Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa näihin kolmeen kysymykseen rehellisesti, kiitos

Vierailija
10.08.2016 |

1. Oletko käynyt lukion ja parjannut täällä joskus amiksen käyneitä?

2. Oletko sitä mieltä, että ihmiset ovat joko kauniita tai rumia, eikä kauneus ole katsojan silmässä?

3. Oletko sitä mieltä, että ihmisen pitäisi sanoa suoraan toisen pienestäkin epämiellyttävästä käytöksestä, eikä pelkästään kohteliaisuuttaan sietää mitään?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen käynyt lukion ja en todellakaan ole parjannut amiksia. Jokainen opiskelkoon siellä missä haluaa, ei se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa. 

2. Katsojan silmässä. 

3. No ehkä ei nyt ihan kaikesta kannata alkaa huomauttamaan. Se menee jos taas itsessään epäkohteliaisuuden puolelle. 

Vierailija
42/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutta en ole parjannut amiksia. Ehkä vielä yläasteella ajattelin amikseen meneviä jotenkin tyhmempinä mutta nykyään häpeän ajatuksiani. Olen kiitollinen, että amikset pyörittävät käytännön toimin yhteiskuntaa tekemällä monia töitä, joihon minusta ei ikinä olisi.

2. Oletko sitä mieltä, että ihmiset ovat joko kauniita tai rumia, eikä kauneus ole katsojan silmässä?

Kauneus on katsojan silmässä. Uskon, että mitä tahansa piirrettä voi joku pitää kauniina/rumana. Yleisemmin kauniiksi ihmiseksi sanoisin sellaista, joka on enimmistön mielestä kaunis, ja vastaavasti enimmistön mielestä ruma on ruma. Enhän itsekään pidä kaikkia kauniiksi hehkutettuja julkkiksia kauniina, mutta ymmärrän että jään siinä vähemmistömielipiteeseen ja se on okei.

3. Oletko sitä mieltä, että ihmisen pitäisi sanoa suoraan toisen pienestäkin epämiellyttävästä käytöksestä, eikä pelkästään kohteliaisuuttaan sietää mitään?

Riippuu kuinka paljon toista pitää sietää. Jos tiedän etten ole kyseisen ihmisen kanssa enää myöhemmin missään tekemisissä, en lähde sanomaan mistään ärsyttävyyksistä vaan siedän ne. Jos kyse on pitkäaikaisemmasta kanssakäymisestä, rakentavan kritiikinanto on ihan hyväksi joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. olen käynyt, en ole parjannut ketään

2. kauneus on katsojan silmässä. 

3. en. Olen sitä mieltä, että kohteliaisuudesta pitää sietää pientä huonoa käytöstä. Jos huono käytös jatkuu tai muuttuu pahemmaksi, kannattaa lähteä pois

Vierailija
44/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt molemmat enkä ole parjannut

Kauneus on katsojan silmässä

Suoraan saa sanoa, mutta jotain asioita pitää myös oppia sietämään toisessa ihmisessä esim. parisuhteessa

Vierailija
45/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ja en.

Paitsi olen käynyt lukion.

Vierailija
46/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- En, olen käynyt amiksen. Olen parjannut amiksen käyneitä, koska se on yksi aikuisten päiväkoti kossa oppilaalta ei vaadita mitään.

- Kyllä, mutta en näe miksi "ruma" ihminen ei voisi olla viehättävä. Ulkonäöllä ei ole mitään tfkemistä ihmisarvon kanssa.

- En. Toisaalta jos joku loukkaa on kaikista rakentavinta sanoa siitä suoraan joskin kohteliaasti.

Vierailija
47/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kyllä

2. En

3. En

Vierailija
48/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen käynyt lukion, en ole parjannut amiksia.

2. Kaikki nuoret ihmiset ovat kauniita, jos olisivat parhaimmillaan (sopivat hiukset, vaatteet, itsestään huolehtiminen...). Erilaiset kasvonpiirtet yms. eivät ole rumia tai kauniita, mielestäni ne vain kertovat persoonallisella tavalla henkilön sukujuurista. On aina mielenkiintoista ja kaunista nähdä kun vanhempien piirteet yhdistyvät heidän lapsessaan.

3.Pitää aina huomauttaa, jos joku käyttäytyy epämiellyttävästi.

Vierailija
49/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parjannut ikinä, enkä aijo

En

En

Vierailija
50/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En.

2. Enimmäkseen kyllä. Joitain mieltymyseroja on, mutta ei kukaan pidä huomattavaa ylipainoa, pahaa aknea tai ruskeita hampaita kauniina. 

3. En.

Vierailija
51/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ja en

2. Kyllä, ihmiset ovat kauniita tai rumia tai jotain siltä väliltä.

3. Ei kaikesta tarvitse sanoa, kyllä ihmisen pitää oppia kestämäänkin asioita.

Vierailija
52/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en

- Itse arvostelen ihmisten ulkonäköä laajemmalla skaalalla

- Riippuu onko se epämiellyttävä käytös kuinka ärsyttävä/ikävä, mutta sanon kyllä. Koitan kumminkin ensin miettiä haittaako se oikeasti niin paljon että jaksaisi asiasta huomauttaa.

Vierailija
53/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja en.

En ole sitä mieltä. Jokainen on omalla tavallaan kaunis.

En ole sitä mieltä. Pyritän aina olemaan hienotunteinen ja loukkaamatta muita. Joskus sanon suoraan ja annan ns. ikävää palautetta, mutta silloinkin pyrin olemaan mahdollisimman kunnioittava toista kohtaan.

Vierailija
54/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen, en

En

En

Vierailija
55/61 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

kyllä

kyllä

Vierailija
56/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen käynyt, en ole parjannut.

2. Kyllä on myös objektiivista kauneutta ja rumuutta. Esim. on tutkittu että ihmiset pitävät symmetrisiä kasvoja kauniina. Silti on myös makuja ja kauneuskäsityksiä, joitain miellyttää enemmän tietynlainen kauneus kuin toisia.

3. Pinnallisessa tilanteessa minusta voi olla fiksumpaa olla kohtelias. Jos kuitenkin on kyseessä ihminen jonka kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä ja joka ei ole hyvin etäinen, voi rajojen laittaminen olla vaihtoehto. Voi olla myös tapauskohtaista.

Vierailija
58/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olen käynyt lukion. En ole parjanut amiksia.

2. On monia ulkonäöllisiä seikkoja joita ihmiset pitävät varsin yksimielisesti kauniina tai rumina. Loput ovat kulttuurillisia tai henkilökohtaisia mieltymyksiä.

3. Pienestä epämiellyttävyydestä on aihetta valittaa vasta kun se on jatkuvaa.

.

.

.

Voitinko?

Olet juuri voittanut kahvit pitkän viinerin kera omakustannehintaan Veijo Esson baarissa.

Vierailija
59/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen ja en ole

2. Hieman molempia. On piirteitä, jotka voidaan tieteellisesti osoittaa olevan kauniita tai rumia. Esimerkiksi vaikka kasvojen symmetria. Viime kädessä sen päättää kuitenkin katsoja. :)

3. Jokaisesta pienestä asiasta ei pidä napista. Usein on parempi katsoa peiliin ja miettiä miksi se ärsyttää. Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse sietää...

Vierailija
60/61 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen käynyt lukion. Parjauskysymykseen vastaus on, etten muista parjanneeni.

2. Kyllä kauneus on katsojan silmässä. Itse pidän komeana erästä tyyppiä, jossa muut eivät näe mitään. :)

3. Kaikesta ei tosiaankaan pidä oksentaa mielipidettään. Parempi laiha sopu kuin lihava riita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi