Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Onko Mystikko jotain sanottavaa tähän hetkeen mulle? Alan olla niin loppu tähän maalliseen elämään. En halua enää elää
Vierailija kirjoitti:
Onko Mystikko jotain sanottavaa tähän hetkeen mulle? Alan olla niin loppu tähän maalliseen elämään. En halua enää elää
En ole Mystikko, mutta olen ollut elämässäni monta kertaa haluton jatkamaan elämääni.
Haluaisitko kertoa, minkä asian tai asioiden koet olevan pahimpia elämänhalusi poistajia?
Olen onnellinen, etten itse aikoinaan päätynyt lopettamaan elämääni. Elämä saattaa yllättää ja tuleekin käänne paljon parempaan, vaikkei sitä mitenkään voisi uskoa tulevaksi.
Tsemppiä sinulle! <3
Monissa kirjoissa kerrotaan Jumalan olevan olento tai niinkin, että muodostamme kollektiivisesti Jumalan, joka on olento.
Voiko niin olla?
Mehän olemme täällä elämän unessa olentoja, ja koska kukin meistä on Jumala ihmiseksi yksilöllistyneenä, niin kai voi ajatella, että olemme Jumal-olentoja, mutta ei kai se korkein muoto Jumalasta, Absoluutti, ole mikään olento?
Vai onko Absoluutti korkein muoto Jumalasta, ja jos ei ole, niin mikä sitten on?
Onko Mystikko läheisesi, esim. äitisi jo huomanneet, että olet muuttunut ihmisenä, kun olet valaistunut? Ja onko valaistumisesi mitenkään vaikuttanut heihin? Käsittääkseni valaistuneen seuralla voi olla iso vaikutus lähellä oleviin.
Vierailija kirjoitti:
Miten autan omaa lemmikkieläintä, jolla diagnosoitiin astma? Omia uskomuksia muuttamalla saan vielä lemmikistä täysin terveen, vain muuttamalla omaa ns. näkökykyäni?
Kannattaa kokeilla energiahoitoa, rukousparantamista. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Se, että olet syntynyt tarkoitusta varten, sinun elämälläsi on selkeä merkitys, vaikket sitä tällä hetkellä näe. Olet toki aina myös vapaa, kuten kaikki olevaiset, olemaan täällä tai lähtemään. Mutta jos päätät jäädä, niin tiedä että tulee parempia aikoja, loppuelämäsi ei tule olemaan pelkkää väsymystä elämään ja kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta:
KM on ohjelma. Matrix itse. Ei ihminen.
Hänen neuvoillaan matrixista ei koskaan pääse pois sillä se kiertää loputonta ympyrää. Lopussa on vain matrixiin sulautuminen joka on sitä että matrix ottaa kehosi hallintaan lopullisesti ja itse jäät oman elämäsi sivustakatsojaksi, sen sijaan että käyttäisit omaa voimaasi ja tahtoasi joka on sinulle lahjaksi annettu korkeimmalta.
Matrix-elokuva kyllä on hyvä muistutus siitä, miten ihminen ei lopulta voi olla varma näkeekö maaimaa sellaisena kuin se on, koska hän kokee sen vain aistiensa ja hermostonsa tulkintojen välityksellä. Elokuvassa vallan kaapanneiden koneiden järjestelmä pitää ihmisiä energianlähteinä, ja syöttää heidän keskushermostoonsa dataa niin, että ihmiset luulevat elävänsä oikeassa maailmassa vaikka makaavat kapseleissa elektrodeihin ja ravinneletkuihin kytkettynä.
Mutta ei se elokuva totuus ole, niin että joku kone tai ohjelma oikeasti kontrolloisi ihmisiä (se ohjelma on ihan ihmisten itsensä kollektiivisesti tuottama). Ja jos olisikin, niin miten siihen sitten sopisi ajatus elämästä matriisissa korkeimman antaman oman tahdon voimin. Jos koko maailma olisi ulkopuolisen tuottama illuusio, niin eikö se vapaa tahto ja toiminta siinä maailmassa olisi myös? Ja mikä olisi se "korkeampi"? Aistitun maailman luoja eli kone?
En myöskään ole koskaan saarnannut sellaista, etteikö ihmiset saisi tavoitella maailmallisia asioita, kun nyt maailmassa kokevat olevansa. On totta, että valaistumis/heräämisprosessissa jossain vaiheessa tulee vaihe, jolloin sellainen ei kiinnosta, koska kaikki mitä voisi ponnisteluilla saavuttaa vaikuttaa arvottomillta kangastuksilta, illuusioilta. Mutta siitäkin vaiheesta mennään yli siihen, että nähdään tosin ihmisten todellisuuden unenomainen luonne, mutta edelleen toimitaan ja eletään siinä. Ja toisaalta jos ei ole juuri nyt siinä vaiheessa, on ihan hyvä tavoitella asioita joita elämässään haluaa. En kannata sellaista, mitä jotkut helluntailaisissa aikoinaan, että älä mene kouluihin tai osta asuntoa, koska Jumala pian kutsuu sinut erityistehtävään tai maailmanloppu kumminkin on jo ovella tms. Kannatan täyttä ihmiselämää, jonka ohessa niiden, jotka kaipaa muutakin, kannattaa etsiä myös henkistä herääämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten autan omaa lemmikkieläintä, jolla diagnosoitiin astma? Omia uskomuksia muuttamalla saan vielä lemmikistä täysin terveen, vain muuttamalla omaa ns. näkökykyäni?
Se on mahdollista, mutta siihen ei valitettavasti ole mitään pikakeinoa. Käytännössä on kaksi tietä: valaistua ja nähdä todellisuus aineen tason takana, tai oppia manifestoimaan muutoksia todellisuuteen uskonsa ja energiansa kautta. Tämä jälkimmäinen vaihtoehto on monille nopeampi, mutta sekin vaatii systemaattiista työtä, aloittaen ihan pienistä ja ei-yliluonnollisista asioista. Suorempi tie onnistuu harvoin, lähinnä silloin jos joku pystyy vielä rationalistisessa nykyajassa alitajuntaa myöten uskomaan esim. saaneensa parantajan kutsumuksen, uskoo johonkin metodologiaan tai initiaatioon hyvin vahvasti tms. Useimmilla nykyään tosin ajatteleva mieli estää näiden oikoteiden toimimisen, jotka ennen toimivat paremmin, ja monien on kuljettava pitkää ja vaiheittaista tietä. Ja monelta loppuu kärsivällisyys, kun ei ehkä vuosiin saa mitään oikeasti yliluonnollisen oloista tai epätodennäköistä manifestoitua.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Mystikko tavannut muiden sivilisaatioiden olentoja?
Jos olet, niin oletteko kommunikoineet keskenänne telepaattisesti vai miten vai ei ollenkaan?
Sanon niitä mieluummin erilaisiksi todellisuuden tasoiksi tai illuusioiksi, koska aika ja avaruus on lopulta illuusiota, katsottuna perimmäisestä näkökulmasta. Mutta kyllä, olen paljonkin harjoittanut aikanaan sitä, että virittänyt tietoisuuteni ja energiani toisille tasoille, ikään kuin poiminut "ilmasta" toisen ohjelman radiotaajuuden kuin mitä ihmiset seuraavat, omaksunut siellä kohtaamieni olentojen muotoja ja tapoja ja kommunikoinut niiden kanssa. Usein ne eivät ole tienneet, etten ole yksi niistä. Joskus tietävät mutta tulkitsevat esim. omasta mytologiastaan käsin. Jotkut edistyneemmät tosin tietävät heti, mistä on kyse, eikä niitä varten tarvitse omaksua avatareita ja muotoja, joilla esiintyä tietyssä maailmassa säikyttämättä ketään.
Shrila Bhaktivinod Thakur
mana re, dhana-mada nitānta asāra
dhana jana vitta yatae dehera anugata
deha gele se sakala chhāra [1]
Oi mieli! Rikkauden aiheuttama ylpeys on äärimmäisen ongelmallista. Rikkaudet, sukulaiset, ystävät ja varallisuus seuraavat tätä kehoa, ja kun keho kuolee, ne kaikki muuttuvat merkityksettömiksi.
vidyāra yateka cheṣṭāchikitsaka upadeṣṭā
keha deha rākhibāre nāre
ajapā ha-ile śeṣadeha-mātra avaśeṣa
jīva nāhi thākena ādhāre [2]
Yksikään lääkäri tai mikään hänen lääkkeistään ei pysty pelastamaan kehoa. Kun elämän henkäys sammuu, jäljelle jää vain ruumis. Sielu ei jää katoavaan kuoreen.
dhane yadi prāṇa ditadhanī rājā nā marita
dharāmara ha-ita rāvaṇa
dhane nāhi rākhe dehadeha gele nāhe keha
ataeva ki karibe dhana [3]
Jos rikkaus olisi elämän lähde, rikas kuningas ei olisi koskaan kuollut. Ravana olisi saanut kuolemattomuuden maan päällä. Rikkaus ei pelasta kehoa, ja kun keho kuolee, ketään ei jää jäljelle. Mitä varallisuus voi siis antaa meille?
...
rs
Tietoisuutemme samaistuu täysin kehoomme ja koko maailmaan. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ”Pölyä kuljettava tuuli on pohjimmiltaan puhdas, toisin sanoen tuulessa ei ole koskaan vikaa. Tuuli vain nostaa pölypilviä, joten näyttää siltä, että tuuli on hyvin likaista. Itse asiassa tuuli ei ole koskaan likainen”. Samaa voidaan sanoa sielusta ja tietoisuudesta. Sielun puhdas tietoisuus nostaa pölypilviä, joita kutsutaan materiaksi. Aineesta tulee keho, äly ja kaikki muu. Näin ollen fyysinen keho samaistuu ”tuuleen”, mutta se on ”pölyä”, eikä sillä ole mitään tekemistä ”tuulen” kanssa. Tuuli nosti pölyn, mutta jonkin ajan kuluttua pöly laskeutui ja tuuli jatkoi matkaansa. Sitten tuuli nostaa seuraavan pölykerroksen ja niin edelleen loputtomasti.
Pyhät kirjoitukset selittävät, että sielu ei ole mukana tässä maailmassa. Sielulla ei todellisuudessa ole mitään toimintaa tässä maailmassa. Tavallisesti toimintomme supistuvat syömiseen, nukkumiseen, puolustautumiseen ja lisääntymiseen. Mutta tällä kaikella ei ole mitään tekemistä sielun kanssa. Sielulla on vain yksi tehtävä — halu, toive. Kun haluja ja tarpeita ei voida tyydyttää, ihmiset uppoutuvat epätodelliseen, virtuaaliseen elämään, samalla kun he tuntevat olevansa todellisia hahmoja. Näin koko elämä voi mennä.
c
Vierailija kirjoitti:
Tietoisuutemme samaistuu täysin kehoomme ja koko maailmaan. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ”Pölyä kuljettava tuuli on pohjimmiltaan puhdas, toisin sanoen tuulessa ei ole koskaan vikaa. Tuuli vain nostaa pölypilviä, joten näyttää siltä, että tuuli on hyvin likaista. Itse asiassa tuuli ei ole koskaan likainen”. Samaa voidaan sanoa sielusta ja tietoisuudesta. Sielun puhdas tietoisuus nostaa pölypilviä, joita kutsutaan materiaksi. Aineesta tulee keho, äly ja kaikki muu. Näin ollen fyysinen keho samaistuu ”tuuleen”, mutta se on ”pölyä”, eikä sillä ole mitään tekemistä ”tuulen” kanssa. Tuuli nosti pölyn, mutta jonkin ajan kuluttua pöly laskeutui ja tuuli jatkoi matkaansa. Sitten tuuli nostaa seuraavan pölykerroksen ja niin edelleen loputtomasti.
Pyhät kirjoitukset selittävät, että sielu ei ole mukana tässä maailmassa. Sielulla ei todellisuudessa ole mitään toimintaa tässä maailmassa. Tavallisesti toimintomme supistuvat syömiseen, nukkumiseen, puolustautumiseen ja lisääntymiseen. Mutta tällä kaikella ei ole mitään tekemistä sielun kanssa. Sielulla on vain yksi tehtävä — halu, toive. Kun haluja ja tarpeita ei voida tyydyttää, ihmiset uppoutuvat epätodelliseen, virtuaaliseen elämään, samalla kun he tuntevat olevansa todellisia hahmoja. Näin koko elämä voi mennä.
c
Mä arvasin, että tämä paska oli lähtöisin tästä ketjusta. Joku oli kopsannut tämän toiseen ketjuun ja siitä tulikin mieleeni, etten ole pitkään aikaan käynyt katsomassa mitä täällä tapahtuu.
Olen kertonut huonoista kokemuksistani Rhonda Byrnen Salaisuus-kirjan kanssa. Näin yksi päivä kirjastossa, että häneltä oli tullut uusi kirja Suurin salaisuus. Mulla on tapana pelata klisheebingoa, jossa yritän arvata etukäteen mitä jossain artikkelissa tai kirjassa sanotaan (toimii tosi hyvin Iltiksen terveysartikkeleihin), joten lainasin Byrnen kirjan ja arvasin, että suurin salaisuus on samaa lässytystä kuin mitä tämäkin keskustelu on pullollaan. Oikeassahan minä olin eli voitin jälleen kerran yhden erän klisheebingoa.
Pahinta kirjassa oli kuitenkin se, että se jotenkin kosketti minua ja minä jotenkin ymmärsin, mitä te tarkoitatte. Siinä selitettiin se sama asia kuin mitä tuossa tuulijutussa yritetään selittää, mutta jotenkin sillä tavalla, että se kuulosti minusta järkevältä. Ihmettelin, että miksi kukaan ei ole selittänyt sitä sillä tavalla, koska se oli paljon parempi selitys kuin mitä te olette antaneet. Nyt en ole lukenut sitä kirjaa vähään aikaan enkä enää muista mikä se selitys oli. Toisaalta olen utelias lukemaan kirjan loppuun ja uudestaan alusta, jotta verestäisin muistiani, mutta en kyllä kestäisi sitä, että saisin jonkun hengellisen herätyksen jotain hiton Salaisuus-kirjasta. Mun egoni haluaa jotain parempaa ja erikoisempaa... :D
Loki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cMä arvasin, että tämä paska oli lähtöisin tästä ketjusta. Joku oli kopsannut tämän toiseen ketjuun ja siitä tulikin mieleeni, etten ole pitkään aikaan käynyt katsomassa mitä täällä tapahtuu.
Olen kertonut huonoista kokemuksistani Rhonda Byrnen Salaisuus-kirjan kanssa. Näin yksi päivä kirjastossa, että häneltä oli tullut uusi kirja Suurin salaisuus. Mulla on tapana pelata klisheebingoa, jossa yritän arvata etukäteen mitä jossain artikkelissa tai kirjassa sanotaan (toimii tosi hyvin Iltiksen terveysartikkeleihin), joten lainasin Byrnen kirjan ja arvasin, että suurin salaisuus on samaa lässytystä kuin mitä tämäkin keskustelu on pullollaan. Oikeassahan minä olin eli voitin jälleen kerran yhden erän klisheebingoa.
Pahinta kirjassa oli kuitenkin se, että se jotenkin kosketti minua ja minä jotenkin ymmärsin, mitä te tarkoitatte. Siinä selitettiin se sama asia kuin mitä tuossa tuulijutussa yritetään selittää, mutta jotenkin sillä tavalla, että se kuulosti minusta järkevältä. Ihmettelin, että miksi kukaan ei ole selittänyt sitä sillä tavalla, koska se oli paljon parempi selitys kuin mitä te olette antaneet. Nyt en ole lukenut sitä kirjaa vähään aikaan enkä enää muista mikä se selitys oli. Toisaalta olen utelias lukemaan kirjan loppuun ja uudestaan alusta, jotta verestäisin muistiani, mutta en kyllä kestäisi sitä, että saisin jonkun hengellisen herätyksen jotain hiton Salaisuus-kirjasta. Mun egoni haluaa jotain parempaa ja erikoisempaa... :D
Loki
Olipa hyvä, että olit oikeassa ja siten voitit jälleen kerran, olet siis paljon parempi kuin he, jotka eivät olleet oikeassa. :)
Joku voi kokea olevansa parempi (tai ainakin vapautuneempi) kuin sinä siksi, ettei häntä kiinnosta yhtään, onko hän oikeassa tai väärässä tai voittaako hän tai ei.
Kaikki on lopulta vain ihmismielten höpötystä. :)
Vierailija kirjoitti:
Monissa kirjoissa kerrotaan Jumalan olevan olento tai niinkin, että muodostamme kollektiivisesti Jumalan, joka on olento.
Voiko niin olla?
Mehän olemme täällä elämän unessa olentoja, ja koska kukin meistä on Jumala ihmiseksi yksilöllistyneenä, niin kai voi ajatella, että olemme Jumal-olentoja, mutta ei kai se korkein muoto Jumalasta, Absoluutti, ole mikään olento?
Vai onko Absoluutti korkein muoto Jumalasta, ja jos ei ole, niin mikä sitten on?
Onko Mystikko läheisesi, esim. äitisi jo huomanneet, että olet muuttunut ihmisenä, kun olet valaistunut? Ja onko valaistumisesi mitenkään vaikuttanut heihin? Käsittääkseni valaistuneen seuralla voi olla iso vaikutus lähellä oleviin.
Muistaakseni Mystikko kirjoitti joku vuosi sitten, ettei kukaan hänen läheisistään - tai ainakaan äiti - edes tiedä, että hän on valaistunut. Mietin, että kun hän kuitenkin, ja onneksi, auttaa meitä kyselijöitä tällä tiellä, niin miksi hän ei olisi kertonut äidilleen, mitä hänelle on tapahtunut, mutta ehkä hän auttaa vastauksillaan heitä, jotka ovat tästä polusta kiinnostuneita, mutta ei tyrkytä tietojaan heille, jotka eivät tähän polkuun paloa tunne. Onkohan näin?
Toisaalta tuntuisi oudolta, ettei kukaan läheinen huomaisi noin suurta muutosta kuin läheisen valaistuminen.
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet, niin oletteko kommunikoineet keskenänne telepaattisesti vai miten vai ei ollenkaan?
Sanon niitä mieluummin erilaisiksi todellisuuden tasoiksi tai illuusioiksi, koska aika ja avaruus on lopulta illuusiota, katsottuna perimmäisestä näkökulmasta. Mutta kyllä, olen paljonkin harjoittanut aikanaan sitä, että virittänyt tietoisuuteni ja energiani toisille tasoille, ikään kuin poiminut "ilmasta" toisen ohjelman radiotaajuuden kuin mitä ihmiset seuraavat, omaksunut siellä kohtaamieni olentojen muotoja ja tapoja ja kommunikoinut niiden kanssa. Usein ne eivät ole tienneet, etten ole yksi niistä. Joskus tietävät mutta tulkitsevat esim. omasta mytologiastaan käsin. Jotkut edistyneemmät tosin tietävät heti, mistä on kyse, eikä niitä varten tarvitse omaksua avatareita ja muotoja, joilla esiintyä tietyssä maailmassa säikyttämättä ketään.
Kiitos paljon Mystikko.
Ymmärsinkö oikein, että olet siis omaksunut ihan "fyysisesti" kohtaamiesi olentojen muotoja ja tapoja, ja juuri siitä syystä he eivät useinkaan ole tienneet, ettet ole yksi heistä?
Kun edistyneemmät olennot ovat huomanneet läsnäolosi, niin kiinnostaisi tietää minkä tyyppisistä asioista olette kommunikoineet, ja onko se tapahtunut telepaattisesti, vai oletko kyennyt omaksumaan myös heidän kielensä?
Ovatko esim. Arcturuslaiset ja Plejadilaiset näitä edistyneempiä olentoja?
Ja onko totta, että he tai jotkut muut edistyneet olennot kanavoivat tekstejä maapallon ihmisten kautta, jotta tietoisuutemme nousisi? Esim. näden kaltaisia: http://www.luxonia.com/viestit/78-marilyn-raffaele
Eivätkö maapallonkin ihmiset ole aikoinaan olleet edistyneempiä tietoisuudessaan, esim. Atlantiksen ja Lemurian aikana?
Luuletko, että Atlantiksen tai Lemurian sivilisaatioiden jäänteitä koskaan löydetään mistään maapallolta?
Ehkä olet käynyt niissä, sillä aikaahan ei ole, joten voitko seikkailla sekä niin sanotussa menneessä tai tulevassa?
Itse koen päässeeni meditaatiossa Atlantiksen aikaan. Kävelin siellä vaaleahiekkaisen näköisiä mutkikkaita pikkuteitä pitkin esim. rakennukseen, jossa oli valtavan iso kristalli. Se oli joku parantamishuone.
Siellä pystyi matkustamaankin jotenkin ihmeellisesti ilman mitään polttoaineita. Siitä on niin kauan, etten muista, mitä meditaatiossani sain selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko niin olla?
Muistaakseni Mystikko kirjoitti joku vuosi sitten, ettei kukaan hänen läheisistään - tai ainakaan äiti - edes tiedä, että hän on valaistunut. Mietin, että kun hän kuitenkin, ja onneksi, auttaa meitä kyselijöitä tällä tiellä, niin miksi hän ei olisi kertonut äidilleen, mitä hänelle on tapahtunut, mutta ehkä hän auttaa vastauksillaan heitä, jotka ovat tästä polusta kiinnostuneita, mutta ei tyrkytä tietojaan heille, jotka eivät tähän polkuun paloa tunne. Onkohan näin?
Toisaalta tuntuisi oudolta, ettei kukaan läheinen huomaisi noin suurta muutosta kuin läheisen valaistuminen.
Yksi mahdollisuus siihen, ettei huomaa läheisen muuttumista, on se, että muuttuneen ympärillä on hyvin itsekeskeisiä ihmisiä, niin he eivät välttämättä huomaa muutoksia muissa, koska he ajattelevat enimmäkseen itseään ja omia juttujaan. Mutta en tällä nyt tarkoita Mystikon tilannetta, vaan tuo oli esimerkki omasta läheispiiristä.
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa.
gd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cMä arvasin, että tämä paska oli lähtöisin tästä ketjusta. Joku oli kopsannut tämän toiseen ketjuun ja siitä tulikin mieleeni, etten ole pitkään aikaan käynyt katsomassa mitä täällä tapahtuu.
Loki
Olipa hyvä, että olit oikeassa ja siten voitit jälleen kerran, olet siis paljon parempi kuin he, jotka eivät olleet oikeassa. :)
Joku voi kokea olevansa parempi (tai ainakin vapautuneempi) kuin sinä siksi, ettei häntä kiinnosta yhtään, onko hän oikeassa tai väärässä tai voittaako hän tai ei.
Kaikki on lopulta vain ihmismielten höpötystä. :)
Se on peli, jota pelaan itseäni vastaan, eli ei siinä ole ketään muita, jotka olisivat huonompia/parempia kuin minä.
Ja juu, ei tietenkään ole mitään huonompia tai parempia tasoja, koska me kaikki ollaan just oikeassa paikassa paitsi ne onnettomat raukat, jotka elää koko elämänsä unessa. Mutta kyllä he ehkä jossain toisessa elämässä sitten heräävät siihen totuuteen, jolloin he ovat vapautuneita ja onnellisia, mutta eivät tietenkään parempia.
Loki
Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
Virtuaalinen maailma ja aito todellisuus
(12. joulukuuta 2004)
Tässä aineellisessa maailmassa yritämme luoda eräänlaisen virtuaalisen tilan itsellemme, jossa saamme koulutusta, työtä, luomme perheen. Tällaiset ihmiset, kuten Onassis, Hitler, Aleksanteri Suuri, Napoleon, Stalin, käyttivät paitsi sisäpiirinsä myös kokonaisia kulttuureja. Aleksanteri Suuri halusi valloittaa Persian, ja kun hän valloitti sen, hänelle sanottiin: ”Mikä on Persia? Intia on arvokkaampi, mutta kukaan ei ole vielä onnistunut kaappaamaan sitä”. Sitten Aleksanteri Suuri lähetti armeijansa Intiaan, mutta ei voinut valloittaa sitä. Mutta myöhemmin muslimit ottivat Intian haltuunsa. Jokainen ihminen yrittää laajentaa toimintansa laajuutta tai laajentaa tietotyökaluja voidakseen lisätä mahdollisuuksiaan.
Elämä tässä maailmassa, kuten tietokonepeli, tarjoaa ulospääsyn, ja tämä on suuri onni. On välttämätöntä ymmärtää, että mikään maallinen kokemus, virtuaalinen kokemus, ei ole tarpeellinen todellisessa maailmassa. Tämä elämä, tämä peli luotiin sen takia, että sielu voisi tyydyttää kaikki toiveensa, toteuttaa tulevaisuudennäkymiä erillään Jumalasta. On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.