G: Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa?
Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa? Eli siis naisen kanssa, joka on miehesi kaveri.
Mieheni lähti tänään naispuoleisen kaverinsa kanssa ulkomaille retkipyöräilyreissulle. Olen itse tämän naisen tavannut kerran hyvin lyhyesti enkä siis tunne häntä ollenkaan. On mieheni kaveri kuitenkin monen vuoden takaa, ovat opiskeluissa tavanneet.
Tuntui kyllä kurjalta, että mies lähtee kahdeksi viikoksi toisen naisen kanssa ulkomaille... en kuitenkaan halunnut aikuista miestä kieltääkään, koska tiesin, että matkan toteuttaminen oli hänen unelmansa (siis pyöräilymatkan), enkä itse näe lomana satojen kilometrien pyöräilyä, joten seuraa ei muuten oikein ollut.
Kommentit (351)
Miehen unelma,mies olisi voinut järjestää ap:n kanssa unelmaloman, kaksin, olisivat pyöräilleen mies pitempiä matkoja ja ap lyhyempiä. Itse en hyväksyisi. Mitä ap saa tuosta, ei varmaan voi olla miettimättä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on nyt kalastamassa. Hän on siellä muutaman mieskaverinsa kanssa. Jos siellä olisi joku nainen ja on joskus ollutkin, lähinnä toisten vaimoja tai vaimo, ei haittaisi. Mutta kahdestaan tuollaisessa paikassa jonkun naisen kanssa kyllä haittaisi, erityisesti kun tuollainen loma maistuisi minullekin. Olemme olleet Suomen Lapissa viikon useamman kerran luonnon rauhassa ja se on hyvin tunteellinen loma ollut. Meillä ei vaan nyt satu olemaan yhtä aikaa lomaa, minä olen jo lomani pitänyt. Olisin lähtenytkin mukaan, jos olisi lomaa. Miksei ap:ta ole pyydetty mukaan? Eikö kunto ole riittävä? Etkö halua?
No, tässä tunnelmat voi olla vähän toiset, kun päivittäin pyöräillään 70-140 km ja nukutaan teltoissa leirintäalueilla. Toki maisemat on hienot ym. mutta kyllä siinä varmasti päivän päätteeksi on ryytynyt olo.
Minua ei kysytty mukaan enkä oikein näe, miten olisin voinut lähteäkään, koska en missään nimessä jaksaisi pyöräillä päivittäin 70-140 km eli kokonaisuudessaan 1000 km kahden viikon aikana. Ja se, että olisin vaikka autolla ajanut vieressä, olisi tuntunut vähän naurettavalta.... :). En siis itse harrasta pyöräilyä ollenkaan. Joskus käyn mieheni kanssa pyöräilemässä, mutta ne ovat noin 30 km lenkkejä.
AP
Teltassa se pimppa vasta hyvältä tuntuukin, tunnusta tosiasia että peitto heiluu sillä reissulla;)
Kysy ap itseltäsi, miksi mies ei järjestänyt teille kahdelle unelmalomaa, olisitte pyöräilleet yhdeddä, sinä lyhyen lenkin, mies pitkän. Kyllä ne kuule tekevät muutakin, siinä se tunnelma tiivistyy. Kahden ei muita tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kuin pari ekaa sivua tätä ketjua, joten en ole varma, ehdotettiinko tätä jo, mutta ap, minulla on loistava ratkaisu tähän: Mene lomailemaan samaan maahan jonnekin heidän reittinsä varrelle. Tai siihen lähtö-tulokaupunkiin. Voitte silloin viettää aika myös yhdessä miehesi kanssa. Sinulla on hieno loma jossain spa-hotellissa ja voit rentoutua ja tehdä jotain kivaa, mutta olet tavallaan osallisena kuitenkin ja näette siellä ja lopuksi voitte viettää päivän, pari ihan kahdestaan (nainen saakoon katsella nähtävyyksiä yksin). Mites tällainen idea?
Ap, miksi vastailet lähes kaikille muille paitsi et minulle? :/
80
Täällä ei vastaajat ilmeisesti ymmärrä fanaattisia harrastuksia. Siis miettikää nyt, olet ikäsi haaveillut että pääset polkemaan vaikka USA:n länsirannikolta itärannikolle (tosin tässä tapauksessa aika ei riitä mutta jotain vastaavaa), olet säästänyt rahaa jo aikojen alusta ja kerännyt kavereitakin kasaan.
Sitten yksi kavereista peruu matkan kotiasioiden vuoksi.
Yksi lähtee mukaan ja reissusuunnitelmat jatkuvat. Aikanaan unelmien matkakin alkaa.
Mikä tästä tekee niin erilaisen tapauksen koska kyseessä on vastakkainen sukupuoli?!
Itse fanaattisena harrastajana (en pyöräilyn mutta jonkun muun) en antaisi puolisolle ikinä anteeksi jos torppaisi minun elinikäisen unelmani jostain näin naurettavasta syystä!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei vastaajat ilmeisesti ymmärrä fanaattisia harrastuksia. Siis miettikää nyt, olet ikäsi haaveillut että pääset polkemaan vaikka USA:n länsirannikolta itärannikolle (tosin tässä tapauksessa aika ei riitä mutta jotain vastaavaa), olet säästänyt rahaa jo aikojen alusta ja kerännyt kavereitakin kasaan.
Yksi lähtee mukaan ja reissusuunnitelmat jatkuvat. Aikanaan unelmien matkakin alkaa.
Mikä tästä tekee niin erilaisen tapauksen koska kyseessä on vastakkainen sukupuoli?!
Itse fanaattisena harrastajana (en pyöräilyn mutta jonkun muun) en antaisi puolisolle ikinä anteeksi jos torppaisi minun elinikäisen unelmani jostain näin naurettavasta syystä!
Fantaatikon maailmaan ei paljon mahdu.Olisi ap:n mies järjestänyt heille kaksin oikein fantastisen matkan. Paska mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantaatikon maailmaan ei paljon mahdu.Olisi ap:n mies järjestänyt heille kaksin oikein fantastisen matkan. Paska mies.
Ap:han ei fyysisesti kykene kyseiseen reissuun. Ap on ihan itse miehensä ottanut, fanaattisuuksiin päivineen koska ei tällainen luonteenpiirre yhtäkkiä mistään pulpahda ennen kuin on myöhäistä. Vaikka on parisuhteessa, voi olla erillinen olento varsinkin kun kiinnostuksenkohteet käyvät näin ristiin.
Ymmärrän Usan matkan, mekin ajamme vielä Route66- reitin, emme pyörällä vaan mukavalla maasturilla. Vain me kaksi,muita ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:han ei fyysisesti kykene kyseiseen reissuun. Ap on ihan itse miehensä ottanut, fanaattisuuksiin päivineen koska ei tällainen luonteenpiirre yhtäkkiä mistään pulpahda ennen kuin on myöhäistä. Vaikka on parisuhteessa, voi olla erillinen olento varsinkin kun kiinnostuksenkohteet käyvät näin ristiin.
*fanaattisuuksineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matkan voi suunnitella molemmat huomioiden. Mies pyöräilee ja ap katselee nähtävyyksiä ja tehdään yhdessä lyhyempi pyörämatka.
En yhtään ihmettele että täällä masennus on yksi kansansairauksista kun ei saa unelmiansa edes toteuttaa. Te ilmeisesti jäätte ikuisiksi ajoiksi kotiin haaveilemaan ja odotatte samaa muilta. Sitku-elämä loppuu kuulkaa sekin ennen kuin sitä sitkua ehtii tulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matkan voi suunnitella molemmat huomioiden. Mies pyöräilee ja ap katselee nähtävyyksiä ja tehdään yhdessä lyhyempi pyörämatka.
Ja millä tavalla tämä on verrattavissa esim. USA:n rannikolta rannikolle ajamiseen? En nyt tiedä oikeasti missä päin maapalloa tämä pyöräretki oli tarkoitus tehdä, mutta ajatuksen asteella? Kuvittele vaikka että itse haaveilisit maailmanympäripurjehduksesta ja puolisosi päästää sinut vain Ahvenanmaalle ja änkeää vielä itse huokailemaan mukaan? Onko sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kuin pari ekaa sivua tätä ketjua, joten en ole varma, ehdotettiinko tätä jo, mutta ap, minulla on loistava ratkaisu tähän: Mene lomailemaan samaan maahan jonnekin heidän reittinsä varrelle. Tai siihen lähtö-tulokaupunkiin. Voitte silloin viettää aika myös yhdessä miehesi kanssa. Sinulla on hieno loma jossain spa-hotellissa ja voit rentoutua ja tehdä jotain kivaa, mutta olet tavallaan osallisena kuitenkin ja näette siellä ja lopuksi voitte viettää päivän, pari ihan kahdestaan (nainen saakoon katsella nähtävyyksiä yksin). Mites tällainen idea?
Ap, miksi vastailet lähes kaikille muille paitsi et minulle? :/
80
Anteeksi! Nyt vastaan:
Tuo ideasi on tosi hyvä ja sinänsä toteuttamisen arvoinen, jos vastaava reissu joskus tulisi. Nyt mies on kuitenkin ollut jo pari päivää reissussa, joten sitä ei voi toteuttaa.
AP
Olin opiskeluaikana yli kaksi kuukautta (!) Italiassa vaihdossa ja työharjoittelussa saman vuosikurssin pojan kanssa. Olin mieheni kanssa kihloissa tuolloi. En ollut tuon pojan kanssa läheinen ennen reissua.
Kaksi kuukautta meni hyvin, eikä mitään sellaista tapahtunut, mistä pitäisi olla häpeissään tai mitä ei olisi mieheni sallinut.
Äsken juuri olin vaimon sinkkukaverin kanssa harrastusreissulla oikein ulkomailla. Työkiireiden takia nyt ei päästy kolmestaan. Odottelen tässä nyt niitä tunteita, joita tämän ketjun mukaan pitäisi herätä matkakumppania kohtaan. Teinkö jotain väärin, kun matkan aikana ei ollutkaan mitään seksuaalista toimintaa, vaikka nukuttiin samassa hotellihuoneessa? Kotonakin on asiat kunnossa.
Itsekkyys vie suhteen tuhoon. Ap, moni on kertonut, että ei olisi päästänyt. Me menemme kaksin, tuonne Usaan. Sinäkö jäät ilman mitään. Yksin illalla, älä väitä ettei harmita. Sinä olet kakkonen,se ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kysy ap itseltäsi, miksi mies ei järjestänyt teille kahdelle unelmalomaa, olisitte pyöräilleet yhdeddä, sinä lyhyen lenkin, mies pitkän. Kyllä ne kuule tekevät muutakin, siinä se tunnelma tiivistyy. Kahden ei muita tuttuja.
Siksi, koska minuun lomaani ei yksinkertaisesti kuulu pyöräily. Se on mieheni harrastus, ei minun. Vietän mielummin kaupunkilomia tai rantalomia rentoutuen, en pylly kipeänä pyöräillen. Toki Suomessa teen hänen kanssaan pyörälenkkejä ja puhe oli, että mentäisiin joskus yhdessä telttailemaan, mutta ulkomaanmatkaa en halua siihen "uhrata", koska rahatilanteen vuoksi ulkomaille pääsee noin kerran tai kaksi vuodessa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys vie suhteen tuhoon. Ap, moni on kertonut, että ei olisi päästänyt. Me menemme kaksin, tuonne Usaan. Sinäkö jäät ilman mitään. Yksin illalla, älä väitä ettei harmita. Sinä olet kakkonen,se ei muutu.
Minä en jäänyt kotiin surkuttelemaan, vaan kävin ennen miehen matkaa itse kavereideni kanssa ulkomailla kaupunkilomalla, koska tiesin, että muuten en tänä vuonna ulkomaille pääse. Totta kai rupeaa yksin oleminen harmittamaan, mutta sitten näen kavereita tai vierailen vaikka vanhemmillani.
Tämä ei ole niin mustavalkoinen juttu. Onhan sekin itsekästä, että kiellän miestäni toteuttamasta unelmaansa? Hän vielä sanoi, että jos hän ei nyt reissua tee, niin hän ei tule tekemään sitä koskaan, koska sitten kun (jos vaan onnistuu eikä ole lapsettomuutta) saamme lapsia, hän ei voi enää vastaavaa reissua tehdä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jäänyt kotiin surkuttelemaan, vaan kävin ennen miehen matkaa itse kavereideni kanssa ulkomailla kaupunkilomalla, koska tiesin, että muuten en tänä vuonna ulkomaille pääse. Totta kai rupeaa yksin oleminen harmittamaan, mutta sitten näen kavereita tai vierailen vaikka vanhemmillani.
Tämä ei ole niin mustavalkoinen juttu. Onhan sekin itsekästä, että kiellän miestäni toteuttamasta unelmaansa? Hän vielä sanoi, että jos hän ei nyt reissua tee, niin hän ei tule tekemään sitä koskaan, koska sitten kun (jos vaan onnistuu eikä ole lapsettomuutta) saamme lapsia, hän ei voi enää vastaavaa reissua tehdä.
AP
Minusta suhtaudut asiaan mahtavalla asenteella! t. fanaattisuudesta paasannut melkein hermonsa ketjun myötä menettänyt fanaatikko joka nyt lähtee itse harrastamaan sitä omaa juttuaan :)
Eli toisaalta, kun seurustelee, on aina oltava vain yhteisiä unelmia ja omat unelmansa voi unohtaa? Kyllähän parisuhteessakin ollaan yksilöinä, joilla on omia harrastuksia, unelmia ja tarvitaan myös omaa aikaa.
Tämä AP:n tapaus on kaksipiippuinen juttu juuri siksi, että kaksi viikkoa on pitkä aika ja se loukkaa, mutta toisaalta kyseessä on miehen unelma.