Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäessä rinnan ei kuulu näkyä julkisesti

Vierailija
11.08.2016 |

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin kulahtanut aihe, että ihan turhaa edes käsitellä tätä. Lähes päivittäin tänne joku imetyksessä epäonnistunut katkera laittaa tällaisen aloituksen, ja muut epäonnistuneet lähtevät mukaan. Tämä on sellainen asia, että tähän on minun mielipide, sinun mielipide ja sitten se totuus. Vaikka voissa paistaisi niin se asia ei muutu mihinkään.

Vierailija
42/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aww. Tämä olikin ap:lle niin herkkä aihe, että piti oikein alkaa multipeukuttamaan.

Ymmärsit jo aloituksessas, että ei kaikki tulla olemaan sun kanssa samaa mieltä, joten miksi sitten kuitenkin teit sen, jos et hyväksy muita kuin oman mielipitees? :D

Kirjotapa vaikka pöytälaatikkoon, niin voit olla yleisös kanssa 100 prosenttisen samaa mieltä. Keskustelupalsta on tommosille monologeille vähän mehh.

Täh? Mä oon kirjoittanu vaan nuo jossa lukee ap ja lisäksi tuon yhden josta se unohtui ja jossa mainitsen pysähdyspaikoista. Joku muu/muut täällä on ny ottanu pulttia kunnolla. 😊 Mut mikäs siinä, jatkakaa... Peukutellukaan en oo.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas menee mammoilla tunteisiin vaikkei kukaan ole kieltämässä imetystä julkisilla paikoilla vaan pyytänyt, että ottaisi muutkin huomioon eikä ajattelisi vaan että minäminäminä ja mun lapsi. Kun ei tissit paljaana saa kulkea muutenkaan niin miksi sitten imettäessä? Eri asia jos edes yrittää tehdä sen suojassa, mutta eräskin mamma ostoskeskuksen kahvilan ikkunapöydässä läväytti ison, arpisen utareensa kokonaan esille ja antoi vauvansa lupsuttaa. Aika paljon siitä porukkaa käveli ohi ja kenties tarkoitus olikin huomiohuorata.

Vierailija
44/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette kestä julki-imetystä, niin käyttekö rannoilla tai uimahalleissa koskaan? Jos käytte, niin haukutte väärää puuta. Noissa paikoissa nimittäin näkyy tissiä paljon enemmän!

Ei käydä. Mies on aika häpeilemättömänä innostuksestaan, kun näkee paljasta pintaa ja ollaan saatu uimahalliin sen takia jo porttikielto. Rannallakin uhkaa lapset jäädä vahtimatta, kun se ei tiedä minne kohdistaa katseen. Muutenkin tuntuu pahalta, että se on niin herkkä virikkeille. Siksi olisi parempi, jos kukaan ei imettäisi julkisesti. Jäisi edes kauppareissut rauhallisiksi.

Vierailija
45/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako minäkin kusta ja paskoa julkisesti? Se on täysin luonnollista ja jos se sinua häiritsee niin pysy kotonas

Minua hämmästyttää aina yhtä paljon se että joidenkin mielestä ruokailu on verrattavissa pissaamiseen ja ulostamiseen, joidenkin mielestä seksiinkin.

Imetyksen pointti on se että vauva syö. Ainut verrattavissa oleva asia on muiden ruokailut.

Samaa mieltä.

Ei vauvakaan kuse ja pasko julkisesti, joten miksi aikuisenkaan pitäisi? Tenat kehiin vaan jos ei vessaan ennätä!

Vierailija
46/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä imetyspaita kyllä peittää kaiken. Nänni vaan näkyy ja se on vauvan suussa. En mä kurki tai töllistele todellakaan imettäjiä, mutta ei ole oikein pakottaa toisia katsomaankaan, kuten myymällä tavaroita rinta paljaana tai vaikka jossain junassa toisen kasvojen edessä, missä toisen on tosi vaikea siirtyä muualle tai jos haluaa kohteliaasti välttää katsomista, niin pitäisi ikkunaa tai seinää tuijottaa.

Tämä EI ole imetysvihamielistä vaan toisia huomioivaa käytöstä. Vaikka kuinka puskapissat on luonnollisia niin ei ole kyllä kiva sellaistakaan tapahtumaa lähietäisyydeltä pakosta todistaa.

Ap

Puhut muuten asiaa, mutta vertaamalla syömistä pissalla käymisren menetät arvostukseni.

Pissaaminen hoidetaan muutenkin eri tiloissa, syöminen on julkisesti hyväksyttyä.

Eli siinä tapauksessa jos syötön miehelle makupalana maitoa rinnasta keskelle puiston penkkiä kenelläkään ei ole mitään sanottavaa asiaan koska rinnasta syöminen on ok?

No jos sun mies on samalla sun poika, ni syötä ihmeessä.

Ei kukaan ole missään sanonut että pitää olla oma poika. Imettäähän jotkut naapurin tai kaverinkin muksuja jne. Lisäksi tässä puhuttiin että syöminen julkisella paikalla rinnasta on ok eli sen pitäisi olla sallittua jos kyseessä on välipala eikä seksuaalinen juttu.

Niin muksuja - ei naapurin kolmekymppistä peräkammarin Penttiä. Jos sun miehes on vaikka sitten kaverin muksu, ni imetä.

Vierailija
47/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako minäkin kusta ja paskoa julkisesti? Se on täysin luonnollista ja jos se sinua häiritsee niin pysy kotonas

Minua hämmästyttää aina yhtä paljon se että joidenkin mielestä ruokailu on verrattavissa pissaamiseen ja ulostamiseen, joidenkin mielestä seksiinkin.

Imetyksen pointti on se että vauva syö. Ainut verrattavissa oleva asia on muiden ruokailut.

Kaikissa on kyse siitä että ne ovat intiimejä tapahtumia ja niissä näkyy intiimejä kehon osia. Ja aika monelle varmana sekin vaikuttaa ettei se riippari ole mitenkään esteettisesti kaunis katsottava.

Rinnasta syömistä ei voi verrata aikuisen syömiseen koska rinta ei ole esim lusikka. Silloin voisi verrata jos aikuiset saisi syödä tissit paljaana. Enkä käsitä näitä jotka sanoo että pitäähän sitä lapsen syödä. No niin pitää mutta sitä varten voi pumpata tai antaa tuttelia pullosta. Ei se rinta ole ainoa ruokintakeino.

Olet niin luonnosta vieraantunut että sinulle taitaa olla turhaa selittää miksi naiset imettää.

Ihminen on kaikkineen luonnosta vieraantunut. Mutta en ole sen vieraantuneempi kuin muutkaan. En vai pidä siitä että jotkut imettävät tissit tiskissä ja täyttävät näin itsepaljastelu fantasioitaan imetyksen varjolla. Imetyksen voi tehdä niin ettei sieltä vilahda yhtään mitään. Jos sitä ei osaa tehdä ilman harsoa niin sitten harsoa eteen. Ja ei edes niin osaa imettää niin sitten ei imetys ole sun juttu. Samalla tavalla inhoan jos ihmisillä on roiskeläppä päällä tai liian iso kaula aukko. Ei kaikkien tarvitse nähdä sun avujas. Käytettiin niitä ruokkimiseen tai ei

Jos siinä sinulle onkin kyse itsensäpaljastelufantasiasta, niin ei se sitä kaikille ole. Jotenki kyl tulee se fiilis, et sä häpeät sua ja sun rintojas ja sit projisoit, että muidenkin kuuluis tuntea niin. Oliko imetys kenties vähän ongelmallista?

Vierailija
48/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuossa varmasti jonkunlaista hienotunteisuutta voi noudattaa. Yleisillä paikoilla ei järjestyssäännön mukaan kai rinnat paljaana pitäisi aikuisten naisten esiintyä? Kun saman voi tehdä vähemmän näyttävästi niin miksi pitäisi vetää koko kalusto esille? Turhapa sitten itkeä jos joku provosoituu paljaiden tissien näyttelystä kun saman asian voi hoitaa huomaamattomammin. Niin minä tein, puseroa hieman ylöspäin eikä juuri edes tajunnut, että imetän. Ja tein tuota huomaamattomasti lentokoneessa, bussissa, junassa, laivassa ja ravintoloissa ilman minkäänlaista paheksuntaa. Ei minulla toisaalta ollut myöskään mikään hinku tissejäni muille näytellä.

Vierailija
49/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko te julkisesti imettäjät ja provosoitujat perustella että miksi imetystä ei sitten voi hoitaa niin, ettei koko rinta ole esillä? Julkisesti imettämistä ei kukaan silti kiellä.

Kyllä imetys on rinnastettavissa tavallaan myös vaikka siihen kusella käyntiin. Riippuu miten kategorioi. Jos ajatellaan asioita, missä näkyy intiimit kehonosat niin siinä voi rinnastaa. Rinnat ovat intiimejä kehon osia, sama mihin niitä käytetään. Kyllä mua häiritsee muutkin paljaat pinnat julkisilla paikoilla, kuten persposket, munat ja tissit, jotka pursuaa kaula-aukosta. Tissit uimahallin suihkussa on asia täysin erikseen kun vaikkapa paljaat tissit viereisellä pöydällä samalla kun syö.

Ap

Vierailija
50/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on todellakin hienotunteisuudesta ja ikava kylla joidenkin ihmisten "metsalaisyys" paistaa kylla taas kuuhun asti...

Tassa ketjussa ainakin huomaa helposti ns. sivistymattomat mammat ("Ja MINAHAN ruokin lapseni missa MINA haluan ja miten MINA haluan!!11!!!), joille mika tahansa asia olisi kynnyskysymys, jos toisen mielipide on erilainen kuin heidan omansa. Arvostan naisia, jotka tassakin ketjussa kommentoivat ihan rauhallisesti ja ymmartavat, etta ei kanssaihmiset valttamatta halua nahda mitaan maitorauhasta heilumassa julkisilla paikoilla. Miksi ei voi kayttaa hyvaa imetyspaitaa, joka peittaa rinnanalueen? Tai miksi ei voi ihmettaa rinta harson alla? Tai jopa: miksi ei voi kayttaa vaihtoehtoisia tiloja imetykseen? Kotimaassani (ei Suomi, mutta ei mikaan muslimimaakaan) on esimerkiksi ns. perhehuoneita isoissa tavarataloissa ja ostoskeskuksissa. Aidit voivat menna sinne syottamaan lastaan ja istua rauhallisessa tilassa, eli ei heidan tarvitse iskea rintaa tiskiin jossain ostoskeskuksen kaytavalla (!!).

Vierailija
51/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

En ymmärrä miten naiset voi yhdistää ulostamisen/virtsaamisen ja vauvan syöttämisen.

T. Jape joka rakastaa lapsia

Vierailija
52/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuossa varmasti jonkunlaista hienotunteisuutta voi noudattaa. Yleisillä paikoilla ei järjestyssäännön mukaan kai rinnat paljaana pitäisi aikuisten naisten esiintyä? Kun saman voi tehdä vähemmän näyttävästi niin miksi pitäisi vetää koko kalusto esille? Turhapa sitten itkeä jos joku provosoituu paljaiden tissien näyttelystä kun saman asian voi hoitaa huomaamattomammin. Niin minä tein, puseroa hieman ylöspäin eikä juuri edes tajunnut, että imetän. Ja tein tuota huomaamattomasti lentokoneessa, bussissa, junassa, laivassa ja ravintoloissa ilman minkäänlaista paheksuntaa. Ei minulla toisaalta ollut myöskään mikään hinku tissejäni muille näytellä.

Näkyi rintaa tai ei, niin varmasti annoit ulkopuolisille ikäviä mielikuvia ja fantasioita.

Vierailija
53/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on todellakin hienotunteisuudesta ja ikava kylla joidenkin ihmisten "metsalaisyys" paistaa kylla taas kuuhun asti...

Tassa ketjussa ainakin huomaa helposti ns. sivistymattomat mammat ("Ja MINAHAN ruokin lapseni missa MINA haluan ja miten MINA haluan!!11!!!), joille mika tahansa asia olisi kynnyskysymys, jos toisen mielipide on erilainen kuin heidan omansa. Arvostan naisia, jotka tassakin ketjussa kommentoivat ihan rauhallisesti ja ymmartavat, etta ei kanssaihmiset valttamatta halua nahda mitaan maitorauhasta heilumassa julkisilla paikoilla. Miksi ei voi kayttaa hyvaa imetyspaitaa, joka peittaa rinnanalueen? Tai miksi ei voi ihmettaa rinta harson alla? Tai jopa: miksi ei voi kayttaa vaihtoehtoisia tiloja imetykseen? Kotimaassani (ei Suomi, mutta ei mikaan muslimimaakaan) on esimerkiksi ns. perhehuoneita isoissa tavarataloissa ja ostoskeskuksissa. Aidit voivat menna sinne syottamaan lastaan ja istua rauhallisessa tilassa, eli ei heidan tarvitse iskea rintaa tiskiin jossain ostoskeskuksen kaytavalla (!!).

Sun metsäläisyys ja suomalaisuus ikävä kyllä näkyy myös viestistäsi. On kyllä niin perisuomalaista nöyristelyä, vihamielisyyttä ja paheksuntaa havaittavissa. "Minä se ajattelen vain muita, ettei muut nyt vain pahastuisi!"

Nöyryys ja kateus se vie vaikka maidonkin vauvan suusta.

Vierailija
54/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on kaunis, hoikka ja hyvät tissit niin julki-imettäminen täysin ok. Jos näky vähemmän esteettinen niin sitten mieluummin harson alla tai muualla katseilta suojassa. Eli riippuu tilanteesta.

Vierailija
55/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te julkisesti imettäjät ja provosoitujat perustella että miksi imetystä ei sitten voi hoitaa niin, ettei koko rinta ole esillä? Julkisesti imettämistä ei kukaan silti kiellä.

Kyllä imetys on rinnastettavissa tavallaan myös vaikka siihen kusella käyntiin. Riippuu miten kategorioi. Jos ajatellaan asioita, missä näkyy intiimit kehonosat niin siinä voi rinnastaa. Rinnat ovat intiimejä kehon osia, sama mihin niitä käytetään. Kyllä mua häiritsee muutkin paljaat pinnat julkisilla paikoilla, kuten persposket, munat ja tissit, jotka pursuaa kaula-aukosta. Tissit uimahallin suihkussa on asia täysin erikseen kun vaikkapa paljaat tissit viereisellä pöydällä samalla kun syö.

Ap

Rinnat eivät ole kovin intiimi alue, naisten keino tehdä itsestään ylivertainen.

Nimensäkin mukaan, häpyalueet ovat häveliäitä paikkoja, ei ylemmät kehon osat.

Vierailija
56/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettäessä vauvan kuuluu saada ruokaa. Silloin kun jotain käytetään, se otetaan esille oli kyse keittiövälineistä, ompelukoneesta tai katujyrästä.

Joskus muinoin parempien naisten oli peitettävä kädetkin. Erittäin epäkäytännöllistä. Ihan sama imetyksen osalta.

Miksi sillä hetkellä lapsen käytössä oleva ravintopussi pitää piilottaa? Kaikki koneetkin otetaan esille käyttöä varten ja käytetään kadulla julkisilla paikoilla, vaikka osa on melko rumia. Harva jättää rintaa käytön jälkeen näkyville, kun tietyömailla saattaa olla pikisiä koneita päiväkausia.

Vierailija
57/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettäessä vauvan kuuluu saada ruokaa. Silloin kun jotain käytetään, se otetaan esille oli kyse keittiövälineistä, ompelukoneesta tai katujyrästä.

Joskus muinoin parempien naisten oli peitettävä kädetkin. Erittäin epäkäytännöllistä. Ihan sama imetyksen osalta.

Miksi sillä hetkellä lapsen käytössä oleva ravintopussi pitää piilottaa? Kaikki koneetkin otetaan esille käyttöä varten ja käytetään kadulla julkisilla paikoilla, vaikka osa on melko rumia. Harva jättää rintaa käytön jälkeen näkyville, kun tietyömailla saattaa olla pikisiä koneita päiväkausia.

Hyvä vertaus. :)

T. Jape, rintaruokinnan puolestapuhuja

Vierailija
58/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi minä en hoida sitä sinun haluamallasi tavalla? No. Minulla on vain yläosastaan avattavia imetysvaatteita, jotka paljastavat rinnan. Minuk vartalolleni ei sovi ne toisenmalliset. Enkä ala millään harsolla peittelemään, sillä en halua heikentää vauvan hapensaantia tai tehdä siitä sen hankalampaa (harson mukaan muistaminen, paikoillaan pitäminen, kuljettaminen, pesu, kuivaaminen).

Miksi rinnastat maidon kuseen ja paskaan? Ja rinnat muniin ja persposkiin? Taidat olla jotenkin yliseksualisoinut naisen rinnat. Oletko lesta?

Vierailija
59/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tämä oikeasti on? Mulla on neljä lasta ja olen ehkä kaksi kertaa nähnyt jonkun imettävän rinta paljaana ilman mitään peittelyä. Oudoltahan se vähän tuntui, mutta mitä sitten. En vaan ole tottunut siihen näkyyn. Itse olen imettänyt joka lasta pitkään ja yritän kyllä peittää parhaani mukaan, mutta vaikka kuinka on imetyspaita niin jotain saattaa vilahtaa vahingossa. Arvostan sitä jos muut ei silloin tuijottele sillä en itsekään halua paljastella tissejä mutta kuten ymmärtänet, en voi kolmea lasta jättää yksin ja lähteä muualle syöttämään :-)

Vierailija
60/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenenkään muun imetyshommat ei kuulu sinulle pätkän vertaa.

minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.

jos SINUA tämä häiritsee, katso muualle, tai peitä vaikka pääsi harsolla :)

Melkoista omahyväistä paskaa taas. Onhan se toki mukavaa katsella, kun äiti kaivaa suurieleisesti riipputissinsä esille ja taapero kävelee jostain kauempaa tissille maitoa juomaan.

Tuolla sinun logiikalla kuka vaan voi kävellä alasti kadulla ja jos häiritsee niin katsokoon muualle.

Uskomatonta.