Kannattaako Ove,mitä kokemuksia hyvässä ja pahassa?
Kommentit (7)
Itse laskin aika tarkkaan, ja otin vasta viimeiset 6 kuukautta. Tein exceliin laskelmaa eri vaihtoehdoista (mutta en laskenut mitään % kasvuosuuksia palkalle tai eläkkeen suuruudelle) ihan simppelisti mikä on summa kerättynä 10 vuoden aikana 25% 50% tai ei ollenkaan. Silloin oli 10 vuoden päästä sama summa tienattuna 50% tai ei ollenkaan.
En olisi ottanut mutta kun oli vähän pakko. Jokainen voi laskea omalta osaltaan ja miettiä tarvitseeko/haluaako.
Eläkeyhtiöstä pyydät joka tapauksessa laskelmat 25% ja 50% vaihtoehdoilla kun ilmoitat heille mikä olisi se oletettu OVE:n alkamispäivämäärä.
Jäin ove:lle 62,5-vuotiaana ja lopetin samalla kokonaan työni. ( Eli annoin tilaa nuoremmille.)
Töitä ei ole yhtään ikävä, päivät eivät tahdo riittää puutarhaan, marjastukseen, puuhasteluun, lukemiseen, eri taiteenlajien kokeiluun
Ainoastaan palkkapäivänä pikkuisen arveluttaa, mutta kyllä ove-eläkkeelläkin pärjää. Syödään sitten enemmän niitä marjoja
Ehdottomasti kannattaa. Saa elää lähes 90-vuotiaaksi ennen kuin sen ottamisesta jää taloudellisesti tappiolle.
Otin Ove:n ja lopetin 36 vuotta kestäneen stressaavan, mutta mielenkiintoisen ja hyvin palkatun työn.
Elämä on nyt aika ihanaa! Olen elossa ja voin täyttää päivät kaikella kiinnostavalla, ja myös riittävälle levolle ja liikunnalle jää aikaa.
Minulle ove oli hyvä ratkaisu.
No kannatti kun pätkätöillä mentiin. Koska ansiosidonnaisen suojaosa poistettiin. Enemmän jää käteen nyt