäästi halunnut synnyttää nykyaikaisesti ja turvallisesti sairaalassa. Ei tulisi mieleenkään riskeerata vauvan ja omaa henkeä.

Vierailija
19/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luultavasti voisin vakavasti ainakin harkita. Muunmuassa siksi, että laitossynnyttäminen on minun mielestäni kallista. Ja tietenkään se hinta ei ole mitään siitä, että lapsi turvallisesti syntyy, mutta kun myös kotona voi synnyttää lähes yhtä turvallisesti. Tietysti pitäisi olla normaalisti sujunut raskaus, vahva olettamus lapsen hyvinvoinnista , vankka harkinta ja hyvä valmistautuminen ja valmius lähteä laitokseen kesken synnytyksenkin. 

Vierailija
20/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En; en koe, että saisin siitä mitään, ja jos jotain menee synnytyksessä pieleen niin on turvallisempaa olla sairaalassa. Lisäksi synnytyksen jälkeen minulle on sopinut, että ruoan saa valmiina ja voi käyttää sairaalan fasiliteetteja ja apu ja tuki on lähellä.