Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäessä rinnan ei kuulu näkyä julkisesti

Vierailija
11.08.2016 |

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä aina näin vouhkataan? Näettekö oikeasti useinkin naisia imettämässä rinnat täysin paljaina? Mä en ole koskaan nähnyt! Itseasiassa mä nään julkisesti imettäviä naisia muutenkin todella todella harvoin, vaikka olen Helsingin keskustassa töissä ja siellä liikun päivittäin. Tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota, mutta siis koskaan en ole nähnyt ketään imettävän rinnat ja maha paljaana, niin kuin täällä aina monet väittää äitien tekevän.

Sama juttu. Ikinä kukaan ei ole heilutellut tissejään paljaana kun imettää, kyllä ne paljastavimmat tapaukset kulkee ihan muuten vaan kaupungilla topeissa joista tissit on pullahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä, ja napapaidoissa joista näkyy pömmömaha.

Minä olen ollut muutama vuosi pk-seudun seutulinjan bussissa, joka oli ruuhka-aikaan täpötäysi ja jossa erään nuorehkon äidin vauva alkoi ääkyä. Äiti nykäisi tiukan teepaitansa ylös, jolloin molemmat rinnat paljastuivat, ja alkoi pokkana imettää siinä.  Koska äiti sattui olemaan selkä menosuuntaan-paikalla, bussiin laskeutui sillä sekunnilla vaivautunut hiljaisuus ja kaikki muut matkustajat kääntyivät kuin yhteisestä merkistä katsomaan ikkunasta ulos.  

Toisen vastaavan tapauksen olen nähnyt erään kahvilan pöydässä.

Nämäkin kaksi olisi voinut jäädä kyllä kokematta. Itselläni on kolme lasta, ja olen hoitanut julkiset imetyskerrat jonkin verran diskreetimmin kyllä.

Ihanko olisi mielestäsi ollut parempi, että vauva olisi huutanut nälkäänsä kuin että äiti tunnollisesti hoisi lapsensa? Tiedätkö että nykytietämyksen mukaan lapsen henkiselle ja fyysiselle kehitykselle on vahingollista jos sen tarpeisiin ei vastata tarpeeksi ajoissa. Vauvan huudattaminen se vasta huono vaihtoehto onkin. Sinä kyllä aikuisena ihmisenä selviät traumastasi, usko pois.

Vierailija
182/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Rinnan ei tule näkyä muille. Voi käyttää esim ohutta mutta peittävää huivia.

Oli kyllä noloa kun tuttava alkoi kylässä ollessaan imettämään vauvaansa koko rinta paljaana. Samaten äitienpäivälounaalla isossa ravintolassa yksi äiti veti tissin paljaaksi ruokapöydässä ja imetti siinä kaikessa rauhassa reilusti yli yksivuotiasta lasta. Mitähän olisi tapahtunut jos esim minä ilman imettämistä olisin nykässyt toisen tissin paljaaksi.

Rinnalla ruokitaan vauva eikä siinä mitään pahaa häveliäisyys olisi hyvä muistaa.

Hauska kysymys... Siis mitä jos vetäisisit tissin esiin imettämättä. Jos sitä ei tarvitse, silloinhan se ei ole luonnollista. Aivan, kun kattaisi kokouspöytään pihviaterimet ja lautaset, vaikka ei ole tarkoitus syödä mitään.

Tissit ravintolassa vauvan kanssa on minun silmissäni kuin muiden ruokalautanen. Ne on esillä sen aikaa kun syödään.

En oleta, että kaikki näkee asian samoin, mutta kyllä minusta äideille on jo nykyisellään riittävästi mietittävää vauvan ruokinnassa. Ei sitä tarvitse hankaloittaa toisten odotuksilla ja ajatuksilla. Maailma on pullollaan kaikkea muuta omituista katsottavaa. Miksi pahoittaa mielensä pienen lapsen ruokailusta? Jos se häiritsee siitä pääsee yli. Vauva tarvitsee sen ravintonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap ja muut rintaa ja viuhahtelua vieroksuvat muistatte myös vaatia kauppoja peittämään alusvaatemainokset, lehtien kannet, alusvaatemallinuket, tai hemmetti miksikäs ei vaikka siirrettäisi kaikkia alusvaatteita pois näkyviltä?

Vierailija
184/185 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä aina näin vouhkataan? Näettekö oikeasti useinkin naisia imettämässä rinnat täysin paljaina? Mä en ole koskaan nähnyt! Itseasiassa mä nään julkisesti imettäviä naisia muutenkin todella todella harvoin, vaikka olen Helsingin keskustassa töissä ja siellä liikun päivittäin. Tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota, mutta siis koskaan en ole nähnyt ketään imettävän rinnat ja maha paljaana, niin kuin täällä aina monet väittää äitien tekevän.

Sama juttu. Ikinä kukaan ei ole heilutellut tissejään paljaana kun imettää, kyllä ne paljastavimmat tapaukset kulkee ihan muuten vaan kaupungilla topeissa joista tissit on pullahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä, ja napapaidoissa joista näkyy pömmömaha.

Minä olen ollut muutama vuosi pk-seudun seutulinjan bussissa, joka oli ruuhka-aikaan täpötäysi ja jossa erään nuorehkon äidin vauva alkoi ääkyä. Äiti nykäisi tiukan teepaitansa ylös, jolloin molemmat rinnat paljastuivat, ja alkoi pokkana imettää siinä.  Koska äiti sattui olemaan selkä menosuuntaan-paikalla, bussiin laskeutui sillä sekunnilla vaivautunut hiljaisuus ja kaikki muut matkustajat kääntyivät kuin yhteisestä merkistä katsomaan ikkunasta ulos.  

Toisen vastaavan tapauksen olen nähnyt erään kahvilan pöydässä.

Nämäkin kaksi olisi voinut jäädä kyllä kokematta. Itselläni on kolme lasta, ja olen hoitanut julkiset imetyskerrat jonkin verran diskreetimmin kyllä.

Ihanko olisi mielestäsi ollut parempi, että vauva olisi huutanut nälkäänsä kuin että äiti tunnollisesti hoisi lapsensa? Tiedätkö että nykytietämyksen mukaan lapsen henkiselle ja fyysiselle kehitykselle on vahingollista jos sen tarpeisiin ei vastata tarpeeksi ajoissa. Vauvan huudattaminen se vasta huono vaihtoehto onkin. Sinä kyllä aikuisena ihmisenä selviät traumastasi, usko pois.

Olisi riittänyt ihan se, että  äiti olisi hoitanut homman  huomaamattomammin. Tarvitseeko tätä todella edes sanoa? Kukaan ei ole viemässä siltä vauvalta ruokaa suusta, kysymys on siitä, miten äiti sen junailee.

Vierailija
185/185 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallin ja kuntosalin pukuhuoneessakin on alastomuutta! Omg. Ihmiset myös pukeutuu kesällä paljastavammin! Tupla omg. Ja kumpaankaan ei liity mitään

epäluonnollista vaikka kukaan ei ruokaile.

Onko ap:llä joku outo fetissi vai mikä siinä imetykseen liittyvässä rinnannäkymisessä on niin luonnotonta?