Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien lapsiperheiden suunnitelmat syyslomalle.

Vierailija
14.08.2016 |

Mitä meinaatte tehdä? etenkin te joilla on kouluikäisiä lapsia.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te "köyhät" ajattelette että "rikkaat" tekee lomilla jotain upeanmahtavanerikoisenloisteliasta mihin teillä lapsineen ei ole varaa?!? Miksi uhriutua ja kadehtia olematonta?

teillä on rahaa joten et osaa ajatella rahaa ongelmana. Tuliko esim.mieleen että me köyhät kadehtisimme sitä että teillä ei tule ongelmaa siitä, että kun koululaiset ovat kotona, he eivät saa koululounasta ja tämä näkyy ruokalaskussa.

Vierailija
42/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä Tukholmassa -risteily on halpa toteuttaa.

Käytiin juuri pari viikkoa sitten risteilemässä niin ei taas syyslomalla huvittaisi mennä risteilemään.

Älä lähde risteilylle vaan ota se päivä Tukholmassa vaihtoehto. Tukholmassa voi käydä Skansenilla, Junibackenilla (jos pienempiä lapsi) , Globenilla, vanhassa kaupungissa, kuninkaanlinnassa, Wasa museossa, Abbamuseossa. Näistä ehtii tehdä pari juttua kun on päivän Tukholmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden maltillisen säästämisen ansiosta menemme syyslomaviikolla viikoksi etelään. Ensimmäinen kerta lentokoneessa koko porukalle. Terv. Yh-äiti (leski) ja 4 lasta

Perheen kanssa matkustelu on kyllä mahdollisimman kallista juuri syys/talvilomien aikaan, kun matkat on pakko varata hyvissä ajoin ja täydellä hinnalla. Mieluummin lähdetään koululaisten kesäloman alussa reissuun, tänä vuonna oltiin Mallorcalla varsin kohtuuhintaan. 

Vierailija
44/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden vuoden maltillisen säästämisen ansiosta menemme syyslomaviikolla viikoksi etelään. Ensimmäinen kerta lentokoneessa koko porukalle. Terv. Yh-äiti (leski) ja 4 lasta

Perheen kanssa matkustelu on kyllä mahdollisimman kallista juuri syys/talvilomien aikaan, kun matkat on pakko varata hyvissä ajoin ja täydellä hinnalla. Mieluummin lähdetään koululaisten kesäloman alussa reissuun, tänä vuonna oltiin Mallorcalla varsin kohtuuhintaan. 

Syyslomaviikkojen aikaan hinnat eivät laske myöhemminkään vaan päinvastoin, ne ovat korotettuja. Matkat on ostettava tosi paljon ennen, jos haluaa tiettyyn kohteeseen ja esim. perhehuoneen.

Vierailija
45/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te "köyhät" ajattelette että "rikkaat" tekee lomilla jotain upeanmahtavanerikoisenloisteliasta mihin teillä lapsineen ei ole varaa?!? Miksi uhriutua ja kadehtia olematonta?

teillä on rahaa joten et osaa ajatella rahaa ongelmana. Tuliko esim.mieleen että me köyhät kadehtisimme sitä että teillä ei tule ongelmaa siitä, että kun koululaiset ovat kotona, he eivät saa koululounasta ja tämä näkyy ruokalaskussa.

Ja tämä tekee minusta kertakaikkiaan kamalan ihmisenä?! Miksi sinä minua kadehtisit? Kun ei meillekään mitään ole taivaasta ilmaiseksi ja ilman vaivan näköä tippunut, niin kuin ei suurimmalle osalle taloudellisesti hyvin toimeen tuleville. Ja rikkaiden kadehtiminen ei paranna sinunkaan oloasi, eihän?

Ja tässä ketjussahan nimen omaan kyseltiin syyslomatekemisiä ja meilläkin koululaisten kotona olo näkyy ruokalaskussa.

Ja kun sanot, etten osaa ajatella rahaa ongelmana. Voi kyllä osaan. Olen ihan tavis duunariperheessä kasvanut, mitään ei ollut ylimääräistä. Olen opiskellut ja kituuttanut ilman lainaa, aloittanut kesätöillä 16-vuotiaana ja rahoittanut sieltä asti osittain elämäni ja opiskeluni (olen nyt melkein 40v).

Nyt harmia tuottaa eräs naapuruston perhe, joka on kateutensa tartuttanut lapsiinsa ja joiden lapset kiusaa meidän lapsia. Rahan takia.Vanhemmat rypee kateudessaan ja harhaluuloissaan, eivätkä kykene näkemään metsää puilta. Tämä oikeastaan olikin se syy miksi avasin ketjun.

Vierailija
46/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin haluaa mummolan. Pienempien kanssa ajattelin käydä junalla vaikka Muhoksella. Varmaan mennään kirjastoon ja käveleskellään rannalla ja metsissä.

Vierailija
47/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivä Tukholmassa -risteily on halpa toteuttaa.

Koululaisten syyslomien aikana vain listahinnat, ei tarjousmatkoja  eikä ne ostoksista saadut bonusmatkat ole voimassa syyslomien aikana.

Onko noin? Me ollaan ainakin oltu lahjamatkalla Tukholmassa hiihtolomallakin, ei ollut ainakaan pari vuotta sitten rajattu pois. Näin Tallink/Siljalla.

No ainakin ne on poissuljettu Helsinkiläisten syyslomien aikana ja ei niitä lapsiperheiden kohteiden tarjoushintoja löydy kyllä viikolla kahdeksankaan.

Vierailija
48/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä tekee minusta kertakaikkiaan kamalan ihmisenä?! Miksi sinä minua kadehtisit? Kun ei meillekään mitään ole taivaasta ilmaiseksi ja ilman vaivan näköä tippunut, niin kuin ei suurimmalle osalle taloudellisesti hyvin toimeen tuleville. Ja rikkaiden kadehtiminen ei paranna sinunkaan oloasi, eihän?

Ja tässä ketjussahan nimen omaan kyseltiin syyslomatekemisiä ja meilläkin koululaisten kotona olo näkyy ruokalaskussa.

Ja kun sanot, etten osaa ajatella rahaa ongelmana. Voi kyllä osaan. Olen ihan tavis duunariperheessä kasvanut, mitään ei ollut ylimääräistä. Olen opiskellut ja kituuttanut ilman lainaa, aloittanut kesätöillä 16-vuotiaana ja rahoittanut sieltä asti osittain elämäni ja opiskeluni (olen nyt melkein 40v).

Nyt harmia tuottaa eräs naapuruston perhe, joka on kateutensa tartuttanut lapsiinsa ja joiden lapset kiusaa meidän lapsia. Rahan takia.Vanhemmat rypee kateudessaan ja harhaluuloissaan, eivätkä kykene näkemään metsää puilta. Tämä oikeastaan olikin se syy miksi avasin ketjun.

Oikeassa olet, en todellakaan kadehdi tuollaista luonnetta :D kuulostat "hieman" kireähköltä :D

Vierailija
49/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään reissu Helsinkiin, käydään Helsingin kaupunginmuseossa kun se on ilmainen ja syödään lasten valitsemassa paikassa (tällä hetkellä ilmeisesti Burger King). Itse olen koko kesän hakannut Elokuvapaneeli-sovellusta, vielä kesällä ei päästy leffaan mutta syyslomaan mennessä mulla on liput koko perheelle! Asutaan tosin pk-seudun laitamilla, eli ei mistään maalta asti olla tulossa eikä reissu ole sinänsä ihmeellinen :D Jos säät sallii, käydään yhden tai kahden yön telttaretkellä Nuuksiossa ja kierretään samalla muutamia luontopolkuja. Yksi ilta ollaan varattu perheen yhteiseksi peli-illaksi. Herkutellaan ja pelataan lautapelejä.

Lapsista vanhin viettää myös yhden päivän Helsingissä kaukaa saapuvan kaverinsa kanssa. Olen hänelle salaa säästänyt vähän käyttörahaa sinne, kaverinsa on luvannut tarjota synttärilahjana leffan ja ruuan mutta haluaisin nyt edes muutaman kympin antaa vaikka shoppailua varten.

Vierailija
50/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omituinen ajatus, että jollakin tietyllä lomalla pitäisi välttämättä tehdä jotakin erityistä. Tutkimushan on osoittanut, että lapset nauttivat siitä, että ollaan vaan ja tehdään ihan tavallisia juttuja kotona. Kun olin vielä työelämässä ja meilläkin oli syysloma, niin moneen vuoteen en käynyt missään muualla kuin kaupassa ja ulkoilemassa. Kotona tein käsitöitä, lueskelin ja katselin telkkaria. Joskus saatoin käväistä naapurikaupungissa, en sen pidemmällä. Olin loman jälkeen virkeä ja levännyt, mutta sitä ei voinut sanoa monesta kollegasta, jotka olivat resunneet ulkomailla ja olivat nyt niin uupuneita, että olisivat tarvinneet toisen viikon toipumislomaa. Mutta kuka sitä nyt kotiinsa jää? Status kärsii! Mukamas! Katin kontit!

Vierailija
51/51 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat töissä ja lapset kotona. Halpaa.