Voiko olla säälittävämpää kuin itsemurhalla uhkailu kun kertoo toiselle haluavansa erota
Kommentit (44)
Varmaan kaikki naiset on kokeneet tuon. Ja hengissä ne hampuusit on, ikävä kyllä.
Se on valtapeliä, mihin ei kannata lähteä mukaan. Toisten päätökset ei ole sinun vastuullasi.
Jos uhkailee, sano vain: sinä päätät omasta elämästäsi, minä omastani. Älä sysää vastuuta minulle.
Tiedän tapauksen jossa nainen halusi erota miesystävästään ja tämä mies päätti valehdella, että sillä on syöpä!?
En oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka väkisin roikkuvat toisessa ilman vastakaikua. Siis kuka voi olla aidosti onnellinen parisuhteessa, kun tietää että toinen on vain siinä siksi että säälii ja pelkää toisen satuttavan itseään?
Joskus jotkut oikein sairaat uhkailevat itsemurhalla mutta siitä tulee laajennettu, tai niin ettei itselle teekään mitään vaan "vain" toisille. On siis väkivallan tunteita toista kohtaan mutta ilmaisee sen näin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki naiset on kokeneet tuon. Ja hengissä ne hampuusit on, ikävä kyllä.
Samanlaisia kypsymättömiä on ihan naisissakin.
Läheisriippuvuutta ja vallankäyttöä. Kamalaa, että tuohon vielä mukaan mennään ja jatketaan suhdetta. Heti pois myrkyllisestä ja sairaasta ilmapiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen jossa nainen halusi erota miesystävästään ja tämä mies päätti valehdella, että sillä on syöpä!?
No tää on jo next level :D huhhu
On myös naisia jotka eron hetkellä kertovat olevansa raskaana. Säälittävää
Hätähuutohan se mt-ongelmaiselta on.
Pysy nyt vaan tiukkana. Tuo on kiristystä, eli kertoo siitä toisesta osapuolesta. Minuakin puoliso uhkaili itsarilla kun ilmoitin erosta ja vaati kyllä paljon pitää pää kylmänä siinä tilanteessa. Mutta en lähtenyt tähän mukaan ja eihän se mitään itsaria tehnyt.
Sitä mietin myöhemmin, että mitä se oletti? Että kiristää minut takaisin suhteeseen tuolla tavalla ja olettaa että sen jälkeen kaikki on hyvin? Kyllä on pimeä ja sairas ajatusmaailma.
Itsarilla uhkailu vahvistaa sen, että ero on oikea ratkaisu. Piste.
Ex-mies tulee mieleen.
Se makasi maassa ja hakkasi päätään lattiaan, kun oli tarkoitus puhua ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä kokee samalla tavalla.
Kysy onko hän tosissaan uhkauksensa kanssa. Jos on, kerro soittavasi poliisit paikalle, koska hän tarvitsee nyt ammattiapua tilanteeseensa uhatessaan itsensä vahingoittamisella.
Älä vaan usko. Jos ero on tulossa, lienee teillä olleen läjäpäin jo ongelmia. Itsemurhalla uhkailijat eivät välitä muista kuin itsestään. En ikinä tajua mitä ne kuvittelee saavuttavansa? Onnellisen elämänkö kun toinen jää säälistä?
Vierailija kirjoitti:
Se on valtapeliä, mihin ei kannata lähteä mukaan. Toisten päätökset ei ole sinun vastuullasi.
Jos uhkailee, sano vain: sinä päätät omasta elämästäsi, minä omastani. Älä sysää vastuuta minulle.
Näin minä tein. Sanoin heti että jos vahingoitat itseäsi, se on sun päätös.
Mielestäni jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään, myös sen päättämisestä. Tältä pohjalta suhtautuisi myös tuollaiseen uhkailuun. Lisäksi kannattaa muistaa, että tuollaisessa tilanteessa asian tuomisessa esiin kyse on kiristyskeinosta eikä yleensä ole siis tarkoitustakaan tehdä oikeasti noin. Tällaisen ihmisen kanssa en haluaisi olla jatkossa missään tekemisissä.
Tuttavani miesystävä uhkaili tällä tavalla. Erosivat silti ja todellakin kannustin siihen. Oli muutenkin huolestuttavia merkkejä. Mies ei "yllättäen" kuollut eikä takuulla edes yrittänyt sitä, edes todellisuudessa harkinnut. Älkää jääkö tällaisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein sulle.
Sinäpä se olet!
Mietippä omalle kohdalle!
Vierailija kirjoitti:
Hienosti sanottu!
Joo, kokemusta on. Mulla uhkaili exä, kun olin parikymppinen. Kymmenen vuotta minua vanhempi luuseri. On tietääkseni edelleen elossa. Harmittaa, että silloin uhrasin niin paljon ajatuksia asialle.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: kyllä on säälittävämpääkin, ja se on se, että toteuttaa teon. Se varmasti painaisi vielä vuosien jälkeenkin.