Kertokaa, OI KERTOKAA minulle miksi yritys ei saisi tavoitella voittoa?
Ihan hirveä raivo siitä, että Stockmann parantaa tulostaan vähentämällä väkeä! Ja sama valitus aina, kun pörssiyrityksen osakkeet nousevat yt-ilmoituksen jälkeen.
Onko teiltä päässyt unohtumaan, että YRITYKSEN TARKOITUS ON TUOTTAA TARPEEKSI SIIHEN SIJOITETULLE PÄÄOMALLE!!!! Ja tuottotavoite on kova, koska toimintaan liittyy riskejä - otetulle riskille pitää saada ylimääräistä katetta.
Yhdelläkään yrityksellä ei ole tavoitteena kasvattaa henkilöstöä vaan päin vastoin: henkilöstö on huomattava kuluerä ja tikku lihassa.
Itse olen sijoittanut jo amk-vuosista lähtien ja tällä hetkellä minulla on osakepääomaa noin 70 000 euron edestä ja istun muutamassa hallituksessa. Omistajana vaadin sijoittamalleni pääomalle hyvää tuottoa ja kannatan yrityksen johdon tulospohjaista palkitsemista. Saadun tuoton sijoitan edelleen, koska vakityöstäni ja hallituspalkkioista saamani tulo riittää elämiseen.
Minun mielestä on positiivista, että yritykset uskaltavat sopeuttaa toimintaansa nykyiseen taloustilanteeseen ja näin edelleen tuottaa voittoa meille omistajille. Kaipaan maahamme yritysjohtoon enemmän kansainvälisen tason rohkeita toimijoita.
Piensijoittaja
Espoo
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
George Carlin - It's a Big Club and You Ain't In It! The American Dream
Onpa paljon puhuvaa, että kommentointi on estetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tavoitella voittoa, mutta voitot tulisi jakaa oikeudenmukaisemmin kaikkien voiton eteen työtä tehneiden kanssa. Vähän sama jos pidettäisiin nyyttärit ja kun tarjoilut on saatu laitettua pöytään asunnon haltija ilmoittaisi, että vieraat voivatkin sitten ottaa tuosta yhdet suolatikut ja häipyä.
Ei todellakaan ole sama.
Yritystoiminnassa suurimman voiton ansaitsee se, joka kantaa suurimman taloudellisen riskin. Osakkeenomistajille jaetaan voitot tässä suhteessa. Työntekijät saavat sovitun palkan, tai omistaja-/johtoportaan niin halutessa, bonuksia tai palkankorotuksia.
Give me a fucking break! Sinusta on taloudellinen riski, jos tulot tippuvat 25 000 :sta 20000:en vr työntekijällä putoaa 1800 eurosta (netto) o euroon. Ammattiliittoja tosiaankin tarvitaan nähtävästi.
Ap?