Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettäessä rinnan ei kuulu näkyä julkisesti

Vierailija
11.08.2016 |

Sohaisen varmaan kunnolla muurahaispesää mutta oonko oikeesti ainoa, jonka mielestä imettäminen pitäisi hoitaa katseilta suojassa joko eri paikassa TAI vaikka harsolla rinta peittäen?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia olen imettänyt. Itselle se tuntui sen verran yksityiseltä ja intiimiltä, että hoidin sen em. Tavoilla.

Kerran yleisellä ulkokirppiksellä ostoksia tehdessäni, myyjä myi tavaroitaan avoimesti vauva rinnalla ja koko rinta esillä. Kieltämättä vaivaannutti.

Onhan imetys toki luonnollista mutta niin on kusella käyntikin, eikä sitäkään julkisesti oo sopivaa hoitaa.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on todellakin hienotunteisuudesta ja ikava kylla joidenkin ihmisten "metsalaisyys" paistaa kylla taas kuuhun asti...

Tassa ketjussa ainakin huomaa helposti ns. sivistymattomat mammat ("Ja MINAHAN ruokin lapseni missa MINA haluan ja miten MINA haluan!!11!!!), joille mika tahansa asia olisi kynnyskysymys, jos toisen mielipide on erilainen kuin heidan omansa. Arvostan naisia, jotka tassakin ketjussa kommentoivat ihan rauhallisesti ja ymmartavat, etta ei kanssaihmiset valttamatta halua nahda mitaan maitorauhasta heilumassa julkisilla paikoilla. Miksi ei voi kayttaa hyvaa imetyspaitaa, joka peittaa rinnanalueen? Tai miksi ei voi ihmettaa rinta harson alla? Tai jopa: miksi ei voi kayttaa vaihtoehtoisia tiloja imetykseen? Kotimaassani (ei Suomi, mutta ei mikaan muslimimaakaan) on esimerkiksi ns. perhehuoneita isoissa tavarataloissa ja ostoskeskuksissa. Aidit voivat menna sinne syottamaan lastaan ja istua rauhallisessa tilassa, eli ei heidan tarvitse iskea rintaa tiskiin jossain ostoskeskuksen kaytavalla (!!).

Sun metsäläisyys ja suomalaisuus ikävä kyllä näkyy myös viestistäsi. On kyllä niin perisuomalaista nöyristelyä, vihamielisyyttä ja paheksuntaa havaittavissa. "Minä se ajattelen vain muita, ettei muut nyt vain pahastuisi!"

Nöyryys ja kateus se vie vaikka maidonkin vauvan suusta.

Ikava kylla viestisi oli niin oudosti kirjoitettu, etta se punainen lanka jai vahan loytymatta... En voi vielakaan ymmartaa, miksi joillekin aideille on ihan okei, etta lapsi syotetaan rauhallisemmassa ymparistossa tai etta otetaan muutkin huomioon, mutta joillekin se on ihan jotain kasittamatonta sortoa?! Noyryys ja kateellisuus vaivaavat, jos osaa ottaa muutkin kuin itsensa huomioon? Itse en voi kuvitellakaan ottavani rintaani kaiken kansan nahtavaksi jossain kahvilassa, ravintolassa tai ostoskeskuksen kaytavalla, jos kerran voin homman hoitaa niinkin, etta lapsi voi ruokailla rauhallisemmassa ymparistossa (esim. ohuen huivin alla tai perhehuoneessa). No, ei se mitaan... Meita on moneen junaan.

Vierailija
82/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunoja kirjoitti:

Joissain maissa naiset kulkee muuten vain estoitta tissit paljaana. Ei yhtään haittaisi, vaikka onnistuisi täälläkin. Miksi hitossa pientä lasta hoitavan naisen kehoa pitää ylipäänsä seksualisoida?

Miksei alastomuus voisi muutenkin olla luonnollinen ja hyväksyttävä asia? Naiivisti usein kuvittelenkin näin olevan tässä saunojien luvatussa maassa.

Kenenkään ei tietty ole PAKKO imettää julkisesti, mutten tajua, miten kukaan jaksaa tehdä siitä ongelman, jos joku toinen niin tahtoo tehdä.

Minulle ihmiskeho ei ole koskaan jaksanut olla mikään ihmeellinen juttu. Edes näkemäni kikkeliään heilutelleet itsensäpaljastajasedät eivät jaksaneet hetkauttaa. Nykyäänkään ei ole mitään ongelmaa, missä vaatetuksissa kukin kekkuloi, esitteleekö tissivakoaan, pakaroitaan tai vaikka lisääntymisvärkkejään. Ihan sama, ei ole minun ongelmani. Suurin osa eläinlajeista on aina alasti, miksi ihmiseläin olisi poikkeus? Vaikkemme me kaljuapinat mitään maailman suloisimpia eläimiä olekaan.

Kun MINÄ haluan jotain ja kun MINÄ olen tätä mieltä, niin kyllä muidenkin pitäisi olla. Ei täällä ole mikään pakko asua, muuta ihmeessä sinne missä naiset kulkevat tissit paljaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te julkisesti imettäjät ja provosoitujat perustella että miksi imetystä ei sitten voi hoitaa niin, ettei koko rinta ole esillä? Julkisesti imettämistä ei kukaan silti kiellä.

Kyllä imetys on rinnastettavissa tavallaan myös vaikka siihen kusella käyntiin. Riippuu miten kategorioi. Jos ajatellaan asioita, missä näkyy intiimit kehonosat niin siinä voi rinnastaa. Rinnat ovat intiimejä kehon osia, sama mihin niitä käytetään. Kyllä mua häiritsee muutkin paljaat pinnat julkisilla paikoilla, kuten persposket, munat ja tissit, jotka pursuaa kaula-aukosta. Tissit uimahallin suihkussa on asia täysin erikseen kun vaikkapa paljaat tissit viereisellä pöydällä samalla kun syö.

Ap

Miksi minä en hoida sitä sinun haluamallasi tavalla? No. Minulla on vain yläosastaan avattavia imetysvaatteita, jotka paljastavat rinnan. Minuk vartalolleni ei sovi ne toisenmalliset. Enkä ala millään harsolla peittelemään, sillä en halua heikentää vauvan hapensaantia tai tehdä siitä sen hankalampaa (harson mukaan muistaminen, paikoillaan pitäminen, kuljettaminen, pesu, kuivaaminen).

Miksi rinnastat maidon kuseen ja paskaan? Ja rinnat muniin ja persposkiin? Taidat olla jotenkin yliseksualisoinut naisen rinnat. Oletko lesta?

Hapensaantia :D Ei täällä kukaan mitään avaruuspeittooon tai fleecehuopaan käskenytkään vuorautua :D Kevyesti olan ja vauvan yli heitetty kesähuivi toimii vallan mainiosti.

Peitätkö sinä pääsi ravintolassa, ettei muiden tarvitse katsoa, kun jauhat ruokaa ällöttävän näköisesti? :)

No enpä jauha ruokaa ällöttävän näköisesti joten se tuosta sinun surkeasta heitostasi. Se vauvan syöminen ei ole tässä se ongelma vaan se tissin esitteleminen.

Sinä et määritä, näyttääkö syömisesi muiden mielestä ällöttävältä. Sitä paitsi syöminen on aina intiimi tilanne ja sun suuhun näkee k u n jauhat, joten laita pussi päähän. Mikä pakko se on lähteä ihmisten ilmoille syömään?

Ohis, mutta aina tällaisia kommentteja lukiessani mulle tulee mieleen että miksi helvetissä tuhlaan aikaani tällä palstalla! Olisi joskun mielenkiintoista nähdä livenä, että keitä nämä tällaistenkin kommenttien kirjoittajat oikein ovat.

Vierailija
84/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä aina näin vouhkataan? Näettekö oikeasti useinkin naisia imettämässä rinnat täysin paljaina? Mä en ole koskaan nähnyt! Itseasiassa mä nään julkisesti imettäviä naisia muutenkin todella todella harvoin, vaikka olen Helsingin keskustassa töissä ja siellä liikun päivittäin. Tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota, mutta siis koskaan en ole nähnyt ketään imettävän rinnat ja maha paljaana, niin kuin täällä aina monet väittää äitien tekevän.

Sama juttu. Ikinä kukaan ei ole heilutellut tissejään paljaana kun imettää, kyllä ne paljastavimmat tapaukset kulkee ihan muuten vaan kaupungilla topeissa joista tissit on pullahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä, ja napapaidoissa joista näkyy pömmömaha.

Vierailija
85/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään muun imetyshommat ei kuulu sinulle pätkän vertaa.

minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.

jos SINUA tämä häiritsee, katso muualle, tai peitä vaikka pääsi harsolla :)

Melkoista omahyväistä paskaa taas. Onhan se toki mukavaa katsella, kun äiti kaivaa suurieleisesti riipputissinsä esille ja taapero kävelee jostain kauempaa tissille maitoa juomaan.

Tuolla sinun logiikalla kuka vaan voi kävellä alasti kadulla ja jos häiritsee niin katsokoon muualle.

Uskomatonta.

Miksi sinun pitäisi ruokailla alasti? Kaikki ruokailuvälineet otat kuitenkin esille, etkä peitä lautasta tai suutakaan, vaikka tunget sinne rumaa maksa- tai kaalilaatikkoa.

Työpaikoilla monet ottaa paljon rintaa rumempia eväspussejaan esille, jossa majoneesit pursuavat käsille. Ihan samalla tavalla roskaisesti saatetaan syödä grilliruokia keskellä vilkasta keskustaa kulttuurikohteiden edessä. Hyvin harva edes älähtää, vaikka hampurilaispaperien roskat usein jätetään muiden siivottavaksi.

Vauvan ruokailu julkisestikin on erittäin siistiä, kun vertaa monien eväiden syöntiin. Silti jostain syystä aikuisten ruoalla sotkeminen ja roskaaminen nousee hyvin harvoin keskustelunaiheeksi. Mikä siinä rinnassa pelottaa enemmän kuin kadulle särjetyssä kaljapullossa?

Tässä ei ole vauvasta eikä vauvan ruokailusta kyse, vaan siitä äidin imettämisestä ja kuinka hän asian hoitaa. Kun paheksuu tissit paljaava imettäviä naisia, niin pelkää rintoja? Okei...

Tämäpä juuri. Ja pitkälle kiinni ihmisen käyttäytymiskyvyistä. Täällä jotkut ovat sitä mieltä, että imettävät missä vaan koska vaan, mitä se muille kuuluu. Toiset taas ajattelevat, että kulttuurissa pitäisi ottaa muitakin huomioon. Vauvaperheen jäsenelle tuo rinta on vauvan ruokasäilö, muut ihmiset näkevät vain paljaan rinnan ja kaikki eivät sellaista välittäisi katsella esim. ruokaillessaan hienossa paikassa jossa muutenkin pukeudutaan hieman juhlavammin. Mitä nämä samat ruokasäkkiäidit pitäisivät jos nuoret kauniit tytöt paljastelisivat niitä tulevia ruokasäkkejä heidän miestensä katseltavaksi julkisilla paikoilla? Eikö esim. topless baareissa käymistä pidetä hieman nolona juttuna? Kun kulttuurissamme on tapana peittää rinnat julkisilla paikoilla on hieman moukkamaista niitä esitellä suureleisesti tyyliin minulla on oikeus repäistä rinnat paljaaksi kun haluan syöttää lapseni - kun saman voi tehdä huomattavasti tahdikkaammin ja ihan yhtä vähällä vaivalla. Itselläni oli tavallisia liivejä ja vyötärölle ulottuvia t-paitoja. Istuma-asennossa vauva pääsi aivan hyvin vähän paidan alle ja vauva peitti paljaan vatsan, ulkopuolinen huomasi vain minun pitävän vauvaa sylissä. Helppoa ja vaivatonta, ilman hirveää showta.

Vierailija
86/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka ihmettelevät kun ei ennen muinoin ketään häirinnyt kun imetti vaikka molemmat rinnat paljaina ei näytä ymmärtävän sitä että kyllä se ihmisiä häiritsi mutta suomalaiset on aina olleet sellaista kansaa että eivät puhua pukahda. Nyt vaan se on alkanut näkymään koska ihmiset ovat alkaneet uskaltaa avata suunsa ja sanoa asioista jotka häiritsee.

ja mitä hyvää siitä on seurannut kenellekään?

Vierailija
87/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä aina näin vouhkataan? Näettekö oikeasti useinkin naisia imettämässä rinnat täysin paljaina? Mä en ole koskaan nähnyt! Itseasiassa mä nään julkisesti imettäviä naisia muutenkin todella todella harvoin, vaikka olen Helsingin keskustassa töissä ja siellä liikun päivittäin. Tai sitten en vaan kiinnitä niihin huomiota, mutta siis koskaan en ole nähnyt ketään imettävän rinnat ja maha paljaana, niin kuin täällä aina monet väittää äitien tekevän.

Sama juttu. Ikinä kukaan ei ole heilutellut tissejään paljaana kun imettää, kyllä ne paljastavimmat tapaukset kulkee ihan muuten vaan kaupungilla topeissa joista tissit on pullahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä, ja napapaidoissa joista näkyy pömmömaha.

Jotenkin vaikuttaa ettei nuo tuollaiset ihan Helsingin keskustassa asustele...

Vierailija
88/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, helppohan sun on niitä AAA kuppeja pitää piilossa, ei onnistu D kuppia samalla tavalla piilotella., yritän kyllä parhaani mukaan, muttei se aina toimi.

Vierailija
89/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse on selvästi voimakkaasti mielipiteitä jakavasta asiasta, voisiko ajatella muiden näkemysten huomioonottamista? Ruumiin toimintoihin ja paljaan pinnan näyttämiseen liittyvät normit vaihtelevat kulttuureittain ja yksilöittäin ja mielestäni kaikkia näkemyksiä tulee kunnioittaa. Toisten mielestä voi hyvin käydä pissalla ovi auki ja kulkea kotona puolialasti, toisissa kodeissa näin ei tehdä koskaan. On ihmisiä, jotka osallistuvat luontevasti sekasaunaan, ja ihmisiä, jotka saunovat vain yksin. Omien käsitysten ja tapojen tuputtamista näissä asioissa pidetään yleensä moukkamaisena. Saman pitäisi mielestäni koskea julki-imettämistä. Vaikka se itselle tuntuisi luontevalta, tulisi ymmärtää, etteivät kaikki muut koe samalla tavalla, ja häveliäämmin paljaaseen pintaan suhtautuvat voi ottaa huomioon hoitamalla imetyksen hienotunteisesti.

Vierailija
90/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun vauvani syö s silloin kun sillä on nälkä. enkä vedä koko rintamusta tiskiin, mutta en kyllä ala harsollakaan peittelemäân.

Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.

Vierailija
91/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun sinä imetät julkisella paikalla, asia kuuluu muillekin. Sinua saisi vaikka kuvata siinä tissit paljaana kun imetät.

Kyllä, kuten saan kuvata sitä imetyspaheksujaakin. Tai sitä joka paskoo ja kusee yhtä aikaa.

Eri asia on, että saako niitä kuvia laillisesti käyttää mihinkään, esim julkaista.

No siinähän kaiva kameraa esille samalla kun pitelet vauvaa rinnalla. Julkisella paikalla otetun kuvan saa myös julkaista mikäli sisältö ei loukkaa kuvauksen kohdetta. Ja se tissin esittelyhän oli sinusta maailman luonnollisin asia, joten kuvan julkaiseminen ei loukanne sinua ;)

Usein kyllä kuvaankin, kun pidän kännykkää samalla kädessä :)

Taltioinkin tässä taannoin aika hölmistyneitä ilmeitä eräällä tissittömällä keski-ikäisellä nuivanaamaisella tädillä. Pahastuisikohan hän julkaisusta? Vielä kun liitän kuvaan taustatarinan. :D

No nyt meni mammalla ihan satuiluksi. Ei ilmeisesti löytynyt enää mitään järkevää sanottavaa?

Luepa oma kommenttisi ja mieti, mitä se antaa kellekään. Meni vissiin tunteisiin, kun piti näpytellä kommentti, joka oli informaatioarvoltaan nolla mutta jossa oli kova yritys kyllä arvostella anonyymiä henkilöä. Niin kuin koko ketjun motiivina on ollut - arvostella muita nostaen oma itse, eli heikkoitsetuntoinen ihmisraunio jalustalle.

Vierailija
92/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista omahyväistä paskaa taas. Onhan se toki mukavaa katsella, kun äiti kaivaa suurieleisesti riipputissinsä esille ja taapero kävelee jostain kauempaa tissille maitoa juomaan.

Tuolla sinun logiikalla kuka vaan voi kävellä alasti kadulla ja jos häiritsee niin katsokoon muualle.

Uskomatonta.

No jos se rinta on kaunis ja kiinteä B-kupin kokoinen? Ja imettävä äiti nuori ja nätti ja hoikka?

Onko se vielä ihan hirveää ja väärin muita kohtaan?

Vierailija
93/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulostaminenkin on luonnollista! Ulostan silloin, kun minulla on hätä, enkä varmasti peittele pyllyä tai mitään muutakaan. Jos häiritsee, niin katso muualle.

Ja sitten varmaan syöt sen paskan, kun olet noin luonnollinen.

Vierailija
94/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyshäpeilijä-ap:n huono itsetunto näkyy kuuhun asti, minun rintani eivät.

Vierailija
95/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.

Vierailija
96/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista kommenttia odottaisi viisivuotiaalta joka on hävinnyt väittelyn, joten samanikäisen vastaus: Olet ällö!

Vierailija
97/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: imettäessä rinnan kuuluu näkyä julkisesti. Siis sen rinnan, jolla sillä hetkellä ei imetetä. Kansanäänestyksen paikka.

Vierailija
98/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta ulosteen syöminen ei ole ihmiselle luonnollista toisin kuin imetys, ulostus, masturbointi tai seksi.

Minä kun luulin, että tässä nimenomaan oli kyse siitä, että imetys on luonnotonta. Mitä se onkin, jos suositus on peittää se harsolla.

Vierailija
99/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista kommenttia odottaisi viisivuotiaalta joka on hävinnyt väittelyn, joten samanikäisen vastaus: Olet ällö!

Luulin että keskustelemme ruokailusta, emme eritteistä. En ymmärrä miksi ne kuset, paskat ja oksut pitää aina vetää näihin, jos ette niitä syö. Idiootit.

Vierailija
100/185 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun sinä imetät julkisella paikalla, asia kuuluu muillekin. Sinua saisi vaikka kuvata siinä tissit paljaana kun imetät.

Kyllä, kuten saan kuvata sitä imetyspaheksujaakin. Tai sitä joka paskoo ja kusee yhtä aikaa.

Eri asia on, että saako niitä kuvia laillisesti käyttää mihinkään, esim julkaista.

No siinähän kaiva kameraa esille samalla kun pitelet vauvaa rinnalla. Julkisella paikalla otetun kuvan saa myös julkaista mikäli sisältö ei loukkaa kuvauksen kohdetta. Ja se tissin esittelyhän oli sinusta maailman luonnollisin asia, joten kuvan julkaiseminen ei loukanne sinua ;)

Usein kyllä kuvaankin, kun pidän kännykkää samalla kädessä :)

Taltioinkin tässä taannoin aika hölmistyneitä ilmeitä eräällä tissittömällä keski-ikäisellä nuivanaamaisella tädillä. Pahastuisikohan hän julkaisusta? Vielä kun liitän kuvaan taustatarinan. :D

No nyt meni mammalla ihan satuiluksi. Ei ilmeisesti löytynyt enää mitään järkevää sanottavaa?

Luepa oma kommenttisi ja mieti, mitä se antaa kellekään. Meni vissiin tunteisiin, kun piti näpytellä kommentti, joka oli informaatioarvoltaan nolla mutta jossa oli kova yritys kyllä arvostella anonyymiä henkilöä. Niin kuin koko ketjun motiivina on ollut - arvostella muita nostaen oma itse, eli heikkoitsetuntoinen ihmisraunio jalustalle.

Ylemmässä kommentissa kerrotaan vain se fakta että sinua saa kuvata silloin kun julkisella paikalla imetät ja kuvan saisi jopa julkaista (voimme kommenttiesi perusteella olettaa ettei kuvna sisältö loukkaa sinua millään tavalla).