Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa?

Vierailija
12.08.2016 |

Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa? Eli siis naisen kanssa, joka on miehesi kaveri.

Mieheni lähti tänään naispuoleisen kaverinsa kanssa ulkomaille retkipyöräilyreissulle. Olen itse tämän naisen tavannut kerran hyvin lyhyesti enkä siis tunne häntä ollenkaan. On mieheni kaveri kuitenkin monen vuoden takaa, ovat opiskeluissa tavanneet.

Tuntui kyllä kurjalta, että mies lähtee kahdeksi viikoksi toisen naisen kanssa ulkomaille... en kuitenkaan halunnut aikuista miestä kieltääkään, koska tiesin, että matkan toteuttaminen oli hänen unelmansa (siis pyöräilymatkan), enkä itse näe lomana satojen kilometrien pyöräilyä, joten seuraa ei muuten oikein ollut.

Kommentit (351)

Vierailija
141/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni käy työ- ja harrastusmatkoilla ulkomailla kuten minäkin. Toisinaan menemme yhdessä, toisinaan eri porukoissa. Kyllähän aikuiset ihmiset voivat vapaasti valita itse seuransa.

Porukoissa tottakai, mutta kaksin?

Vierailija
142/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pitkäkestoinen ja luonteeltaan intensiivinen jaettu kokemus hitsaa yhteen melkolailla. Uskon ettet olisi voinut estämällä muuttaa mitään, jos menohalut olivat noin kovat miehellä. Ei tuossa voi muuta tehdä kuin katsoa, miten käy.

Senjälkeen sitten toimit tilanteen mukaan.

Mieti mitä sinun unelmasi ovat ja saatko ne yhtälailla toteuttaa. Vai onko jotain muuta, mikä suhteessanne tasapainottaa tämän "uhrauksen"?

Kenen mielestä tuo ei ole loukkaavaa ap:ta kohtaan. Hänen toiveillaan ei ole merkitystä. Tuo on siis niin saatanan vittumainen temppu,minkälainen ukko laittaa entisen naisystävänsä ykköseksi. Ei onnistuisi kanssani, saisi jäädä sinne pyöräilemään, olisin tehnyt selväksi. Joo, ikää 48 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pitkäkestoinen ja luonteeltaan intensiivinen jaettu kokemus hitsaa yhteen melkolailla. Uskon ettet olisi voinut estämällä muuttaa mitään, jos menohalut olivat noin kovat miehellä. Ei tuossa voi muuta tehdä kuin katsoa, miten käy.

Mieti mitä sinun unelmasi ovat ja saatko ne yhtälailla toteuttaa. Vai onko jotain muuta, mikä suhteessanne tasapainottaa tämän "uhrauksen"?

Kenen mielestä tuo ei ole loukkaavaa ap:ta kohtaan. Hänen toiveillaan ei ole merkitystä. Tuo on siis niin saatanan vittumainen temppu,minkälainen ukko laittaa entisen naisystävänsä ykköseksi. Ei onnistuisi kanssani, saisi jäädä sinne pyöräilemään, olisin tehnyt selväksi. Joo, ikää 48 vuotta.

Missä se sanottiin, että entinen naisystävä? Meni minulta täysin ohi, käsitin että joku random nainen samasta pyöräilyporukasta.

Vierailija
144/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteessa ollessa täytyy tuntea olevansa vapaa menemään. Elämä alkaa rajoittumaan näkymättömän laatikon sidään kun kaikkea kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa aletaan rajoittamaan puolison takia.

Mutta eikö tässä olisi voinut tehdä kompromissia? Sinä menisit kohdenaahan lomailemaan paikkaan x ja ehkä myös y, jotka voisivat toimia pysähdys ja relausetappeina miehelle ja kaverillensa. Viettäisitte päivän, pari samoissa paikoissa.

Ai niin ku että ap menisi välietapille pilluineen vastaan, ettei miehen vaan tarvitse pettää. Ei hyvä jumala näitä ehdotuksia.

Idiootti. Oletko kuullut sanasta kompromissi? Jos minulla olisi vastaava tilanne, ja kumpikin haluaisi reissuun mutta eri tavalla, niin mun mielestä tämä olisi passeli järjestely. Mä olenkin valinnut kumppanini niin hyvin ettei ole tarvinnut miettiä mitään pettämisiä. En ymmärrä tuollaista kieltämistä. 

Näin juuri. Ei kaikkea ole pakko tehdä hampaat irvessä yhdessä vain koska ollaan pariskunta. Meillä on ihan tavallista että yhteiselläkin lomalla on "omia" päiviä. Esim tänä kesänä mies jäi Alpeille vielä pariksi päiväksi kalaan, kun minä lensin edeltä Nizzaan löhöämään rannalla ja höönaamaan putiikkeja. Miestä ei kiinnosta rantalomailu tai shoppailu, eikä minua kalastus joten miksi pitäisi väkisin tehdä nekin yhdessä? Edelliskesänä taas vuokrattiin kaveriporukan kanssa (mukana myös yksi sinkkumies-kaveri!!!!!!) kämppä Italiasta, mies tuli viikkoa myöhemmin perässä ja jatkettiin sitten lomaa yhdessä.  

Just näin. Mutta ei täällä ymmärretä, alapeukkuja sataa. Ei mikään ihme että ihmiset eroavat koska ovat vankilassa yhdessä ollessaan. 

T. komppaamasi tekstin kirjoittaja

Vierailija
145/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas olisi aika itsekästä ja omanapaista vaatia kumppaniaan hylkäämään pitkäaikainen haaveensa vain koska sen on jotain sellaista johon en itse halua osallistua ja/tai matkakumppanilla sattuu olemaan väärän malliset pissavehkeet pyöräilytrikoissaan ja vielä itsekeskeisempää tehdä siitä tuollainen keinotekoinen "asetat hänet minun edelleni"-prinsessadraama.

Vierailija
146/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sanottiin, että entinen naisystävä? Meni minulta täysin ohi, käsitin että joku random nainen samasta pyöräilyporukasta.

Eka viesti, miehen entinen kaveri. 

Vierailija
147/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas olisi aika itsekästä ja omanapaista vaatia kumppaniaan hylkäämään pitkäaikainen haaveensa vain koska sen on jotain sellaista johon en itse halua osallistua ja/tai matkakumppanilla sattuu olemaan väärän malliset pissavehkeet pyöräilytrikoissaan ja vielä itsekeskeisempää tehdä siitä tuollainen keinotekoinen "asetat hänet minun edelleni"-prinsessadraama.

Ei ole mikään syndrooma, kyllä pitäisi oman kumppanin olla nro 1. Saatanan ukko.

Vierailija
148/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pukki, onkohan monta naista kierroksessa, ai että mun viha nousee.

Vierailija
149/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ootte naurettavia. Mies pettää jos pettää. Ei siihen mitään matkoja tarvita. Jos pettää niin sitä yleensä salaillaan...hankkikaa tekin miespuolisia kavereita, avartaa maailmaa.

T. Nainen jolla paljon mieskavereita ja avomies

Vierailija
150/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viesti, miehen entinen kaveri. 

Niin siis tutustunut alunperin opiskeluaikoina ja näkee tätä lähinnä vain yhteisen harrastuksen kautta. Yleensä kai entisestä naisystävästä puhuttaessa tarkoitetaan, että olisi seurusteluakin takana.

Vierailija
151/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ootte naurettavia. Mies pettää jos pettää. Ei siihen mitään matkoja tarvita. Jos pettää niin sitä yleensä salaillaan...hankkikaa tekin miespuolisia kavereita, avartaa maailmaa.

T. Nainen jolla paljon mieskavereita ja avomies

Naureskele vaan, mutta AVIOLIITTO ON PYHÄ. Sullahan on varmaan VAPAA SUHDE...

Vierailija
152/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään syndrooma, kyllä pitäisi oman kumppanin olla nro 1. Saatanan ukko.

Jos oma kumppani on nro 1 niin silloin kai häntä myös tukisi haaveidensa toteuttamisessa eikä seisoisi niiden tiellä silkkaa itsekkyyttään. Tuo on juuri sitä itsekeskeistä prinsessadraamailua, että sinun pitäisi olla kyllä nro1 mutta et suo ajatustakaan sille, että miehesikin pitäisi olla sinulle nro1. 

Vierailija
153/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun miehesi lähti panemaan sen toisen naisen kanssa. Se on varma. Olet hyvin naiivi.

Vierailija
154/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää kokeena, ihmettelen teitä hyväuskoisia hölmöjä. Joudattekin tulla petytyiksi. 

Vierailija
155/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lähti, ei mies lähde ulkomaille harrastamaan, ellei naisseura miellytä. Ah, siinä on aikaa myös tunnelmoida, ja kokea yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
156/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäis jos olisin nainen. Kyllä se mies yleensä on sellainen että on parempi ettei tule tilannetta jossa jää kahdestaan naisen kanssa kovin pitkäksi aikaa, ja saatika pitemmäksi aikaa esim samaan hotelliin. Toki on poikkeuksia miehissäkin. Naisten ajatuksista nyt ei koskaan ota selvää :)

Vierailija
157/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä mutta harmittaisi jos minua ei olisi pyydetty. Tosin en kyllä tuollaiselle matkalle lähtisikään, ei sillä... :'D

Vierailija
158/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen mennä. Oleellista on pohtia mitä itse tykkäisit lomallasi tehdä. Kaksi viikkoa kuluu nopeaan jos ei mitään ole suunnitteilla. Itse en ainakaan haluaisi murehtia koko lomaani mitä muut tekee. Lomasi on sinua itseäsi varten!

Vierailija
159/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinäkin sieltä jonnekin. Älä ole kotona kun äijäsi saapuu. Ja kyllä, olen sitä mieltä että toinen teltta ei tuuletu eikä kulu.

Vierailija
160/351 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan täällä on keskustelu lähtenyt raiteiltaan. Koska tässä on tullut ihan ihme väittämiä matkaan, koska ihmiset eivät ilmeisesti jaksa lukea ketjua (?) niin tässä tiivistelmä:

- Mieheni harrastaa pyöräilyä

- Hänen unelmansa on ollut toteuttaa pyörämatka ulkomailla

- Tätä varten hän suunnitteli pyöräreissua keväällä kahden kaverinsa kanssa: naisen ja miehen. Molemmat ovat hänelle tuttuja jo opiskeluajoilta, eli noin 7-8 vuoden takaa. Naispuoleisella kaverilla ja miehelläni ei ole koskaan ollut sutinaa. 

- Pyöräreissun kokoonpano pieneni kahteen, koska miespuoleinen kaveri ei saanut lähteä, koska vaimo kielsi. 

- Mieheni lähti reissuun kahdestaan tämän kaveripuoleisen naisen kanssa, joka on SINKKU (koska sillä tuntuu olevan väliä) ja KAUNIS (ymmärrettävästi, urheilullinen ym. kun voi 1000 km pyöräillä).

- Ajatus miehestäni kahdestaan tämän kaverinaisenkanssa, jota minä en siis tunne, ei tunnu hyvältä, koska: olen mustasukkainen ajasta (2 viikkoa toisen naisen kanssa ulkomailla) olen mustasukkainen, etten ole osa unelman toteutusta (hänelle jää muistot siitä vain naiskaverinsa kanssa.)

- En kuitenkaan estänyt miestä lähtemästä enkä myöskään nalkuttanut - mielestäni en voi estää häntä oman unelmansa toteuttamisesta. Pitkässä parisuhteessa on yhteisiä unelmia ja omia unelmia, ja koen, etten voi seistä toisen unelmien tiellä. En näe syytä, miksi mieheni estäisi minua toteuttamasta omia unelmiani.

Ilmeisesti tätä luullaan provoksi, koska en tunne mieheni opiskelu/harrastuskaveria, joka on vieläpä kaunis. He näkevät mieheni kanssa vain pyöräjutuissa yleensä vielä harrasteporukan kesken ja koska en itse harrasta pyöräilyä, en ole häntä nähnyt. No, luulkoot provoksi ketkä luulevat, mutta sitä tämä ei ole.

Olen suoraan sanottuna hämmästynyt siitä, että olen enemmistön mukaan sinisilmäinen, naiivi ja vaikka mitä. Ja että on selvää, että mieheni on tekemässä pettämismatkaa. Ja että kukaan nainen ei lähtisi tuolle reissulle jos hänellä ei olisi tunteita miestä kohtaan. Jos heillä olisi tunteita, niin kai he näkisivät useammin kuin kerran 2-3 viikossa tai harvemmin porukkapyöräilyn merkeissä? Talvikaudella he eivät näe koskaan, eli on monta kuukautta kun eivät näe/ pidä sen suuremmin yhteyttä. 

5 vuoden suhteeni on perustunut luottamukseen, eikä epäilystä pettämiselle ole ollut kertaakaan. Siksi en nytkään lähtenyt hyökkäämään, että "nyt sinä kusipää menet ja petät minua". No, jos pettämistä ilmenee reissun jälkeen, voin raportoida asiasta tänne. Sitten voitte tulla kertomaan, että "mitä minä sanoin, tyhmä AP."

AP