Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (6995)

Vierailija
4181/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mystikon viimeisimmät viestit otettu talteen poistajan varalta.

Kiitos Sinulle. Otin itse talteen pari Mystikon eilistä viestiä. Laitan ne tänne. Jos hän kirjoitti enemmänkin, ja viestit ovat sinulla tallessa, niin laittaisitko ne tänne kiitos. :)

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan tässä taustalla sellainen ajatus, että meissä jokaisessa on pala jumalaa

Kristitty mystikko 4147/4147 | klo 21:47 | 3.9.2022

Ei. Kuten Rumi sanoi: "You are not a drop in the ocean. You are the entire ocean in a drop." Vertauksena siitä voisi käyttää näyttelijää esittämässä roolia. Esittäjä on koko näyttelijä, ei joku pala hänestä. Hän on vaan valinnut näytöksen ajan omaksua tietyn näkökulman, joka roolihenkilöllä on, hän saattaa esimerkiksi olla 1200-luvun henkilö joka toimii sen ajan tavalla. Mutta tarvittaessa hän kyllä pystyisi muistamaan kännykät ja muut nykyajan asiat, koska hän tosiaan koko ajan on myös se koko ihminen eikä vain esittämänsä rooli. 

Vierailija
4182/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aivan mielenkiintoinen vastaus, kiitos siitä. Tavallaan en sano, että muut koskekoot tuohon työelämä-paskaan, mutta minä en. Toivoisin etteivät muutkaan koskis. Näin saatais suurempaa muutosta aikaan ihan yhteiskuntarakenteessa asti. Myös muiden asioiden suhteen olen tottelemattomuuden kannalla, mutta eipä sillä oo merkitystä miten minä asiat näen, koska jokainen toimii tavallaan.

Jos olis tuollainen maatilasysteemi, niin ei mulla olis mitään syytä tai kiinnostusta kieltäytyä siellä työskentelystä. Se on eri asia.

Ja tuota miten itse omalla olemuksellaan vaikuttaa sisältäpäin työyhteisöön, oon kans sitä miettiny ja se onkin yks niistä syistä miks ees mietin työntekoa vaihtoehtona. Ei vaan vielä oo tullu tietoisuuteen ideaa paikasta mihin voisin edes jollain tapaa harkita meneväni.

Kristitty mystikko 4147/4147 | klo 21:41 | 3.9.2022

Olet tavallaan edellä aikaasi. Kyllä, tämä asia tulee muuttumaan ja nykyisessä työelämässä on monia epäinhimillisiä ja epäterveitä piirteitä. Luin hiljattain antropologi James Suzmanin kirjankin joka tätä käsitteli (Työn historia). Automaatio tulee muuttamaan asioita, varsinkin kun sen kehityksen kanssa samaan aikaa on olemassa ekokatastrofi, joka estää sen ettei automaatiota voida vain lisäämään tarpeita ja tuotteita. Ihmisen energiaa tulee vapautumaan muihin asioihin kuin työhön enemmän, mistä jo 1960-luvulla visioitiin, mutta mikä ei ole vielä toteutunut juuri muuten kuin automaation omistajien suurempana rikastumisena ja uusina kulutushyödykkeinä.

Mutta valitettavasti ihminen ei vielä ole valmis siihen isossa mittakaavassa. Siksi itse katson parhaaksi toimia nykyisen viitekehyksen sisällä, samoin kuin valitsen sopeutua moniin muihinkin ihmisten konventioihin, jotka eivät varsinaisesti ole kotoisia omalle tietoisuudelleni. Itselleni myös työni on mieluisaa ja luovaa, ja se on myös hyödyllistä yhteiskunnan tietyn sektorin sujuvan toiminnan mielessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jotenkin surullista, kuinka niin monet uskovaiset, Jeesusta rakastavat, eivät kykene toimimaan Jeesuksen oppien mukaan, vaan tuomitsevat muita tässäkin ketjussa, ja vieläpä vievät sen tekojen tasolle, eli poistavat toisten viestejä.

Rakkauden kaksoiskäskystä (Matteuksen evankeliumista)

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"

"Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Vierailija
4184/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko 4143/4143 | klo 22:58 | 1.9.2022

Nykyfysiikan näkökulmasta kvanttitason ilmiöstä joka on havaittu jollain fotonilla ei voida päätellä että saman voisi tehdä isokokoinen objekti kuten ihminen. Kvanttisuperposition ylläpitäminen tulee vaikeammaksi objektin koon kasvaessa. Eli mitään tieteellistä perustaa tällaiselle mahdollisuudelle ei ole, vaan sitä pohdittaessa ollaan metafysiikan ja esoterian ja uskomusten alueella. 

Minun näkökulmastani molemmat mahdollisuudet, kaikki mahdollisuudet, toteutuvat kuitenkin maailmankaikkeudessa, eli on olemassa todellisuus (tai illuusio) jossa lapsen päälle ajettiin ja jossa ei ajettu. Silloin kyse on siitä, että jos olet ajassa olevaksi ihmiseksi itsensä kokeva lokalisoitunut tietoisuus, jonka todellisuudessa lapsen päälle on ajettu ja hän on vammautunut, niin voitko valita hypätä toiseen jossa näin ei ole tapahtunut. Vähän sama asia kuin vuoren siirtäminen jonka Jeesus sanoi olevan mahdollista: on se mahdollista, mutta että onnistuisi kun ihmisten uskomukset, tietoisuus ja kokemus maailmasta on mitä se on, äärimmäisen epätodennäköistä. 

Vierailija
4185/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko kirjoitti:

"Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?"

En ole lukenut. En yleensä lue tuon tyyppistä kirjallisuutta, ainoa taitaa olla että Eckhart Tollen "Läsnäolon voiman" olen lukenut koska niin moni viittasi keskusteluissa siihen, että katsoin tarpeelliseksi tutustua siihen itse että voisin sanoa jotain siitä. 

Itse etsisin mieluummin vanhojen, vakiintuneiden uskontojen pyhistä kirjoituksista, jotka aika on koetellut, mutta se on toki makuasia. Se mitä joskus aikoinaan luin vähän noita new age -juttuja, niin tuntui että ne eivät oikein päässeet siihen olennaiseen, siihen mikä oikeasti aikaansaa muutoksen, silti vaikka niissä olikin myös niitä samoja hyviä totuuksia joita löytyy pyhistä kirjoituksistakin. Pahimmillaan niihin totuuksiin oli sekoitettuna paljon ylimääräistä sotkua, jonka kanssa pelaaminen korkeintaan antaa luonnolliselle mielelle älyllistä tyydytystä, mutta ei vie lähemmäs hengellistä heräämistä. Herääminen kun vaatii paljon enemmän hiljaisuutta, kuuntelemista ja vastaanottavaisuutta kuin tietoa ja teorioita ja niiden pohtimista.

Mitä ajattelet gnostilaisuudesta?

Vierailija
4186/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?"

En ole lukenut. En yleensä lue tuon tyyppistä kirjallisuutta, ainoa taitaa olla että Eckhart Tollen "Läsnäolon voiman" olen lukenut koska niin moni viittasi keskusteluissa siihen, että katsoin tarpeelliseksi tutustua siihen itse että voisin sanoa jotain siitä. 

Itse etsisin mieluummin vanhojen, vakiintuneiden uskontojen pyhistä kirjoituksista, jotka aika on koetellut, mutta se on toki makuasia. Se mitä joskus aikoinaan luin vähän noita new age -juttuja, niin tuntui että ne eivät oikein päässeet siihen olennaiseen, siihen mikä oikeasti aikaansaa muutoksen, silti vaikka niissä olikin myös niitä samoja hyviä totuuksia joita löytyy pyhistä kirjoituksistakin. Pahimmillaan niihin totuuksiin oli sekoitettuna paljon ylimääräistä sotkua, jonka kanssa pelaaminen korkeintaan antaa luonnolliselle mielelle älyllistä tyydytystä, mutta ei vie lähemmäs hengellistä heräämistä. Herääminen kun vaatii paljon enemmän hiljaisuutta, kuuntelemista ja vastaanottavaisuutta kuin tietoa ja teorioita ja niiden pohtimista.

Mitä ajattelet gnostilaisuudesta?

Tämä, ja ajatukset Tuomaksen evankeliumista, jossa aika pitkälti alleviivataan ykseyttä ja muita mystikon ajatuksia kiinnostaisi minuakin.

Vierailija
4187/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jotenkin surullista, kuinka niin monet uskovaiset, Jeesusta rakastavat, eivät kykene toimimaan Jeesuksen oppien mukaan, vaan tuomitsevat muita tässäkin ketjussa, ja vieläpä vievät sen tekojen tasolle, eli poistavat toisten viestejä.

Rakkauden kaksoiskäskystä (Matteuksen evankeliumista)

"Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"

"Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Sinä, joka uskot Jeesukseen Kristukseen, tiedät, että Hän tietää sinun kaikki ajautuksesi ja tekosi.

Kun seuraavan kerran alat tuomita muita siitä, että he vielä etsivät tai että he ovat löytäneet oman totuutensa vähän erilaisena kuin sinä, niin muistathan, että Jeesus on silloinkin vierelläsi.

Jos kysyisin Häneltä, rakas Jeesus, miten minun olisi nyt hyvä toimia, poistanko tuon viestin vai moitinko sen kirjoittajaa, vai toiminko niin, kuten olet ohjeeksi antanut, että kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille.

Mitä siis luulet Jeesuksen vastaavan kysymykseesi?

Kultainen sääntö

Kultaisella säännöllä tarkoitetaan Jeesuksen opetusta Vuorisaarnassa: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Matt. 7:12)

Vierailija
4188/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskohan tässä taustalla sellainen ajatus, että meissä jokaisessa on pala jumalaa

Kristitty mystikko 4147/4147 | klo 21:47 | 3.9.2022

Ei. Kuten Rumi sanoi: "You are not a drop in the ocean. You are the entire ocean in a drop." Vertauksena siitä voisi käyttää näyttelijää esittämässä roolia. Esittäjä on koko näyttelijä, ei joku pala hänestä. Hän on vaan valinnut näytöksen ajan omaksua tietyn näkökulman, joka roolihenkilöllä on, hän saattaa esimerkiksi olla 1200-luvun henkilö joka toimii sen ajan tavalla. Mutta tarvittaessa hän kyllä pystyisi muistamaan kännykät ja muut nykyajan asiat, koska hän tosiaan koko ajan on myös se koko ihminen eikä vain esittämänsä rooli. 

Tämä on merkittävä ero ihmisen mahdollisuuksien osalta. Jos uskot, että olet tietty pala Jumalaa, voit ajatella että ei sinulla ole sitten mahdollisuuksia muuttaa asioita juurikaan, koska sinussa nyt on vain se yksi pala eikä muita. Saatat ajatella esimerkiksi, että olet täysin sidottu siihen miltä maailma aisteilla näyttää, nykymaailman uskomuksiin todellisuuden luonteesta, hengen ja aineen suhteesta (jos uskot henkeen ensinkään). Mutta ei, samoin kuin näyttelijä voi "herätä" tarpeen mukaan roolistaan, sinäkin voit olla täällä selkounen näkijä, joka tiedät koko ajan olevasi paitsi unihahmo, myös unen näkijä.

Vierailija
4189/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aivan mielenkiintoinen vastaus, kiitos siitä. Tavallaan en sano, että muut koskekoot tuohon työelämä-paskaan, mutta minä en. Toivoisin etteivät muutkaan koskis. Näin saatais suurempaa muutosta aikaan ihan yhteiskuntarakenteessa asti. Myös muiden asioiden suhteen olen tottelemattomuuden kannalla, mutta eipä sillä oo merkitystä miten minä asiat näen, koska jokainen toimii tavallaan.

Jos olis tuollainen maatilasysteemi, niin ei mulla olis mitään syytä tai kiinnostusta kieltäytyä siellä työskentelystä. Se on eri asia.

Ja tuota miten itse omalla olemuksellaan vaikuttaa sisältäpäin työyhteisöön, oon kans sitä miettiny ja se onkin yks niistä syistä miks ees mietin työntekoa vaihtoehtona. Ei vaan vielä oo tullu tietoisuuteen ideaa paikasta mihin voisin edes jollain tapaa harkita meneväni

Kristitty mystikko 4147/4147 | klo 21:41 | 3.9.2022

Olet tavallaan edellä aikaasi. Kyllä, tämä asia tulee muuttumaan ja nykyisessä työelämässä on monia epäinhimillisiä ja epäterveitä piirteitä. Luin hiljattain antropologi James Suzmanin kirjankin joka tätä käsitteli (Työn historia). Automaatio tulee muuttamaan asioita, varsinkin kun sen kehityksen kanssa samaan aikaa on olemassa ekokatastrofi, joka estää sen ettei automaatiota voida vain lisäämään tarpeita ja tuotteita. Ihmisen energiaa tulee vapautumaan muihin asioihin kuin työhön enemmän, mistä jo 1960-luvulla visioitiin, mutta mikä ei ole vielä toteutunut juuri muuten kuin automaation omistajien suurempana rikastumisena ja uusina kulutushyödykkeinä.

Mutta valitettavasti ihminen ei vielä ole valmis siihen isossa mittakaavassa. Siksi itse katson parhaaksi toimia nykyisen viitekehyksen sisällä, samoin kuin valitsen sopeutua moniin muihinkin ihmisten konventioihin, jotka eivät varsinaisesti ole kotoisia omalle tietoisuudelleni. Itselleni myös työni on mieluisaa ja luovaa, ja se on myös hyödyllistä yhteiskunnan tietyn sektorin sujuvan toiminnan mielessä. 

Vierailija
4190/6995 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty mystikko, tunnustatko Jeesuksen Kristuksen lihaantulleeksi Jumalaksi?

Kyllä, mutta silti olen todennäköisesti mielestäsi harhaoppinen, koska tunnustan myös sinut, itseni ja näytölläni parhaillaan kävelevän kärpäsen. Minulle ei ole muuta kuin Jumala. Jumala ilmenemässä eri muodoissa ja ottamassa eri näkökulmia katsoakseen itsensä kokonaisuutta.

Se ei toki tarkoita, ettäkö kärpänen ja Jeesus Kristus olisivat ihan samanarvoisia hengellisiä opettajia. Ihmisen "syntiin langenneen" ja kärsivän tietoisuuden tilan ja siitä eteenpäin pääsyn paras ymmärtäjä ja tunnetuin opettaja on Jeesus Kristus. Minulle pelastus on paljon konkreettisempi asia kuin joku käsitteellinen anteeksiantamus, kun on ymmärtänyt rukoilla oikeanlaisen rukouksen tai omaksua oikeanlaiset uskomukset koskien Jeesusta ja syntiä, jotain minkä palkka tulee sitten kuoleman jälkeen. Pelastus on taivasten valtakunta meidän keskellämme ja meissä, tässä ja nyt. Se on uusi tietoisuudentila, uusi näkemys ja kokemus kaikesta.

Eli et ymmärrä Jeesuksen pelastutyötä ollenkaan

Miksi kutsut itseäsi kristityksi?

Vierailija
4191/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori mies, katolilaisen kasvatuksen saanut, tuli uskoon samalla tavalla kuin monet muut. Alkoi kokea synnintuntoa, rukoili pelastusta ja lopulta löysi Jeesuksen.

Mies alkoi julistaa evankeliumia ja ylisi Jeesusta, ja puhui kotonaankin kovasti Jeesuksen opetuksista. Miehen isä, joka oli vahvasti katolilainen, antoi pojalleen ns. isän kämmenestä. Myös nuoren miehen äiti ja muut perheenjäsenet hylkäsivät miehen. Kotona ei saanut puhua Jeesuksesta, vaan sai vain rukoilla siten, kuin katolinen pappi oli heitä opettanut. Herralle ei saanut puhua vapaasti. Mies irrottautui perheestään, opiskeli papiksi ja julistaa evankeliumia vielä vanhana ollessaankin.

On niin paljon eri uskontokuntiin kuuluvia kristittyjä, jotka eivät hyväksy toistensa tapaa olla kristitty, että mistä sitä lopulta tietää, minkä uskontokunnan sanoma on just se oikea, mistä Jeesus Kristus puhui täällä  ihmisenä eläessään... Haasteellista.

Vierailija
4192/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuori mies, katolilaisen kasvatuksen saanut, tuli uskoon samalla tavalla kuin monet muut. Alkoi kokea synnintuntoa, rukoili pelastusta ja lopulta löysi Jeesuksen.

Mies alkoi julistaa evankeliumia ja ylisi Jeesusta, ja puhui kotonaankin kovasti Jeesuksen opetuksista. Miehen isä, joka oli vahvasti katolilainen, antoi pojalleen ns. isän kämmenestä. Myös nuoren miehen äiti ja muut perheenjäsenet hylkäsivät miehen. Kotona ei saanut puhua Jeesuksesta, vaan sai vain rukoilla siten, kuin katolinen pappi oli heitä opettanut. Herralle ei saanut puhua vapaasti. Mies irrottautui perheestään, opiskeli papiksi ja julistaa evankeliumia vielä vanhana ollessaankin.

On niin paljon eri uskontokuntiin kuuluvia kristittyjä, jotka eivät hyväksy toistensa tapaa olla kristitty, että mistä sitä lopulta tietää, minkä uskontokunnan sanoma on just se oikea, mistä Jeesus Kristus puhui täällä  ihmisenä eläessään... Haasteellista.

Vuorelle vie monta tietä, mutta kaikki kulkevat Kristuksen kautta. Harhaopit vievät armotta kadotukseen, vaikka tarkoitus olisi ollut hyvä.

Vierailija
4193/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorelle vie monta tietä, mutta kaikki kulkevat Kristuksen kautta. Harhaopit vievät armotta kadotukseen, vaikka tarkoitus olisi ollut hyvä.

Ihan oikeasti nyt! Hyvin pieni osa maailman ihnisistä on edes kuullut Jeesuksesta! Silti lähes kaikkialla on hengellisyyttä/henkisyyttä/uskontoja. On _naurettavaa_, säälittävää ja totaalista tyhmyyttä katsoa asioita noin yksisilmäisesti!

Vierailija
4194/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt! Hyvin pieni osa maailman ihnisistä on edes kuullut Jeesuksesta! Silti lähes kaikkialla on hengellisyyttä/henkisyyttä/uskontoja. On _naurettavaa_, säälittävää ja totaalista tyhmyyttä katsoa asioita noin yksisilmäisesti!

Olen todellakin samaa mieltä kanssasi. Kuka voi mitenkään sanoa, mikä kristillisyys tai muu uskonto on harhaoppia. Maailmassa on  tosiaan valtavasti ihmisiä, jotka vain eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta. Hekö kaikki joutuisivat he.......n?

Onko se tyhmyyttä vai kasvatuksen tulosta vai suurta itsekeskeisyyttä kuvitella, että vain itse olisi oikeassa, että vain juuri se oma uskonnollinen ryhmä ihmisiä ajattelisi oikein ja kaikki muut olisivat täysin väärässä...

Sanattomaksi vetää.

Vierailija
4195/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni kuoli vasta. Hän oli kuolinvuoteellaan surullinen siitä, ettei hänen äitinsä ole siellä taivaassa, paratiisissa, mihin hän itse on menossa, koska äiti ei ole hänen mielestään voinut taivaaseen päästä, vaikka olikin uskovainen, mutta ei ollut helluntalainen, kuten tämä kuolemassa oleva nainen oli.

Kovasti yritin vakuutella, että Jumala on kyllä armollinen ja kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, ja hän saa tavata siellä äitinsä (koska niin luulen), mutta hän ei tuntunut sitä uskovan.

Aikoinaan erään toisen uskontosuunnan lapset vakuuttelivat koulussa, että me  (kiltit lapset) joudumme suoraan sinne h. lieskoihin. He itse sensijaan voivat tehdä mitä vaan, ja pyytävät vain illalla Jeesukselta anteeksi, niin kaikki pahanteot on sillä kuitattu ja seuraavana aamuna voi aloittaa ilkeilyt ja pelottelut uudestaan.

Ajattelen, että jos taivaaseen yleensä päästään, niin taivaaseen pääsevät hekin, jotka eivät ole Jeesuksesta kuulleetkaan. Tosin ajattelen myös - ainakin vielä - että oikein pahat ja julma ihmiset eivät välttämättä paratiisimaiseen taivaaseen pääse, vaan joutuvat ehkä ensin johonkin sellaiselle taajuudelle, mikä vastaa heitä itseään, mutta en sitä miksikään hel...tiksi kutsuisi.

Voi olla, että kaikki me menemme "vetovoiman lain" tai "samankaltaisuuden lain" perusteella sellaiseen paikkaan, minkä olemme ajatuksillamme ja toiminnallamme ansainneet. Mutta en tiedä, ehkä Mystikko joskus valaisee sitä, mitä meille tapahtuu fyysisen kehon kuoleman jälkeen.

Vierailija
4196/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni kuoli vasta. Hän oli kuolinvuoteellaan surullinen siitä, ettei hänen äitinsä ole siellä taivaassa, paratiisissa, mihin hän itse on menossa, koska äiti ei ole hänen mielestään voinut taivaaseen päästä, vaikka olikin uskovainen, mutta ei ollut helluntalainen, kuten tämä kuolemassa oleva nainen oli.

Kovasti yritin vakuutella, että Jumala on kyllä armollinen ja kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, ja hän saa tavata siellä äitinsä (koska niin luulen), mutta hän ei tuntunut sitä uskovan.

Aikoinaan erään toisen uskontosuunnan lapset vakuuttelivat koulussa, että me  (kiltit lapset) joudumme suoraan sinne h. lieskoihin. He itse sensijaan voivat tehdä mitä vaan, ja pyytävät vain illalla Jeesukselta anteeksi, niin kaikki pahanteot on sillä kuitattu ja seuraavana aamuna voi aloittaa ilkeilyt ja pelottelut uudestaan.

Ajattelen, että jos taivaaseen yleensä päästään, niin taivaaseen pääsevät hekin, jotka eivät ole Jeesuksesta kuulleetkaan. Tosin ajattelen myös - ainakin vielä - että oikein pahat ja julma ihmiset eivät välttämättä paratiisimaiseen taivaaseen pääse, vaan joutuvat ehkä ensin johonkin sellaiselle taajuudelle, mikä vastaa heitä itseään, mutta en sitä miksikään hel...tiksi kutsuisi.

Voi olla, että kaikki me menemme "vetovoiman lain" tai "samankaltaisuuden lain" perusteella sellaiseen paikkaan, minkä olemme ajatuksillamme ja toiminnallamme ansainneet. Mutta en tiedä, ehkä Mystikko joskus valaisee sitä, mitä meille tapahtuu fyysisen kehon kuoleman jälkeen.

Tarkennan tuota tekstiäni vielä sen verran, että ajattelen tämän ihmiselämän kuten myös sen jälkeisen mahdollisen taivaselämän olevan kuitenkin tietyllä tavalla unenkaltaisia sieltä "perimmäisestä katsoen".

Vierailija
4197/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta, muita uskontojahan on ollut iät ja ajat. Ero onkin siinä, että muissa uskonnoissa palvovat elävän Jumalan sijaan itse tekemiä jumalhahmoja, mitkä eivät voi nähdä, kuulla, puhua, tai tehdä mitään muutakaan.

Siksipä se on Sanassakin annettu lähetyskäsky, että saataisiin kaikki maailman ihmiset pelastuksen piiriin.

Vierailija
4198/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todellakin samaa mieltä kanssasi. Kuka voi mitenkään sanoa, mikä kristillisyys tai muu uskonto on harhaoppia. Maailmassa on  tosiaan valtavasti ihmisiä, jotka vain eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta. Hekö kaikki joutuisivat he.......n?

Onko se tyhmyyttä vai kasvatuksen tulosta vai suurta itsekeskeisyyttä kuvitella, että vain itse olisi oikeassa, että vain juuri se oma uskonnollinen ryhmä ihmisiä ajattelisi oikein ja kaikki muut olisivat täysin väärässä...

Sanattomaksi vetää.

Raamatussahan se lukee, joten ihan luonnollista että kristityt niin ajattelevat. Ei pelastusta tuo mikään Buddha tai itämään guru, vaan Jeesuksen sovitus.

Vierailija
4199/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo se on ihan hullu ajatus, että sillä mitä ihminen ajattelee tai on ajattelematta olisi väliä sille mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, jos tapahtuu mitään. Ihminen kuolee, aivot sammuu ja maatuu, sinne meni ajatukset Jeesuksista ja muista. 

Vierailija
4200/6995 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa Jeesuksen sovituksen vastaan, mutta jatkaa synnin tekemistä, niin silloin voi käydä köpelösti kuoleman jälkeen. Uuden Testamentin kirjeissähän kerta toisensa jälkeen korostetaan, että kun on kristityksi alkanut, niin silloin pitää myös elää sen mukaan. Jeesus ei ole mikään anteeksiantoautomaatti, joten jos tekee kuten kuvailit, eli tekee tahallaan pahoja tekoja ja sitten pyytää anteeksi, niin voi tulla päivä jolloin ei enää anteeksi saa. "Kerran pelastettu, aina pelastettu" tyyppinen ajattelu on vaarallista, kun ei kehoita ihmisiä tekemään parannusta.

Mikään vetovoiman laki ei kuulu kristillisyyteen joten ei kannata sellaisille opeille antaa juurikaan painoarvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan