Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoa tulevat äänet häiritsevät minua ja asumme paikassa, jossa on moottoritie vieressä, joten melu on jatkuvaa. Olisiko mahdollista manifestoida äänet pois tai itsensä tilaan, jossa niitä ei laisinkaan kuule? Ja ennen kaikkea miten?
Loki
Onpa harmi, että joudut kuulemaan tieliikennemelua. Melu on useissa tutkimuksissa todettu haittaavan terveyttä monella eri tavalla. Netissä on aiheesta paljon asiaa, oletkin varmaan niihin jo tutustunut. Tuossa yksi juttu: https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/melu_uhkaa_terveytta
Unitutkimuksissa on todettu, että vaikka ihminen ei muista unen aikana häiriintyneensä liikennemelusta, niin mittarit ja anturit ym. kertovat, että keho on kuitenkin ollut stressaantunut ja reagoinut ääniin, mm. verisuonet ovat supistelleet yms.
Toivottavasti saatte asian helposti ratkaistua. Manifestoinnista ei taida valitettavasti apua löytyä.
Varmaan parasta olisi etsiä toinen koti rauhallisemmasta paikasta. Itsekin olen aiemmin asunut vilkkaasti liikennöidyn ison tien lähellä ja kyllä oli helpotus muuttaa rauhallisempaan paikkaan, jossa saattaa pitää ikkunoitakin halutessaan auki.
Kiitti, luin noita juttuja ennen muuttoa ja mietin, että onneksi ei asuta melussa, koska se ei ole millään tasolla hyväksi. Saatiin asunto ja en tajua, miten vit un tyh mä paska olen, kun en huomannut, että talon edessä menee motari. Ollaan siis asuttu tässä kuukausi, joten nyt on vähän paska heti lähteä etsimään uutta. Tämä vaan varmistaa sen, että elämä on paskaa ja olisi pitänyt taopaa iyseni teininä, kun sen ensi kertaa tajusin.
Loki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoa tulevat äänet häiritsevät minua ja asumme paikassa, jossa on moottoritie vieressä, joten melu on jatkuvaa. Olisiko mahdollista manifestoida äänet pois tai itsensä tilaan, jossa niitä ei laisinkaan kuule? Ja ennen kaikkea miten?
Loki
Onpa harmi, että joudut kuulemaan tieliikennemelua. Melu on useissa tutkimuksissa todettu haittaavan terveyttä monella eri tavalla. Netissä on aiheesta paljon asiaa, oletkin varmaan niihin jo tutustunut. Tuossa yksi juttu: https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/melu_uhkaa_terveytta
Unitutkimuksissa on todettu, että vaikka ihminen ei muista unen aikana häiriintyneensä liikennemelusta, niin mittarit ja anturit ym. kertovat, että keho on kuitenkin ollut stressaantunut ja reagoinut ääniin, mm. verisuonet ovat supistelleet yms.
Toivottavasti saatte asian helposti ratkaistua. Manifestoinnista ei taida valitettavasti apua löytyä.
Varmaan parasta olisi etsiä toinen koti rauhallisemmasta paikasta. Itsekin olen aiemmin asunut vilkkaasti liikennöidyn ison tien lähellä ja kyllä oli helpotus muuttaa rauhallisempaan paikkaan, jossa saattaa pitää ikkunoitakin halutessaan auki.
Kiitti, luin noita juttuja ennen muuttoa ja mietin, että onneksi ei asuta melussa, koska se ei ole millään tasolla hyväksi. Saatiin asunto ja en tajua, miten helevetin tyhmä olen, kun en huomannut, että talon edessä menee motari. Ollaan siis asuttu tässä kuukausi, joten nyt on vähän huobo heti lähteä etsimään uutta. Tämä vaan varmistaa sen, että elämä on pask aa ja olisi pitänyt taopaa iyseni teininä, kun sen ensi kertaa tajusin.
Loki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loki
Kiitti, luin noita juttuja ennen muuttoa ja mietin, että onneksi ei asuta melussa, koska se ei ole millään tasolla hyväksi. Saatiin asunto ja en tajua, miten helevetin tyhmä olen, kun en huomannut, että talon edessä menee motari. Ollaan siis asuttu tässä kuukausi, joten nyt on vähän huobo heti lähteä etsimään uutta. Tämä vaan varmistaa sen, että elämä on pask aa ja olisi pitänyt taopaa iyseni teininä, kun sen ensi kertaa tajusin.
Loki
Tsemppiä, yritä kerätä voimia myönteiseen ajatteluun, sillä on todennäköistä, että vielä pääsette sieltä muualle asumaan, ja myös pääset aina välillä kotoasi pois. Todella monet ovat oikeasti vankina kodissaan tai paremminkin kehoissaan siten, ettei heillä ole edes kunnollista liikuntakykyä tai he kärsivät niin vahvoista sosiaalisten tilanteiden peloista, etteivät siksi ovat tavallaan vankina kodeissaan. Jotkut asuvat homeasunnossa, jota eivät saa myytyä, mutta heillä ei ole sitä vara korjatakaan tai se on korjauskelvoton.
Sinulla on kuitenkin älliä ja olet selvittänyt, ettei ole viisasta asua meluisassa ympäristössä, joten varmasti keksit siihen jonkun ratkaisun jossain vaiheessa.
Itse täällä kipuilen fibromyalgiani kanssa ja vilkas tie menee 70 metrin päässä ja meteli on sen mukainen, jatkuva stressaava jyrinä ja välillä isompaa meteliä rekoista, motskaroista ja työkoneista. Joillakin on niin isolla musiikit, että jumputus kuuluu häiritsevänä ikkunoiden läpi, vaikka olisi itsellä tv päällä.
Manifestoinnista: Vaikka se joillakin ja itsellänikin on usein toiminut, niin ei se toimi aina. Olin ihan satavarma, että paranen fibrosta, mutta niin vain ovat vuosikymmenet vierineet ja jos se ei ole tähän ikään parantunut, niin se tutkimusten mukaan pahenee tai pysyy ennallaan, mutta ei parane. Ei auttanut manifestoinnit, eikä se valtaisa 100 % usko terveyteen. Yritän silti huomata kaikki myönteiset pienet asiat, mitä elämässäni on, vaikka nyt se, että pystyn kirjoittamaan ja hengittämään vaivatta, vaikka toki niskoihin tämä kirjoittaminen koskeekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko esim. Arcturuslaiset ja Plejadilaiset näitä edistyneempiä olentoja?
Ja onko totta, että he tai jotkut muut edistyneet olennot kanavoivat tekstejä maapallon ihmisten kautta, jotta tietoisuutemme nousisi? Esim. näden kaltaisia: http://www.luxonia.com/viestit/78-marilyn-raffaele
Eivätkö maapallonkin ihmiset ole aikoinaan olleet edistyneempiä tietoisuudessaan, esim. Atlantiksen ja Lemurian aikana?
Luuletko, että Atlantiksen tai Lemurian sivilisaatioiden jäänteitä koskaan löydetään mistään maapallolta?
Ehkä olet käynyt niissä, sillä aikaahan ei ole, joten voitko seikkailla sekä niin sanotussa menneessä tai tulevassa?
Itse koen päässeeni meditaatiossa Atlantiksen aikaan. Kävelin siellä vaaleahiekkaisen näköisiä mutkikkaita pikkuteitä pitkin esim. rakennukseen, jossa oli valtavan iso kristalli. Se oli joku parantamishuone.
Siellä pystyi matkustamaankin jotenkin ihmeellisesti ilman mitään polttoaineita. Siitä on niin kauan, etten muista, mitä meditaatiossani sain selville.
No mihin ne huiman edistyneet Lemurian ja Atlantiksen valtakunnat katosivat, jos siellä oli kaikki niin hyvin? Tukehtuivat omaan täydellisyyteensä?
Loki
Kuka sanoi, että siellä oli kaikki hyvin. Siellä oltiin edistyneempiä kuin nykyaikana, mutta sielläkin joidenkin egot alkoivat pullistella ja erillisyys ja ylimielisyys vahvistui, oma etu kiinnosti enemmän kuin yhteisön etu.
Kuulostaa nyt pahasti siltä, että vähän arvostelet niitä egojensa vallassa olleita atlantislaisia ja lemurilaisia. Vaikka me kaikki ollaan yhtä hyviä ja juuri oikeassa kohdassa matkaamme. Tut, tut...
Loki
En arvostele, vaan totean vain.
Jos sanon, että Jyväskylä on pohjoisempana kuin Helsinki, onko se arvostelua vai toteamista. Samoin voi sanoa, että joillakin on vahva ego tai joku on ylimielinen - se on havaitsemista/toteamista.
Pohjoisessa ja etelässä ei ole arvolatausta. Vahva ego ja ylimielisyys ovat selkeästi negatiivisina pidettyjä piirteitä, jolloin se voi olla arvostelua. Jos joku kutsuisi sinua idiootiksi, tuskin pitäisit sitä toteamuksena.
Loki
Mitä vahvempi ego ihmisellä on, sitä enemmän hän näkee/kokee asioissa arvolatauksia. Esim. Mystikko, jonka ego on hyvin pieni, ottaa asiat asioina neutraalisti eikä arvota niitä arvolatauksilla mihinkään suuntaan.
Jos joku kutsuu minua idiootiksi, ei se minua haittaa enkä koe tarvetta reagoida siihen mitenkään negatiivisesti. Toisia ihmisiä moittiva henkilö todistaa käytöksellään muille, millainen hän itse on eikä sitä, millaisia muut ovat.
Häiritseekö teitä yhtään se, että haluatte täysin tunteettomiksi psykoiksi? Voitte vain katsoa vierestä miten lapsi persr*iskataan kuoliaaksi eikä teidän tarvitse tuntea mitään, koska tietoisuus ei välitä ja jumala haluaa kokea kivoja juttuja. Vai millaiseksi tuo asenne tekee teidät?
Loki
Käsittääkseni olet Loki lukenut tätä ketjua pitkään, joten luultavasti provoilet tai sitten sinulla on joku väliaikainen muistamisen ongelma.
Mystikko on monet kerrat kertonut asioita, joista voi hyvin päätellä, ettei valaistumisen polulla suinkaan kuljeta kohti tunteettomuutta vaan päinvastoin kohti parempaa empatiakykyä ja rakkautta. Se, ettei reagoi kaikkeen egon kautta, ei tarkoita, ettei reagoisi spontaanisti silloin kun siihen on oikeasti tarvetta, esim. jos pitäisi auttaa jotakuta hädässä olevaa.
Osittain trollaan, joka tässä tapauksessa on hieman teidän herättelyänne. Suurimmalla osalla tuntuu olevan pää varpaita myöten Mystikon hanurissa ja mielestäni on ihan hyvä yrittää ajatella asioita useammalta kantilta. Te ette edes tunne häntä, mutta uskotte häntä kuin Jumalan sanaa.
En ole saanut kysymyksiini itseäni tyydyttäviä vastauksia, joten tulen aina välillä kysymään ne samat kysymykset uudelleen, kun ne mieleeni tulevat. Ehkä joku joskus osaa selittää asiat tyydyttävästi.
Miksi sitä hädässä olevaa pitäisi auttaa? Mehän olemme vain pölyä tuulessa, joten olemme täysin merkityksettömiä. Me olemme vain hetken olemassa antaaksemme tietoisuudelle jonkun kokemuksen elämästä. Miksi sinun tai kenenkään siis pitäisi yrittää estää se lapsen persr*iskaus, koska se lapsi on vaan tietoisuus, joka haluaa kokea sen kokemuksen, ja samoin se tekijä on tietoisuus, joka haluaa kokea sen kokemuksen? Tekijän ja uhrin ei vaan pitäisi reagoida asiaan egollansa, vaan antaa tietoisuuden kokea mitä se haluaa. Mehän ollaan kaikki oikeasti turvassa siinä tietoisuudessa, koska sille ei tapahdu mitään.
Loki
Jos ajatellaan, miten valaistunut toimisi siinä tilanteessa, että joku ihminen on hädässä, niin hän toimisi spontaanisti sen mukaan, mitä Jumala/Elämä/Tietoisuus "katsoo" siinä tilanteessa olevan parasta, eli kun valaistuneella ei ole enää egoa kuin hippusen jäljellä, niin hän ei mieti asiaa perusjampan tai perusmaijan tavalla, että pitäisikö auttaa vai ei, vaan toiminta tulisi nimenomaan spontaanisti ja rakkaudellisesti, eli yleensä lähes aina hän varmaan auttaisi, mutta joissain tilanteissa voisikin olla viisainta, ettei auttaisi. Ja en tarkoita mitään raisk... tilannetta, vaan esim. tilannetta, jossa avun antaminen estäisi "uhria" oppimasta jotain tärkeää asiaa, jonka oppiminen lopulta parantaisi hänen elämäänsä - ehkä tosin pitkänkin ajan kuluttua.
Eikä siinäkään tilanteessa valaistunut päättäisi/järkeilisi itse, autanko vain annanko hänen oppia ongelmastaan, vaan päätös tulisi vaistomaisesti, että näin on hyvä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko totta, että he tai jotkut muut edistyneet olennot kanavoivat tekstejä maapallon ihmisten kautta, jotta tietoisuutemme nousisi? Esim. näden kaltaisia: http://www.luxonia.com/viestit/78-marilyn-raffaele
Eivätkö maapallonkin ihmiset ole aikoinaan olleet edistyneempiä tietoisuudessaan, esim. Atlantiksen ja Lemurian aikana?
Luuletko, että Atlantiksen tai Lemurian sivilisaatioiden jäänteitä koskaan löydetään mistään maapallolta?
Ehkä olet käynyt niissä, sillä aikaahan ei ole, joten voitko seikkailla sekä niin sanotussa menneessä tai tulevassa?
Itse koen päässeeni meditaatiossa Atlantiksen aikaan. Kävelin siellä vaaleahiekkaisen näköisiä mutkikkaita pikkuteitä pitkin esim. rakennukseen, jossa oli valtavan iso kristalli. Se oli joku parantamishuone.
Siellä pystyi matkustamaankin jotenkin ihmeellisesti ilman mitään polttoaineita. Siitä on niin kauan, etten muista, mitä meditaatiossani sain selville.
No mihin ne huiman edistyneet Lemurian ja Atlantiksen valtakunnat katosivat, jos siellä oli kaikki niin hyvin? Tukehtuivat omaan täydellisyyteensä?
Loki
Kuka sanoi, että siellä oli kaikki hyvin. Siellä oltiin edistyneempiä kuin nykyaikana, mutta sielläkin joidenkin egot alkoivat pullistella ja erillisyys ja ylimielisyys vahvistui, oma etu kiinnosti enemmän kuin yhteisön etu.
Kuulostaa nyt pahasti siltä, että vähän arvostelet niitä egojensa vallassa olleita atlantislaisia ja lemurilaisia. Vaikka me kaikki ollaan yhtä hyviä ja juuri oikeassa kohdassa matkaamme. Tut, tut...
Loki
Jos sanon, että Jyväskylä on pohjoisempana kuin Helsinki, onko se arvostelua vai toteamista. Samoin voi sanoa, että joillakin on vahva ego tai joku on ylimielinen - se on havaitsemista/toteamista.
Pohjoisessa ja etelässä ei ole arvolatausta. Vahva ego ja ylimielisyys ovat selkeästi negatiivisina pidettyjä piirteitä, jolloin se voi olla arvostelua. Jos joku kutsuisi sinua idiootiksi, tuskin pitäisit sitä toteamuksena.
Loki
Mitä vahvempi ego ihmisellä on, sitä enemmän hän näkee/kokee asioissa arvolatauksia. Esim. Mystikko, jonka ego on hyvin pieni, ottaa asiat asioina neutraalisti eikä arvota niitä arvolatauksilla mihinkään suuntaan.
Jos joku kutsuu minua idiootiksi, ei se minua haittaa enkä koe tarvetta reagoida siihen mitenkään negatiivisesti. Toisia ihmisiä moittiva henkilö todistaa käytöksellään muille, millainen hän itse on eikä sitä, millaisia muut ovat.
Häiritseekö teitä yhtään se, että haluatte täysin tunteettomiksi psykoiksi? Voitte vain katsoa vierestä miten lapsi persr*iskataan kuoliaaksi eikä teidän tarvitse tuntea mitään, koska tietoisuus ei välitä ja jumala haluaa kokea kivoja juttuja. Vai millaiseksi tuo asenne tekee teidät?
Loki
Käsittääkseni olet Loki lukenut tätä ketjua pitkään, joten luultavasti provoilet tai sitten sinulla on joku väliaikainen muistamisen ongelma.
Mystikko on monet kerrat kertonut asioita, joista voi hyvin päätellä, ettei valaistumisen polulla suinkaan kuljeta kohti tunteettomuutta vaan päinvastoin kohti parempaa empatiakykyä ja rakkautta. Se, ettei reagoi kaikkeen egon kautta, ei tarkoita, ettei reagoisi spontaanisti silloin kun siihen on oikeasti tarvetta, esim. jos pitäisi auttaa jotakuta hädässä olevaa.
Osittain trollaan, joka tässä tapauksessa on hieman teidän herättelyänne. Suurimmalla osalla tuntuu olevan pää varpaita myöten Mystikon hanurissa ja mielestäni on ihan hyvä yrittää ajatella asioita useammalta kantilta. Te ette edes tunne häntä, mutta uskotte häntä kuin Jumalan sanaa.
En ole saanut kysymyksiini itseäni tyydyttäviä vastauksia, joten tulen aina välillä kysymään ne samat kysymykset uudelleen, kun ne mieleeni tulevat. Ehkä joku joskus osaa selittää asiat tyydyttävästi.
Miksi sitä hädässä olevaa pitäisi auttaa? Mehän olemme vain pölyä tuulessa, joten olemme täysin merkityksettömiä. Me olemme vain hetken olemassa antaaksemme tietoisuudelle jonkun kokemuksen elämästä. Miksi sinun tai kenenkään siis pitäisi yrittää estää se lapsen persr*iskaus, koska se lapsi on vaan tietoisuus, joka haluaa kokea sen kokemuksen, ja samoin se tekijä on tietoisuus, joka haluaa kokea sen kokemuksen? Tekijän ja uhrin ei vaan pitäisi reagoida asiaan egollansa, vaan antaa tietoisuuden kokea mitä se haluaa. Mehän ollaan kaikki oikeasti turvassa siinä tietoisuudessa, koska sille ei tapahdu mitään.
Loki
Kun Loki haluat herätellä "meitä", niin haluatko tavallaan auttaa "meitä", vai itseäsi vai sekä että?
Ehkei kannata yleistää, sillä ethän voi tietää, mikä on kenelläkin tiedon taso ja uskooko joku Mystikkoa vai ei.
Joku on voinut jo vuosikymmenten ajan opiskella ja vertailla eri henkisiä/uskonnollisia asioita ja on vain vähän enää "pihalla" siitä, mikä on "totuus". Kuka tahansa yhtä viisaasti vastaava henkilö voisi hoitaa samaa asiaa kuin Mystikko, eli auttaa meitä kyselijöitä, kuten valaistuneet usein rakkaudellisesti tekevät.
Kun kulkee valaistumisen polkua ja opettelee kuuntelemaan vaistojaan - joillakin vaistot tosin toimivat jo lapsesta asti - niin vaisto sanoo, onko joku asia oikein vastattu vai eikö ole. Se on jännää, miten sitä vain "sydämessään" tietää, että noin se asia on, vaikka järki olisi edelleen vähän eri mieltä eikä pysty perustelemaan, miksi asia tuntuu olevan niin kuin Mystikko kertoo.
Toisaalta en kuitenkaan usko vielä ihan kaikkea mitä Mystikko on kertonut. Miksi? Siksi, että Mystikko on esim. ketjun alkupäässä kirjoittanut jotain semmoista, mitä hän on sitten myöhemmin kehittyessään korjannut vähän toisenlaiseksi, eli mietin, josko hän voisi kehittyä edelleen ja sitä kautta vastauksetkin voivat kehittyä.
Ja kiitos huolenpidosta Loki. Itse olen aika realistinen tyyppi "huuhaa-ihmiseksi" - aika skeptinenkin. Moni "huuhaa"-ystäväni on paljon helpommin vietävissä. En esim. usko, että jokainen ihme pyörylä valokuvassa on aina joku enkeli tai henki, vaikka joskus - hyvin harvoin - toki voi olla. Enimmäkseen ne ovat salaman avulla esiin tulleita pölyhiukkasia yms.
Siitä tulikin mieleeni, että näkyykö Mystikko sinun mielestäsi valokuvissa henkiä tai enkeleitä?
Olen samaa mieltä siinä, että olemme tavallaan turvassa Tietoisuudessa ja että egon ei pitäisi yrittää päättää, miten toimia, kun näkee jonkun hädässä, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö pitäisi auttaa.
Egot eivät osaa päättää oikein ja kun ihminen vihdoin osaa olla lähes egoton, niin sitten hän toimii automaattisesti oikein.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin joskus Tietoisuus voi haluta, että autetaan, vaikka oltaisiinkin todellisuudessa turvassa Tietoisuudessa. Joskus Tietoisuus haluaa, että ei auteta.
Siihen asti, kun ei osaa olla egoton, niin on parasta toimia empaattisesti ja siten, miten toivoisi itseään kohdeltavan, jos olisi samassa tilanteessa kuin se uhri on. <3
Haluaisin tietää, miksi on niin, että Tietoisuus näennäisesti haluaa tai ei halua jotain, kun eihän Tietoisuutta/Jumalaa olentona edes ole olemassa?
Mikä synnyttää auttamisen tai auttamatta jättämisen? Joku suuri älykkyys, joka kutoo tätä tapahtumien verkkoa, mihin vaikuttaa kaikki asiat, teot ja ajatukset koko ajan, ja mikä siten myös muuttuu koko ajan?
Tai onko niin, että tämä tapahtumien verkko vain kutoutuu kaikkien toimesta ilman sitä suurta älykkyyttä, joka tahtoisi mitään tai pitäisi langat "käsissään"?
Jos niin on, niin miten voi edes sanoa, että Tietoisuus haluaa välillä auttaa ja välillä auttamatta jättäminen onkin se isompi apu, jos mitään älyä ja valvojaa ei hommassa edes ole?
Miltä maailman koronatilanne näyttää nyt, kommenttia KM?
Ainakin Suomen koronatilanne näyttää taas menevän pahempaan suuntaan, eli tartunnat ovat lisääntyneet sen jälkeen kun koronarajoituksia on purettu. Ja mikä on outoa, niin se, että esim. kouluissa tai työpaikoilla luovutaan maskien käytöstä, vaikka tartunnat rokotuksista huolimatta ovat nousussa.
Luulenpa, että tulemme näkemään vielä isompia koronatartuntalukuja, joiden vuoksi tulee taas rajoitukset voimaan. :(
Olisi nyt pidetty ne maskit kuitenkin vielä käytössä edes sen aikaa, että olisi nähty, miten rajoitteiden purku vaikutttaa tartuntamääriin.
Hetkinen, onko tämä Kristitty mystikko -nimimerkillä kirjoittava sama KM kuin alkuperäinen, Käyttäjä(numero tähän)? Jotenkin erikoisen oloisia nuo viimeisimmät viestit mitä olen tässä silmäillyt.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, onko tämä Kristitty mystikko -nimimerkillä kirjoittava sama KM kuin alkuperäinen, Käyttäjä(numero tähän)? Jotenkin erikoisen oloisia nuo viimeisimmät viestit mitä olen tässä silmäillyt.
Toki on sama henkilö. Hän oli muistaakseni Käyttäjä102 ennen, mutta hyvä oli, kun hän vaihtoi nimimerkin.
Hän on tietenkin vähän muuttunut osittain, kun on saanut lisää ymmärrystä ja kokemusta kaikesta valaistuneena ollessaan, mutta ei mielestäni ole mitenkään erikoisempia nuo viestit olleet viime aikoina.
Haluaisitko tarkentaa, niin ymmärtäisimme paremmin, mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loki
Loki
Loki
Loki
Loki
Kun Loki haluat herätellä "meitä", niin haluatko tavallaan auttaa "meitä", vai itseäsi vai sekä että?
Ehkei kannata yleistää, sillä ethän voi tietää, mikä on kenelläkin tiedon taso ja uskooko joku Mystikkoa vai ei.
Joku on voinut jo vuosikymmenten ajan opiskella ja vertailla eri henkisiä/uskonnollisia asioita ja on vain vähän enää "pihalla" siitä, mikä on "totuus". Kuka tahansa yhtä viisaasti vastaava henkilö voisi hoitaa samaa asiaa kuin Mystikko, eli auttaa meitä kyselijöitä, kuten valaistuneet usein rakkaudellisesti tekevät.
Kun kulkee valaistumisen polkua ja opettelee kuuntelemaan vaistojaan - joillakin vaistot tosin toimivat jo lapsesta asti - niin vaisto sanoo, onko joku asia oikein vastattu vai eikö ole. Se on jännää, miten sitä vain "sydämessään" tietää, että noin se asia on, vaikka järki olisi edelleen vähän eri mieltä eikä pysty perustelemaan, miksi asia tuntuu olevan niin kuin Mystikko kertoo.
Toisaalta en kuitenkaan usko vielä ihan kaikkea mitä Mystikko on kertonut. Miksi? Siksi, että Mystikko on esim. ketjun alkupäässä kirjoittanut jotain semmoista, mitä hän on sitten myöhemmin kehittyessään korjannut vähän toisenlaiseksi, eli mietin, josko hän voisi kehittyä edelleen ja sitä kautta vastauksetkin voivat kehittyä.
Ja kiitos huolenpidosta Loki. Itse olen aika realistinen tyyppi "huuhaa-ihmiseksi" - aika skeptinenkin. Moni "huuhaa"-ystäväni on paljon helpommin vietävissä. En esim. usko, että jokainen ihme pyörylä valokuvassa on aina joku enkeli tai henki, vaikka joskus - hyvin harvoin - toki voi olla. Enimmäkseen ne ovat salaman avulla esiin tulleita pölyhiukkasia yms.
Siitä tulikin mieleeni, että näkyykö Mystikko sinun mielestäsi valokuvissa henkiä tai enkeleitä?
Varmaan haluan auttaa teitä ja itseäni. Jos on kirjoitteluani yhtään seurannut, niin on varmaan helppo huomata, etten ole onnellinen tai tyytyväinen, vaikka tilanne ei edes olisi kovin paha. En ole hyvä säätelemään tunteitani, koska tänään sain liikennemelun takia hirveän raivarin, jonka aikana kynsin itseäni, revin hiuksiani, rikoin lempimekkoni ja vakavasti pohdiskelin its*aria tai viiltelyn aloittamista. Tai en olisi itseni ja minun pitäisi valita kuuntelisinko Mystikon neuvoja vai omiani, niin luonnollisestikin valitsisin Mystikon, koska hän vaikuttaa miljoona kertaa tasapainoisemmalta kuin minä. :D
Valitettavasti jokin vain estää minua ymmärtämästä Mystikkoa ja tätä hömpötystä. Olisi kyllä helpottavaa elää sellaisessa tilassa, ettei mikään juurikaan hetkauttaisi.
Loki
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluan auttaa teitä ja itseäni. Jos on kirjoitteluani yhtään seurannut, niin on varmaan helppo huomata, etten ole onnellinen tai tyytyväinen, vaikka tilanne ei edes olisi kovin paha. En ole hyvä säätelemään tunteitani, koska tänään sain liikennemelun takia hirveän raivarin, jonka aikana kynsin itseäni, revin hiuksiani, rikoin lempimekkoni ja vakavasti pohdiskelin its*aria tai viiltelyn aloittamista. Tai en olisi itseni ja minun pitäisi valita kuuntelisinko Mystikon neuvoja vai omiani, niin luonnollisestikin valitsisin Mystikon, koska hän vaikuttaa miljoona kertaa tasapainoisemmalta kuin minä. :D
Valitettavasti jokin vain estää minua ymmärtämästä Mystikkoa ja tätä hömpötystä. Olisi kyllä helpottavaa elää sellaisessa tilassa, ettei mikään juurikaan hetkauttaisi.
Loki
Meinasin tulla sanomaankin, että jos teistä kahdesta pitäisi jompikumpi "guruksi" valita, niin näyttöjen puolesta valinta olisi selkeä. Jos joku henkinen opetus on sellainen, ettei siitä tarvitse kauheasti kiistellä, se on "hedelmistään puu tunnetaan". Kun ajatukset ja teot johtavat hyviin seurauksiin, niin jotain siinä on sitten tehty oikein. Sinun mallisi ei vaikuta kauhean houkuttelevalta, joten herättelysi ja ravistelusi on helppo ohittaa.
Silti olet kyllä siinä oikeassa, että ei ketään yksittäistä ihmistä kannata nostaa Jumalan asemaan elämässään. Paljon voi ja kannattaa toisilta oppia, mutta parhaaseen lopputulokseen pääsee, kun testaa niitä oppeja sitten ihan itse omassa elämässään ja seuraa, mihin se johtaa. Sen perusteella voi sitten valita, mitä niistä opeista omaksuu itselleen ja mitkä voi heittää pois.
Tuo ulkoapäin ohjautuvuus on sinänsä kyllä ihan inhimillinen piirre ja moni voi sitä jossain vaiheessa tarvita, olen tarvinnut itsekin. Silti se voi kääntyä myös itseään vastaan, jos ihan joka pikkuasiaan hakee muualta neuvoa ja kädestä pitäen opastusta. Ei sillä tavalla oikein opi itse ottamaan vastuuta myöskään siitä henkisestä tietään ja kääntymään sisäänpäin, mikä pitäisi pystyä tekemään, jos haluaa esimerkiksi oppia manifestoimaan tai tavoittelee valaistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loki
Loki
Loki
Loki
Loki
Loki
Hei Loki. Kirjotan nyt ihan ystävällisellä asenteella ja toivon, ettet käsitä minua väärin tahattomasti tai tahallisesti.
Sinun olisi ehkä parasta keskittyä auttamaan vain itseäsi, sillä tilanteesi kuulostaa tosi raskaalta. Pahoittelen, että sinulla on noin paljon haasteita.
En halua olla tekemässä sinulle mitään diagnoosia, mutta koska olet suorapuheinen tyyppi, niin varmaan kestät suorapuheisuutta täältäkin päin. Onko sinulla mahdollisesti esim. epävakaa persoonallisuus ja/tai esim. adhd? Jos et ole hakenut apua, niin kannattaa hakea, sillä elämäsi tuntuu tosi raskaalta. Vaikutat myös ahdistuneelta, pessimistiseltä ja kyyniseltä - olisitko vähän masentunut?
Jos jaksat lukea, niin suosittelen Katariina Sourin kirjaa Sarana. Hän kertoo siinä omista vaikeuksistaan ja miten keksi itse auttaa itseään. Hän ei suostunut ottaamaan psykiatrin määräämiä vahvoja lääkkeitä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Niissä olisi ollut tosi hankalat sivuoireet. Hänelle diagnosoitiin lisäksi ahdistusta, epävakaa persoonallisuus ja aiemmin oli ollut paniikkihäiriötäkin.
Uskon, että sinulla on älliä ja lahjakkuuspiirteitä, jotka osin peittyvät noiden muiden oireidesi alle. Jos saisit ne jonkunlaiseen hallintaan ja tasapainoon, niin voisit saada ihan hyvän arjen. Toivottavasti jaksat keskittyä enemmän huomaamaan elämässäsi olevia hyviä asioita kuin huonoja.
Ihan riippuen siitä, miten suhtaudun elämääni, voin kokea elämäni hyväksi tai tosi huonoksi. Moni ihmettelee, miten jaksan olla niin iloinen, vaikka olen niin monipuolisesti kipeä ja minulla paljon haasteita esim. ruokavalion kanssa. Se on todellakin asennekysymys. Välillä tulee heikkojakin päiviä, kun väsyn ja turhaudun kipuihin ja pelkkään kotona olemiseen, mutta enimmäkseen voin henkisesti hyvin.
Sitten näistä valaistumisasioiden ymmärtämisestä. Nämä ovat monille älykkäillekin ihmiselle tosi vaikeita, sillä näitä ei voi oikein edes ymmärtää älyllä. Älyn käyttö voi joskus jopa heikentää näiden ymmärtämistä. Parempi on kuunnella sisäistä ääntä, vaistojaan, mutta nekään eivät vaatimalla toimi.
Edelleenkin, kymmeniä vuosia näitä lukeneena, en oikein pysty selittämään näitä asioita kunnolla sanallisesti, vaikka sisäisesti koen, että näistä aika paljon ymmärränkin. Välillä tulee päiviä, että epäilen kaikkea, mitä olen aiheesta opiskellut, varsinkin sitä, että tämä kaikki on vain illuusiota ja unenkaltaista. Kovat kivut tekevät tästä niin todellista.
Tsemppiä sinulle ja kaikille tähän päivään! <3
KM, miten tästä elämästä pääsisi pois helpoiten? Tuntuu vastenmieliseltä mennä junan alle, hirttäyttyä tai ottaa yliannostus jotain lääkkeitä. Onko mitään henkisiä keinoja?
Loki, tunnen sympatiaa sinua kohtaan. Minullakin pää hajoaa äänistä. Haluaisin aina vaan olla hiljaisuudessa.
Mukavaa päivää kaikille. Itsellä itku kurkussa heti aamusta... Josko sitä tänään keho jaksaisi käydä pienellä kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
KM, miten tästä elämästä pääsisi pois helpoiten? Tuntuu vastenmieliseltä mennä junan alle, hirttäyttyä tai ottaa yliannostus jotain lääkkeitä. Onko mitään henkisiä keinoja?
Loki, tunnen sympatiaa sinua kohtaan. Minullakin pää hajoaa äänistä. Haluaisin aina vaan olla hiljaisuudessa.
Mukavaa päivää kaikille. Itsellä itku kurkussa heti aamusta... Josko sitä tänään keho jaksaisi käydä pienellä kävelyllä.
KM on vastannut tuota vastaavaan kysymykseen jo monta kertaa. Valaistuneella voisi olla keinot kuolettaa kehonsa henkisin voimin, mutta ei tavallisella ihmisellä sitä keinoa ole.
Sinun elämälläsi on joku tarkoitus, ja kun se selviää, voit olla onnellinen, ettet päätynyt liian aikaisin henkimaailman puolelle. Voimia! <3
Vierailija kirjoitti:
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe josta en halua kauheasti puhua, koska toisaalta en halua häiritä kenenkään intoa tutkia näitä asioita ja oppia siitä jotain, mutta toisaalta omasta näkökulmastani katsoen suuri osa siitä on spirituaalista fiktiota, joka on kokoelma mielikuvitusta, tarustoa, aitoja kokemuksia muilta todellisuuden tasoilta, unia yms. Ei, Alantista tai Lemuriaa ei tulla löytämään sellaisena kuin New Age liike sanoo niiden olevan, koska sellaisia ei ole koskaan ollut tällä planeetalla. Se käsitys on juuri sellainen kokoelma kaikenlaista mihin viittasin aiemmin.
Jännä, että niin monissa kirjoissa ja myös monet ns. näkijät ovat kertoneet, että Atlantis ja Lemuria on ollut maapallolla. Myös KJK-kirjoissa oli siitä maininta. Mutta en epäile, etteikö voi olla toisin. :)
On ollut kadonneita saarilla olleita valtakuntia, mutta ne eivät ole olleet sellaista mitä nykyajan new age liike uskoo...
Kiitos. En tosin tiedä, mitä nykyajan new age uskoo näistä kadonneista valtakunnista muuta kuin että olisi ollut Lemuria ja Atlantis, mutta jos maapallomme on ollut olemassa vähintään 4,5 miljardia vuotta, niin voisi kuvitella, että kaikenlaista täällä on nähty ja koettu.
Olen katsonut lukuisia dokumentteja Egyptin pyramideista. Tutkijoiden mukaan ei vieläkään tiedetä, miten on ollut mahdollista siirtää valtavia kivilohkareita siten, että ne sopivat toisiinsa kuin palapelin palat, sillä sellaista teknologiaa ei ihmiskunnalla ole eikä mitään "työkaluja" ole jäänyt todisteeksi.
Esim. Egyptin hienoissa ja valtavan raskaissa hauta-arkuissa on ollut eri osien yhteensopivuus niin täydellinen, ettei niiden väliin mahtuisi yhtään mitään.
Voisi kuvitella, että maapallon asukkaita on autettu toisista sivilisaatioista, onkohan?
Onko pallollamme kuitenkin ollut aiemmin älylllisesti ja/tai tietoisuudentasoltaan kehittyneempiä asukkaita?
Varmaan täällä on ollut useinkin olentojen tuhoutumisia esim. tsunamijen ja maanjäristysten vuoksi, mutta olisiko kaikki olennot kuolleet kerralla muulloin kuin jääkauden aikana - tosin silloinkaan ei joidenkin mielestä kaikki kuolleet.
Kuten aiemmin sanoin, en välttämättä halua ottaa näihin kantaa, koska jotkut voisivat pitää minua auktoriteettina ja en halua häiritä kenenkään vapaata tutkimista ja uskomista mihin uskoo. Sen tärkeimmän, henkisen heräämisen, kannalta nämä kaikki on kuitenkin ihan sivuasioita. On ihan sama mitä uskot Atlantiksesta, Lemuriasta tai vastaavista, tai toisten sivilisaatioiden käynneistä tällä planeetalla tässä rinnakkaistodellisuuksien säikeessä - valaistuminen voi tapahtua tai olla tapahtumatta riippumatta uskomuksista.
En kuitenkaan pidättelisi henkeä, että todisteita mistään edistyneemmistä sivilisaatioista tai muilta planeetoilta tulleiden vierailijoiden käynneistä löydetään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä miettinyt muutamaa asiaa. Esimerkiksi sitä, kuinka jostain asiasta tulee ihmisen terveydelle vaarallinen. Vaikkapa tupakka, miten siitä tuli ihmiselle haitallinen? Onko se aluksi ollut täysin neutraali, kunnes on alettu epäilemään, että se aiheuttaisi negatiivisia vaikutuksia keuhkoihin? Jostain syystä on lopulta tehty päätelmä, että se todella aiheuttaa keuhkosyöpää, keuhkoahtaumatautia jne. ja sitten siitä on tullut totuus lähes kaikille maailman ihmisille? Vai onko se tupakka ollut alusta asti vaarallista?
Entäs sitten puheet siitä kuinka sielu vaikean elämän jälkeen yleensä valitsee kevyemmän elämän. Okei, asia selvä. Mutta kun kaikki muutkin mahdollisuudet ja rinnakkaistodellisuudet se sama sielu elää läpi, niin eihän voi enää katsoa olevan kevyempää ja raskaampaa elämää, sillä sielu kokee ne kaikki läpi: helvetilliset ja taivaalliset elämät? Vai onko tässä yhä kyse siitä, että näitä asioita on niin hankala laittaa sanallisen muotoon?
Ihmiset ovat altistuneet ympäristön heidän katsantokannastaan katsoen yllättäville ja satunnaisille haittavaikutuksille jo silloin, kun ovat alkaneet uskoa olevansa muusta erillisiä aineellisia keho/mielikokonaisuuksia. Tähän uskomukseen kuuluu olennaisena osana, että muut aineelliset voivat myös vaikuttaa keho/mieleen ja uhata sen olemassaoloa. Uhka voi olla nälkäinen petoeläin, taudinaiheuttaja, myrkkysieni tai kemiallinen aine. Mutta ihmisen perus tietoisuudentila tällä hetkellä pitää aina auki sen mahdollisuuden, että asioita osoittautuu haitallisiksi tai myrkyllisiksi näennäisesti yllättäen. Tämän havaitseminen vahvistaa usein itse haitallisuutta, mutta ei varsinaisesti luo sitä, se on jo syntynyt kollektiivisessa tietoisuudessa alitajuisesti perusoletusten seurauksena. Voiko jonkun haitallisen aineen vaikutuksen kumota? Voi, se on ihan totta mitä Jeesus sanoi opetuslapsistaan, että he juovat myrkkyä mutta se ei vahingoita heitä. Mutta se ei yleensä onnistu siitä keskimääräisestä tietoisuudentilasta lähtien mitenkään helposti, joten useimpien ei todellakaan kannata kokeilla.
Toiseen kysymykseen: näissä pitää aina muistaa näkökulma josta asioita katsotaan. Kaikkiallisen, Yhden, näkökulmasta toki on niin että ei ole mitään raskaampia ja kevyempiä elämiä tms. vaan kaikki mitä on, On, ilman arvostelmia. Mutta jos Tietoisuus lokalisoi itsensä vaikka tietyn ihmisen keho/mieleksi ajan ja paikan ulottuvuuteen, niin toki siitä näkökulmasta katsoen, josta katsoen on myös olemassa mennyttä ja tulevaa vaikkei niitä ole perimmäisessä todellisuudessa, voi sanoa että tuo elämä oli vaikea ja raskas, mutta tämä onneksi helpompi, tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole varmaankaan ainoa hoitaja, joka "kykenee" tekemään asiakkaalle sellaisen hoidon, että asiakas saa takaisin käyttöönsä ne taidot, mitkä hän hallitsi Atlantiksella eläessään.
https://www.kirsinenkelivalo.com/atlanttisregressiohoito
Jos asiakas uskoo vahvasti, että hänellä on ollut jotain erikoistaitoja aiemmassa inkarnaatiossaan, niin ehkä hän voikin saada ne uinuvat taitonsa käyttöön.
Ne saisi vahvalla uskolla myös, vaikkei inkarnaatioita tai Atlantista olisi (eikä koskaan olisi ollut) olemassakaan.
Kiitti, luin noita juttuja ennen muuttoa ja mietin, että onneksi ei asuta melussa, koska se ei ole millään tasolla hyväksi. Saatiin asunto ja en tajua, miten vitun tyhmä paska olen, kun en huomannut, että talon edessä menee motari. Ollaan siis asuttu tässä kuukausi, joten nyt on vähän paska heti lähteä etsimään uutta. Tämä vaan varmistaa sen, että elämä on paskaa ja olisi pitänyt tappaa iyseni teininä, kun sen ensi kertaa tajusin.
Loki