G: Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa?
Päästäisitkö miehesi ulkomaille kahdestaan toisen naisen kanssa? Eli siis naisen kanssa, joka on miehesi kaveri.
Mieheni lähti tänään naispuoleisen kaverinsa kanssa ulkomaille retkipyöräilyreissulle. Olen itse tämän naisen tavannut kerran hyvin lyhyesti enkä siis tunne häntä ollenkaan. On mieheni kaveri kuitenkin monen vuoden takaa, ovat opiskeluissa tavanneet.
Tuntui kyllä kurjalta, että mies lähtee kahdeksi viikoksi toisen naisen kanssa ulkomaille... en kuitenkaan halunnut aikuista miestä kieltääkään, koska tiesin, että matkan toteuttaminen oli hänen unelmansa (siis pyöräilymatkan), enkä itse näe lomana satojen kilometrien pyöräilyä, joten seuraa ei muuten oikein ollut.
Kommentit (351)
Kiusaus voi olla suuri. Reissu voi onnistua ilman pettämistä, mutta voi olla onnistumattakin.
Joskus saa tietoisesti välttää tilanteita, joissa on vaara, että tapahtuu jotain sopimatonta.
Ap vaikuttaa, että odotat tältä ketjulta hyväksyntää, että saat vakuutuksen, ettei mitään sopimatonta tapahdu miehesi ja hänen kaverinsa välillä heidän yhteisellä matkallaan.
Siinäpä vasta kysymys.
Toivottavasti miehesi on sinulle uskollinen. Tulevaisuus tuo mitä tuo.
Sekin kertoo omaa viestimään millaisia viestejä saat reissusta. Paljon voi olla lavastustakin.
Ihmeissäni olisin, jos aviomieheni tekisi tuollaisen matkan naispuolisen kaverinsa kanssa.
En voi kyllä kuvitella itselleni vastaavanlaista tilannetta. Oma mieheni ei koskaan lähtisi ulkomaille naispuolisen kanssa, eikä haluaisi että minäkään lähden. Sanat "hyväksyä" ja "päästää" ovat ehkä vääriä, kun puhutaan aikuisista ihmisistä. Kyllähän aikuinen lähtee jos haluaa, mutta mielestäni tärkeintä on se että puoliso ei edes halua lähteä toisen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa reissuun.
Vaikka itselläni hyvä suhde onkin, olen nähnyt elämässä jo niin paljon pettämistä ja miten ihmiset voivat tehdä kulissien takana ihan mitä tahansa, niin en luota enää keneenkään täysin 100%. En luottaisi edes itseeni jos lähtisin vieraan miehen kanssa ulkomaille kahdeksi viikoksi!! :D
Elämäni opetus on se, että kaikki mitä ihmisiin tulee, on mahdollista. On nähty "täydellisten perheiden" puolisoiden pettämiset pikkujouluissa, koulutuksissa ja jopa työpaikalla. Ihminen on eläin, ja ihmisellä on aina vietit ja vaistot. Ihan sama asia kuin se, että koira joka ei ole koskaan purrut, saattaa yhtäkkiä saada vietin ja hyökätä jonkun kimppuun.
Pointtini on se, että vaikka puolisoon kuinka uottaisi ja suhde on hyvä, ei kannata turhaan hankkiutua tilanteisiin, joissa mopo voi karata käsistä.
Kyllä parisuhteessa ollessa täytyy tuntea olevansa vapaa menemään. Elämä alkaa rajoittumaan näkymättömän laatikon sidään kun kaikkea kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa aletaan rajoittamaan puolison takia.
Mutta eikö tässä olisi voinut tehdä kompromissia? Sinä menisit kohdenaahan lomailemaan paikkaan x ja ehkä myös y, jotka voisivat toimia pysähdys ja relausetappeina miehelle ja kaverillensa. Viettäisitte päivän, pari samoissa paikoissa.
Viikko matkaa jo takana, vaikeuksia voitettu ja nauruja naurettu. Leirityminen johonkin rauhalliseen paikkaan järven rannalla. Nainen menee peseytymään ja...
Olet viisas nainen. Liitto kestää kun siinä on luottoa molemmin puolin. Miehesikin varmasti tämän tietää ja ymmärtää. Hienoa että miehesi pääsee kuitenkin suunnittelemalleen retkelle. On aina kurjaa jos pitkään suunniteltu retki menee puihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet noin ilkeä?
AP
Voi tyttörukka, en minä tahallani yritä sinulle ilkeä olla. Olen vaan nähnyt niin uskomattomia työpaikkaromanssejakin, vaikka kaikki ovat aina ajatelleet että nuo nyt viimeisenä toisiinsa sekaantuisivat.
Kaksi viikko on pitkä aika, ja tuollainen reissu vaikuttaa aika intiimiltä.
Parin päivän reissu olisi aikas lailla jo eri juttu. Ja se että mukana olisi muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhteessa ollessa täytyy tuntea olevansa vapaa menemään. Elämä alkaa rajoittumaan näkymättömän laatikon sidään kun kaikkea kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa aletaan rajoittamaan puolison takia.
Mutta eikö tässä olisi voinut tehdä kompromissia? Sinä menisit kohdenaahan lomailemaan paikkaan x ja ehkä myös y, jotka voisivat toimia pysähdys ja relausetappeina miehelle ja kaverillensa. Viettäisitte päivän, pari samoissa paikoissa.
Ai niin ku että ap menisi välietapille pilluineen vastaan, ettei miehen vaan tarvitse pettää. Ei hyvä jumala näitä ehdotuksia.
Minä olen matkaillut seurustelevan kaverimiehen kanssa. Tämä mies on kaverina jees ja sellaiseksi soveltuu, mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin mielestäni hän ei ole kovin hyvää seurustelumateriaalia, vaan vähän renttumainen. Itse en tuollaisen miehen kanssa seurustelisi.
Vierailija kirjoitti:
Menivätkö Porvoon ympäriajoihin?
No eivät menneet. Joskin Porvoossa on pyöräilijöille kuntoajot noin kerran vuodessa. :)
Miksi tätä kuvitellaan provoksi? Siksikö, että mieheni lähti matkalle enkä estänyt vai siksi, että hänellä todella on naispuolinen kaveri, jota en tunne? Tätä naista hän ei näe oikeastaan kuin harrastuksensa eli pyöräilyn parissa, jolloin menevät yleensä porukassa lenkille. Kuten sanoin, en itse harrasta pyöräilyä, joten en näissä ympyröissä liiku - se on hänen harrastuksensa.
AP
Mulle tulee mieleen tämmöisistä jutuista usein se, miten lapsuudessa omassa perheessä on näihin asioihin suhtauduttu. Silloin kun olin lapsi, niin olishan se ollut tosi outoa, jos isä ois lähtenyt reissuun jonkun toisen naisen kanssa kuin äidin :O Vaikka miten ois ollut harrastuskaveri, tai harrastus"kaveri".
Ap:lla ei nyt vissiin lapsia ole, eikä se nyt ollutkaan tän aloituksen pointti, mutta...
Ja mulla kanssa vähän samanlainen fiilis, että ap on kovin kuitenkin puolustellut miestään ja vakuutellut jo itselleen ettei mitään sutinaa ole mahdollista syntyä, ja koittaa vakuuttaa samaa nyt tässä keskustelussa. Miksi siis ylipäänsä miettiä asiaa ja kysellä täällä ihmisten näkemyksiä, jos kerran luottaa niin täysin mieheensä? Anna mennä! Tosin kyynisempänä ihmisenä sanon, että ei tule olemaan helppoa 2 viikkoa itekseen, miettien että pysyykö harrastuskaverisuhde ainoastaan platonisella tasolla. Jo se, että on tarve kysellä täällä av:lla, on merkki että ei ole hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
No ap, minkälainen se nainen on ulkoisesti? Onko miehesi makuun sopiva? Pitäisitkö uhkana jos olis vaikka miehesi työkaveri?
En ole mies, mutta jotenkin näkisin että fyysinen loma ja rauhalliset puitteet ei mitenkään ainakaan vähennä seksuaalista halukkuutta. Vaikutat kuitenkin ihanan ymmärtäväiseltä miestäsi kohtaan. Tunnet hänet paremmin kuin me vastaajat.
Hän on hyvin kaunis ja urheilullinen. Voisi olla mieheni makuun sopiva. He tunsivat jo ennen kuin aloin mieheni kanssa seurustelemaan 5 vuotta sitten, joten voisin kuvitella, että jos heidän välillään jotain olisi ollut, se olisi jo aikoja sitten syttynyt. Toki ainahan tilanteet muuttuu.
Jos hän olisi mieheni työkaveri, en osaisi pitää uhkana - paitsi jos mieheni yhtäkkiä jäisi ylitöihin yms. selittämättömiä juttuja. Mutta muuten en.
Mieheni seksuaalinen halu ei osaa huolettaa... jos mietin yhteisiä lomiamme, niin emme me kyllä ole kertaakaan harrastaneet enempää seksiä kuin arkenakaan tms. Mieheni on todella epäromanttinen, "käytännön tyyppi", joka ei esimerkiksi rannalla seksin harrastamiseen ryhtynyt, koska oli niin kuuma ja olisi hiekkaa joka paikassa... :) hohhoijaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen tämmöisistä jutuista usein se, miten lapsuudessa omassa perheessä on näihin asioihin suhtauduttu. Silloin kun olin lapsi, niin olishan se ollut tosi outoa, jos isä ois lähtenyt reissuun jonkun toisen naisen kanssa kuin äidin :O Vaikka miten ois ollut harrastuskaveri, tai harrastus"kaveri".
Ap:lla ei nyt vissiin lapsia ole, eikä se nyt ollutkaan tän aloituksen pointti, mutta...
Ja mulla kanssa vähän samanlainen fiilis, että ap on kovin kuitenkin puolustellut miestään ja vakuutellut jo itselleen ettei mitään sutinaa ole mahdollista syntyä, ja koittaa vakuuttaa samaa nyt tässä keskustelussa. Miksi siis ylipäänsä miettiä asiaa ja kysellä täällä ihmisten näkemyksiä, jos kerran luottaa niin täysin mieheensä? Anna mennä! Tosin kyynisempänä ihmisenä sanon, että ei tule olemaan helppoa 2 viikkoa itekseen, miettien että pysyykö harrastuskaverisuhde ainoastaan platonisella tasolla. Jo se, että on tarve kysellä täällä av:lla, on merkki että ei ole hyvä idea.
Halusin näkemyksiä siihen, olisivatko av-mammat itse hyväksyneet miehensä lähtöä vastaavalle reissulle vai olenko jotenkin outolintu. En pyytänyt näkemyksiä siihen, kuinka todennäköistä on, pettääkö mieheni minua reissussa vai ei.
AP
Vierailija kirjoitti:
Juu! Ymmärrän huolesi, mutta käännä asia toisinpäin: pettäisitkö itse vastaavassa tilanteessa? Minä en ja luotan mieleeni kuin kallioon. Ollaan oltu yhdessä piiiitkäään...
Jaa? Pitkääään olet ollut mielesi kanssa? Onneksi olkoon molemmille...
^ no etkö osaa itse tehdä päätöksiä, kun pitää kysellä muilta näkemyksiä?
Itselläni on (kavereiden lisäksi) läheisiä ystäviä kummankin sukupuolten edustajissa. Äskettäin esimerkiksi vietin muutaman päivän naispuolisen ystäväni kanssa kahdestaan hänen mökillään, eikä avovaimollani ollut mitään mökkireissulle lähtöäni vastaan. Mökillä mm. saunoimme ja vietimme myös paljon aikaa vieretyksin sängyssä - nukkuen ja puhuen. Ystävien kanssa voi puhua sellaisista monista aiheista, jotka eivät puolisoa kiinnosta, ja tietty toisin päin. Eikä sitä tarvitse mennä halauksia ja likistelyjä pidemmälle, emmekä haluaisikaan. Jos toisen ystävyyssuhteita pitäisi "vahdata" suhteessa, se olisi aika heikoissa kantimissa.
Eräs kirjoitti:
Onko nainen sinkku?
Kyllä, hän on sinkku.
Onko AV:n logiikka nyt niin, että seurusteleva nainen ei pettäisi tuollaisella matkalla, mutta sinkkunainen retkahtaisi? Ja seurusteleva mies retkahtaisi luonnollisesti saman tien.
ps. alkuperäinen kysymykseni oli, päästäisitkö=hyväksyisitkö itse miehellesi vastaavan reissun?
AP
Voi olla panematta mutta pannakkin kyllä voi,muuten vois olla vähän tylsä reissu.