Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä ihmisille , joka jatkuvasti on tekemässä ilmoituksia lastensuojeluun? Ja ovat vielä aivan turhanpäiväsiä

Vierailija
11.08.2016 |

Olen joutunut erään miehen silmätikuksi. Hän toimii rapussamme eräänä kodinhoitajana. Välillä ravaa täällä katsomassa vanhusta jne.. Sama kyseinen henkilö on nytten kolmannen kerran soittanut lastensuojeluun. Alkaa olemaan tosi vaikeeta asua itse täällä. Minulla on 2-vuotias tyttö. Kasvatan hänet yksin. Tietynlaista uhmaa on havaittavissa. Asiasta toiseen tässäpä muutamia selityksiä joista hän on ilmoituksia tehnyt. Meillä kotona oli ruoka-aika .. lapsi heittäyty hankalaksi. Alko paiskaamaan tavaroita sun muuta huutamista. Itse olin korottanut ääntä, että nytten syömään. Meillä ei ruoka hetki silloin onnistunut. Nousin penkiltä ja vein lapsen huoneeseen. Siitä hän oli keksinyt että lyön lastani. Kun kuului huutamista ja lapsen itkua. Toinen ilmoitus oli myös kun asunnossamme kuului lapsen itkua. öööh ok? eikö ole normaalia lapsiperheiden arkea, että lapsi saa raivokohtauksia ties aina mistä. Nytten hän keksi uusimman aiheen. Olin kuulema paiskannut itkevän lapsen väkisin vaunuun, jonka seurauksena vaunut heilui hurjasti ja olin kurkkusuorana huutanut pihalla. Oikeasti siinä kävi niin , että kun en päästänyt lastanu juoksentelemaan oman mielensä mukaan sinne sun tänne. Siitä lapsi suuttui, Oltiin sisälle menossa. Joten laitoin hänet vaunuun vaikka hän itki ja raivosi. Mitä olisi pitänyt tehdä? päästää lapsi raivospäissään juoksentelemaan autotielle? Nyt väitti, että olen väsynyt ja tartteisin apua. Mulle alkaa riittämään tämä tämmöinen jonninjoutava paska. Tää on niin naurettavaa. Oon niin vihanen tätäki kirjoittaessa, että en ole edes varma muistinko kaikki kirjottaa! Saako tuosta tehtyä kunnianloukkaus syytteen tai jotn .. Miten pystyn ulkona liikkumaan saatikka kotona olemaan , kun saa pelätä että jos lapsi hermostuu / suuttuu/ alkaa raivoomaan ja tämä kyseinen henkilö sen kuulee ja on taas soittamassa lastensuojeluun. Sossusta on käynyt tekemässä tarkistuskäynnin ja totesi että meillä ei ole mikää hätä. Normaalia uhmaikää. Välillä on korotettava ääntä jne..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovakouraiselta kuulostaa...

Vierailija
2/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa oikein muuta voi, kuin muuttaa pois. Lastensuojelukaan ei voi mitään, koska heillä on velvollisuus tutkia kaikki tapaukset joista on vähänkään epäilystä, että voisi lapsilla olla jotain vaaraa. Ehkä jossain vaiheessa jos tuo mies sinne yhtenään soittaa, saattavat antaa asian olla, mutta helpompaa sinulle, kun muutat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti ahdistavaa, ja alat kohta pelkäämään varmaan edes kotoa poistumista. Uhmaikä on aika raskasta aikaa, ja varmasti monelle näyttää&kuulostaa karmealta mutta tuo jatkuva lastensuojeluun soittelu ja uhkailu on törkeää.

Vierailija
4/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 3 lasua samalta henkilöltä ilman, että ne ovat johtaneet toimenpiteisiin... Itse menisin tässä kohtaa poliisin pakeille vainoamisesta tai vaihtoehtoisesti kunnianloukkauksesta.

Vierailija
5/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle? Kuka on tyypin työnantaja jos kodinhoitajan ominaisuudessa käy talossa? Ehkä lastensuojelun työntekijät osaisivat neuvoa, varmaan kuitenkin joka kerta heillekin tulee turhaa työtä?

Vierailija
6/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen raivokohtaukset nyt eivät kyllä ole normaalia lapsiperheen arkea eivätkä myöskään nuo kuvaamasi toimenpiteet kuten huutaminen ja lapsen paiskominen. Tuolla lapsen uhmaiällä selitetään ja puolustellaan vaikka minkälaista omaa käyttäytymistä. Onhan se tietysti muutos kun aikaisempi tahdoton nyytti alkaa ilmoittaa, milloin on joku asia vialla; kuuma tai kylmä, nälkä tai jano tai mikä tahansa, mutta äidin tehtävä on sen lapsen tarpeen havaitseminen ja hoitaminen eikä huutaminen tai lapsen huudattaminen. Lapsi ei raivoa, jos äiti kohtelee häntä asiallisesti, niin se vain on. Kannattaisi keskustella jonkun vähän kokeneemman lapsia hoitaneen ihmisen kanssa näistä asioista ja myös uskoa mitä sanotaan. Esim. lapsen nälkä on kyllä aika helposti arvattavissa, tietyn ajan päästä edellisestä ruokailusta nälkä tulee takuuvarmasti ja siihen olisi hyvä varautua vähän ennalta ettei lapsi huuda ja ole kärttyisä nälän takia.

En menisi tuolle kunnianloukkaus-linjalle, sillä lapsesi parasta tämä henkilö kuitenkin ajattelee.  

Vierailija
7/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakutat sekopäältä ja lastensuojeluilmoitus näin ollen aiheellinen. 

Vierailija
8/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle huutaminen ja väkisin vaunuihin survominen ja huoneeseen eristäminen on kaikki asiatonta kasvattamista.

Vierailija
9/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos lastensuojelun toimenpiteille/tuelle ei ole aihetta, niin en ihan ymmärrä miksi otat asian niin raskaasti. Tottakai ärsyttää, kun varmaan tuntuu, että sua kytätään. Mutta jos teillä on kaikki hyvin, niin yrittäisin ottaa huumorilla. Oletko jutellut ko. ilmoitusten tekijän kanssa? Siitä voisi olla apua. Tsemppiä!

Vierailija
10/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen joutunut korottamaan ääntä, kun ei asiallinen puhe tepsi. Kurkkusuorana en ole raivonnut. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin jonkun kohdan, mutta en ole paiskonut lastani.  Minä hoidan lastani parhaani mukaan ja koitan opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. En tietenkään anna lapselle keksiä aamupalaksi vaikka hän niin haluaa.. en anna lapseni hajottaa tavaroita. En anna lapseni kiusata kissoja.. enkä todellakaan anna sen juoksennella pihalla vapaasti. Autoista kun ei koskaan tiedä. Eikä lapsi sitä ymmärrä- Siinä vaiheessa olen normaalisti kertonut lapselle ja hän kyllä ymmärtää tosi paljon asioita, mutta se on eri haluaako uskoa vai alkaa tekemään oman mielensä mukaan. Mun mielestä on aika jännää, että tuollainen tuntematon ihminen joka piipahtaa kerran kaks viikossa meidän rapussa tekee ilmoitukset. Mutta miksi ei ole tullut ilmoituksia ihan vaikka naapureilta? jos meillä olisi täällä hätä, niin ihan varmasti omat naapurit olis oikeutettu siihen ilmoituksen tekemiseen.

Vierailija
11/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne saman ilmoittajan ilmoituksia enää noteeraa kun ovat kerran käyneet.

Vierailija
12/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen sama eli jos yksi henkilö on tehnyt jo kolme toimenpiteisiin johtamatonta lastensuojeluilmoitusta menisin itse juttelemaan poliisille. Vaikka tuosta ei rikosjuttua edes syntyisi, saattavat haluta haastatella tätä herraa ja sillä puolestaan voi olla hillitsevä vaikutus tähän ilmoitus intoon.

Vierailija
13/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeä mukaan kirjoitti:

Lapsen raivokohtaukset nyt eivät kyllä ole normaalia lapsiperheen arkea eivätkä myöskään nuo kuvaamasi toimenpiteet kuten huutaminen ja lapsen paiskominen. Tuolla lapsen uhmaiällä selitetään ja puolustellaan vaikka minkälaista omaa käyttäytymistä. Onhan se tietysti muutos kun aikaisempi tahdoton nyytti alkaa ilmoittaa, milloin on joku asia vialla; kuuma tai kylmä, nälkä tai jano tai mikä tahansa, mutta äidin tehtävä on sen lapsen tarpeen havaitseminen ja hoitaminen eikä huutaminen tai lapsen huudattaminen. Lapsi ei raivoa, jos äiti kohtelee häntä asiallisesti, niin se vain on. Kannattaisi keskustella jonkun vähän kokeneemman lapsia hoitaneen ihmisen kanssa näistä asioista ja myös uskoa mitä sanotaan. Esim. lapsen nälkä on kyllä aika helposti arvattavissa, tietyn ajan päästä edellisestä ruokailusta nälkä tulee takuuvarmasti ja siihen olisi hyvä varautua vähän ennalta ettei lapsi huuda ja ole kärttyisä nälän takia.

En menisi tuolle kunnianloukkaus-linjalle, sillä lapsesi parasta tämä henkilö kuitenkin ajattelee.  

Apua mitä soopaa. Jos olet lapseton, toivon että saat pian lapsia. Jos sinulla on yksi rauhallinen lapsi, toivon että saat pian toisen. Sitä odotellessa tulosta viestisi ja pistä talteen.

Vierailija
14/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen joutunut korottamaan ääntä, kun ei asiallinen puhe tepsi. Kurkkusuorana en ole raivonnut. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin jonkun kohdan, mutta en ole paiskonut lastani.  Minä hoidan lastani parhaani mukaan ja koitan opettaa mikä on oikein ja mikä väärin. En tietenkään anna lapselle keksiä aamupalaksi vaikka hän niin haluaa.. en anna lapseni hajottaa tavaroita. En anna lapseni kiusata kissoja.. enkä todellakaan anna sen juoksennella pihalla vapaasti. Autoista kun ei koskaan tiedä. Eikä lapsi sitä ymmärrä- Siinä vaiheessa olen normaalisti kertonut lapselle ja hän kyllä ymmärtää tosi paljon asioita, mutta se on eri haluaako uskoa vai alkaa tekemään oman mielensä mukaan. Mun mielestä on aika jännää, että tuollainen tuntematon ihminen joka piipahtaa kerran kaks viikossa meidän rapussa tekee ilmoitukset. Mutta miksi ei ole tullut ilmoituksia ihan vaikka naapureilta? jos meillä olisi täällä hätä, niin ihan varmasti omat naapurit olis oikeutettu siihen ilmoituksen tekemiseen.

Niin. Jokin siinä sinun tavassasi olla lapsesi kanssa on hänen huomionsa kiinnittänyt toistuvasti. Heillä on kuitenkin kiire, joten vaikea uskoa että ihan randomisti ja perusteettomasti alkaisi jotakuta tuntematonta ahdistella. Miksi?

Vierailija
15/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele ensin lasun työntekijöiden kanssa ja sopikaa, että miten menettelette jos/kun tuo henkilö seuraavan kerran tekee ilmoituksen. Eivät hekään jaksa turhan perässä juosta koko ajan. Sieltä osataan myös kertoa, että milloin on oikea aika soittaa poliisille. 

Vierailija
16/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän haluaa vaan tehdä pelkkää kiusaa? Ei tuntunu eilen olevan ollenkaan kiire, kun jäi pihalle luurisa kanssa kyyläämään. Tapansa kullaki kasvattaa lasta. Mutta rajansa kaikella. Ja rajoja en ole ylittänyt. 

Vierailija
17/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hän haluaa vaan tehdä pelkkää kiusaa? Ei tuntunu eilen olevan ollenkaan kiire, kun jäi pihalle luurisa kanssa kyyläämään. Tapansa kullaki kasvattaa lasta. Mutta rajansa kaikella. Ja rajoja en ole ylittänyt. 

No miksi? Miksi joku täysin tuntematon juuri sinut bongaisi kotipihasta ja alkaisi vainota?

Vierailija
18/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen keski-ikäinen naapurin kyylä, 90-luvulla kun olin nuori yh ja pojalla paha uhma. kerran olin kauppaan lähdössä ja koetin sitoa  karjuvaa ja potkivaa 2-vuotiasta rattaisiin, ämmä alkoi  huutaa parvekkeelta että tekee ilmoituksen lastensuojeluun. huusin takaisin, että " no mee ite tämän kanssa kauppaan ja kato ettei juokse auton alle!"

no, lopulta sitten tekikin ilmoituksen joka ei johtanut mihinkään. kun muutin pois pojan ollessa 4v , tuli puuskuttamaan  ja mulkoilemaan muuttoauton viereen ! sai "vahingossa" tujakan tuuppauksen lipastolla...

Vierailija
19/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä tiiä. Jos se on nyt päässy tuon ilmotuksen makuun ja se nauttii siitä.. onkai näitä ihmisiä moneen lähtöön. 

Vierailija
20/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä tiiä. Jos se on nyt päässy tuon ilmotuksen makuun ja se nauttii siitä.. onkai näitä ihmisiä moneen lähtöön. 

No on kyllä todella kaukaa haettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi